OT Var går gränsen?
Man får ju inte göra reklam inne på iFokus.
Min fråga är Var går gränsen? från tips till reklam?
Om man upprepade gånger tipsar om t.ex en bok, blir det väl reklam?
Hmm, beror inte det på vad man tipsar om? Om jag skulle tala om flera gånger hur bra jag är… undra då om det blir reklam eller högfärdighet??
Om det är så att man tipsar om en bok som man själv säljer eller som man själv skrivit… ja då måste det ju bli reklam?! Eller är jag helt ute och cyklar då?
Eftersom boktips och vintips inte klassas som reklam i TV och övrig media så får vi väl säga att det inte klassas som reklam här heller…?
Boktips är ju ett slag för kulturen, precis som teater- och filmtips. För inte betalar förlagen och film- och teaterproducenter för att deras uppsättningar och utgivningar recenseras i sådana sammanhang…
Reklam på denna sajt accepteras inte om det gäller
- reklam för andra relationscommunitys
- reklam för eget företag
- kontaktannons
Att tipsa om böcker, musik och drycker är inte reklam. Att INTE tipsa om det vore närmast att betrakta som straffbart! 
Vänligen / Sajtvärden 
Okey :)
Skulle väl mest se det som felinformation och inbilskhet… 
För att inte tala om falsk marknadsföring!
Men falsk marknadsföring är väl det som i huvudsak pågår idag? Tittar man på alla fina prylar man ska använda och gå ner 50 kg på 3 dagar och så köper man dom och så funkar dom inte alls.
Förmodligen krävs det att man använder dem också!?
Meeeeeen…. det är ju skitjobbigt juh.. va fasen, räcker det inte med att man betalar dyra pengar och måste släpa hem prylarna oxå???
*nickar* Mhm.