snacka skit om sina ex?
Är det normalt att snacka skit om sina ex inför sin nya partner?
Jag har träffat en kille som är underbar och go´ mot mig på alla sätt och vis. Men han snackar så mycket skit om flera av sina ex. Det är allt ifrån utseendegrejer som att de har fula bröst, konstig klädstil osv, till att de inte kan laga mat, städa eller sexsaker, att jag är jättebäst men hon och hon vet inte ens hur man suger en k_k.
Jag har sagt några gånger att jag inte vill höra om deras brister eller inte vill höra alls om hans ex men det går två veckor sen råkar han komma med något och sedan blir det mer och mer igen.
Jag är inte svartsjuk för fem öre men vem vet om det en dag tar slut mellan oss kanske han anser att jag är det där värdelösa fula exet som inte kan nånting.
Jag har väl också något ex i bagaget som jag inte har mycket till övers för men jag sitter inte och snackar skit om dem för det.
Nej, anser det inte vara normalt att snacka skit om sina ex. Speciellt inte om sådana saker, är en annan sak om exet ifråga gjort något dumt (som att vara otrogen ex) men man snackar ändå inte skit för den delen. Man kan ta upp det och prata av sig men man behöver inte snacka skit och absolut inte ta upp det gång på gång!
Känns som om att det är något annat som gör att han pratar på det viset om sina ex, kanske försöker han trycka ner dom för att framhäva dig? Kanske vet han inte var gränsen går eller så är det något som han verkligen inte lämnat bakom sig m.m.
Oavsett vad så är det inte normalt eller okej, anser jag. Tycker det är ett väldigt omoget beteende!
Hade jag varit du så skulle jag satt ner foten, det är inte bara respektlöst mot exen ifråga utan det är respektlöst mot dig och det tar på dina krafter. Säg som det är, du är rädd för att det och det ska hända, du orkar inte med hans skitsnack och han får helt enkelt ta och skärpa sig.
Skulle aldrig falla mig in, otroligt dålig stil av honom! Jag skulle inte vilja höra något sådant från min partner heller, då skulle jag bara fundera på vilket skit att skulle säga om mig om det tog slut.
/Christine
Jag tycker inte det är okej att prata skit om sina ex. Speciellt inte sådana intima saker! Jag kan kommentera något mitt ex gjort när vi var tillsammans men det är 99% sv gångerna positiva saker annars mest nån knasig grej. Min make tycker det är trevligt att jag ändå kan se tillbaka på mitt förra förhållande på ett positivt sätt. Jag däremot vet egentligen ingenting om hans två ex för han vill inte prata skit om dom och det är det som i så fall kommer fram.

Väldigt osympatiskt… om det dessutom bara handlar om utseende och sex skulle jag fundera en gång extra på om det var en person för mig…

Blää.. snacka skit om sina ex betyder att man själv är värdelös och inte kan få tag på bra partners!
Sen så.. det kan vara en psykologisk sak oxå för att gå vidare/slippa ångra sig/ se sig sjäv som misslyckad!
Du har dock rätt i att det är helt fel att diskutera detta med dig, det får han göra med sina kompisar eller liknade.. om han behöver den bearbetningen!
För annars så betyder det att han inte kommit över dem och inte är beredd på att gå vidare!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag tycker det beror på. Jag har inte "snackat skit" om mina ex, men varit väldigt ärlig med hur illa de behandlat mig. För ja, de har behandlat mig som skit rätt ut sagt. Det tänker jag aldrig smeka över, eller låtsas som om det inte hänt. Däremot beror det ju på situationen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

