Första gången tips?
Hejsan, alltså nu är det så att jag och min pojkvän varit tillsammans tag nu och vi är väldigt nära att gå hela vägen, saken är den dock att jag är oskuld, men inte han. Han blev av med sin oskuld när han bara var 14 och nu är vi båda 17.
Han har pullat mig lite och så, det var jätteskönt. Men jag är rätt orolig för att första gången ska göra ont och att det ska blöda, jag är redo att ha sex, men jag är rädd att jag ska göra fel och så.
Så skulle någon komma med typ lite första gången tips?
Det är troligt att det gör ont och att du blöder ja, men det är helt normalt. Slappna av och njut, känns det inte bra måste du stoppa direkt, var ordentligt uppvärmd och använd glidmedel.
/Christine
Ta det lugnt och var avslappnad då gör det inte lika ont. Alla blöder inte heller men jo du kan blöda men det är inget farligt. Be killen vara lite försiktig i början också.
Han kommer inte tycka att det är konstigt att du kanske inte gör allt rätt för första gången är inte lätt och man är inte van. Be honom berätta för dig vad han gillar så känns det nog lättare 🙂
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#1 Nej det är inte troligt att man blöder eller att det gör ont….det är en myt. En del upplever det så, men majoriteten slipper det. Det känns troligen ovant.
Jag tycker som så här, bestäm er inte för att "nu" ska det ske. Utan gör som ni har redan, mys, hångla och gör det som känns skönt och avslappnat. Sedan om det i stunden känns rätt, så kör (se till att ha skydd nära bara). Om du blir nervös, så spänner du dig och då kan det göra ont, så det är bättre att bli upphetsad och låta det hända. Det kan vara rätt imorgon eller om ett halvår och det får ni båda respektera.
#3 - Ja, mödomshinnan är en myt, men det är fortfarande jättevanligt att man blöder lite och/eller att det gör ont. Jag vet att det inte gäller alla, men man har många små känsliga ytliga blodkärl där nere. Har du fakta på att majoriteten inte gör det?
/Christine
#4 Nu hamnar tråden lite OT.
Jag arbetar på skolor där jag möter elever som lever i hederskulturer (och ärligt vi i Sverige är inte så moderna som vi tror!). Av de anledningen hamnar jag i den här sortens diskussioner emellanåt. Den största orsaken till blödning är ju spänningar och att man inte är gammal nog.
Efter en snabb sökning…
Texten nedan är baserad på forskning, men säger tyvärr även en del om hur ointressant den kvinnliga kroppen tycks vara inom all forskning. Läs gärna sidan 23 och framförallt 24, där nämns "mödomshinnan" och ev. blödning.
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/. Det här är en sida som utgår från en känd organisation.
Det är viktigt att se att det finns ett samband mellan mognad hos kvinnan och avslappning, medan press, skuld och myter skapar spända flickor.
Det gjorde ont för mig de första gångerna också, men attraktionen var så stor så vi fortsatte ändå! Och jag är så glad för att jag inte slutade!
Man ska inte tveka, känns det inte rätt så avbryt. Men alla är olika, för somliga (typ jag..) gör det ont upp till 6 gånger efteråt, och för andra så gör det inte ens ont första gången :)
Kan göra ont än i dag om jag inte är uppvärmd. Och kroppen känner på sig om du inte vill. Vill du inte så slappnar du inte av och det blir inte bra. Vill du så kommer det gå superbra :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.