Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1218 ggr
Theres
2007-09-23 15:57
0

Irriterad...

Måste bara få skriva av mig…

Igårkväll snackade jag med min pojkvän på MSN…

Han sa att han brydde sig om mig när jag frågade (jag får DRA ur svaren ur honom)

Iallafall, jag sa att om han nu gör det så borde han visa lite mer vad han känner, typ ringa någon gång ibland, eller anstränga sig när vi pratar på MSN för att skriva lite längre meningar än ett ord på 2 bokstäver… (han hatar MSN)

Sen stack han till sin kompis, och runt klockan 23 så skickade jag ett sms och sa att jag saknade honom, fick inget svar.
Hade inget sms som väntade i morse heller. Har skickat 2 sms idag utan svar och såg att han loggade in och ut på MSN utan att han skrev…

Han har gjort så förr, och jag blir så irriterad…

Till råga på allt så bor vi 45 mil ifrån varandra…

I know… jag förtjänar någon bättre, aight?
Well, han är världens gulligaste när vi ses irl… bara det att han är så kass på MSN och telefon-konversationer…

golf.ifokus.se

[SharpMissy]
2007-09-23 16:19
0

Du har ju redan svaret själv, eller hur?

Det här kan du låta fortgå så länge du tycker det känns okej och så länge du accepterar det. Känns det som att något är fel så beror det nog på att något är fel. Du måste lita på din magkänsla.

Att en kille är go och mysig när man ses, kan möjligen ha något att göra med att man då kan ha sex. Leder hans gullighet inte till sex (vilket det inte kan göra via nätet) så behöver han ju inte anstränga sig, eller hur?

Detta kan vara det krassa svaret.

Visst, alla killar gillar inte att hålla på med sms och msn, men han borde ju i så fall välja att ringa istället. Gillar han inte att prata i telefon heller så bör han fundera över varför han har ett distansförhållande över huvud taget? Älskar man någon och denna bor långt bort, så VILL man ha kontakt även om man normalt sett inte är mycket för att prata i telefon.

Men, som sagt, han gör så här mot dig för att han KAN.

Personligen så hade jag ALDRIG skickat ett enda sms, inte ett meddelande på msn, inte ringt, ingenting!! Men det är jag och min svåra stolthet. Över min döda kropp, att en man skulle få mig att jaga och känna mig osäker.

Theres
2007-09-23 16:41
0

Han är inte sexsugen alls, det är jag som får tjata om sex, så det är inte anledningen till att han är gullig irl…

Och jag frösöker att inte höra av mig för att han ska ta första steget… men jag klarar det bara i max 10 timmar, sen är jag på det igen…

golf.ifokus.se

SeaHawk
2007-09-23 16:42
0

Hmm…. max 10 timmar? jag skulle nog personligen känna att det vart lite mycket om jag ska vara ärlig. Men återigen är det ändå så att alla är vi olika och det enda "riktiga" svaret kan du ju bara få från honom.

Annette
2007-09-23 16:49
0

Han kanske tycker att du är efterhängsen? Det skulle jag tycka om min partner var så ihärdig med att höra av sig. Visst skall man bry sig om varann, men det får ju inte gå till överdrift heller.

Theres
2007-09-23 16:53
0

Man kan fan inte vara efterhängsen om man bor 45 mil ifrån varandra och utbyter 5 meningar om dagen…

golf.ifokus.se

SeaHawk
2007-09-23 16:53
0

Jag är nog lite inne på samma spår som du Annette… Jag känner att jag hade nog blivit kvävd om jag inte kunde fått vara ifred åtminstonde ett dygn ibland.

Annette
2007-09-23 17:06
0

#5. Det är nog inte fel att ta någon dag då och då utan någon kontakt alls……

Sen kan jag inte förstå varför ni umgås via SMS och MSN om han ogillar dessa kommunikationssätt. Då får han ju inte direkt någon positiv känsla när du hör av dig genom dessa sätt.

