Mitt ex
Mitt ex gjorde slut med mig för snart fyra månader sen. Vi var tillsammans drygt ett år och jag var hans första tjej. Jag är 22 år och han är 25. Han träffade en tjejkompis från internet för första gången strax innan han gjorde slut och nu är dom ett par. Jag har försökt bryta kontakten med honom men han ber mig stanna kvar, han säger att han bryr sig och vill ha kontakt. Men varje gång vi pratar så nämner han henne på ett eller annat sätt och det gör så ont, känns som att jag ska dö varje gång. Jag är fortfarande kär. Vi bor några timmar ifrån varandra men dom bor nära varandra och nu bor dom tillsammans i den lägenhet som jag och han skulle bo i.
Hon är 18 år. Jag vet ju en del om henne eftersom dom var vänner under vårt förhållande. Enligt honom är hon en sån som ligger runt, hon har massa ons och har legat med runt 30 pers vilket jag tycker är högt med tanke på sin låga ålder. Jag var som sagt hans första och jag har bara haft en innan honom så vi har nästan bara haft varandra. Varken jag eller mitt ex gillar alkohol och fester osv, men hon super sig full varje helg. Innan iallafall. Och mitt ex berättade för några veckor sen att ett ONS hörde av sig till henne och ville ses, han ville inte att hon skulle träffa honom och frågade om dom inte kunde ses istället och då sa hon nej, att hon inte kunde dissa honom. Mitt ex var ledsen för det och jag försökte vara så opartisk som möjligt, försökte vara hans vän och sa till honom att han måste vara försiktig. Hon har vart otrogen i tidigare förhållanden. Jag försökte förklara för honom att om man är kär så finns det ingen person i hela världen som man hellre är med. Och speciellt inte i början. Dom bråkade över det iallafall men det verkar ha löst sig.
Igår så åkte jag med min kusin till staden där dom bor, min morbror skulle röntgas så hon skulle vara med honom och jag skulle träffa mitt ex för att få tillbaka lite av mina saker. Han kom dit och vi umgicks under tiden som min kusin och morbror var på röntgen. Det är över 3 månader sen vi träffades och vi har bråkat en hel del och inte haft någon kontakt till å från. Men när han kom in i entrén på sjukhuset så sken han upp som en sol, när han såg mig. Vi kramades så hårt att det gjorde ont. Sen satte vi oss på en bänk och han la sin hand mot min kind och jag la min hand på hans. Så pratade vi som vanligt, om allt och ingenting. Tillslut tog han ner sin hand från kinden men han släppte inte min hand. Han höll den hårt, sen lekte han med mina fingrar, kittlade mig i handflatan osv. Jag hade vart vaken hela natten så jag var trött, så jag sa det. Då la han armen om mig så jag kunde vila mig mot hans axel. Jag lekte med hans hår och han med mitt. Sen gick vi iväg till röntgen och då tog han nästan tag i min hand. När vi stod utanför dörren å väntade så kramades vi igen, länge och hårt och när vi släppte taget så tog han tag i båda mina händer och vi lutade oss bakåt precis så mycket det gick tills vi "drog" upp varandra och kramades igen. Vi gjorde så när vi var tillsammans. Sen mötte vi kusin och morbror å tog en fika med dom på cafét. Efteråt sa min kusin att han inte kunde slita blicken ifrån mig och att hans ögon lyste, precis som när vi var tillsammans. Hon är övertygad om att han fortfarande är kär i mig. Iallafall, sen när vi sa hejdå så kramades vi igen och sa att vi älskar varandra, han pussade mig på kinden och sa "jag älskar dig" ännu en gång å så krama han mig igen å sen bara "ta hand om dig, hejdå" å så gick han. Skrev med honom på facebook efteråt och det lät såhär;
Jag: Tack för idag. Det kändes bra, för mig iallafall
Han: Tack själv, det kändes bra för mig med
Jag: Bättre än du trodde?
