Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3412 ggr
tootiis
2014-10-31 11:26
0

Vad göra?

Jo, jag gillar en kille. Jag gillar hans personlighet, hans sätt att vara med djur osv. Usch, han är för bra gör att vara sann! Kan knappt sluta tänka på honom.. Men, jag vågar inte riktigt ta kontakt.. Min mammas sambo, som ibland jobbar tillsammans med killen, har försökt få ihop oss. Varför vet jag inte. Hahah, mammas sambo kommer med sina kommentarer "du borde bli tillsammans med honom, han är snäll!". Har tänkt på att bara skriva "Heej :)" på fb, men sen då?

// MT ♥

Rumblebee
2014-10-31 11:32
0

Småprata bara som du gör med en kompis tex. Fråga hur han mår, kanske vad han ska göra idag, följer ni samma tv serie kanske ni kan prata om det.

HallowKing
2014-10-31 13:10
0

Om han jobbar med din mammas sambo så kanske du kan använda det som en väg in och starta ett samtal. Heej och sen "jobbar inte du med xxxxx? " Osv…bara köra på :)

tootiis
2014-10-31 17:42
0

#2 hahah känns liite konstigt att säga så, då vi oftast träffats när han har jobbat ;)

// MT ♥

Vildsvin
2014-11-01 09:37
1

Men du känner honom redan om ni har setts flera gånger?

Försök att ta reda på vad han vill se för film exempelvis, säg att du vill se den men vill inte gå ensam.

Du kan också berätta att du vill gå på konsert, museum, ta en promenad etc.

Talar du om det för din mamma + sambo när killen är med, om killen är lite intresserad av dej kommer han att hänga på

tootiis
2014-11-01 13:08
0

#4 Japp, vi känner varan och har träffats en hel del :) Vad menar du med de sista?

// MT ♥

Elinmatsdotter
2014-11-01 16:42
0

min kille såg jag på en medeltidsmarknad. hans pappa var kompis med folk i vårt läger så genom lite klurande hitta jag honom på fb och skicka en vännförfrågan, när han då axeptera så skrev jag "vad roligt att du ville bli min vänn. efter det prata vi och umgicks jätte ycket innan vi blev tillsamans.

det medelandet på fb ångrar jag aldrig!

det e bara att shansa, det värsta som kan hända e att han inte e intreserad ;)

Vildsvin
2014-11-01 18:25
0

Tootiis vad jag menade var att killen, din mamma o sambon var tillsammans när du sa vad du ville göra, exempel, "jag tror att jag ska ta en lite promenad, det verkar skönt väder" är killen intresserad hakar han på. Om inte han är lika blyg, men det hoppas vi inte. Lycka till

tootiis
2014-11-01 20:31
6

Nu har jag skrivit det klassiska "Heej 🙈", så får se va han svarar.. EDIT: där svarade han 😂

// MT ♥

Vildsvin
2014-11-02 09:26
1

Men snälla nån, vad sa han?

tootiis
2014-11-02 10:34
3

#9 vadå "snälla nån"? Ja, jag är blyg. Är inte det lättaste för mig att ta kontakt med killar, speciellt om jag gillar personen i fråga. Han svarade iaf "tjena", och sen har det fortsatt lite.. Dock känns det som om allt bara kommer ifrån min sida, är bara jag som ställer frågor. Men vet att han är lite blyg själv, så hoppas det släpper..

// MT ♥

tootiis
2014-11-03 13:49
0

Hur fort fram vågar man gå utan att det känns konstigt för båda parter eller blir stelt? Vi har snackat i tre dagar nu, även han frågar frågor nu.. Men alltid jag som skriver först, vet inte hur jag ska reagera på de.. Addade varann på snapchat idag :) Förra killen jag va intresserad av (2 år sen), gick ganska snabbt.. Gav mitt nummer nästan det första jag gjorde, "det blir enklare att smsa ;)".. Vet inte om man vågar de nu eftersom jag inte vet om han överhuvudtaget är intresserad eller så. Nån som har tips? Hur kan man få ur honom om han är intresserad eller inte? Känns ju inte som om man går direkt på sak "är du intresserad av mig? Är nämligen intresserad av dig.." Och om han nu inte skulle vara de, vill jag ju veta de..

