Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 3434 ggr
Daehyun_cheesecake
2015-01-06 18:58
2

AllaHjärtansDag

Vad ska man köpa till sin partner på alla hjärtans dag? 
Är nallar med hjärtan för tjejigt, eller är det nåt även killar uppskattar?

Skriv gärna vad du som kille tycker om det, självklart ni tjejer med.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Jessicahagstrom94
2015-01-06 19:00
1

Jag undrar detsamma.. killen har tydligen några planer redan men jag är som ett stort frågetecken.

Vad gör man egentligen för killarna denna dag? 
Tycker nästan det verkar vara en dag då killarna skämmer bort sina tjejer av nån anledning ._.

En nalle skulle jag dock inte köpa till en kille.. känns för tjejigt, ja.

Zadeira
2015-01-06 19:26
1

Jag skulle köpa något som jag vet att min partner uppskattar, oavsett om det är en nalle med ett hjärta eller en "cool" teknikpryl.  Bara för att det är Alla Hjärtans Dag  behöver man inte ge något med hjärtan, rosor och annat överdrivet romantiskt. Jag visar hellre min uppskattning genom att ge något som jag vet att min partner uppskattar, antingen present eller kanske lagar favoritmiddagen, ger en skön nack-massage framför TVn på kvällen eller något annat han tycker om.

Nu är min pojkvän väldigt fjompig och gullig när det kommer till oss och vårt förhållande så han skulle säkert bara tycka det var kul och en lite rolig grej att få en nalle med ett hjärta. Jag själv uppskattar inte heller sånt där romantiskt bara för att det är en speciell dag, utan blir gladare för att få något jag faktiskt har nytta av.

[VampireGirlElvira]1
2015-01-06 19:29
1

Njae, nallar är inte så tokigt ialla fall, beroende ifall killen gillar att få sånt eller inte. (Eller vad man nu kan skriva,. Vet ej hur jag ska kunna förklara, men men…) Min man t.ex gillar att få en liten nalle med ett hjärta på, men det är ju individuellt på vad man gillar och inte gillar. Kanske ett fint hemmagjort Alla Hjärtans Dag kort? :D

Daehyun_cheesecake
2015-01-06 19:49
1

Jag har svårt nog att komma på något att köpa till honom på jul/födelsedag. Så alla hjärtansdag vill jag nog mest hålla mig till temat :)

Även om en nalle kan kännas fel ibland.. :S suck, vet inte vad jag ska göra.

Daehyun_cheesecake
2015-01-06 19:52
1

#3 alla de senaste åren har varit massa hemmagjort xD så tänkte kanske med nåt nytt nu..  :c

[Thiah]
2015-01-06 19:53
5

Åh herregud tänker man på detta redan? Jag och maken brukar göra något istället och handlar aldrig presenter. Jag brukar köpa blommor och kanske laga nått extra gott (jag är den av oss som gillar att laga mat) och sen köpa nått gott rödvin som vi dricker till. Men annars så bryr vi oss inte så mycket. Viktigare för oss är vardagskärleken och inte en speciell kommersiell dag.

Jessicahagstrom94
2015-01-06 19:55
0

Spelar ingen roll vad min kille hittar på eller inte hittar på egentligen, alla år med mitt ex blev en ren besvikelse på alla hjärtans dag så jag har inga stora förväntningar.. 

2013 bråkade tex min pojkvän på mig på alla hjärtans dag för att min kanin var sjuk och jag ville upp och kolla till honom innan vi träffades. Sen blev det att han struntade i mig hela dagen och jag stack och åt kinamat med en tjejkompis istället - då var ju det också fy skam och vad dum jag var.

varje år har varit usch på just alla hjärtans dag.. hoppas på att min nya kille kan bättre :)

[Thiah]
2015-01-06 19:59
4

Jag personligen tror att det är så höga förväntningar på alla hjärtans dag att det blir löjligt. Så fort man är ett par så ska det köpas och fixas och som singel ska man få ångest. Å gör mannen inget romantiskt så är det nästan fel på honom. Blir så konstigt tycker jag.

ChristineL
2015-01-06 20:00
2

Gör något extra roligt och speciellt istället, romantisk middag, lämna små kärleksmeddelanden eller så. Varför måste man köpa något för?

Jessicahagstrom94
2015-01-06 20:05
1

Jag vaknar oftast (läs jämt) före min pojkvän och vet att han uppskattar när jag lämnar nån liten lapp där det står något, kan ju vara så enkelt som "jag älskar dig❤️" eller nåt mer avancerat som "Gå ner i köket." och så har man ordnat till något för honom i köket. Typ mat? Haha inte vet jag. Eller så har man lämnat en till lapp där nere där det står något också. Jag är inne på något sånt iaf.

