Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3557 ggr
Tintin82
3

Söker efter en person

Jag söker en kille i åldern 30+ som är butikskontrollant i Kalmar. Brukar träffa honom när jag jobbar men nu har jag inte sett honom på ca två veckor vill få kontakt och lära känna honom lite bättre. Hans förnamn tror jag är mattias och jag har sökt på Facebook men hittar inte rätt person och så har jag sökt Mattias Kalmar men jag vet inte om hans ålder om han har fyllt 40? Någon som har något råd om hur jag ska få kontakt med honom för jag misstänker att företaget inte lämnar ut något?? Några bra sidor på nätet?? Om man kallas för Matte då heter man väl Mattias???

Tintin82
0

Nej har också tittat där men han kanske heter något annat

Record
0

#Tintin82

Det finns över 150 st personer i Kalmar som heter så, sök på birthday.se  får du se.

ChristineL
3

Eller så väntar du till nästa gång han dyker upp?

[Devya]
15

Jag tycker det går lite väl till överdrift…. Jag skulle vara helt förskräckt om en kille som jag inte känner skulle gå till så mycket besvär för att hitta mig. Stalker varning på det hela.

Låter alltför desperat i mina öron… =/

teddykaniner
4

Tycker inte det. Om det visar sig att han inte vill ha någon kontakt får väl ts acceptera det. Men när man ännu kan tycker jag det är värt att försöka, sånt här kan man komma att ångra senare i livet! :D ser ingen anledning till att vara rädd för människor, alla har någon gång varit 'okänd' för en.

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Devya]
2

#6 Vi alla är förstås olika. Vissa kanske uppskattar det medans andra kan springa iväg så det är en risk ts tar. Skulle kanske vara en idé om hon väntade tills han dök upp igen så hon faktiskt kunde prata med honom.

Men efter ts alla andra trådar verkar det som om det aldrig är ett alternativ. Hon tenderar att ta kontakt med människor via internet istället för att faktiskt våga tala med dem irl. =/

LinaLj
1

Sätt in annons i lokaltidningen, gammalmodigt men kan vara väldigt effektivt.

obstitant
0

Är det här samma kille som du absolut inte vågade prata med på jobbet men funderade på att kontakta på en dejtingsida?

Sarah
6

Håller med #7. TS, du har ett lite… eh… märkligt sätt att ta dig an dejting. Jag förstår att du är blyg och ovan. Men att hålla på att leta reda på folk på nätet hela tiden, det blir konstigt. Ta dig i kragen och prata med folk på riktigt istället!

Tintin82
1

Nej det är inte samma kille

Elenril
1

Företaget han jobbar på lämnar nog inte ut uppgifter nej men om du vågar kan du ju  ta kontakt med dom och lämna ett meddelande till honom så kan han ta kontakt med dig om han är intresserad av att lära känna dig bättre.

Jag gjorde det en gång efter att jag och en kille spanat in varandra på bussen men inte vågat säga något mer än hej till varandra. Han hade jobbkläder med företagsnamnet på så mejlade dit med en beskrivning av killen och situationen och även mina kontaktuppgifter.
Fick faktiskt svar några dagar senare av killen men det blev aldrig något mer än lite sms och ett telefonsamtal.

Annars om du tror att han kommer tillbaka är det nog bäst att vänta, eller om ni har en annan kontrollant nu fråga hen om Matte.

Halvdansken
1

Man kan heta Mats också, om man kallas för Matte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
2

Tycker också att du ska vänta till du träffar honom igen.

obstitant
1

#11 Ser som flera andra lite av ett mönster i att du blir intresserad av någon men inte riktigt vågar närma dig, och istället letar efter dem på olika bakvägar på nätet.  Det är förståeligt, inte minst nu när det är så lätt att hitta information om folk, men jag tycker det skulle kännas lite obehagligt om någon tog kontakt på det sättet.

Att lite nonchalant fråga efterträdaren (antar att det kommer nån annan?) vart Matte har tagit vägen är ett bättre sätt - kanske får han då också veta av kollegan att du frågat efter honom. Annars kan du ju nämna lite skämtsamt att du saknat honom när/om han kommer tillbaka. Han kan ju vara på vintersemester eller nåt.

Aleya
7

Jag har råkat ut för det du pysslar med ts. Och jag måste säga att det var dels oprofessionellt och sen smått obehagligt. Så ne, sluta med det du gör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ung1969
0

Ovs hur du får kontakt med personen hoppas jag det blir bra lycka till :D Men håller med de andra vänta tills ni ses igen de blir nog lättast så :)

Gaara
0

Han kan faktiskt till och med heta Matte. :)

Lycka till med letandet. :)