Hjälp!
Har en fin kille som jag är förlovad med! Problemet är att han är väldigt knepig att ha och göra med. Om jag någongång tar upp något han gjort mot mig så svarar han genom att hoppa på mig och kalla mig saker osv. Samt kan hoppa på min familj. Jag var väldigt självsäker i mig själv innan jag träffade honom. Har bipolär så jag har svårt med gråskalor. Han är väldigt grå, dvs en sak kan vara si eller såhär. När jag blir osäker och frågar kan han bli irriterad och säga: "det är såhär" Jag: skönt Han: eller mohaha! Då blir jag extremt ledsen… Samt så ljög han för mig om att han hade kört en tjej på jobbet. Vi har sagt vi ska vara öppna pga min och hans svartsjuka. Han ville inte oroa mig så han ljög (fin tanke men ja) Sedan! Så skrev han till sin före detta bästa tjejkompis och klagade på MIG! Också detta utan att jag visste. Vi hade sagt dom skulle bryta pga att han sa till mig han var kär i henne. Tänkte på henne när han runkade mm. Inte kul för mig. Så ja han skrev till henne och klagade på mig. Då hade dom inte pratat på ett halvår. När jag kom på det så sa han att jag förstört hans liv mm… Hjälpt honom sluta dricka och allt. (Nära alkis) Känns väldigt knepigt… Hur får man tillbaka förtroendet? Jag är väldigt känslig… Frågar ofta om han är arg… Och hans: "jag sa ju det bara för att" gör mig knäpp 😥😥
Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace
Hur länge har han varit sån här? Har du pratat med honom? Vill han inte lyssna hade jag nog gått min väg och hittat någon bättre
Medarbetare på Skor iFokus
Han låter för omogen för dig helt klaft!
Han har varit så i ca ett år nu. Jag har ju inte varit en ängel själv och jag har ju kallat honom saker med. Men jsg börjar tro att mitt humör svajar såhär mycket pga hur han är mot mig psykiskt. Han sa att han och hans ex alltid bråkade såhär. Ofta slutar det med att han ringer upp dagen efter och ber om ursäkt till mig. Det med hans tjejkompis svider verkligen… Visade ett mess där det bara stod att han inte orkade mer och hon sagt att: jo det gör du visst. Jag sa till honom att detta kan inte vara något första sms till henne för man börkar inte ett sms så efter ett halvårs uppehåll. Sedan kom det fram att han skypat med henne också när jag var på väg upp till honom. (När han sagt han behövde lägga på för han ville vara själv.) då hade jan ringt upp henne… Ja bara en tjejkompis men ändå… Vi lovade varandra att klippa med henne pga det som hänt sedan pratar han med henne i smyg.. Och när ja då kom upp så var han helt lycklig mm… Sedan 3 dagar senare fick jag veta.. Och varför hade han skrivit till henne då? Jo för han hade dåligt samvete att han kört tjejen på jobbet utan att säga. Detta är sjukt konstigt för han har sagt till mg han inte vill vara vän med henne och den killen som han typ drack med. Ändå säger han när han är arg att han inte får vara vän med vem han vill mm… Förvirrad 😞😞 hoppas ni förstår annars får jag förklara bättre. Väldigt gullig kille annars på alla sätt. Betalar min buss till Gbg och allt för jag inte har jobb. Gör mycket för mig. Är omtänksam och tar hans om mig när jag är sjuk mm…. När folk vet mig väga positivt mot negativt är det så svårt för när de är bra är det awesome och när det är dåligt är det skit.. Men när psykologen blir förvirrad om jag har bipolär eller om det är pga honom blir jag orolig
Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace
Jag säger nog också att du borde bryta förlovningen och lämna honom, du mår ju inte bra själv av det här!
Det här låter ju helt vansinnigt. Det du skriver om att du var självsäker innan men inte är det längre är ett varningstecken utan dess like, ja förutom allt annat du skriver… Han kör ju med dig rätt och slätt. Usch, tycker du att man behandlar varandra så i ett förhållande? Varför ska du ägna tid åt att få tillbaka förtroendet för honom? Han älskar ju inte ens dig! Ändå är ni förlovade.
"Vi hade sagt dom skulle bryta pga att han sa till mig han var kär i henne. Tänkte på henne när han runkade mm. Inte kul för mig. "
Han är alltså kär i en annan tjej och tänker på henne när han runkar…. Läs det där några gånger. Är du värd den skiten?
Du hade bara behövt skriva den raden för att jag skulle gett dig rådet att ge han långfingret, ta ditt pick och pack och inte ägna en minut mer på den störda j*veln. Att du ser bra sidor hos honom är för att han hjärntvättat dig och antagligen misshandlat dig psykiskt.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Han är inte kär i henne utan jag hade sagt något tydligen som retade upp honom och det var därför han sa så till mig. Han visste jag var orolig för hans tjejkompis för dom hade väldigt mycket kontakt. Han tycker hon är snygg mm = oro. Han vill inte ha henne dock men det han sa gjorde att jag började oroa mig utan dess like och därför vi bestämde oss för att radera ut henne.
Känner hela tiden typ att ja jag har ju också varit dum, vilket jag har. Men jag har blivit det på grund av hur han var varit. Han sa ju en gång med han jämför mig med sitt ex omdedvetet, och slänger skit på mig som han gjorde på henne. Dvs, psykologiskt och beräknande.
Älskar honom sjukt mycket och han kan åka från göteborg till skåne och tillbaka på en dag. Alla säger han bara är otroligt osäker vilket han säger själv. han attackerar mig för jag är starkare.. Men att höra *jag har inte ett syndrom iallafall* och *jag kommer knäcka dig så lätt! Nej hoppsan det har jag ju redan gjort*
Jag är trött på det. och han säger han kommer ändra sig. Sedan säger han att han är så pga mig… jag blir sjuk i huvudet.