Daehyun_cheesecake
2015-01-06 20:16
1

Grejen är att vi har hittat på nåt mysigt vi ska göra tillsammans, och jag frågade honom om vi kanske ska strunta i att köpa något och bara njuta av att umgås.. men han sa att han skulle köpa (eller hade köpt) något ändå.
Det är oxå så att hans ekonomi är lite bättre än min, så jag får oftast finare grejer än vad jag kan ge honom tillbaks. Jag vet att priset inte är allt.. men jag vill trots allt känna att jag vill ge tillbaka om han ger mig nåt.. :/

Intehärutandär
2015-01-06 20:35
2

En nalle brukar väl sällan killar/män uppskatta, men det är ju såklart tanken som räknas. Hur gamla är Ni?

Då jag var tonåring, så gick jag ihop med min pojkvän, hans närmaste vän och min vän och så gjorde vi mat ihop. Tacos tror jag. Och så hade jag bakat något simpelt. Kanske muffins. Matlagning ihop håller jag i ännu - 20 år senare. Det är mysigt. Köper något gör jag aldrig, min karl köper rosor till mig.

Daehyun_cheesecake
2015-01-06 20:39
0

#13 19år båda två :) och bor inte ihop (än..)

Intehärutandär
2015-01-06 20:48
1

#13 Kan Ni vara hemma hos någon av Er? Då kan Ni fixa någon lätt mat. Eller bara ha filmmys med fika eller snacks. Behöver inte vara avancerat, bara Ni har en trevlig stund.

ChristineL
2015-01-06 20:48
1

Du behöver absolut inte köpa nånting till honom ändå. Om du ändå vill så kolla nallebudet.se, billigt och gulligt!

[Yllhilda]
2015-01-07 09:17
2

Vi firar inte alla hjärtans dag. Vi myser i soffan som mest, men det gör vi ju nästan varje kväll ändå.

Portie
2015-01-07 12:16
1

Lite choklad duger väl gott och väl. Om det nu måste vara något. Jag planerar aldrig den dagen för tycker inte att det är något speciellt att fira. Min pojkvän vet mycket väl att jag älskar han ändå.

Katti
2015-01-07 13:10
4

Jag har väldigt svårt att förstå hysterin måste jag säga. Inte vill jag ha något som min partner känner sig tvingad att köpa till mig bara för att det är en viss påhittad dag! Nej, då blir jag mycket gladare för något litet från hjärtat vilken annan dag som helst ❤️.

Ung1969
2015-01-08 19:24
1

Köp något fint och lite mysigt . Jag tänkte mig en fin skjorta till honom och sen choklad och ljus överallt ett varmt mysigt sexigt bas och sen film eller bad efter film och sex på slutet hehe 🙈😏

[sanna70]
2015-01-09 13:53
1

Det brukar säljas Me to you" muggar,en sådan mugg som du fyller med hans/hennes favorit godis brukar vara uppskattat  🙂

[womangirl]
2015-01-11 12:47
1

Jag har gett nallar, blommor, presentkort på dataspel, armband, kläder och annat.

[JenniN]
2015-01-11 13:37
2

Första året så hade jag ingen aning heller, så jag köpte en fryst lasagn som jag la i egen form och sen sade att jag själv hade gjort, med lite tända ljus och sånt :) Vart helmysigt. 
Hade planerat att berätta att den egentligen var fryst och att jag hade grundlurat honom, vilket han borde ha förstått då jag är hur dålig som helst på att laga mat, men glömde såklart bort det. Det var inte förän kanske fem månader senare som vi satt hemma hos mamma och prata om allt möjligt som det kom upp att jag hade gjort så, jag och mamma pratade om det som om min sambo visste vad vi pratade om, det var inte förän han sa att han inte fattade något av vad vi pratade om som jag kom på att jag hade glömt berätta för honom. Haha :D 

Men nu förtiden så firar vi inte så mycket, men jag ger honom alltid något. Och det är alltid något personligt. Och det uppskattas alltid, typ en fotobok på det senate året eller liknande =)

pyromanen
2015-01-11 16:12
2

Skulle inte komma på tanken att köpa nån pryl för att det är alla hjärtans dag. Har alldrig gjort nåt soeciellt med maken ( eller exen) den dsgen. När barnen var i " rita alla hjärtansdag kort" åldern brukade vi baka en kaka till fikat med hjärtan på. Chokladkaka som vi dekorerade genom att klippa hjärtmönster i papper och sikta florsocker över pappret ich sen ta bort psppret. 😊

drika
2015-01-11 18:56
1

ballonger, koppar, nallar och kort eller blommor, ballongbukett osv:)

Hälsningar

Fredrika