OT Bara för damerna här
Jag har tänkt att beställa en sk Moon cup eller Diva cup som dom också heter. Vet ni vad jag pratar om? Ni som vet. Vad har ni för erfarenheter av dom? Ni som inte vet. Googla på det så får ni veta massor : )
Jag Googlade. Har inte provat själv men ska. :)
Här är en svensk sida jag kollar in men har inte beställt än…

ÅÅÅÅ jag är kär i min mooncup, har aldriggjort ett bätter köp. hmm ok då, illrarna men annars. Har aldrig varit med om något bättre. Hur kunde jag leva utan den. Jag kan äntligen sova på nätterna utan att vakna av att jag känner mig kladdig, Man slipper bindor som i alla fall för mig gör att jag känner mig helt äckelsvettig, man kan bada utan att behöva ta ut en tampong direkt för mooncupen suger inte upp nått vatten, man behöver inte tänka på at släpa på alla jobbiga mensskydd, du har det du har i liksom… känns inte, torkar inte ut som tamponger gör.. oo KÄR… det enda är väl om man har svårt för blod eftersom man måste tömma ur den då och då…

Vad är det? är det detsamma som menskopp?
Jag har ingen men jag tycker att det verkar väldigt knäligt och hålla på med…
Är det inte så? //linda
Jag får utslag av många bindor och är lite orolig över fibrer från tamponger som fastnar… Dessutom är detta billigare i längden och väldigt miljövänligt. :)
Hehe, tja, jag som blöder som en nyslaktad gris de två första dagarna, skulle förmodligen inte kunna ha en sån då…
Jag skulle säkert få badrummet att se ut som ett slakthus om jag skulle tappa den när jag tar ut den… hrmm… *bort fula bilder ur mitt huvud* 

Inte knöligt ett dugg enligt mig i alla fall.. du sätter in den.. tar ut den sköljer ur den och sätter in den.. bra mycket mindre krångel, man måst einte släpa på nått, man behöver inte fundera på tampongsjukdomar.. ja.. jag är frälst=)
# satsa på något som dämpar blödningen? finns mycket mediciner.
#6 Jag har testat allt möjligt för att dämpa blödningen. Cyklokapron, till exempel, gör inte blödningen mindre, däremot trådigare och slemmigare i konsistensen. Usch!
Jag funderar på en HTA-behandling, någon som gjort detta?

#7 ja.. när du är säker på att att du inte ska ha några fler barn.. operera dig=) mamma gjorde det tillslut men hon väntade jättelänge och led massa under tiden..
Nej, operera mig vill jag ju inte göra. Jag tänker inte ta bort livmodern, då får man massa hormonella besvär istället. Nej jag syftade på HTA-behandling där man bränner bort livmoderslemhinnan och slipper sin mens för all framtid. Eller i alla fall får som mest några droppar.

aa det låter inte helt fel det=) hmm dom hormonella problemen kanske inte blir lika stora när man närmar sig klimakteriet? För mamma har inte haft några problem…
Ojojoj… det kanske beror på det, och i sååååå fall är det stor risk att jag får problem eftersom jag har säkert minst tjugo trettio hundra år kvar till klimakteriet. Jodå! Jag träder inte in i den skaran förrän tidigast år 2087 eller så… *s* 
Vad skumt att stoppa upp en svamp ;) Hi tech ;)

#12.. en mooncup är ingen svamp, men visst är det så att det fins nnågon sånt på den sidan??
#11 haha ja men då låter den andra behandlingen bättre=)
*hosthost*

En annan är ju lite småäcklad av blod över huvudtaget. OCh tampong finns inte i mitt register, det går inte helt enkelt. Så en sån där kopp går tyvärr inte heller. Med min otur skulle jag väl göra precis som SharpMissy skrev om också… inte så kul med slakthus i badrummet hemma precis.

