Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 1881 ggr
[KB46ghx]
0

ta kontakt med killen?

Det är så att jag är så sjukt intresserad av en kille som kanske inte ens vet vem jag är, men jag vill ändå försöka ta kontakt med honom. Han är min brors kompis och är ibland hemma hos oss på middagar, vi brukar inte prata direkt utan bara typ fråga om dem kan skicka salladen typ.. Dock så sitter vi ofta och har ögonkontakt väldigt, väldigt länge. Han är 4 år äldre, men det gör inte något i mitt fall, kanske i hans? Hahah men det spelar ingen roll för jag vill just bara veta HUR jag ska ta kontakt med honom! Hjälp!!! Är tjej om inte det framgått

ChristineL
2

Brukar han vara hemma hos er så vet han ju vem du är!  Och det är ju bara att börja småprata lite mer. Vet du exempelvis att han och din bror har varit iväg på något så kan du ju fråga honom om han hade kul.

OlgaMaria
3

Kanske verkar svårt men att prata med din brorsa kanske kunde vara en bra idé. Då kan din bror t ex berätta ifall han är intresserad av nån annan, eller så kan han berätta för kompisen att du är intresserad och då kan killen kontakta dig ifall han också är intresserad.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[KB46ghx]
0

#2 men jag och min bror har ingen nära relation då vi jag inte bor på samma ställe. det händer typ 2 per halvår som jag träffar honom (och hans snygga vän)

saturnus100
0

Prata med din bror och ffråga lite om kompisen. Och sedan och hälsa på din bror på t ex hans födelsedag och se till att din bror bjuder kompisen.  Be honom kompisen komma lie tidigare ch du kan du och kompisen t ex duka, laga mat, koka kaffe ihop, så kan ni passa på att prata. Kanske ta en promenad eller be honom visa dig runt i trakten där din bror bor. Fixa en träff till, t ex på din hemort.  Alternativt att du, din bror, några vänner till, och kompisen bokar en semesterresa ihop, kanske efter nåra träffar först.

[KB46ghx]
0

#4 som sagt så har jag och min bror ingen nära relation på de viset. Så det kommer tyvärr inte att funka. :/ tack endå

[KB46ghx]
0

Om jag ska prata med honom, vad ska jag prata om?

Elinmatsdotter
1

Vännförfrågan honom på fb och om han accepterar kan man skriva typ "kul att du ville bli min vän ;)" Funkade med min kille hade träffat honom en gång och växlat två ord typ "det e min hund" men jag ville träffa honom igen, efter vänförfrågan chatta vi jätte mycket lag mat, stack och bada mm och på den vägen va det. Du verkar ju endån träffa honom sällan så då gör det inget om han inte har intresse man kan ju endån spana XD Friskt vågat hälften vunnet lycka till :D