Han: Ja mycket bättre
Han trodde att vi skulle bråka och så, men det fanns inte ens nått att bråka om kändes det som. Allt kändes ju så bra. Det är så konstigt hur den som sårat en kan vara den enda som kan få en känna sig hel igen. Men hur som helst, gör man så som han gjorde om han är kär i en annan tjej? Eller kan det vara som min kusin tror.. Efter att han varit med mig i ett år så kom han in i en kris, samtidigt som han blev deprimerad, och han stötte bort mig för att jag betyder mest. Han behöver leka av sig, så han har henne för det. Hon har honom för att han är äldre och har egen lägenhet mitt i centrum. Det är tufft. Dom utnyttjar varandra. Han vet inte om att han är kär i mig pga sin djupa depression men känslorna kommer tillbaka så fort han märker att jag är påväg att gå vidare. Min kusin kan spå och hon säger att hon är helt 100 på att han kommer tillbaka, hon ser oss skaffa familj och bli gamla ihop. Och det känns i hela min mage att han kommer tillbaka. Jag tvivlar ju, men det är ändå något som säger att det ska vara vi. När vi kramades igår så kändes det som att jag äntligen var hemma. Min morbror trodde att vi var tillsammans igen och han sa också att vi såg ut som ett par.
Jag blir galen av det här. Jag orkar inte tänka på honom men jag kan inte låta bli.. Jag älskar honom. Så vad vill jag med det här inlägget? Jag ville skriva av mig men också veta vad ni anser om hans beteende. Är det normalt? Han vet ju mycket väl att jag är kär i honom…
Tack.
Tror du mår bäst av att släppa honom för närvarande, älskar han dig, så inser han vad han förlorat när han inte får ha kontakten med dig längre. Nu känns det som att han har dig lite vid sidan av som reserv…Du behöver få distans…för du mår dåligt av att träffa honom, och få känna på honom, och få nya förhoppningar.
Ställ ett ultimatum. Antingen fortsätter han träffa sin tjej, och då bryter ni all kontakt. Annars kommer du aldrig kunna gå vidare. Eller gör han slut med sin tjej, och ger dig en ordentlig chans. För som han gör nu är rent ut sagt douchigt, både mot dig men framför allt mot sin nya tjej.
Du nämnde att han är deprimerad, går han till en psykolog?
#3 Han har gått till en kurator innan, men vet inte om han går dit längre.
tycker som #1, snubben håller dig vid sidan om som reserv ifall det skiter sig med den andra tjejen. släpp honom och gå vidare med ditt liv, du förtjänar bättre än att vara någons andrahandsval.😕 och älskar man verkligen någon så behöver man inte "leka av sig", så gör bara någon som inte är seriös i förhållandet.
Tycker det låter som att han vill ha dig kvar och samtidigt ha sin nya. Tänker att du ska stå upp för dig själv här. Det gör ont i dig att han har en ny, du är fortfarande kär och därför benägen att vara lite för snäll mit honom och samtidigt osnäll mot dig själv. Jag tycker du ska förklara för honom att du fortfarande är kär. Att det gör ont i dig att ha kvar kontakt just nu och be honom respektera dig och dina känslor genom att antingen bli ihop igen eller låta bli kontakta dig. Nu kanske kan bli vänner i framtiden, men inte så länge du fortfarande är kär. Det kanske behöver gå något år eller mer innan ni ev kan vara "bara vänner"
Kan bara hålla med de ovanstående. Visst kan det vara så att han har starkare känslor för dig, att han inser det när han träffar dig och att han är förvirrad. Men det där med att "leka av sig" är bara bullshit. Töntigt uttryck. Varför skulle han behöva leka av sig med någon han dessutom bor ihop med nu om han för det första är deprimerad?
Skulle han behöva leka av sig skulle han inte ha ett fast förhållande med någon. Det är väl vad "leka av sig" innebär? Det där uttrycket är bara så patetiskt enligt mig. Räcker gott och väl att säga att man vill vara singel, om man är ute efter att kunna ligga med så många som möjligt utan förpliktelser - vilket "leka av sig" enligt min erfarenhet innebär.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
När jag inte trodde det kunde bli värre…
Hon sa till en av mina kompisar (som hon inte vet känner mig) att hennes kille (mitt ex) blev illa behandlad av sitt ex (jag). Fattar inte vart hon har fått det ifrån, om han har sagt det så kan han fan dra åt helvete för jag har inte gjort honom något. Det enda jag har gjort är att älska honom och kämpa för oss. Allt jag har gjort har varit för hans skull, för våran skull. Och om jag nu var så hemsk, varför vill han då ha kontakt med mig? Varför krama mig som om det gällde livet, varför pussa mig på kinden och varför älskar han mig fortfarande? Antingen projicerar hon eller något, för vad han har sagt till mig så behandlar inte hon honom så bra.
