Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 5201 ggr
hhejlollo
2014-11-14 14:35
1

Tillitsproblem

Hej! Jag har länge haft problem att lita på folk, speciellt killar då jag vart med om en hel del. Jag har svårt att lita på min kille och får i princip panik när han inte svarar på sms på länge men man ser att han vart ut på Facebook! Finns det något jag kan göra för att tänka positivt? Bara för han inte svarar på mina sms när han ändå vart ut på Facebook på telefonen betyder väl inte det att han inte vill prata med mig? Eller?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ChristineL
2014-11-14 15:22
1

Det där är något man får jobba på. Och du måste jobba med din självkänsla. Går du in på fb bara för att kolla om han varit inne så sluta bara upp med det, det är ju löjligt, han har ju ett eget liv också eller hur? Han sitter säkert inte med telefonen i handen och väntar på samtal/sms hela dagarna ;)

[JenniN]
2014-11-14 18:09
0

Det är svårt att vinna tillbaka tillit efter att man tappat den, men det borde inte gälla alla personer. Alltså, om en person sviker dig så borde du inte sluta lita på alla människor, utan den som svikit dig. 
Om den pojkvän nu inte har gjort något som ska svika din tillit så tycker jag att du ska backa lite, han har ett eget liv och kanske inte har telefonen till hands hela tiden, eller känner för att svara på sms. 

Jag är sådan ibldn. Om jag får ett sms så vet jag att det inte är livsviktigt (Om det var det hade ju personen ifråga ringt istället), så därför kan jag välja att göra andra saker innan jag svarar, Tex fortsätta vika tvätt och sen när jag är klar med det så kan jag ha glömt att jag ens hade fått ett sms. Men svarar så fort jag inser det. Det betyder inte att människor inte att lita på mig. 

Man brukar ju säga att någon är oskyldig tills motsatsen bevisats. Och så borde det vara för din kille också, du kan inte vara sur över att han inte svarar på sms för det bevisar ingenting. Det är inte ens misstänksamt.