Kille
Vet inte under vilken grupp jag ska lägga detta men hoppas någon svarar. Snackar med en kille på nätet och vi träffas på jobbet där han är stamkund. Han är jättetrevlig och jag blir glad när jag är i hans närhet. Nu ikväll när vi skrev så skrev han att det tog slut med hans ex för att hon ville ha barn. Jag är 32 och vill också ha barn och undrar om ni tror att han kan ändra sig? Jag menar tänk om vi börjar träffas och han inte ändrar sig. Jag menar inte att jag vill ha fyra barn men ett vill jag gärna ha. Vad tror ni kan killar ändra sig eller ska jag ge upp honom ? Han var i allafall snäll som berättade det men usch man blir lite låg vad hade ni gjort?
Han var beredd på att ge upp sin förra för att han inte ville ha barn. Hade chansen funnits där hade han nog gett vika för henne. Om du vill ha barn skulle jag leta vidare.
Du bör räkna med att han aldrig kommer vilja ha barn.
ja men är väl klart att han kan ändra sig …han kanske inte tyckte att den kvinnan han var ihop med passade att bli mamma till hans barn ???
jag tex kan vara tillsammans med killar men det är udda få som jag har tyckt ska bli pappa …
#3 Tror inte killar tänker riktigt så ofta brukar de tänka mera svart eller vitt, antingen vill han ha barn eller så vill han inte. Kanske han ångrar sig när han blir 40-50 det finns en del män som ångrar sig när de börjar bli gamla och ser de hyfsat bra ut hittar de ibland en yngre kvinna att skaffa barn med. Men är han mera i din ålder så tror inte jag han ändrar sig inom någon närmre tid med tanke på att han valt bort ett förhållande redan pga av det. Och vågar du vänta 5-10 år på att han kanske ändrar sig? Kan ju hända det inte funkar när man närmar sig 40.
#3 Så du menar att ts ska starta ett förhållande med mannen, trots att han berättade att han inte vill ha barn, för att han kan ändra sig?
Risken för att en vuxen man ändrar sig i barnafrågan är inte överhängande stor. Så man är ganska dum om man går in i ett förhållande i tron om att man kommer kunna ändra på personen.

Håller med Hera, har man passerat 25-30 år och fortfarande känner att man inte vill ha barn, sa då är det nog det som gäller.
Du borde ta reda på om han inte ville ha barn med HENNE eller om han inte vill ha barn öht. Hans känslor för henne kanske inte var tillräckligt starka.

Trams.. låter mer som en dålig ursäkt!
Kan ju vara en massa annat.. som kan vara väl så goda skäl till att han inte ville ha barn, just då, med henne, i den situation han just nu befinner sig i!
Eller så är han bara en omogen egoist som vill surfa fram i livet utan ansvar.. finns bara ett sätt att ta reda på det!!
Är man över 30 och lever i en kärleksfull relation är det inget konstigt om man vill ha barn!!
Dessutom så är det en rätt lämplig ålder!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#8 Vadå trams?
Att inte vilja ha barn är varken omoget eller konstigt.
Din kommentar visar dock stor ignorans.

Hans ursäkt förefaller för mig vara trams!
Är det så att han alldrig någonsin vill ha barn.. är det en anledning grundad på något som är mig helt främmande!
Jag betraktar det som helt normalt att man vill ha barn med någon som man lever i ett kärleksfullt och vuxet förhållande.. inte ett tvång, utan som en normal utveckling som vuxen individ.
#10 Vadå ursäkt? Han förklarade varför det tog slut med exet. Det är inget ovanligt att förhållanden tar slut eftersom man är oense i barnafrågan. En vill den andra inte.
Det går liksom inte att halvt skaffa barn. Man kan inte mötas på mitten.
Det finns många idag som är frivilligt barnlösa. Det är varken trams eller konstigt.
Att ha ett vuxet kärleksfullt förhållande är inte lika med att man vill ha barn. Man kan gå genom hela livet i ett vackert förhållande utan att sakna barn. Det har inget med utveckling att göra.
Du verkar ha väldigt lite koll på verkligheten.

