Jag visar inga känslor
jag vet inte vad jag ska börja med.
Men jag är i ett nytt förhållande, vi har bara varit tillsammans i några månader. Killen är verkligen allt och lite till av vad någonsin har kunnat drömma om. Men våra liv är helt olika, han har studerat, och han jobbar nu. Jag har däremot varit sjukskriven i mer än 2 år och är det fortfarande.
jag har gått igenom 2 förhållanden, varav ett var bra och ett var ett helvete. Jag har verkligen försökt att lära mig så mkt av alla dessa år. Jag ville inte göra samma misstag igen.
MEN det här har blivit så extemt att jag inte kan prata med min kille för att jag är rädd för att upplevas som jobbig eller "alltid ledsen". Jag är sjuksriven för depression och jag har inget annat för mig än att tänka på sorg och elände. Jag vill upplevas som den starka tjejen som jag alltid var innan jag blev sjuk. Nu känner jag mig mest till besvär och det enda jag tänker på det är att det inte får gå fel i vårat förhållande.
Hans känns så himla rätt, han är så fin på alla sätt och vis, men varför låser jag mig? Jag kan inte ens erkänna för hnm när jag mår dåligt, jag bara kryper ihop som ett barn. Jag vågar inte berätta hur jag känner, men jag vågar sparka undan benen på oss hela tiden efter som jag tiger.
Jag vet att han vill hjälpa och han försöker, men att erkänna att jag mår dåligt är som att säga "ta hand om mig jag är så ynklig". Och jag vill inte förstöra det vi har..
Vad ska jag göra ?
Jag tror du behöver komma över en tröskel.
Ett sätt kan vara att berätta för killen precis vad du har berättat här! Att du har svårt för att prata, att det känns "fel" för dig. Låt honom veta att du vill men att det är svårt. Det är åtminstone så jag uppfattar det hela, rätta mig om jag har fel.
Du kan komma att bli förvånad. Han ser förmodligen inte alls på dig som du känner dig, om du förstår vad jag menar. Han kommer inte tycka att du är jobbig, besvärlig eller krävande. Han kommer förmodligen inte tycka synd om dig, utan istället hjälpa dig att komma vidare så att du kan vara den du är i ert förhållande.
Men ge honom en chans att få hjälpa dig att må bättre! Det får han inte om du inte är rak och ärlig och säger hur du känner. Och har du väl tagit det steget så känns det förmodligen lättare att ta nästa.