Är så arg. Å vafan är hon för nån tjej som snackar om MIG och honom med randoms på en dejtningssida, nämner namn och allt…. Störd.
Det kan ju vara så att han ljuger för er båda. Att han säger till dig att hon inte behandlar honom bra för att få medlidande sen gör likadant med henne? Nej lämna honom långt bakom dig! Han verkar inte vara mycket att hänga upp i granen.
#10 Han är inte sån, han är alltid ärligt. Mot mig iallafall. Ibland alldeles för ärlig, sådär brutalt ärlig så det gör ont. Det som kan vara är att hon helt enkelt säger att jag behandlade honom illa för att må bättre själv eller så har han sagt det till henne så att hon skulle vara mer okej med att han pratar med mig och träffar mig osv. Angående så skrev hon att hon inte kan säga något för hon är bästa vän med ett ex och har massa killkompisar som hon legat med. Alltså, vem säger sånt till en random som hon chattat med i 2 sekunder? Så skrev hon "A (jag) hatar mig för att hon tycker att jag stal B ifrån henne, haha. Men B har en egen vilja och han valde mig" Så bjöd hon in min kompis till nån konsert som hon och hennes klass ska ha om en månad. Har sån lust att gå dit med honom, haha..
Men iallafall, exet har aldrig ljugit för mig. Jag har gjort allt jag kunnat för att ta reda på om han ljuger eller inte och har aldrig hittat någonting. Allt han sagt har varit sant, hela tiden. Så falsk är det sista han är, han är bara väldigt dum i huvudet. Och tänker inte på vad hans handlingar/uttryck kan få för konsekvenser. Vill han säga/göra något så gör han det.
tycker inte dom låter riktigt rediga, nån av dom. skit i dom och fokusera på ditt eget liv istället, sånt folk är inget att ha att göra med alls, tillför ingenting bra.
#11 Det skulle kunna vara att han trodde han automatiskt skulle må bättre med henne (i och med att han är deprimerad), så nu är han bara mer förvirrad och tar sig rejält med vatten huvudet. Jag håller med flera om att det skulle kunna göra er båda gott med avstånd ett tag, om du känner att du kan. Många känslor i svallning som kan göra det svårt att tänka klart.
Håller med #13. Vänta och se, ett tag i alla fall. Så som du beskriver det låter inte hans nuvarade relation särskilt hållbar. Kanske hittar ni tillbaka till varandra, kanske inte. Ett råd är att inte lägga alltför mycket tid på att grubbla över honom just nu (även om det är svårt att låta bli) utan försök göra trevliga saker för din egen skull, umgås med vänner, ägna dig åt dina fritidsintressen osv. 🌺
Jag håller med de andra om att du borde ta avstånd! Han kanske behöver få inse hur bra du är, men låt honom då göra det på egen hand! Du kommer bara att må sämre om du hänger kvar nu…
Medarbetare på Skor iFokus
Tycker också att du ska ta avstånd ett tag, för att kunna se på situationen med klara ögon. Du mår dåligt i detta läget - utsätt dig inte för det! Hitta på roliga saker med kompisar, testa en ny aktivitet eller sport, lär dig att sticka… vad som, som gör att du får tankarna på annat och får lite avstånd.
Sen tycker jag inte att det är okej att du skriver att det inte är okej att ha legat med si och så många för att man är en viss ålder. Man ligger med vilka man vill så länge båda är med på det och att man inte bryter några löften. Du är varken bättre eller sämre än henne för att du har legat med färre. Tycker inte det är väsentligt i frågan. Det har inte heller något med saken när du skriver att hon har varit otrogen osv mot tidigare pojkvänner, det har inget med hennes nuvarande relation att göra. Du ser ner på att hon har kontakt med gamla ligg och ex och dessutom vill träffa dem. Däremot är det helt okej att ni träffas och beter er som om ni vore förälskade? Vad gör det er till för människor? Ditt ex har gjort sitt val för stunden. Han har valt henne.