Nicka
2007-09-23 17:20
0

Jag själv reagerar som #1…ABSOLUT INGET ANNAT !! Älskar han Dig ? Så hör han av sig…när han har lugnt Om sig..Ha lite is i magen & Vänta !!

Theres
2007-09-23 18:12
0

Men om ens flickvän skickar ett sms och säger något gulligt så undviker man väl inte att svara på det?

Har inte hört ett pip av honom på 18 timmar nu… 

Och om jag inte ska höra av mig via sms eller MSN, ska vi inte snacka alls när vi inte ses irl då eller? Menar… han är sämre i telefon än han är på MSN…

golf.ifokus.se

SeaHawk
2007-09-23 18:15
0

Jag tror inte det har så stor betydelse vad det står i sms:et. Det här är bara vad jag tror men jag tror att man känner sej kontrollerad om det är så att man ska "rapportera" flera gånger om dygnet och sen om det är förklätt i gulliga ord och komplimanger spelar nog inte någon större roll.

Theres
2007-09-23 18:21
0

Jo, om det nu är så så borde han väl sagt det när jag frågar honom om jag hör av mig för ofta? Jag har frågat honom det tusen gånger… men han säger bara: >.< !!!!! Tycker att man borde höra av sig till sin flickvän inom 18 timmar iallafall, speciellt när man vet att man är kass på att visa vad man känner. Jag har sagt till honom att han borde visa bättre vad han känner, och det gör han ju deffinitivt inte genom att dissa mig… Isf känner han väl inget, men då är det jävligt omoget att inte bara säga det istället för att bli helt tyst och inte höra av sig alls, för jag har frågat om hans ens tycker om mig, och det gör han säger han då…

golf.ifokus.se

SeaHawk
2007-09-23 18:24
0

Mm.. håller med dej, men det är ändå bara han som kan tala om hur eller vad. Här kan vi ju bara spekulera i vad det kan tänkas vara. Jag kan bara utgå från mej själv, och jag skulle ju även ha talat om att så här vill jag det ska vara och så här känner jag. Det tycker jag att du kan kräva av din kille oxå, att du ska få raka och ärliga svar. När du fått svar så får du ju acceptera dom och inte "tjata" nästa gång oxå om samma sak.

Men kräv raka svar på dina frågor och så får man ju ta det goda med det onda.

Theres
2007-09-23 18:29
0

Men jag har fått raka svar ibland och han säger att jag inte hör av mig för ogta, han hatar MSN, är kass i telefon och han tycker om mig… Det senaste jag hörde av honom var att han var tvungen att dra till bussen, sedan ett "pusssss" (extra många s när han verkligen menar det har jag märkt) och detta var klockan 20 igårkväll, har efter det sett honom logga in och ut på msn utan att skriva till mig fast jag skrev till honom osv… helt udda, för såhär länge har det aldrig gått utan att har hört av sig…

golf.ifokus.se

[SharpMissy]
2007-09-23 18:32
0

#11 Har du tänkt på att ibland kan tystnaden vara nog så talande.

Kanske är killen konflikträdd, klarar inte av att dumpa dig utan tycker att du borde förstå det genom att han totalignorerar dig? Att han sen träffar dig lite då och då är bara "konstgjord andning" för ert s k förhållande.

Hade en kille gjort så mot mig, så hade jag definitivt fattat vinken.

Jag vill absolut inte låta elak eller krass mot dig Thessan, för jag önskar dig allt gott i livet, men du bör känna efter om du inte hittar till din inre stolthet, din självbevarelsedrift, din kärlek till dig själv? Vem är HAN att behandla DIG så??? Förtjänar du inte respekt, kärlek och omtanke?

