Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 4638 ggr
The_pearl
7

händer innanför kallingarna

Ja, det här är mitt problem, eller inte mitt utan min sambos. Han har dille på att alltid ha händerna innanför kalsongerna. Klia, pilla å dra i "den". Jag får fullständigt spel då jag tycker det faktiskt är skitäckligt. Vad är det med killar och deras könsorgan?! Haha sorry killar! Men om ni läser detta så svara gärna!! :) Jag säger ifrån om att jag tycker det är ofräscht. Ett könsorgan är inte doftfritt precis. Å det är väldigt ohygieniskt att ha händerna vid sitt könsorgan, hela tiden. Problemet är att händerna alltid "trillar" innanför kalsongerna, även om jag framfört min åsikt om att jag faktiskt tycker det är äckligt. Hur skulle det se ut om jag gjorde likadant?! Jag själv är van att jobba inom vården och tvättar händerna av allt (just för att jag vet hur mycket basilusker o grejor som bara sprids runt via händerna). Han tvättar inte sina händer. Inte med tvål iaf när han väl tvättar dom (möjligtvis när han duschar). Hur, HUR i hela friden får jag honom att sluta med detta beteende? Jag försöker få honom att förstå hur ohygieniskt det är, att det luktar, att bakterierna typ frodas på allt han rör vid. Försöker få honom att tänka på om hur han själv hade tyckt det var om andra män gjorde likadant. Att han tog i saker där han visste att någon annan precis tagit på sitt könsorgan å sen på något som han sen kanske rörde vid också. Känns som att jag försöker lära han något han aldrig hört talas om, som om att han var ett okunnigt barn.. Det känns fånigt o så jäkla dumt. jag vill inte ens BEHÖVA säga ifrån om att det inte är okej. Jag kan inte låta bli att äcklas av detta. Ni får ursäkta om tråden blev lite rå o konstig. :) Jag vore världens mest tacksamma om jag fick lite hjälp här!

Denna kommentar har tagits bort.
Omorika
8

Jag tycker du överreagerar tycker inte det är något konstig. Däremot tycker jag du kan kräva att han tvättar händerna innan matlagning och efter toan. Duschar han normal mycket är det inte så skitigt där som du verkar tro.

The_pearl
3

#1 Han är inget retard, han e superfin! Han luktar bara skunk om händerna. :) 2# Det kan hända att det inte är så skitigt, men det luktar illa ändå. Det känns inte trevligt alls när han tex ska klappa en på kinden eller vad det nu kan vara. Stoppa händerna i godisskålen osv. För händerna luktar faktiskt illa. Och det han rört vid när han varit i farten.. Överreagerar tror jag inte. Ha händerna på kallingarna bryr jag mig inte om. Man behöver inte kanske gå innanför kalsongerna å greppa tag o klämma om allting?…

[Malin3033]
0

Min sambo gör likadant. Reagerade först i början men det verkar som att det går av bara farten. Lite som att vissa biter på naglarna. Nu bryr jag mig inte längre

sundsvallstjej
20

om han nu inte kan sluta fingra på sitt kön hela tiden så  tycker jag gott  du kan kräva att han åtminstone tvättar händerna innan han tar i dig eller andra saker som dörrhandtag glas bestick osv. Det kanske blir att tvätta händerna 50 gånger om dagen men jag hade krävt det om han nu måste hålla på med sitt kön så ofta. I annat fall hade jag lämnat.

Sarah
13

Om hans händer luktar illa efter han pillat på den… euh! Om den luktar illa, euh! 

Om den luktar illa så kan han ju inte sköta hygienen där nere ordentligt. Det ska inte lukta. Visst att det kan lukta LITE om den varit instängd en hel dag, men om det är mycket så är det ju ngt fel.

Skogsraah
5

#1 Onödig kommentar?

Jag tycker du kan sätta lite krav. Han bor ju faktiskt med NÅGON nu. Vissa vanor (som i dessa fall är ohygieniska och kan anses som rätt äckliga) kan man faktiskt få jobba bort med någon. Speciellt om denna finner det obehagligt eller det jag nämnde inom parentes, det skulle jag också tycka.