Jag blöder också som en gris men enligt en annan användare så håller cupen tätare än en tampong och den blir inte full för den rymmer massor säger hon.
Jag vill varna för alla mediciner mot blödning. Min väninna drabbades av hjärnblödning pga receptfri medicin. Hon var bara 35 år. Hon överlevde med nöd och näppe och blir aldrig sig lik.

En sak till man blir inte knepig av att operera bort livmodern. Det är när man tar bort äggstockarna. Det är dom som styr hormonerna. Tack för alla svar om cupen. Skriv gärna flera.

#16 ja tätt håller den absolut, jag blöder mycket men inte extremt och jag upplever att jag måste tömma den mer sällan än jag bytte bindor/tamponger. Finns i två olika storlekar dessutom så om den lilla är för liten kan man ta den stora..

Alla verkar så nöjda med sina medan jag är mest rädd för min
Jag tycker den är knölig att sätta in och äcklig att tömma. Den har hållt tätt men jag oroar mig för att den ska läcka. Man lär sig väl om man använder den antar jag. Jag är dessutom rädd att vakuumet ska "suga ut" spiralen
Ja, jag är en fjant och jag ska lära mig använda den.. snart.. För att dämpa läskighetsfaktorn på den kallar vi (jag och sambo) den för "illerhjälmen"

jo den var knöli.. första gångerna men jag tycker det gick otroligt fort att lära sig.. men vi är ju inte likadana allihopa, jag har kanske haft tur.. var orolig för läckage i början så då använde jag helt enkelt en binda utifallatt men efter ett tag så insåg ja att det inte läcker så då slutade jag med det

Nu hörde jag att man inte behöver skjuta in den så långt utan bara så at den inte känns. Hade trott att den skulle ända upp på livmodertappen som pessar typ. Hur är det med det då?

Den sitter.. ja inte så långt in nej.. man kan precis känna kanten på min så man får tag i den..

Jag kan nu meddela att jag fått cupen. Jag har provat den och tror att den kommer att funka. Min karl trodde att "svansen" skulle vara uppåt och att själva koppen skulle fungera som en sorts kork!

hahahaha det hade oxå kunnat vara en lösning kanske!! hihi en kork…HAHAHAHA
Har nu beställt så får vi se hur det funkar. :)
Skaffa en levonova så slipper ni allt va blödningar heter.Avsöndrar bara hormoner i livmodern så man går inte upp i vikt som vid p-pilleranvändning.
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#7 om du kokar te på dendär blomman som ser ut som hundkex, minns inte vad det heter nu bara, kommer nog på det snart… så blöder du inte lika mycket… alltså den som ser ut som hundkex, inte hundkex, för den är typ giftig xD
golf.ifokus.se
#26 Tja, just för min del är det ju helt ogjort att skaffa mig en hormonspiral eftersom jag inte behöver preventivmedel. Jag är steriliserad sedan tre år tillbaka.
Jag tror fortfarande på HTA-behandling för min del, jag ska ordna så att jag kan få det, tror jag. =)
#26 Jag fick inte ha levonova eftersom jag inte fått barn. Har ngt med bakterier att göra.
Sen finns de faktiskt de som får mer mens av det.
Förr använde jag mig av p-spruta fyra gånger om året, då hade man ingen mens alls.
Att man skulle gå upp 20 kilo i vikt var det däremot ingen som sa nåt om…
Sajberlena: Mm, det varnar dom inte en för. Dålig stil!
Har själv gått upp av P-piller och ännu mer av P-ringen som jag har nu.
Jag tycker det är lite orättvist att ni ska ha en kvinlig tråd här…
#32 VA? Vill du OCKSÅ gå upp i vikt?? *s*
#32 Starta en manlig tråd om penisar och morgonstånd eller nåt manligt problem då? :D Det vill jag gärna läsa.
Om män och deras penisar. Tycker jag är intressant eftersom jag inte har nån som helst erfarenhet av att HA en penis. ;)
#34 *asg* Toppenbra idé zeretki!! Jag vill också ha en tråd om penisar!! Mera manlighet in på sajten tack!! :-)~