Hotell tips göteborg ?
Skulle vilja ha tips på mysiga och prisvärda hotell i göteborg :) Hade tänkt mig två dagar men jag är lite osäker. Minns inte att jag bott på hotell någongång så vet inte hur det fungerar och hur mycket tid man "behöver" för att kunna slappna av, utforska staden med mera ^^. Tänkte boka någon gång i januari eller februari då när livet är sådär extra tråkigt.
Hur har du gjort när du sovit på hotell? Har en natt räckt eller det har känts för lite? Vad var bra/dåligt och finns det något du ångrar i samband med bokning och/eller vistelsen? Och om du inte vet något hotell i just Göteborg kanske du vet någon bra sida där man bokar hotell? :)
Jag har svarat inne på Livskvalitet😉
/Maria
Jag har bara varit på Gothia Towers Hotel i Göteborg så är enda jag kan ge åsikt om. Tyckte det var väldigt trevligt och mysigt. Fint rum och väldigt fräscht badrum. Älskade deras stora frukostbuffé.🤤 Dock är det väl inte det billigaste man kan hitta kanske. Så om jag ska bo en längre tid blir det ett billigare alternativ.
För mig räckte det med en natt, men två kanske är bättre så man får lite mer tid.
Ja, Gothia Towers är fint, men kostar ju därefter ;) Ska finnas ett par båtar vid hamnen som är omgjorda till vandrarhem/hotell om man vill ha något annorlunda. Därifrån kan man ju dessutom bara gå Kungsgatan/avenyn rätt upp.
Sen kan jag ju säga att det finns roligare platser än Göteborg under just januari/februari ;)
Vad är planen för helgen? Vad tycker du om att göra?
/Christine
Ska kolla upp gothia då o se om det kanske kan passa :)
Jag kan inte vara borta mer en max en helg, får panikattacker o så då.. så göteborg blir nog bra, bara en timme hem så hoppas att det ska gå bra. Dock lite nervös men skulle jag må dåligt kan vi ju som sagt åka hem tidigare :)
Planen o planen ^^ Tänkte bara ta det lugnt på fredagen, kanske kolla runt lite i stan och äta på någon trevlig resturang på kvällen. Lördagen är däremot obokad så skulle vilja hitta på något kul som man inte kan göra i en småstad :p Jag/vi är ganska öppna och sålänge vi gör något ihop så spelar det inte så stor roll vad :p konstgalleri kanske inte är något för oss men museum skulle funka där det finns lite variation. Universeum kan vara ett alternativ med men där har vi ju varit tidigare. Kom gärna med förslag :) Och eftersom det är vinter och kallt får det gärna vara något inomhus :)
Saluhallen är alltid trevligt att vandra omkring i och där finns matställen både inne och i kvarteren runtomkring. 7:ans anrika och sveriges enda ölhall ligger tvärs över gatan.
/Maria
Universeum är mysigt, och dom har olika specialutställningar varje år. Turister brukar uppskatta Nordstan, det är ju verkligen skitstort, och inomhus ;) Är det bra väder så är det fint kring Haga och Linné om man bara vill strosa runt lite.
/Christine
Jag tycker det är mysigt att gå på Naturhistoriska museum :) Inte så dyrt heller för den delen. God fika har dom med. Varit där flera gånger.

Scandic opalen är ett väldigt trevligt och fint hotell, ligger bredvid filmstaden bergakungen :) Men även first hotell G är väldigt fint och trevligt, ligger typ ovanpå central stationen :)
#7Naturhistoriska kanske skulle vara något.. Eller så får han välja mellan det och skandinavium. Vart ligger naturhistoriska och är det lätt att ta sig dit? :)
#8 Ska kolla upp dem med!
Tack alla som svarat, guld värt! Nu börjar det närma sig och börjar bli lite nervös ^^ hehe
Naturhistoriska ligger vid Slottsskogen och åker man buss eller Spårvagn så heter hållplatsen Linnéplatsen.
/Maria
Jag och min pojkvän var på Gothia Towers! Verkligen att rekommendera 😃 Vi kommer åka dit i mars nästa år!
Jag kan rekommendera Clarion Post Hotel och Avalon. Otroligt fina, lite lyxiga, hotell centralt i Göteborg. Har aldrig själv bott där eftersom jag bor i Göteborg men jag vet att de är de hotellen, tillsammans med Gothia, som anses som lite extra bra :)
Pretty wise //
Tack så mycket allihopa! Det blev på hotell Riverton och gick på 2500 för två nätter inklusive frukost :) Nu håller vi tummarna och hoppas att det blir bra ^^,