Det behöver ju inte vara något fel på hans "grej" bara för att hon tycker att det luktar. Om han håller på och tar på den hela tiden och inte tvättar händerna börjar det väl lukta. Varken en snopp eller snippa är ju luktfri eller luktar likadant. Annars kan du ju alltid slänga in en kommentar om att det verkar lukta konstigt och att han borde kolla upp det? Men det kan ju vara lite okänsligt.

Men som jag skrev, sätt lite krav! Vad säger han när du tar upp detta? Bara glor och fortsätter eller? Om han är seriös med dig och ert förhållande måste han ju kunna lyssna och förstå att han behöver sakta ner med att hålla på med den hela tiden. Du kan ju fråga vad han får ut av det? Är det skönt? Kliar det verkligen hela tiden? Är det någon slags trygghets- eller nervositetsgrej?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Sweelin
0

Min föredetta sambo gjorde liknande fast att han också gärna kliade sig i rumpskåran, vilket resulterade i att han luktade väldigt mycket avföring om händerna jämt 😢 Jag personligen brukar ligga med handen under byxorna om kvällarna för att det ger mig en lugnande känsla och att det är lite mysigt 😃 men absolut inte på ett sexuellt sätt 😐

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

sundsvallstjej
9

Hur gör han förresten om ni har besök? Skärper han till sig den stunden eller sitter han i soffan med ena handen på snoppen då med?

JazzBass
15

Klar du ska kräva att han fixar sin handhygien. Man behöver inte bli överdrivet pedant om det, men åtminstone hör det ju till grundläggande hygien att alltid tvätta händerna, med tvål, efter varje toabesök och före man rör vid matvaror. Och har man rotat runt med händerna innanför kallingarna borde det säga sig självt att man också tvättar händerna efteråt, innan man rör nånting annat eller någon annan. Om händerna börjar lukta könsorgan efter att ha varit där nere är det nog också tecken på att det inte bara är händerna som behöver förbättrade hygienvanor.

Som man tycker jag för övrigt inte att det är så värst onormalt det han sysslar med, men han verkar göra det ovanligt mycket. #7 verkar undra vad man möjligtvis får ut av det, och jag kan ju svara för min egen del. Ibland kliar det lite nånstans där nere. Andra gånger vill man flytta runt grejen lite, det är inte bekvämt att ha den i precis samma position långa perioder. Blir svettigt och äckligt. Dessutom är det ju varmt och skönt att hålla händerna där kring de nedre regionerna, inte nödvändigtvis inne i kallingarna dock…. 😛Inga konstigheter det här egentligen, bara naturligt att röra om lite där nere med jämna mellanrum, men förstås är det inget man sysslar med publikt direkt. Tycker inte att man kan begära att nån ska sluta helt med det, det skulle kännas ungefär som att bli tillsagd att aldrig klia sig nån annanstans på kroppen heller. Att tvätta händerna efter att man haft dem innanför kallingarna liksom efter toabesök kan man dock begära, och det tycker jag tveklöst att TS ska göra.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Sarah
2

Nej luktfritt är de nedre regionerna ju inte, men  så att det luktar illa, nej nej så ska det inte vara. Hade min kille börjat lukta illa där nere hade jag antagit att han fått svamp eller ngt. Även om han inte duschat på en dag eller två så luktar inte snoppen illa. Det luktar illa om det samlas massa gegga :S Kanske borde TS kille börja tvätta av snoppen varje gång han varit på toaletten. 

Själva pillandet är väl ganska normalt, men inte dåligt lukt!

[JeanetteK]
9

Jag hade reagerat precis som du. Jag tvättar också alltid händerna jämt. Om det hade varit min man hade jag nog satt in ultimatum. Jag hade inte klarat av att äta t ex godis om han fingrat i godisskålen efter att fingrarna varit nere i kalsongerna. 🤢Förstår verkligen att det är jobbigt och rätt oförståeligt att han inte ändrar sig när du sagt till.

_Fisken
2

Ni damer har inte en kulpåse. Vi har det och den måste ibland rättas till. Kanske det är därför man ska ha hår på påsen? 

