Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 1148 ggr
[Sajberlena]
2007-09-19 10:52
0

Sur idag!

Chefen bjuder alla anställda med respektive på kryssning med Polenfärjan.

Tror ni maken vill åka med? Nää, det kan ju gunga…

Massor av god mat, dricka och Schlagerkväll, båten fullbokad! Kostar oss ingenting. Men nä… För en gångs skull har vi möjlighet att åka iväg och göra något tillsammans!

Å hur kul blir det för mig, att åka som femte hjulet tillsammans med 16 andra?

Nää, sur som etter ska jag vara nu, lääänge!

susanne.s
2007-09-19 18:43
0

Tala om för din man att det finns åksjukepiller.

zeretki
2007-09-19 19:04
0

Mmmm, jag skulle vara lite sur också…

Labolina_73
2007-09-19 19:07
0

Men usch vad trist,, men kan du inte prata med chefen om du kan kanske få ta med någon annan? Tala om som det är bra,,

sur,, jaa du jag skulle nog inte vara speciellt glad jag inte,,, attans bananer vad sur jag skulle vara.. :-(

[SharpMissy]
2007-09-19 19:18
0

Tja…*host*

Nä, jag ska inte följa med, men det hade onekligen varit kul att träffa grabbarna igen!

Har han alltid haft såna problem med att åka båt, eller är han bara en tråkmåns?

Saaba
2007-09-19 19:53
0

Hej! Tycker det verkar trist att gå och vara sur för att han inte vill. Du kan ju få hur kul som helst utan honom. Och sen har du en innestående när han vill göra nåt du inte vill. Skit i honom och ha kul för er båda på resan istället!

kermit
2007-09-19 20:11
0

Man vinner inget på att spela martyr! Lev ditt liv, och var inte beroende av att din mans godkännande.

Du är sur för att du vill vara sur. Du skapar ditt liv med dina tankar. Tänk positivt!

[SharpMissy]
2007-09-19 20:23
0

Hihi, #5 och #6

Jag vet att Sajberlena bara larvar sig. Jag känner INGEN människa som är så driftig och självständig som hon är! Jag vet inte NÅGON som så enkelt tar sig för saker och ting med hund och ungar i släptåg så som hon. Hon har aldrig hängt upp sig på sin man utan har för det mesta gjort allting på egen hand.

Jag skulle kunna lämna massor av exempel, men väljer bara ett: I somras tog hon ungar och hund och ett tält och tältade på Öland i ösregn i minst en vecka, om det inte var längre. Det hade jag ALDRIG gjort. Hon bjöd dit mig men jag tvärvägrade. Jag är lat och bekväm och oerhört tråkig, men inte hon!

Däremot har jag full förståelse över att hon blir lite less ibland, många gånger hade man önskat att partnern hade velat göra saker tillsammans.

Men jag är personligen full av beundran för min kära svägerska. Det är aldrig något som "sitter fast" för henne. Hon är nog väldigt mycket som Pippi Långstrump som kan allting själv. Skulle hon bli tvungen att sota skorstenen, så löser hon garanterat det också! Om alla Kvinnor var som hon, så levde vi nog definitivt i ett Amazonskt samhälle. =)

zeretki
2007-09-19 20:33
0

#6  Ja, men herregud, vem vill vara ihop med nån som aldrig vill göra nåt med en då? Flört

kermit
2007-09-19 21:19
0

#6 Ok, det var bra med lite "inside information". Jag riktar istället mitt inlägg till alla äkta surisar   

#8 Ingen, tror jag

Skrattande

Sandra
2007-09-19 21:39
0

Om din man blir sjösjuk så förstår jag honom fullt ut. Jag kan knappt se en båt utan att må dåligt. Och jag kan tala om att åksjukepiller inte funkar på alla. Jag blir sämre av de. Provade senast i somras när vi åkte till Gröna Lund… det slutade med att vi fick åka hem för att jag mådde skit.

Men jag tycker också att du ska åka ensam ändå. Du verkar ju vara en tjej som har lätt för att ha roligt på egen hand. Dessutom har du ju jobbarkompisarna med dig! =)

[Sajberlena]
2007-09-19 21:46
0

*fnissfniss*

Jag flirtade in mig hos chefens vvs-entreprenör och bad honom följa med istället och han sa; självklart!

Så om två veckor drar jag på Polenkryssning med jobbet och rörmokaren…

Å tack alla ni för goda råd - jag har redan slutat sura.

Fast nog hade det varit kul att ha en make som INTE blev sjösjuk när något kul är på gång…

[Sajberlena]
2007-09-19 21:51
0

Han har alltid problem med båtar OCH är en tråkmåns ;)

Men det gör inget! Nu kan jag diskutera rör med W hela kvällen!

[SharpMissy]
2007-09-19 21:54
0

#4 Haha, så trevligt!! Hälsa så gott från mig!

[Sajberlena]
2007-09-19 21:56
0

Å, jag löööööövar! Har haft Löneprogramsutbildning med honom idag, han har skaffat anställd! Han blev jätteförvånad när han upptäckte att anställda ska ha lön…Skrattande

[SharpMissy]
2007-09-19 22:01
0

Haha! Nä, men fan vad kul då! Det är möjligt att rören går ända ner, men går hissen ända upp där? *asg*

[Sajberlena]
2007-09-19 22:10
0

Han har inte vridit på kranen!

[SharpMissy]
2007-09-19 22:11
0

*garvar ihjäl mig*