Nej, vännen. Mitt tips till dig är att du slutar kontakta killen, som ändå är för feg för att bryta upp, och se dig om efter någon som älskar dig för den du är, som kan ta vara på och ta hand om ditt hjärta så som du förtjänar. Du är en jättesöt tjej och jag önskar dig så mycket kärlek så du anar inte…

Theres
2007-09-23 18:41
0

Men…men… ska ju upp dig i veckan för han bärsta kompis ska ha fest =/ Och… jag dissar inte han kompis…så vi kommer träffas :S

golf.ifokus.se

Theres
2007-09-23 19:46
0

20 timmar :(

golf.ifokus.se

Theres
2007-09-23 21:20
0

Han kompis lugnade mig…för de hade snackat igår…

så jag behöver nog inte vara orolig för att han inte gillar mig…sa kompisen…

sjukt dumt aätt att visa det på bara…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-23 22:00
0

#16. Men människa, lägg av med att räkna timmar! Det kan ju göra vem som helst tokig. Jag tror han känner sig trängd, inte konstigt i så fall. Han kanske vill få förhållandet att ta slut genom att låta det rinna ut i sanden. Ingen schysst metod, men fullt möjlig.

Ursäkta min uppriktighet, men det är vad jag känner.

Theres
2007-09-23 22:15
0

Aja, han skrev nyss iallafall… jag skrev inte tillbaka förrän efter 20 minuter… så han fattar väl vinken snart…

golf.ifokus.se

Theres
2007-09-23 22:19
0

Sen har han tydligen sovit hela dagen enligt hans kompis… I hope so… men menar, han kunde ju ändå skrivit inatt… när han festade å hade sig…

golf.ifokus.se

pippa__
2007-09-24 14:53
0

Men asså tror att du måste slappna av lite..=) Det verkar som det är du som mår mest dåligt i denna situationen…låt det vila lite..han kanske behöver lite space..alla behöver vi olika mkt tid för oss själva..=)

marinelady
2007-09-24 17:04
0

Hm ska du ha ett tips…HÖR INTE AV DIG..kräv inte bekräftelse av honom hela tiden,då kommer det kännas så mycket mer speciellt när du väl får den av honom…

Jag har också sådana där perioder när jag undrar vad i helvete har han för sig som inte kan svara,och då kommer självklart nästa tanke älskar han inte mig osv…

Men har man is i magen så hör de av sig…48 h brukar det ta för er som räknar timmar…speciellt om du har haft något roligt för dig eller har varit ut och festat.

Men när man börjar fundera om ja älskar den här personen verkligen mig,då ska man tänka tillbaka på alla gulliga och underbara saker som skett inom den närmaste månaden..Och för mig finns det alltid något som övertygar mig att ja det gör han nog,och att låta killen jaga är mycket roligare jag lovar..så skaffa en hobby där du är super upptagen och låt bli att höra av dig..

Theres
2007-09-24 18:43
0

Jag tycker själv space är onödigt för gillar man någon vill man vara med den, eller hur?

Iallafall, allt löste sig igår… förutom när han gick och lade sig, för jag hade kämpat i 2 timmar med att få svar en en enkel liten fråga, fick inte svar och är fortfarande ovetande om det är okej att jag kommer till honom på onsdag eller inte… det är ju typ värledns lättaste fråga att svara på…

Men tänker inte höra av mig förrän han ber mig komma… blir så trött…

golf.ifokus.se

pippa__
2007-09-24 19:42
0

Men space behöver ALLA även om man älskar varandra :/

Theres
2007-09-24 19:57
0

Jag har aldrig behövt space :P I just don't get it :D

golf.ifokus.se

pippa__
2007-09-24 20:11
0

Hmmm neee alla är vi olika, men det kanske uppskattas en dag. =)

Cattis
2007-09-24 20:40
0

#20 Menar du att du kollar vad han gör med hans kompisar? Det tror jag är ngt av det dummaste du kan göra. Snackao m att han skall känna sig förföljd. Hans kompisar är nog dessutom lojala mot honom i första hand. Tänk på det.

Att han inte skriver till dig när han festar, beror nog på att han är UPPTAGEN och är med sina kompisar. Låt honom vara ifred. Då får du nog bästa svar på dina frågor. Hör han inte av sig är han inte intresserad. Håller du på och tjatar och hänger efter honom som du gör nu, så kanske ert förhållande endast existerar just för att du håller det vid liv o han inte vågar/orkar ta steget att göra slut.

