Jag dumpa precis min kille
Under fem år har jag försörjt en lättretlig, lat skittrevligt som nästan inte alls har jobbat under denna tid, inte tagit hand om lägenheten, inte brytt sig om att söka jobb, är inte med i a-kassa så han stämplar inte, och han spelar jämt eller kollar på serier på datorn som jag köpte till han i födelsedagspressent för 12500 kr. Det känns som rätt beslut, jag är inte det minsta ledsen. Dock är jag orolig för hur det ska gå med mina hundar. Mamma och pappa passar dom ibland, men kan man besvära dom me att passa hundarna jämt? Hundarna är mina allra bästa och nästan enda vänner.
Antar att dina föräldrar passar dom då du är på jobbet?
Isf skulle jag ge dig tipset att skaffa hundvakt, jag är det själv, till en golden, han ägare jobbar i en annan stad och efter man kommit överens så brukar det mesta flyta på. (:
Det du beskriver just nu är hur min kusin har det! Önskar att hon kunde bryta upp hon också. Starkt! Jag tycker du ska fråga dina föräldrar hur mycket de är villiga att passa hundarna. Kanske lite mer i början för att du precis lämnat din pojkvän. Så har du kanske tid att hitta någon bra hundvakt eller ett dagis :)
Låter absolut som du har tagit helt rätt beslut! Om dina föräldrar inte har något emot att passa hundarna så är det ju bara att fortsätta med det, men skaffa en back-up, du kan ju inte räkna med dom varje dag :)
/Christine
Finns det ingen pensionär i närheten där du bor? Hade en granndam som var dagmatte å en annan grannes hund. Var ett perfekt win-win, damen fick sällskap och de andra fick hjälp.