Vad man säger är en sak, vad det betyder behöver inte nödvändigtvis vara det samma!
Men okej.. fråga alla.. vill du ha barn med mig.. det lär inte bli många dejter, det är för det mesta något som växer fram!
Men okej.. skall vi vara på den ledden, dumpa fanskapet!
#12 Säger man att man inte vill ha barn brukar det betyda precis det.
Nu fick ts veta detta tidigt, vilket är bra. För tyvärr är verkligheten sådan att det inte alls är något som alltid växer fram.
Och varför gör du dig löjlig? Självklart frågar man inte "vill du ha barn med mug" i dejtingstadiet. Däremot är det bra att kolla hur man ser på barnafrågan. Det är trots allt en viktig sak i de flestas liv. Antingen på det hållet att man verkligen vill ha barn eller på det hållet att man aldrig vill ha barn.
Och är han dtt fanskap enligt dig för att han inte vill ha barn? Är jag då också ett fanskap som inte heller vill ga barn? Min blivande man också?
#10 Här tycker jag nog det snarare är ditt inlägg som är trams.
Att det för dig är helt främmande att inte vilja ha barn säger ingenting om hur andra människor känner. Det finns bevisligen massor av människor som faktiskt inte har någon sådan längtan, alldeles oavsett hur du personligen känner inför det. Försök vara lite mer öppen för att inte alla människor fungerar precis som du, kanske.
TS, det var ju bra att du fick veta hur han känner i barnfrågan i ett tidigt stadium. Visst kan du försöka pejla exakt hur han känner, om det kan vara som #7 är inne på att han inte ville ha barn med just henne, men det låter ju mer som att han rent generellt inte vill ha barn, punkt. Och då måste du fatta ett tufft beslut. Ett liv med honom innebär ett liv utan barn. Och bara du kan avgöra vilket som känns viktigast.

Nu handlade det om den killen!
Har hon frågat om det var just den sambon han inte ville ha barn med?
Jag kan tänka mig många som jag inte vill ha barn med.. och jag är lycklig över att jag heller inte fick det med några som jag har levt med!
Och jag är lika glad över dina val.. och att du är lycklig med det!
Om det låter som trams, så är det ofta det oxå.. dock inte alltid!
#15 Verkar bara vara du som ser något trams och som står för det här.
Vidga dina vyer. Öppna ögonen.
Grejen är att du skrev så här:
"Är det så att han alldrig någonsin vill ha barn.. är det en anledning grundad på något som är mig helt främmande!"
Mina egna önskningar och val har jag inte ens dragit in i den här tråden, men jag har inte svårt att se att det finns människor som längtar oerhört mycket efter barn, människor som kan tänka sig att ha barn men också kan vara utan, och människor som absolut inte vill ha några barn - och detta alldeles oavsett vem de för tillfället är ihop med. Sen tillkommer förstås dimensionen att det kan vara mer eller mindre lyckat att sätta barn till världen i en viss relation, men man har ju i regel en grundkänsla i sig själv från början, innan man ens träffar någon. (En känsla som KAN ändras under livet, men inte alls måste göra det.)

Vet inte om vi läser samma text?
"Nu ikväll när vi skrev så skrev han att det tog slut med hans ex för att hon ville ha barn."
Var säger han att han alldrig vill ha barn, med någon, någonsin?
Jag vet de som jag oxå skulle dumpat om de proppsade på barn, framförallt i slutet på ett förhållande som gick mot bottennivå!
#18 Jag trodde i min enfald att de flesta som vill ha barn inte är tillsammans med personer de inte vill ha barn med.
Nej, vi verkar tolka den olika. Han anger exets barnönskan som enda orsak till att relationen tog slut. Jag ser ingenting om att relationen var på upphällningen, att det fanns något annat som var dåligt, etc.
Var säger han att hon "propsade på barn i slutet på ett förhållande som gick mot bottennivå"?