Att du skriver att du "straffade honom" genom att inte svara på hans SMS förrän efter 20 minuter, hallå? Ser du inte vad du gör? 20 minuter är väl ingenting. Skall du få fram en vink till honom behöver du nog vänta ett dygn innan du svarar.

Jag tycker du skall låta honom vara, låt honom höra av sig. Gör han inte det så försök lägga det bakom dig (skitsvårt jag vet). Vill han vara med dig så kommer han höra av sig. Låt honom få en chans att sakna och längta efter dig.

I all välmening, även om det kanske inte är så tydligt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Theres
2007-09-24 21:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#27 Nej, jag menar att jag är kompis med hans kompis… alltså… hans kompis som sa det till mig är jag typ bättre kompis med än vad jag är med min pojkvän…

Och nej, det var inte sms, det var msn, vilket är rätt stor skillnad imo, för sitter man vid datorn på msn så svarar man på en gång, DÅ är 20 minuter lång tid…när han dessutom vet att jag satt här, eftersom han pratade med vår gemensamma kompis.

Men alltså vi snackade igår… och det är lugnt, han gillar mig, jag gav honom 792364923 chanser att göra slut om det var det han ville med allt, men det var det inte…

Bara det att han är världens sämsta person  när det gäller att svara på frågor… undrar om jag åtminstone får svar på frågan idag…

golf.ifokus.se

Karmatarerskanise
2007-09-24 22:17
0

Om jag hade skickat sms till min pojkvän och han inte svarade, nog tusan hade jag blivit sur då! Sen å andra sidan kollar jag inte upp honom hela tiden heller.

Men att svara på sms eller samtal tycker jag hör till ren vett!
Om man är trött på personen som skickar säger man snällt till denne att man inte har tid att skick sms hela tiden.

Theres
2007-09-24 23:09
0

#29 Tack! Tycker också det hör till rent vett.

Men som sagt… ska väl göra som alla sägar och inte höra av mig något… har inte snackat med honom sen igårkväll… grejen är den att jag måste veta ikväll om jag får komma på onsdag eller inte för måste ju boka biljett imon på dagen typ, och han är i skolan hela dagens, så bäst för honom att han hör av sig…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-24 23:27
0

#30. Har du inte en lite tråkig attityd? så bäst för honom att han hör av sig…

Visst hör det till vanligt vett att höra av sig. Men när jag läser inläggen här ovan får jag intryck av att grabben aldrig får vara ifred. Du får nog acceptera att det finns de som behöver space i ett förhållande, även om du inte gör det.

Jag skulle ta hans brist på svar som ett nej.

Theres
2007-09-24 23:31
0

Han är ju ifred hela tiden, dag ut och dag in, vi bor 45 mil ifrån varandra och pratar max med varandra mellan klockan 20-23 på kvällarna…

golf.ifokus.se

SeaHawk
2007-09-24 23:34
0

#32 Ehmm… alltså, om ni pratar mellan 20 och 23 på kvällarna så pratar ni ju mer än vi gör som bor ihop…. jag kan tala om att jag hade ledsnat ganska fort på det… kan omöjligt finnas så mycket att prata om varje dag när man inte har "vardagsproblem" att lösa.

Theres
2007-09-24 23:44
0

#33 Vi pratar på MSN mellan 20-23, vilket betyder… i hans takt att skriva på msn… att vi utbyter ungefär 5 meningar per dygn som har någon innebörd what so ever…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-24 23:50
0

#34. Han kanske har läs- och skrivsvårigheter? Det är vanligare än man tror och då är det säkert inte så kul att kommunicera via MSN eller SMS.

Har ni alltid bott så långt ifrån varann?

Theres
2007-09-24 23:57
0

Hehe, nej, han har inte läs och skrivsvårigheter…trust me ;)

Jepp, vi träffades på Öland i sommras…men han har alltid bott i sthlm och jag har alltid bott i smålands djupa skogar…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-25 00:05
0

#36. I mina öron låter det som en sommarromans som runnit ut i sanden. Glöm och gå vidare.