#7 Det är ju ganska olika saker att prata om. Min kille vet också om allt dåligt som har hänt mig i tidigare förhållanden, för att han ska förstå mig bättre. Men det är inte samma sak som att gå runt och klaga på att ngn inte kunde suga kuk ordentligt… eller att ngn har fula bröst.
#8 håller helt med. Har berättat sådana saker för min make för att han ska kunna förstå och stötta när det behövs. Han har berättat liknande saker för mig av samma orsak. Men skulle han förklara hur hon var i sängen hade jag helt ärligt bett han hålla kä…
Jag hade inte tyckt det varit trevligt att få höra sådana saker om tidigare partners. Om det upprepades skulle jag nog inte vilja ha ett förhållande med personen i fråga.
Det hade visat att det inte var rätt person för mig.
Nej, inte okej. Så sjukt respektlös mot dessa tjejer. Oavsett hur det slutade finns det väl fanken i mig ingen anledning att klaga på sexuella saker eller hur de såg ut?! Så det där med att suga kuk är alltså så viktigt för honom i ett förhållande? Hade blivit mer än skeptisk… Riktigt arg. Jag har som många andra i tråden blivit riktigt illa behandlad i ett tidigare förhållande, och det har jag berättat för min sambo, men det där är ju bara skitsnack. Usch.
Hur länge har ni varit tillsammans? Tänker man så mycket på sina ex och måste hävda sig kring det känns det inte som att man lämnat det.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Jag har i överlag svårt för människor som pratar illa om andras utseenden. Syftet har jag aldrig riktigt förstått förutom att dålig självkänsla antagligen är inblandad. Världen blir ju som man gör den, om man fokuserar på sådant tror jag knappast den blir härligare. Att kunna gruffa över något som någon gjort som sårade en kan väl alla göra, men när det kommer till att kommentera såntdär tappar jag faktiskt respekten för människor. Minns själv att en kompis träffat en kille och efteråt nästan som pratade hånande om hur han såg ut på vissa ställen, själv tappade jag hakan. Det är väl inte svårare att säga att det inte känns bra och avbryta istället för att gå runt och prata skit om någon efteråt? Nä usch!
#8 Och det var lite det jag menade, att det finns vissa situationer där det kan verka som man "snackar skit", för tekniskt sett gör jag väl det när jag säger att mitt ena ex var en misshandlande psykopat och mitt andra ex utnyttjade mig för någon larvig tonårsfantasi. Men däremot anser jag inte att det är "fel" att dela med mig av något som satt spår i mig till framtida partners, för det kommer säkert komma tillfällen då de måste ha viss information för att förstå hur jag känner eller reagerar.
Men om det är någon som dag ut och dag in snackar om sina fula ex och deras fula ansikten och deras korkade beslut så nä, då håller jag med att det är inget att ha.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Nej. Men ska inte snacka om NÅGON på det sättet. fruktansvärt omoget beteende. Kanske vart han dumpad av dom?

Har ett ex som konstant snackade skit om sina ex, det var alltid en massa fel på dom. Gissar på att det är jag som är elak, kall, och en allmänt hemsk person nu när vi inte längre är ihop eller har någon kontakt.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Om man har blivit dumpad av sina ex så klart att de var dumma.. eller så var det på grund av att man var dum själv!
Det sista är något man inte vill erkänna.. om så var fallet!
Jag vill inte höra talas om min partners ex.. kommer det till en situation där det är nödvändigt för vår relation att jag känner till något om dem kan det vara lägligt, inte annars!
Jag har nog gått över den gränsen just eftersom att jag varit tillsammans med en hel del svin så har jag blivit väldigt märkt och har svårt att lita på folk. Har haft väldigt svårt att komma över vad den senaste karln gjorde och minns att jag rabblade upp det på dejter redan och förstod då att jag kanske borde vara singel ett tag till. Om jag fortfarande grubblar så har jag ju inte kommit över det och då är det inte rättvist för min nuvarande att jag ska tänka på någon annan.
Jag hade blivit avskräckt , hade undrat vad människan ska säga om mig efteråt.

#0 Nej, jag tror inte att det är normalt. Jag har i alla fall inte varit med om det någonsin, och om så vore, skulle jag nog dra örona åt mig rätt kvickt. Jag tycker nog att han kan suga sin själv, om det inte duger att tjejen gör det.

Altså.. det finns/kan finnas ett psykologiskt behov av att prata av sig sina ex, men då görs det lämpligen med kompisar av samma kön.. som då i princip skall säga, hon/han var ändå inget för dig.. typ!
För skall man sluta sukta efter sina ex så får man sluta älska dessa.. och mer focusera på någon av deras dåliga sidor.. som vi alla har gott om.
Fem månader har vi bara varit tillsammans. Ja jag tror att det är exen som dumpat honom och inte tvärtom.
Tack för att ni svarat så många