Vi hittade tillbaka
Hej!
Känner bara för att skriva av mig (och förklara mig lite)
Jag och min sambo hittade tillbaka till varandra. Jag vet att han är svartsjuk och jag vet att han har det svårt med sin aggression men nu har jag fått klart för mig hur mycket han jobbar med det.
Jag vet varför han är så här och jag förstår det, fullt ut. Han är svartsjuk för att han är rädd att bli lämnad och för att han blivit lämnad, många gånger. Aggressionen ska han försöka få kontroll över men jag vet själv hur det är. Jag blir inte sur över småsaker men när jag blir sur kan de slå slint men har fått mycket hjälp med det genom Bup och mina mediciner. Så jag förstår honom, jag förstår att han inte vill bli så sur och jag förstår hans ångest efteråt och först och främst förstår jag att han har sin ilska hängande över sig från sin bakgrund och sitt jobbiga läge just nu.
Vi bodde i olika lägenheter ett tag nu men har nu flyttat ihop till en ny stad och med en ny början. Jag har verkligen börjat känna att han blivit lite lugnare på den här kortare tiden och jag ska hjälpa honom, jag ska få honom att må bättre! Tillsammans är man starka!
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Så länge man känner och vet att den andre personen verkligen vill ta itu m sina problem , är det kanon 👍
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Vad bra. Så han har kontakt med en psykolog då? :)
Det är fortfarande inte ditt jobb att fixa honom.
Får han proffessionell hjälp?
Din nästsista mening gjorde mig "livrädd" altså det med att du ska hjälpa honom och du ska få honom att må bättre. Var rädd om dig !
#4 Kan bara hålla med, alla mina varningsklockar började tjuta direkt jag läste de orden. Att gå in i ett förhållande med förutsättnignen att den ene ska "fixa" eller "hjälpa" den andra är som att tigga om en katastrof. Det är var och ens ansvar att laga sig själv (med professionell hjälp om så behövs) så att man kan fungera tillsammans med andra, helt enkelt av den anledningen att ingen annan kan göra det.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Han ska få hjälp av psykolog! Men jag ska stötta honom men båda vet att han behöver professionell hjälp.
Bunnysta@instagram
Vad bra att han ska till psykolog! Följ med honom dit en eller görna flera gångar så du kan få råd om hur du kan vara ett så bra stöd som möjligt utan att ni hamnar i destruktiva roller och mönster!!!!
7# Ja har tänk det :) Han har börjat följa med mig till psykologen så han ska få lite bättre inblick om mitt känsloliv och min ångest
Bunnysta@instagram
Så länge han inte skadar dig! Var rädd om dig🙂
Kanske inte det bästa att flytta ihop efter allt ni har varit med om. Sådant där borde ni kanske ha väntat med men gjort är gjort och jag hoppas att det går bättre den här gången.