Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2189 ggr
juliancasablancas
2014-12-10 00:33
0

Hans bästa vän

Jag är fast i ett dilemma. Jag dejtar en kille, och han har en bästa vän som är kär i honom. Igår så hade hon berättat att hon var kär i honom, och han hade fått panik och tog bort mig och skrev "Förlåt.". Hon fick skuldkänslor över att hon hade sagt att hon var kär i honom, och sa att hon hade skojat och så. 

Nu vet jag sanningen men inte veta om jag ska säga det till honom. JAG vet ju att hon är kär i honom, men det vet inte han. Och eftersom att han tror att det bara var ett skoj så tycker ju han att man bara kan gå vidare utan att något har hänt, att han fortfarande kan sova hos henne osv. Han har sagt att han inte kommer lämna mig för någon annan, och om hon hade varit "seriös" (eller ja, inte sagt att hon skojade) så hade han inte lämnat mig för henne för det. 

Hon sa till mig att det är "våran lilla hemlighet" att hon är kär i honom. Men kan man verkligen behålla det så?  Ska han verkligen tro att inget är förändrat? Jag vill inte behöva vara rädd för att något ska hända mellan dem. (Även fast jag litar på honom, litar jag inte riktigt på henne, om ni förstår, eftersom jag inte känner henne) De brukar sova utan kläder, alltså så som jag och han sover. (Något jag inte är bekväm med, alls. Speciellt inte nu.)

Så nu är jag fast i att inte veta vad jag ska göra. Om jag ska säga till honom att hon inte skojade, att hon var seriös, men att hon fick skuldkänslor, och där av sa att hon skojade. Jag vet inte vad hon skulle göra då? Troligen typ hata mig? Det känns verkligen som att jag inte kan hålla detta en hemlighet. Just för att hon är kär i honom och för att jag inte kan dölja saker för honom, det går inte. Och det är inget jag vill göra heller.

Om någon är vaken skulle jag vara väldigt tacksam för hyfsat snabba svar, tips och åsikter osv. 

(om ett X behövs i rubriken så lägg gärna till det, vet inte riktigt.)

juliancasablancas
2014-12-10 00:45
0

Låter som att vi endast har pratat på internet, så är inte fallet, tänkte bara peka ut det.

Lilithium
2014-12-10 00:49
4

Ligger de och sover nakna tillsammans? :O

juliancasablancas
2014-12-10 00:54
0

#2 De sover halvnakna, ja. De har känt varandra i 7 år har jag för mig att det var.

Lia
2014-12-10 00:55
12

Jag hade berättat för honom. Och jag hade inte låtit min kille sova naken med någon annan än mig. Någonsin.

juliancasablancas
2014-12-10 01:11
1

Han har sagt att han ska sluta så med henne. (Han har gjort det 1 eller 2 gånger medans vi har pratat, men det är inte förrän nu det börjar bli rätt seriöst)

Jag är rädd för att såra folk, och vill inte förstöra deras vänskap. Men jag tror ändå att jag kommer berätta det för honom, jag kan verkligen inte hålla det hemligt. Det går verkligen inte.

Aleya
2014-12-10 01:30
9

Du dejtar han, men han säger att han inte ska lämna dig för någon annan? Är ni ihop eller dejtar, är som förvirrad. Han tog dessutom bort dig för att hon skrev att hon var kär. Jag är ledsen att säga detta men…. jag tror han har känslor för henne fast han inte vill erkänna det för dig. Så du får avgöra om han är värd att dejta eller om du ska släppa han fri

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lindizen]
2014-12-10 01:42
4

Har själv en vän som är kär i mig. Jag sover inte med honom alls sedan jag blev tillsammans med min pojkvän, vi sov iofs inte mycket innan dess heller men när det väl hände så..  Det bästa för oss 3 var att jag fick säga upp kontakten med min killvän, då han inte kunde gå vidare utan han verkligen trodde vi var tillsammans när vi umgicks och försökte stöta ut min pojkvän på något underligt vis. Så ja, jag sade upp kontakten. 

Nu säger jag inte att du ska be din pojkvän säga upp kontakten med sin kompis, men du måste sätta upp något ultimatum. Förr eller senare fungerar det inte att ha en sådan typ av vänskapsrelation med någon av det motsatta könet när man har förhållande. Lycka till!

[Yllhilda]
2014-12-11 17:00
0

Förklara gärna mer ingående varför han tog bort dig, för det var en väldigt intressant reaktion.