Sluta vara ledsen över ex...
Jag och mitt ex gjorde slut för ca 6 månader sedan. Det var han som tog upp det och det blev som "hans beslut" eftersom jag fortfarande ville försöka lösa det på något sätt. Jag mådde extremt dåligt de första veckorna men började sedan inse att detta var helt rätt beslut och detta är ingen person jag vill leva med då vi är väldigt olika och har vuxit ifrån varandra efter ett långt förhållande.
Jag har känt mig "helt bra" eller vad man ska säga och även dejtat andra och ja jag vet att jag är klar med mitt ex. Dock kan jag bli så himla ledsen ibland och bara gråta som bara den när jag tänker på att det aldrig mer kommer bli likadant mellan mig och honom. Vi kommer liksom aldrig kunna vara som de bästa vänner vi var under vårt långa förhållande. Sedan att han fortfarande är så extremt hjälpsam, snäll och verkligen bryr sig om mig såhär i efterhand brukar göra att jag blir ännu mer ledsen då jag inser vilken jävla bra kille han är. Hur jävla lång tid ska sånt här ta att "komma över" på riktigt?
Jag tror att sådant där kan hålla i sig, på ett eller annat sätt, tills man träffat någon ny. För som det låter som just nu är du inte förkrossad och vill ha tillbaka honom? Känslor kan lura en ibland. Han var den som senast var "bra" och kärleksfull mot dig. Klart du minns honom starkt och saknar de bra stunderna.
Menar absolut inte att du behöver sätta igång att jaga någon ny, men bara att flörta, skaffa nya vänner eller på annat sätt se att det finns MER 🙂 Det kommer ta över dina känslor för exet.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Här har det gått två år och jag är fortfarande ett förstört litet missfoster.
Vissa saker kommer man över, andra inte.
Hoppas att det åtminstone ordnar sig för dig!
Sånt kan ta tid, ibland flera år, och då får det göra det också. Även fast ni växt isär så kan du ju ha känslorna för honom kvar. Sen att ni fortfarande ses hela tiden låter ju kanske inte lågan falna direkt, då kan det ta rätt så lång tid innan det slutar göra ont. Men även om det gör ont ibland så blir det bättre.🙂
För mig är det snart 2 månader sen det tog slut.. har ju med andra ord inte gått så lång tid. Men jag vet att hon inte längre älskar mig samtidigt som jag älskar henne över hela mitt hjärta.
Det är jobbigt att vilja ringa varje dag. Men har inte hört av mig en enda gång sen jag flyttade ut mina sista saker ifrån lägenheten. Hälsade att hon skulle ha ett bra liv, hon fick en kram och sen gick jag.
Vill väl egentligen helst av allt ligga och krama henne just nu. Enough!
Kommer börja gråta snart.😕
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se