Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2147 ggr
Johan69
2014-12-08 09:34
0

Trekant

Jag och min sambo har planerat att testa en fantasi som vi båda har, en trekant med en tjej. Men nu vill min sambo träffa tjejen utan mig. Jag känner mig utlämnad och sviken.

viktoria91
2014-12-08 09:36
18

Hade min sambo sagt så hade han hittat sina saker utslängda från fjärde våningen, inklusive datorn!

Åsa S
2014-12-08 09:56
12

Ibland är det bättre fantasier stannar som just fantasier, det är inte helt ovanligt det inte blir som man tänkt och någon blir sårad el lämnad.

ChristineL
2014-12-08 14:34
2

Varför vill sambon träffa tjejen utan dig? Det är väl bättre om ni träffas tillsammans alla tre först så ni känner av varandra och är säkra på att det är rätt.

Skogsraah
2014-12-08 16:03
4

Om hen träffar tjejen utan dig så är det ju ingen trekant längre. Hen vill alltså få din tillåtelse att ligga med henne på tu man hand?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Rhodugune]
2014-12-08 16:17
1

Kanske är dags för er två att läsa på om polyamori?
Om hur man kan ha fler än en relation, för många är det helt naturligt att bli kär och vilja vara tillsammans med mer än en person.

Det är många bisexualla som vill ha det så eftersom de känner att de saknar en manlig eller kvinnlig samvaro när de bara har en partner.
Prata med henne, fråga varför hon vill träffa den här tjejen själv, vad känner de för varandra?

Lite kort om polyamori från wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyamori

Här är en bra sida som är på engelska
https://www.morethantwo.com/polyamory.html

ChristineL
2014-12-08 16:21
0

#4 - Inte säkert att TS's sambo är en tjej ;)

Skogsraah
2014-12-08 16:23
0

#6 Sant! Ändrade 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Rhodugune]
2014-12-08 16:28
1

#6 Det är sant.
Men mitt råd kvarstår, en del är helt enkelt polyamorösa, kanske är det så det är i det här fallet.
Svårt att veta att veta med så lite att gå på varför hens sambo är intresserad av den här tjejen, kan vara för att hen uppriktigt tycker om henne.
Därför föreslog jag att de båda måste prata om det här, varför hen vill träffa den här tjejen igen och att om det är känslor involverade att de båda läser på om polyamori.
Det spelar ingen roll om hen är bisexuell eller inte, varför behovet finns om hen vill träffa den här personen
Jag är poly och inte för att jag är bisexuell.