Såå.. en dålig ursäkt sätter stämpel för hela livet?
Det kanske var han som blev dumpad.. och han var dum nog att inte komma på en bättre förklaring?
Det var jag som sade det, ingen annan.. och en väl så god anledning där förklaringen har sin rationella förklaring!
Alla förhållanden utvecklas inte i den rätta riktningen.. om inte annat så skiljer sig hälften förr eller senare.
#21 Men lägg ner det där om "dålig ursäkt". Inse att det faktiskt är väldigt möjligt att han inte vill ha barn och exet ville det.
Det rationella här är att tro på det han berättat för ts. Det du glr nu är inte alls rationellt.
men jösses fruntimmer vilken trångsynt syn ni har på män och relationer? allt är inte bara svart och vitt jag var tillsammans med en i 3 år och jag visste redan från början att han aldrig skulle få bli pappa till nån av mina ungar men han klagade aldrig för det … ska inte det oxå gå åt bägge håll båda partnerna ska vilja ha barn…. jag och min mening har nått som kallas selektiv avel inte vemsomhelst kommer att bli far till mina ungar och det vet man ju inte förrän man verkligen lärt känna varandra
varför ska inte män tycka det samma ?
#23 Saken är ju den att barnafrågan många gånger är just svart eller vit.
Vill man inte ha barn så vill man inte, oavsett partner.
Om jag var 32 år och det var viktigt för mig att få barn skulle jag inte bli tillsammans med någon som öht inte var intresserad av att ha barn, nej.
Och självklart måste man lära känna varandra för att se om det känns vettigt att bli föräldrar ihop även om båda i princip vill ha barn, men för någon som från början vet att den inte vill ha barn med någon är det ju ingenting som ändras för att den lär känna någon och tycker om den.
men det är väl klart att man kan ändra sig …
ta mig som ett exempel… ska inte ha barn … vill inte … hatar dom som pesten
MEN om jag nu träffar en kille som passar min "standard" så kan jag ju fundera på det …(dock inte hänt än)
frågade min kille om just denna fråga -om han skulle ändra sig om att ha barn trots att han inte vill ha det - var på han svarade ja med den rätte personen
sen så är det ju så om nu TS vill ha barn för att ha det eller om hon vill ha barn just med HAN så är det ju hennes jobb att få honom att ändra tycke
kan ju finnas massa skäl till varför han inte vill ha barn
hon var inte rätt
kan kanske inte är mogen
han kanske inte kan men vill inte säja
han har andra saker han vill göra innan han låser sig för livet
#26 En del ändrar sig. Medans andra aldrig gör det.
Om det nu är så att han inte vill ha barn för att han inte vill så är det väldigt dumt att starta ett förhållande om man själv absolut vill ha. Det finns nämligen inga garantier för att man kommer kunna ändra på det.

Har en person avslutat en relation pga att partnern ville ha barn, så hade jag inte satsat speciellt mycket pengar på att han vill ha barn egentligen. Tror inte att det handlar om en dålig ursäkt, är man uppe i den åldern och är beredd att göra slut pga att den andra vill ha barn, då får man nog tro på att det är så. Det är inte ovanligt alls.
Det kanske var ovanligt i tidigare generationer, men nu är det inte det, Man gör slut om man känner att man inte vill ha barn om partnern vill, det är det schysta att göra då det inte går att kompromissa i frågan.
Verkar inte bra att gå in i en relation med förhoppningen att folk ska ändras, Det är att bädda för besvikelse.
#26 Nej, det är verkligen inte hennes jobb att få honom att ändra sig, om han faktiskt inte vill ha barn. Tvärtom kan det leda till väldigt mycket bitterhet och missnöje om någon blir pressad till att gå med på något så viktigt som den egentligen inte vill.
(Det gäller förstås åt båda hållen, även den som blir pressad till att avstå från barn fast den ville.)
Hej igen! Såg att jag glömde skriva en sak… Han har ett barn en dotter på 18 som han fick när han själv var 18 och att han även har eget företag gör att han känner det räcker
Det låter dumt men han förklarade om en massa problem som det hade varit och samtidigt är det skönt att han är så pass ärlig att han säger det så jag inte går runt och längtar