Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2556 ggr
Mymlan
2007-09-23 23:02
0

Bekräftelse

Fråga till männen:

Hur ger ni eran kvinna bekräftelse?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

SeaHawk
2007-09-23 23:09
0

Jag köper en bil!!

[SharpMissy]
2007-09-23 23:13
0

That wont keep me warm in the middle of the night.

SeaHawk
2007-09-23 23:15
0

Jodå älskling, om du bara ser till att ha bensin i den så värmer den bra, det finns ju till o med sätesvärmare i baksätet..

[SharpMissy]
2007-09-23 23:19
0

åhåååå du är så rooolig! NOT! *hmpff*

Nej, jag ska inte klaga. Du har vuxit med åren måste jag säga och jag hoppas det gäller för mig också. Och då syftar jag inte på alla kilona vi lagt på oss sedan vi slutade röka!

SeaHawk
2007-09-23 23:32
0

Hmm, jag har ju faktist krympt på nått håll under åren åxå

Martin
2007-09-24 00:42
0

#0 Nu är jag singel och bekräftar ingen :o)

Jodå, jag bekräftar mina vänner… men det var inte frågan.

Givetvis är det lite individuellt efter vad personen ifråga gillar. Men jag tycker att rak kommunikation fungerar i de flesta lägen, och det gäller inte enbart när man diskuterar eller har en dispyt, ärligt menade kommentarer när lusten faller på (när man reagerar på något, snygga kläder, snygg frisyr eller vad det nu kan vara).

Jag är kanske lite "ovanlig" i det avseendet, jag vill själv inte höra "jag älskar dig" varje dag, för menar man det då eller säger man det för att man skall säga det? Jag säger det till den jag älskar vid speciella tillfällen, när jag verkligen känner starkt långt inne i mig själv att jag verkligen brinner för människan.

Likaväl som jag själv tycker om att bli bortskämd och kräver att bli uppassad, få närhet och ömhet, få middagen serverad nån gång när man jobbat mycket och kommer hem helt trött, så är jag likadan mot henne. Den som ger mig mycket, får mångfalt tillbaka. Jag älskar att laga mat, jag älskar att överraska. Ta med tjejen på en restaurang, åka bort till annan ort - behöver inte vara värre än att det är över dagen. Småsaker i vardagen som jag vet uppskattas.

Förra tjejen jag hade var lite deppig och hade mycket svårt att komma upp från sängen under höst/vinter, en dag när jag "skickade iväg henne" (erbjöd henne faktiskt att hon kunde vara hemma och jag ta hand om henne om hon verkligen var så dålig att hon inte orkade) så smugglade jag med en lapp där jag skrivit "jag älskar dig och är stolt över att du är så stark" i hennes väska, och det gick ju hem kan jag säga :o) Hon hittade den på en av förmiddagens lektioner när hon bara satt och tyckte att allt var pest.

Allt handlar ju också om vad man menar med bekräftelse? Jag har svarat på det i ett ganska stort perspektiv, allt från det vardagliga till det kanske mer speciella.

Dessutom, det finns inte mycket som går upp emot att få möta tjejen i dörren när hon kommer hem trött från jobbet, krama och kyssa henne och sedan hjälpa henne in i lgh, få av henne kläderna och ner i ett varmt bad med henne, kanske lite olja/skum och levande ljus - skön musik strömmande från stereon. Många intryck, syn/känsel, med lätt öppen badrumsdörr så hör hon mig slamra i köket och dofterna från maten sprider sig in i badrummet och retar ännu ett sinne. Lite förrätt, huvudrätt, efterätt (det behöver faktiskt inte ta så lång tid om man lagar rätt mat, mycket kan dessutom förberedas beroende på vad man gör såklart).

Efter maten har man en något uppvilad partner som är glad, mätt och belåten, man har trevligt och jag lovar - är det en någorlunda vettig partner, så har man igen för allt man har ansträngt sig, antingen till natten när man hamnar mellan lakanen (om man nu kan hålla sig så länge) eller så till en annan dag, när det är ens egen tur att komma hem sent och utarbetad från jobbet…

Återigen, även om det låter som en dröm att ha detta varje dag, så är det ju inte det (för vad skulle då få en att känna sig speciell)? Allting skall vara med måtta, men - man skall aldrig heller spara på bekräftelse/uppskattning. Därtill är livet allt för kort.

mvh Martin

KickanLilja
2007-09-24 17:27
0

#6 Herregud, dig skulle man vara tillsammans medSkrattande

zeretki
2007-09-24 17:31
0

Bekräftelse tycker jag man ska ge sig själv och får man det från andra så ska det komma naturligt.

Tomma ord betyder ingenting och gör mer skada än nytta i längden.

Inför nästa relation så vet jag mer om mig själv och jag kommer inte att vara länge med en man som inte tycker om sig själv och som inte vill arbeta på det.

Respekt och kärlek ska komma naturligt, annars betyder det inget för mig.

marinelady
2007-09-24 17:38
0

Mm man vill aldrig att något ska vara framkrystat…min pojkvänn impade på mig något grymt för några veckor.Jag gick till toalätten för att borsta tänderna,han var redan på väg till sängs.Så när jag kommer in är allt mörkt och har han tänt alla ljusen i rummet och lagt ut filten översängen.På sängen ligger han lite halvt naken…(avgudar hur min pojkvänn ser ut naken ska tilläggas)Oj Oj ska jag behöva säga att det blev en jätte mysig kväll,allt handlade bara om mig den kvällen…Att han kunde improvisera så rakt av gör mig chockad..har aldrig varit med om det innan..

Martin
2007-09-24 19:20
0

#7 Fast som jag skrev, får man själv mycket så är det ju enkelt att ge, men om man bara ger och ger och aldrig får tillbaka, så blir det aldrig sådär mysigt. Ja, då blir det faktiskt inget alls. Jag är kanske kräsen, och det är kanske därför jag är singel, men hellre är jag singel än i en relation som inte ger mig det jag vill ha ut av en relation. Skrattande

mvh Martin

zeretki
2007-09-24 19:51
0

#10  Mmmm, att förföra sin partner är underskattat. :D

KickanLilja
2007-09-24 20:53
0

#10 Jag är nog den som bara ger och ger… Fast å andra sidan så väntar jag mig itne något tillbaka… Eller jo, det gör jag när jag tänker efter… Men jag tycker om att ge