Trots det är han kärleksfull mot dig och beter sig som om ni vore tillsammans eller på dejt när ni träffas vilket är respektlöst mot hans nuvarande tjej. Känns som att han har dig som reserv om det inte skulle falla väl ut med den nya.
Jag hade inte stannat i en sån relation, oavsett om han skyller på depression eller vad det nu än kan vara.
Är det meningen att ni ska vara tillsammans kommer det att ta slut i hans nuvarande förhållande och ni kommer hitta tillbaka till varandra.
Är ledsen om jag låter hård, men jag hoppas att det går väl för er alla tre i den här situationen! 🌺
Jag har blockerat honom nu så vi har ingen kontakt. Om jag vill honom något så har jag en anteckningsbok som jag skriver av mig i. #16 Du har rätt, det var dumt att skriva så om henne. Och hon gör såklart precis vad hon vill. Men att hellre träffa ett engångsligg än sin pojkvän är i mina ögon oroande. Att hon är 18 bara och varit otrogen i två tidigare förhållanden (vad vi vet) är också oroande då hon inte lärt sig av sitt "misstag". Men som du säger, han har valt henne. Det kommer nog inte hålla mellan dom och kanske hittar vi tillbaka. Men jag kan inte vänta på honom, hur mycket jag än vill. Om han kommer tillbaka så gör han inte det förrän han märker att jag släpper taget. Sen det här när vi träffades.. Jag är väl medveten om att det var fel och respektlöst men jag anser att det inte är min sak att må dåligt över/känna skuld för. Jag är kär i honom och jag gjorde inga närmanden på honom utan det var han. Och är man kär så har man inte förnuft nog att säga nej, utan jag njöt och tog vara på det istället. Min kompis blev lite sur när jag berättade detta och sa till mig att jag aldrig blir av med honom nu för jag har visat honom så tydligt nu att jag fortfarande vill ha honom. Och det är inte bra.. Och så sa han att det mest tragiska är att han också visade mig att jag fortfarande har honim också. Vilket är väldigt dumt mot hans tjej. Det är den kompisen som har snackat med henne på den där dejtningsidan och hon sa till honom att hon litar på mitt ex, så han får träffa mig. Men hon skulle bara veta.. =/ Det "slår gnistor" om oss ju när vi träffas. Men nu är han blockad iallafall..
Bra att du blockerat honom!
Vad bra att du blockerade honom! Och smart att skriva av dig i ett anteckningsblock! 🙂
Beträffande den här tjejen så menar jag mest att hur hon är och hur hon än varit och betett sig tidigare så har det inget med saken att göra.
Och ja, det är hans ansvar att visa respekt gentemot sin tjej när du och han ses, MEN du måste ju också visa respekt mot dig själv! I ditt läge hade jag ställt ett ultimatum i det läget "du vet att jag vill vara med dig, men så länge du är ihop med henne tänker jag inte låta dig vara kärleksfull" för att slippa vara "den andra tjejen". Samma sak som att jag aldrig hade varit intim med någon som är i ett förhållande, om jag hade vetat om förhållandet. Jag är ju mer värd än att vara den andra, jag är den enda 😉
Du gör ju självklart som du vill och nu har du ju blockerat honom så jag hoppas att det blir bra för dig, hur det än blir!
Jag håller med #19. Det är inte din sak att kontrollera vad han gör eller inte gör i sitt förhållande men samtidigt kan man inte avsäga sig allt ansvar. För genom att tillåta att han flörtar med dig så sårar du en annan människa. Du är ju fullt medveten om att hon finns och att de har ett förhållande.
Du är dessutom värd att ha någon i ditt liv som fokuserar sin kärlek på dig och inte delar den mellan flera. Du förtjänar att ha någon som tänker på ditt bästa och som vet vad han vill. Så det är jätte modigt av dig att bryta helt, jag vet hur svårt det är när känslorna fortfarande finns där. Var stolt över dig själv och kom ihåg att du är värd det bästa.