Sen kanske är det är trivsamma nerver där så kanske händerna stannar nere där. Som när nån snurrar en hårtuss? Jag vet inte men jag tror det är därför en del män gör detta. Jag har vant mig av detta lite akkward beteende  efter ideliga tillsägelser.   (Fickpingis tror jag det heter)

Maria
23

Det händer någonting med små gossebarn när de första gången ligger nakna på sin filt och helt plötsligt får tag i lille PetterNiklas😃 Ett leende sprider sig i ansiktet och från den dagen släpper de aldrig "honom"❤️

/Maria

_Fisken
0

Bra beskrivet där!

pyromanen
9

#14 precis så :-) Sen tycker jag det ingår i vanligt hyfs från o med några år efter bäbisfiltstadiet att man begränsar fickpingiset till när man inte är bland folk. :-)

Åsa S
1

Urk låter inte trevligt med händerna därnere och sedan inte tvätta. Har aldrig sett min man göra det som tur är.

The_pearl
1

När vi har besök gör han aldrig det. Det är bara när vi är själva hemma. Jag har frågat honom varför han gör det, svaren är "det är skönt, det kliar och för att han vill det". Jag har också tänkt i banorna att det kan vara svamp eller liknande, men det har varit såhär med pillande o så en längre tid och doften börjar komma mer o mer. har sagt till honom förut också att man normalt inte pillar så mkt. Det ska inte klia så mycket som det gör. Jag förstår att man måste klia ibland, att man behöver rätta till o så, det behöver vi tjejer också, fast inte på samma sätt då. Får försöka ha ett snack med honom, att han kanske får kolla upp det.

_Fisken
2

Du måste bearbeta. Tålamod. Ett invant mönster kan vara svårt att bryta. Förr hade vi handen på revolvern, nu har vi ingen revolver längre.  😃

Skogsraah
23

#19 Men kom igen… 

Och det du skriver i #14 - visst är det inte så vi gör med flickor va? Uppmuntrar dem att pilla på snippan och skrattar förnöjt när flickorna gör det? Tycker du #14 att det är lika gulligt att den fullvuxna karln drar i den gulliga lilla petter-niklas idag också, som sambo, utan att tvätta händerna? Vet som inte varför din kommentar var relevant annars…

Lika fräscht som det vore att TS ständigt gick och tog sig där nere, för att hon är flicka, och sedan tog överallt och inte ens TVÄTTADE sig, lika ofräscht är det att han gör det. Nu normaliserar ni ju att "pojkar är pojkar" "såna är män" "höhö, män kommer vara män".

Vill bara inflika med att jag inte gillar det och att det är rätt orelevant i tråden, faktiskt.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Maria
8

#20 Nu är det ju en viss skillnad anatomiskt mellan könen.😉

Snoppen som är en mjuk sladdrig sak som hänger utanpå är kanske naturligare att pilla med än kvinnans organ som är utformad lite mer annorlunda.

Hade jag själv haft en snopp så gissar jag att det hade varit gott att pilla på den för att den är mjuk och len och jag har absolut inga sexistiska anspelningar på mitt sätt att tänka.

Mina gamla sladdriga bröst är t.ex väldigt mjuka under tröjan och goa att hålla i när händerna är kalla.

/Maria

Skogsraah
5

#21 Jo visserligen, men nu behöver ju TS hjälp med ett problem… Hon tycker att det han gör har gått till den graden att det är äckligt, han tvättar sig inte och hon finner det störande att han gör så väldigt ofta.

Undrar mer vad tipset/rådet är? Att låta honom hålla på för att det givetvis är roligt att pilla på en mjuk sladdrig sak?

Maria
2

#22 Det enda är väl att fortsätta tala om hur äckligt hon tycker att det är och hoppas att han till slut lyssnar.

/Maria

_Fisken
1

Det finns orsaker till pillandet och det finns metoder att förhindra det. Det handlar nog inläggen om.  Både mina och Marias.

dejtbar
2

Att behöva klia där ibland, eller rätta till saker tror jag inte är ts problem. Det låter som hennes sambos pillande är lite mer påtvingat.  Inte något han bara gör just när det behöver rättas till eller när det kliar.  Han verkar göra det i tid och otid. Och då tycker jag man borde kunna kräva en förändring.  Åtminstone genom handtvätt efter pillandet.

Om inte annat så kanske han börjar inse hur ofta han pillar när han måste tvätta händerna efter varje gång. Då kanske det blir naturligt att han själv vill dra ner på det så han inte torkar ut fingrarna av allt tvål och vatten-användande.

Sarah
2

Du får börja dra dig undan från kontakt med snoppen :) Nej, den luktar illa, jag vill inte röra den, Då borde det gå ganska fort tills han kollat upp det :)