Otrogen pojkvän?
Hej..
Nu vill jag verkligen ha eran åsikt om en sak.
Det är så att jag har vart tillsammans med min kille i 2 år. I början på vårt förhållande så var allt lite skakigt, han var ung, gillade å festa å dricka, osv. Och jag var mer av den lugna hemma tjejen. Nu har det gått ett tag å han har mognat till sig.
Har dock fått reda på nu, efter 2 år, att 2 veckor efter vi "officielt" blev ett par, så kysste han en annan tjej på en fest. Han skyller på fylla.. Har på nått sätt känt hela vårt förhållande att det här hade hänt, men han har aldrig sagt nått. Tills jag tillslut fick nog och ville ha ett svar. Och har blundat för det här hela vårt förhållande för har inte velat höra svaret.
Jag trodde att om jag får veta vad som hade hänt, så skulle jag kunna gå vidare lättare. Men det känns bara tvärt om, jag hatar att veta att han har hållit det här hemligt i 2 år, och ljugit för mig i 2 år. Eftersom jag har frågat några enstaka gånger tidigare så har han bara sagt att han inte kommer ihåg vad som hände, och att han var för full för att komma ihåg. Även fast han visste.
Det är ju inte så de hade sex heller, men det är ändå otrohet för mig..
Det har ju inte hänt någonting på de här 2 åren som gått, så jag vet ju ändå att han älskar mig, och att han gör mycket för mig. Men vem kan hålla en sån sak hemlig i 2 år? när han vet hur hårt jag tar sådant.
Vill höra lite fler personers åsikter om det här, är det en stor varning, eller är det bara en liten skit sak?
Att han ljög, eller inte berättade, precis i början är ju inte så konstigt kanske eftersom ni knappt kände varann. Sen är det ju himla svårt att berätta senare när man inte gjort det tidigare. Synd så klart att han inte berättat, men samtidigt kanske det blivit svårt och knepigt att berätta det. Det hade ju varit en helt annan sak om det här hade hänt ett år in i ert förhållande. Prata om det. Jag tror ni kan komma förbi det. Den han varit för dig de senaste två åren är ju det viktiga.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tro mig, han ville nog inte hålla de hemligt. Min sambo höll massa saker hemligt för mig för att han trodde han skyddade mig. När jag fick veta det omvägar la han alla kort på borden. (Nu handlar de iofs inte om otrohet utan brott osv, men det är ändå samma typ av sak)
Det tar hårt det håller jag med om, men har inget hänt sen dess tror jag inte du ska tänka så mycket på det. Han har ändå stått vid din sida i två år
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Det var en kyss för två år sedan. :) Jag tycker inte det är så mycket att haka upp sig för. Jag förstår så klart att det inte känns helt ok att veta. Men att han inte sa något är nog just för att han visste hur hårt du skulle ta det. Han ville helt enkelt skydda dig och inte såra dig. Som du säger så har ju inget mer hänt sedan dess. Så jag anser att du inte ska behöva oroa dig. Men att ni pratar om huruvida ni skulle vilja att den andra berättade OM något liknande händer igen. (Hoppas så klart att inget sådant händer igen)
Det är egentligen inte en stor grej, men för mig hade det blivit en större grej iochmed att han har ljugit i två års tid.
Kanske inte en stor grej, men större än liten.
Jag skulle nog ta det ganska allvarligt, just för att han har ljugit om det i två år.
//Jessie
Jag hade nog (tyvärr) också tagit det rätt hårt. Vi har haft stark tillit till varandra från dag ett och det skulle chockera mig något fruktansvärt ifall han hade varit intim med någon då vi just träffats. Skulle absolut känna mig sviken, trots att det var längesedan. Skulle kanske gå att komma över, då man ändå hunnit bygga upp en stark relation - men det skulle sätta käppar i hjulet och jag skulle behöva tid för att smälta det. För mig är otrohet helt oacceptabelt och jag skulle vara så besviken på att han kunde göra det. Bilden av honom skulle nog förändras litegrann. Att han var kapabel att göra så. Sedan var oärlig i två år på det? Du har ju till och med frågat honom, och han har ljugit.
Jag tycker det är märkligt att man är otrogen så tidigt i ett nytt, färskt förhållande… Men gjort är ju gjort.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Jag ser det som ett oacceptabelt betende ite ok att ljuga o 2 år sådant säger man med detsamma eller aldrig . Och jag skulle känna mig sviken och bedragen för nör man älskar någon så är de enda man ser och vill se är personen så nä jag förstår inte då är de nog inte rätt.
Hade ni bara varit tillsammans i 2 veckor vid händelsen, och det sen gått 2år som du känner har varit en lycklig tid, ska du inte haka upp dig för mkt…för antagligen betydde den kyssen = ingenting för honom. Hade er tid tillsammans däremot varit fylld av misstänksamhet och tveksamheter i er kärlek, ja då hade jag vägt in denna händelse. Men gör inte det , om han nu verkligen är en fin kille
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Jag vet inte hur jag skulle reagera i situationen faktiskt. Skriver väl ner lite tankar jag fick när jag läste det här iaf:
Om ni inte har något problem i förhållandet i övrigt tycker jag inte att man ska "blåsa upp det" alltför mycket, jag försvarar absolut inte otrohet på något sätt, men det kan vara dumt att kasta ett i övrigt fantastiskt förhållande i sjön om du förstår hur jag tänker. Däremot så tycker jag att du ska förklara att du blir sårad över att han har ljugit i två år och att du härmed vill att ni kör med helt öppna kort. Fråga om det är något mer du behöver veta, om det är något mer som han ljugit om. Sen måste du bestämma om du ska satsa eller backa. Satsar du på förhållandet får du strunta i den här händelsen och inte dra upp det vid bråk o dyl utan lita på att ni kommer köra på öppna kort och dessutom älskar varandra.