#20 Om nu mitt ex kom hem till mig och ville ha sex, så skulle jag inte säga nej för hennes skull, utan för min egen. Men om jag skulle kunna klara av en sån sak mentalt, alltså att vara "den andra tjejen" så hade jag aldrig kunnat säga nej. Jag är kär i honom, det är han som har ny tjej och ska veta vart gränserna går osv, inte jag. Så länge jag är okej med det han gör, för min skull, så skulle jag inte säga nej. Nu kändes det ju lite lustigt i fredags och jag tänkte nog på henne en gång, typ "varför ser han på mig sådär när han har tjej och ska vara kär i en annan". Men hon dök inte upp i tankarna när han höll min hand, när han pussade mig på kinden eller så. Jag fick inga skuldkänslor. Han var min först och jag tycker att hon har betett sig respektlöst emot mig. Jag kände henne också, pratade med henne i telefon, hon gillade bilder som jag la upp på oss på facebook osv, när vi skrev långa kärleksförklaringar till varandra så gillade hon dom med. Nej, jag kommer aldrig att bry mig om henne eller hennes känslor.
Jag har sagt upp kontakten med mitt ex för min skull och inte för hennes. Inte för hans heller. Allt jag gör, gör jag för min skull just nu. Jag träffade honom för min skull, jag lät honom göra så för min skull. Visst, jag mår lite dåligt nu efteråt men jag har mått dåligt sen det tog slut. Men där, i ett par timmar, så fick jag vara lycklig igen. Och jag mår bra av att veta att hon knappast kan betyda mycket för honom, för hade hon gjort det hade han aldrig gjort så med mig. Jag kanske är elak, men då får det vara så.
MEN om jag nu skulle börja träffa en kille och så fick jag veta att han har tjej, då skulle jag säga upp kontakten med honom för hans tjejs skull, och inte för min. Det är en skillnad där som jag hoppas att ni förstår.
Jag glömde blocka hans kik!! 😮 Så han skrev till mig där och frågade hur det går med mig då jag väntar på operation. Var till sjukhuset igår så svarade bara kort om det. Och då svarade han "Okej. Fin bild på dig🙂" Alltså, seriöst…. VARFÖR skriva så?!😡 KAN HAN INTE BARA HÅLLA TYST?!😭 Jag svarade inte på det och nu är han blockad där med.
Det är så svårt.. Inatt är jag ledsen och gråter😢
#22 det är jätte svårt! Men du var riktigt stark som blockerade honom! Det är bra, du gör rätt! Du kommer klara det här, det VET jag! (Kan inte göra hjärtan från mobilen, så låtsas att det här är ett hjärta istället, eller kanske en kram!)
#23 Aw tack. Det känns som att jag gjort allting fel. Att det är mitt fel att han lämnade mig osv. Men samtidigt vet jag att det inte finns något jag kunnat göra mer. Jag gjorde allt jag kunde.. Det är lite jobbigt också att några här skrev tidigare att jag inte borde ha låtit honom göra som han gjorde för att jag vet att han har tjej, att jag borde tänka på henne. Jag är så trött på att jag alltid ska ta hänsyn till andra när jag aldrig får någonting tillbaka. Varför ska jag må dåligt över någonting som han valde att göra? Varför ska jag säga nej till något jag vill ha för hennes skull? Jag är ingen hemsk person, jag vill alla människor väl.. Men det är inte mitt ansvar att se till att mitt ex som jag älskar håller fingrarna borta från mig. En sak hade vart om jag hade vart på honom, men det enda jag gjorde var att leka med hans hår. Och jag sa inte nej. Och jag pussade honom på kinden och sa att jag älskar honom. Men inte först. Nej jag är så trött på att jag alltid ska tänka på alla andra.. Det är så i min familj med, har alltid varit så. Jag är familjens slagpåse. Min mormor gjorde sitt bästa för att skydda mig från det, men hon dog. Jag behöver henne så jäkla mycket just nu. Har panik över operationen och känner mig ensam. Min granne var här häromdagen och då pratade vi om min mormor och då sa hon "ni hade ett speciellt band, och det är för att hon älskade dig lite mer för alla andra verkade älska dig mindre". Det är så mycket mer än bara det här med exet som tynger mig. Allting hade vart lättare att hantera om han hade varit kvar. Men men, det är som det är. Ensam är stark.