När det är bra är det sjukt jäkla bra, alla gillar honom trots dom vet hur han är pga att dom anser att han hamnat lite snett bara. Jag försöker se hur jag själv är i allt detta. Haft en sådan kille innan med som har förstört mig så ja, kanske jag som är problemet jag vet inte.
#8 men att säga sånt bara för att man är arg är ändå inte okej. Jag har själv aggressionsproblem, men försöket han ens? Jag jobbar ständigt på att försöka bättra mig och har inte sagt något riktigt elakt (speciellt sånt som jag inte menar) till min pojkvän på hur länge som helst, för jag har försökt jobba på det! Allra mest för hans skull, jag vill inte veta att jag gör honom olycklig! Jag förstår inte hur du orkar, och att du fortsätter orka, du är värd bättre! Man ska aldrig må sämre i ett förhållande än vad man gjorde innan, då är något fel. Det han sysslar med är psykisk misshandel, och det är verkligen något man inte ska ta lätt på! Och TS- det enda problemet som har med dig att göra är att du inte förstår att du är mycket mer värd än såhär! Klanka inte ner på dig själv för att någon annan gör det.
Vad är det som är så fint med honom då? Ingen förtjänar att bli kallad det ena eller andra av sin partner. Kan du inte ens prata med honom som vanliga människor gör så är det ju något galet.
/Christine
Låter inte som kärlek från hans sida utan mera kontroll och nån att härska över (att förminska nån eller säga fula saker om personens familj är en välkänd härskarteknik för att trycka ner nåns självkänsla). Att han tar hand om dig vid sjukdom och hjälper dig med pengar för att kunna resa till honom är nog mera att han vill göra dig beroende av honom och att du ska känna dig skyldig honom att stanna eftersom han ju lagt ut pengar på dig. Såna män vill göra dig beroende av honom och att du ska känna du måste ha honom i ditt liv för att kunna överleva för då vet han att han kan göra och säga vad som helst till dig, kanske även slå nån gång längre fram och du kommer stanna kvar för ditt självförtroende har han då tagit ifrån dig. Känner igen mycket av det du skriver men jag var 40år då det hände och jag hade mycket livskunskap och visste vad jag är värd så jag drog mig ur hyfsat snabbt, tog bara några månader innan jag förstod exakt vad det var han gjorde.
(såna män dras ofta till Kvinnor de tycker har rätt bra självförtroende för de är mer av en utmaning att ta ifrån själförtroendet eller som killen jag hade erfarenhet av sa - de är mera av en utmaning att dressera och han gillade utmaningar.)

Du har inte en fin kille, du har en idiot. Sen är det upp till dig om du vill ha en relation med en kille som sänker dig, eller om du vill hitta en kille som lyfter dig och får dig att må bra. Det enda vettiga är att göra slut med den här killen och aldrig se tillbaka.
Lämna för dig egen skull! Du förtjänar någon som behandlar dig med respekt! Det skulle få dig att må mycket bättre
Rädd att inte hitta någon bättre, eller att jag kommer ångra mig. Ser bara att allt är mitt fel :-( Vill lita på honom igen men vet inte om jag kan. Han säger att han jobbar med dig själv och om jag "tjatar" kommer det inte gå fortare. Detta är så sjukt jävla jobbigt

Oavsett hur man själv beter sig, så gör den andra ett val om hur den ska agera tillbaka. Nu vet jag ingenting om hur du har varit mot killen, men om det här är hans patetiska respons på det, så säger det mycket om honom. Du har alltså ingen som helst skuld i hur en annan människa väljer att bete sig. Aldrig någonsin, eftersom den personen gör ett egen aktivt val om hur den ska vara. Väljer personen att vara en skitstövel, som din kille, ja då är det för att den personen aktivt väljer att vara en skitstövel och det har ingenting med ngn annan att göra.
Det är enkelt för honom att skylla på dig. "Om du hade gjort si eller så så hade jag aldrig varit såhär elak", det är bara ett sätt att trycka ner dig, en härskarteknik som gör att han slipper ta ansvar för sina egna handlingar. Det är sjukt fult gjort av honom och tyvärr lyckas han få dig att tro på det.
Någon som passar en bättre, hittar man varje gång man byter partner, det är min erfarenhet :) Så länge man inte fastnar i ett mönster av partners som trycker ner en.
Ett bra förhållande är ett förhållande mellan vänner som dessutom är attraherade av varandra. Din partner borde vara din bästa vän, den som får dig att känna dig trygg och älskad.
Som jag har skrivit i andra trådar, det är tragiskt att unga (antar att du är ganska ung) människor hellre stannar i ett destruktivt och dåligt förhållande än är själva ett tag. Att vara singel ngn period och ta vara på det är fantastiskt. Man lär sig saker om sig själv som man inte hade ngn aning om och man finner en helt ny styrka. Vetskapen om att man kan stå på sina egna fötter och inte behöver ngn att hålla i handen för att ta sig genom livet, är en jäkligt bra vetskap. Jag älskar min kille oerhört mycket, men jag klarar mig alltid bra själv.
#14 - Du är rädd att du inte kommer hitta någon bättre? Alltså så duger han? Då borde du inte klaga på hans beteende.
Ser du inte hur fel detta är?
/Christine
#14 om jag utgår från det du skrivit låter det inte lätt att hitta sämre faktiskt… du klarar det här, och INGET är ditt fel ❤️
Okej tack gör alla svar! Guld värt!