// MT ♥

tootiis
2014-11-06 20:13
0

Har lite halvt sagt att jag gillar honom, "att skriva med dig gör mina dagar betydligt bättre". Och vi snackar och skickar saker varje dag. Känns så bra! Blir varm i kroppen och hjärtat dunkar som aldrig förr när jag ser att han skickat något :D De jag funderar över är att han är otroligt social på morgonen, när han jobbar, men blir osocial och dissar sent på em/kväll.. Finns det något sätt att diskret få fram en fråga om varför han gör så? Jag har bara antagit att han varit med sin familj, eftersom han bor hemma..

// MT ♥

_Fisken
2014-11-06 20:18
0

Skriv "Du verkar lite matt på kvällarna? Trött?" 
Om han skulle märka att du flirtade med honom, so what? Han blir bara smickrad. Vi är ganska enkla varelser.  :-)

tootiis
2014-11-07 16:07
7

Imorse skrev han att jag gärna får följa med nån dag när han jobbar, vilket jag självklart vill. För att lära känna honom bättre, och bara vara nära honom :)

// MT ♥

tootiis
2014-11-08 22:43
6

Hahah här går de snabbt ;) Antingen på måndag eller tisdag ska jag följa med! Från 14 till ca 01.. Ska dock upp vid 06, men vad gör man inte? :D hahah Ska bli otroligt mysigt å bara sitta i lastbilen å prata!

// MT ♥

MsSofieG
2014-11-08 22:47
2

Men härligt! Ha så kul nu ;)

tootiis
2014-11-10 13:35
7

Nu gäller de.. Om ca 30 min hämtar han upp mig med lastbilen :) Såå nervös att de inte är sant, han vet om att jag är de och känns liite bättre..

// MT ♥

tootiis
2014-11-11 17:15
1

Det gick super igår! Han va hur gullig som helst, och retades och fjantade sig ;) Hur ska man ta detta? Saknar att vara med han även fast de bara va igår.. Men nu undrar jag.. Vad finns det för frågor att fråga? Låter säkert hel konstigt, men behöver hjälp. Har dessutom fått reda på varför han är osocial när han inte jobbar. Han sover! Varför jag inte tänkte på detta, vet jag inte. Men aja :)

// MT ♥

_Fisken
2014-11-11 17:43
0

:-)  Har du inget enkelt du kan be honom om hjälp med? Typ sätta upp nån lampa eller nåt. Eller köra dig till nåt oviktigt ställe på en av honom vald tid. Det ger han chansen att välja när han vill göra det.

tootiis
2014-11-11 18:23
0

#19 hahah nä de jag jag inte.. Lite svårt att be han skjutsa mig nånstans när jag bara är hemma ;) Men bra idéer!

// MT ♥

tootiis
2014-11-30 13:02
0

Har följt med honom en gång till sen jag skriv här sist.. I tisdags. Och han vet nu att jag gillar honom. Men nu har han dissat mig sen i torsdags på snapchat. Nyss kom han hit, så fort jag tittade på han så log han och sa hej. F*n de där leendet. Dör för det.. Har stor lust att skriva åt honom imorn "de blev nog stelt ändå.. Om du inte vill skriva/skicka så får du säga de, jag förstår om du inte vill.." Funderar på om man ska lägga till nå mer. Vill ju självklart veta om han överhuvudtaget vill skriva med mig, om han inte vill såå ja, då kan jag gå vidare. Även fast det skulle bli jäkligt svårt. Varför ska jag gilla honom så mycket?! Vad skulle ni gjort?

// MT ♥

Vildsvin
2015-02-11 17:06
0

Lite nyfiken, hur har det gått?

Hoppas att det har gått som du ville.

wiixe
2015-02-12 21:45
0

PUTT! 

nyfiken! :D

Mhv Martina