Jag tycker inte du ska ha minsta dåliga samvete lver att ha kramat honom! Det du gjorde var att ärlugt visa att du gillar honom fortfarande och det är ju helt sant. Det är viktigt att vara sann och stå upp för vad man känner. Jag tycker du har gjort helt rätt! Min faster och gudmor brydde sig om mig extra ( och jag om henne). Tyvärr dog hon för länge sedan, men ibland när jag är med om något extra jobbigt då finns hon med mig på något konstigt vis. Menar inte att jag tror på spöken nu, utan att det hon get mig av positiv energi och kärlek gör att jag kan känna hennes stöd fast hon inte är där. Vet hur det skulle kännas och hur hon skulle ha tröstat mig om hon varit kvar och bara det kan hjälpa. Positiv kraft flrsvinner inte bara för att människan är borta! Är säker på att kärleken du fått av din mormor kan hjälpa dig öven nu fast hon inte fysiskt är närvarande. Kran!
#25 Jag gjorde ju mer än att krama honom. Jag lät honom ha handen på min kind samtidigt som jag höll min hand på hans, jag lät honom hålla i min hand och leka med mina fingrar, jag lät honom hålla om mig samtidigt som jag vilade mot hans axel, jag lekte med hans hår, jag pussade honom på kinden tillbaka, jag sa att jag älskar honom med. Allt han gjorde gav jag honom respons för. Och visst är det fel i sig med tanke på att han faktiskt har flickvän, men jag kunde inte bry mig mindre om henne. Det är hans uppgift å hans skyldighet. Han var min först och jag älskar honom. Hur kan man säga nej då? Hur skulle jag kunna säga nej för hennes skull? Jag tror på andar och jag vet att min mormor är med mig. Men det är inte riktigt samma sak..
#26Jag tycker du visar lite dubbla budskap mot honom. Varför göra allt detta:
"Jag gjorde ju mer än att krama honom. Jag lät honom ha handen på min kind samtidigt som jag höll min hand på hans, jag lät honom hålla i min hand och leka med mina fingrar, jag lät honom hålla om mig samtidigt som jag vilade mot hans axel, jag lekte med hans hår, jag pussade honom på kinden tillbaka, jag sa att jag älskar honom med."
Och sedan blockerar du honom på alla möjliga ställen.
#27 Eftersom att hon insåg sedan att hon inte klarar av det han gör mot henne?
Hon sänder inte direkt dubbla budskap här, utan det är ju han som gör det. Han gör henne förvirrad så han kan inte förvänta sig annat än det då. Han leker ju tydligt med hennes känslor. Han vet om att hon vill ha honom och han utnyttjar henne.
Bara bra om hon nu har insett att han är inget att ha om han håller på att leka med människors känslor på det viset. Bättre sent än aldrig.
Men börja som sagt inte på att säga att hon sänder dubbla budskap. Om hon gör det är det för att han leker med hennes känslor och inte tvärtom.
Jag tycker det är helt fel att vara flörtig och liknande mot en person som man vet är upptagen. Även om ts inte gillar hans nya så tycker jag det är fel. Självklart är det killen som gjort mest fel som är i ett förhållande men ändå - jag fattar inte hur man kan vara så mot en som är upptagen. Bara direkt som han började vara för närgången; lägga hand på kinden, leka med håret, pussas och sådant skulle jag knuffa bort och säga"vad gör du, du har ju tjej redan, varför gör du då så mot mig?"
Istället för att spela med och låta det gå längre
Även om man är kär så ska man låta bli en som är upptagen (om inte dom har öppet förhållande helt annat då såklart)
#29 Det är inte lätt då man har känslor för någon. Har du själv varit i en exakt likadan situation?
Jag tycker det är så fel att anklaga ts. Ansvaret ligger enbart hos HONOM. Hon har inget ansvar gentemot hans tjej som dessutom går omkring och pratar illa om henne.
Nej, hon har ingen skuld i det här och jag förstår verkligen inte på er som försöker få henne att känna skuld över det här. Det är inte hon som är "otrogen" mot sin partner i det här fallet.
#29 Dessutom gick hon ju inte längre, hon har blockat honom och det är för hennes egen skull och ingen annans vilket är så det borde vara.

Ska inte vara den som är den nu när du blockat honom. Men, jag har varit som den här killen är, fast mellan mitt ex och en ny. Älskade mitt ex men försökte gå vidare då vi inte haft det bra på länge. Iaf, det hela slutade med att jag gick tillbaka till exet som stod och väntade (alltså TS här) och nu 5 år senare väntar vi vårt första barn.