Jag tycker också att det är sjukt dumt att skylla på fylla, men ändå gick han inte hela vägen…. var det bara EN kyss fick han nog panik efteråt - vågade inte berätta för dig eftersom det var så nytt och han gillade dig så mycket och ville inte förlora dig. Ju längre tiden gick blev det svårare att berätta att han undanhållit detta. Kanske?
Som sagt, svårt att veta hur man själv skulle reagerat. Dock har jag aldrig frågat igen om en händelse om jag har fått ett visst svar, jag litar på att min kille säger sanningen. Han kanske också har ljugit - kanske får jag veta det om 2 år, 20 år eller aldrig. Vi kanske kommer ha ett fantastiskt förhållande ändå. Magkänslan säger att han alltid har sagt sanningen.
Hur som helst, det är du som känner honom bäst i slutändan. Lita på magkänslan och ditt hjärta så ska du se att du hamnar rätt!
Jag skulle börja fundera om det fanns annat som han gick och döljde. Nej, förtroendet skulle nog ha dött ganska lätt för en sådan person tyvärr.
Det kanske låter som en liten sak men att kyssa en annan tjej så tidigt in i ett förhållande är ofattbart för mig. Då kunde inte killen ha haft så starka känslor för mig. Det spelar ingen roll om man är full eller ej. Man kan alltid skilja på rätt eller fel då man är full.

Släpp det säger jag.
Kom på en till sak som jag kan tilläga, han smsade tjejen dagen efter o frågade hur hon mådde, med hjärtan. Då va han inte full haha, men hon svarade dock inte.
Nu när jag fick reda på #12 (att han även smsat) så hade jag nog faktiskt gått vidare som singel.
Läste nu ditt första inlägg igen och det låter ju som att anledningen till att han inte berättat beror lika mycket på dig. Du ville inte veta svaret, men när du fick nog och frågade ordentligt, så fick du ett ärligt svar. Du säger också att er relation var skakig i början, att han var omogen och festade mycket.
Utifrån det du berättat tycker jag inte att det är något häpnadsväckande att han inte berättat det här. Och det låter heller inte som att du egentligen inte vetat om det. Du har bara inte velat veta. Så hur mycket har han egentligen ljugit? Jag tolkar det som att så fort du verkligen ville veta så fick du veta.
Det hela handlar om att din kille inte var perfekt när du träffade honom. Han var kanske inte riktigt redo för en seriös relation. Men du ville så gärna vara med honom att du inte tog in att han inte var riktigt trogen och redo.
Jag tror att de jobbiga känslorna du känner nu beror minst lika mycket på att du själv inte varit ärlig mot dig själv. Att verkligheten som du inte tagit in har kommit ikapp. Det naturliga vore ju att ni hanterade det som hände då när det hände. Nu gjorde ni inte det så då kommer det ju som ett bakslag. Men det är ju ändå nuet som är det viktiga. Hantera det som har varit, men basera dina beslut på hur det är nu.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Det var då, nu är nu, har han vuxit upp? Förmodligen eftersom du stannat. Är inget att hänga upp sig på.
Grejen är att jag alltid har velat veta, när jag frågade senast, (innan jag fick veta sanningen) var för kanske 6 mån sen. Tårarna rann o jag sa att jag bara vill veta för annars vet jag inte om jag kan gå vidare, och sa även att jag tycker själv att jag verkligen förtjänar å veta. Vilket han höll med om, men han kollade ner i marken å sa att han inte kommer ihåg, vilket jag förstod bara var en ursäkt.
Det är det som får mig osäker, för jag vet inte om jag nånsin kommer lita på det han säger, eftersom han kan ljuga samtidigt som jag bryter ihop och verkligen vill veta. Jag litade verkligen på det han så då, men nu när han berättade senast, råkade vi bara halka in på ämnet o osäkerheten kom fram igen.
Men då har ju er relation inte varit så friktionsfri, som jag tolkade det i alla fall. Och verkar som om den kyssen spelat större roll än längre tid
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
#12 Att han smsade henne dagen efter med en massa hjärtan och grejer gör att jag ändrar synen lite på det. Det hade i alla fall gjort mig mer upprörd än om det bara varit kyssar EN gång på fyllan i början av förhållandet. Men om du känner dig säker på att inga snedsteg hänt sedan dess så tycker jag inte du ska döma honom för hårt. Men förstår självklart att du blir sårad. >.<
#16 Då har han ju ljugit för dig, utan tvekan. Kanske flera gånger till och med då jag förstod det som att du frågat några gånger under de två åren? Ja du känner ju bäst själv, ifall du kommer kunna lita på honom. Nu är det ju inte bara själva kyssen och smset som är problemet, utan att han fortsatt ljuga om situationen under två år då du faktiskt frågat och varit ledsen. Jag tycker det är mycket respektlöst.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se