Jag kan inte riktigt klaga på hur TS betedde sig när de träffades faktiskt… Jag hade nog gjort samma sak! Hon hade känslor för honom, och antagligen hoppades hon att det betydde att han skulle lämna den andra tjejen. Jag tycker också att det var hans ansvar här, hon gjorde inget självmant, utan bara det han inlett. Jag hade gjort samma sak om jag träffat mitt ex sol lämnade mig för en annan tjej så kort efter (den historian ser dock rätt mycket annorlunda ut, men poängen är den samma)
#26 Du gör det du kan och det du tycker är rätt. Det tycker jag säger det mesta. 🌺
#27 Skojar du med mig? Det är faktiskt inte så att jag bara blockade honom helt från ingenstans utan jag har haft den diskussionen med honom flera gånger. Jag har sagt till honom att det gör för ont och att jag önskar att jag kunde vara hans vän men att det inte går när jag längtar tillbaka till det vi hade. Jag har sagt till honom flera gånger att vi kanske, kanske nån gång i framtiden, kan vara vänner. För om han inte kommer tillbaka, så hoppas jag verkligen att vi kan vara vänner när mina känslor tillslut försvinner. För vi har så otroligt kul tillsammans och vi trivs väldigt bra ihop. Mötet i fredags visade det väldigt tydligt. Hur mycket vi än bråkat de här månaderna så kunde vi lägga det åt sidan och ha kul/trevligt ihop. Det är trots allt väldigt speciellt och absolut ingenting som jag vill slänga bort. Men jag klarar inte av att se honom med nån annan just nu och om jag stannar så kommer det att bli min död. På riktigt. Så jag var tvungen att bryta med honom nu. Det är inga dubbla budskap från mitt håll utan det är, som #28 säger, han som ger mig dubbla signaler och förvirrar mig.
#29 Jag kan förstå att du tycker att det var fel av mig, men det är fortfarande inte mitt ansvar. Som #30 skrev så är det inte så jäkla lätt när man känner som jag gör. Jag är kär, jag älskar honom mer än jag nånsin älskat någon annan.. Hur skulle jag kunna säga nej? Det är HAN som INTE skulle gjort som han gjorde.
#32 Jag hoppas att det blir så för oss med.. Han vet vart jag finns, även om jag har blockerat honom. Han vet vart jag bor, han har numret till mina systrar, min mamma, min kusin osv. Han kan nå mig om han vill, även om det krävs att han måste gå igenom nån annan. Jag kan inte se mig själv med någon annan, så det känns som att jag kommer vänta. Det känns i hela kroppen att det inte är färdigt.
Tack alla för ert stöd🌺

Jag har ändå svårt att förstå att mitt ex väntade. Det jag gjorde mot honom var så otroligt elakt.
#35 Tiden får utvisa hur er relation utvecklas. 🙂
#36 Hans känslor mot dig var starkare än hans sårade stolthet, som fallet brukar vara när det handlar om djup kärlek.
#36 Jag kan förstå honom. Jag skulle förlåta mitt ex också. #37 Jo, precis. "What's meant to be, will be." Jag måste träffa honom en gång till iallafall, jag har massa grejer här som är hans. Frågade om jag skulle ta med det när jag åkte dit i fredags men han sa nej. Jag fick dock tillbaka mina saker så nu har jag fått allt förutom en tröja och lite sängkläder. Idag har jag velat blocka upp honom och skriva till honom. Jag saknar honom men måste hålla mig borta från honom.. Väntar hela tiden på att mamma ska säga typ "han skrev till mig och bad mig hälsa dig att du ska ringa honom" typ.. Jag har kvar hans nummer, kan det utantill ändå. Jag har bytt nummer och jag har hans blockerat. Och han heter "RING INTE" i telefonen och bilden på honom raderade jag och bytte till en bild där det står "Ring INTE. Skriv INTE. Tänk inte ens tanken!" Men usch va ont det gör ikväll…
#38 finns det någon viktig anledning till att ha kvar hans telefonnummer? Annars kanske det hade varit bäst att ta bort också?
Och jag tycker att du är stark, fortsätt kämpa på ❤️
#39 Ja, det gör ju det. Jag ska genomgå en stor operation snart och har lovat honom att smsa efteråt så han vet att det gick bra. Vi får se hur jag gör efter det. Har inte bestämt det än. Om jag klarar att ha det kvar utan att ringa så ska det nog gå bra. Jag har hans dator hemma hos mig och så med.. Nångång måste han ju hämta den med.
#40 du kan inte be en vän smsa åt dig då?
#41 Har ingen gemensam vän med honom så det skulle kännas konstigt. Det skulle väl vara om mamma eller mina systrar smsade honom eller så, får se hur det känns då. Om jag känner att jag klarar av det så kommer jag antagligen att skriva själv. Men det skulle bara bli typ "operationen gick bra!" och sen inte svara på det han skriver sen. Det värsta vore om han skriver "vill du att jag ska komma och hälsa på?" för då skulle jag ha svårt att säga nej. För jag vill ju ha honom där. Jag är ledsen över att doktorerna som vi träffade i våras/somras inte tog mig på allvar, för då hade jag haft hans stöd iom operationen. Hatar sjukhus och allt vad det innebär och mår as dåligt över att han inte finns hos mig nu när jag behöver honom som mest. Men jag försöker så gott jag kan på egen hand. Jag har ju min familj iallafall.
Angående att ta tillbaka ett ex så känner jag såhär att om min partner lämnar mig för en annan och sedan går tillbaka till mig igen så skulle jag inte känna mig trygg med att det inte händer igen att han träffar någon bättre/snyggare eller vad du anledningen var att han lämnade mig för en annan.
Jag säger inte att det inte kan funka att ta tillbaka ett ex, det gör det ju bevisligen för vissa men det är bara så jag skulle känna att skulle min sambo lämna mig för en annan skulle jag bli så besviken att jag aldrig skulle vilja ha tillbaks honom.
#43 Jag förstår dig. Om han nu skulle komma tillbaka så skulle jag såklart vara rädd för att det ska hända igen. Men samtidigt så kan man faktiskt begå misstag, man kan välja fel. Och är man deprimerad så är det inte så lätt att tänka klart. Och nej, jag menar inte att det ger honom rätten att behandla mig som han gjort men om han skulle komma tillbaka så skulle jag inte bara säga "ja" utan han skulle få kämpa för det. Jag skulle nog inte vara lika okej med att han har tjejkompisar osv som innan.. Men iallafall, poängen är att man kan faktiskt begå misstag. Om man visar att man ångrar sig och att man lärt sig någonting utav det så ser jag inga hinder för att försöka igen. Jag tror att han försöker fly. Han bor i sin fasters lägenhet 5 mil ifrån sin familj som han aldrig träffar (han bodde hemma innan). Han lämnade mig. Det känns som att han flyr från allting, från sitt liv och från allt som betyder nått. Jag tror att han har henne för att han 1. Inte vill vara ensam, 2. De trivs ihop. Men det finns uppenbarligen ingenting annat emellan dom för om det hade gjort det hade han inte betett sig som han gör. När han mår bättre och är tryggare i sig själv så kommer han tillbaka. Ibland tvivlar jag, men oftast är jag tvärsäker på det. Men jag tänker inte gå runt och "vänta", utan jag ska fokusera på mig själv och mitt liv. Men om han kommer en dag och vill försöka igen så kommer jag inte säga nej. Kärleken är bra lustig ibland..
På dagarna går det ganska bra nu men när jag ska lägga mig i sängen och sova så dyker han alltid upp i tankarna. Jag vill inte sova själv mer, vill att han ska komma hem och sova med mig. Det är skit jobbigt. Hans täcke, hans kudde.. Och när jag väl somnat så drömmer jag om honom. Jag önskar att jag inte behövde sova..
#45 Det är skitjobbigt.
Ta bort hans täcke och kudde till att börja med.
#46 Jag har alltid haft två täcken och massa kuddar. När jag träffade honom så blev ju det ena täcket hans och han hade en favoritkudde utav mina kuddar. Men jag har plockat bort dom nu iallafall. Vet dock inte hur jag ska klara det här. Allting känns meningslöst.
Jag vet tyvärr hur det känns.
Du klarar det. Jag lovar!! Det tar tid det gör det.
MEN du klarar det!
#47 det är som värst nu, det kommer bara bli bättre! Det är riktigt tufft, men du kommer bli starkare av det! Jag lovar, du måste bara hålla ut liiiite till!