Theres
2007-09-25 00:07
0

#37 men det är det då inte kan jag lova dig… för vi var "tillsammans" en månad innan vi blev "tillsammans" och jag har varit uppe hos honom 3 ggr och ska dit på onsdag igen osv osv…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-25 00:08
0

#38. Aha, har du fått svar att du är välkommen nu?

Theres
2007-09-25 00:15
0

Nej det har jag inte för han har inte hört av sig på hela dagen… för han behövar "space"… så jag väntar tills han hör av sig…orkar inte lägga ner mer energi på det…
Och jag sa till honom igår att varje gång han tog ett space utan att förvarna mig så kändes det som om han dumpade mig, och att jag är skitorolig att han ska dumpa mig hela tiden (men från gammalt förhållande) men då sa han att det behövde jag inte vara orolig för för han gillar mig (varför ska killar inte veta hur det känns att vara kär?)… så jag väntar… men måste få veta idag… så har han inte skrivit efter idol får jag väl tyvärr avbryta hans space…

golf.ifokus.se

Cattis
2007-09-25 00:32
0

Jag tycker iofs att hans tystnad är ganska talande. Hör han inte av sig så vill han väl inte.

#28 Även om du är bra kompis med en av hans kompisar, innebär det inte att det är vidare smart. Får din kille veta att du förhör hans polare om var han är eller vad han gör, så lär han tycka att du är väldigt efterhängsen. Och om er gemensamme vän var hans kompis från början, så är det nog din kille han är lojal emot främst. Mao kanske han säger det din kille vill att han skall säga.

Även om det är på MSN är 20 minuter ingen "läxa". Hade du inte svarat på ett dygn hade han kanske hunnit börja undra.

Eftersom du bor 45 mil ifrån honom kanske han tycker att han kan leka med dig och inte svara. Det spelar ingen roll vad han säger till dig, eller hans kompisar, för ÄR man tillsammans eller bryr sig om ngn så behandlar man den personen med respekt. Antingen behandlar han dig respektlöst, eller så är han feg o kan inte avsluta när du trycker på som du gör hela tiden, varenda dag. Vilket som, låter det inte om ett vidare bra förhållande.

Min åsikt.

/Cattis

[SharpMissy]
2007-09-25 00:33
0

Gisses, Thessan. Du får massor av input här från oss, olika människor med olika bakgrund och av olika kön (även om det främst är Kvinnor här inne) men ändå verkar inte poletten trilla ner??

Du skriver för du verkar vilja få stöd i ditt beteende, där du närmast är att likna vid en 'Stalker' med dina sms, msn med mera till din kille. Nu får du ju inte gehör för vad du känner, utan de flesta här inne verkar känna att du behvöer ge killen space, frihet, utrymme, tystnad och egentid. Du vill ju inte lyssna på den input du får utan fortsätter hävda med en dåres envishet att du måste höra av dig igen och igen. Och 20 minuter är ingen tid för en kille, du kan lika gärna sitta på muggen med en tidning, eller ta en dusch. Normalt funtade killar brukar inte fundera över varför en tjej inte svarar inom fjorton sekunder.

Jag tycker du ska sätta dig ner i lugn och ro och ta dig en riktig funderare över vad det är du håller på med. Hur rolig är du för honom? Hur spännande är du? Hur mycket hinner han längta efter och sakna dig? Inget alls, förmodligen. Tänk också över vad det är du vill uppnå, med det du gör? Jag tror att du kommer att få helt motsatt effekt, i alla fall.

Vi har en vän som har haft en flickvän som höll på sådär. Hon har inte lagt av att sms:a massor varje dag, trots att det tog slut för länge sen. Var är vissa tjejers stolthet??? Vår vän tycker det är skitjobbigt att han aldrig får vara ifred, det fick han inte när de var ihop heller, därför tog det slut…

Det här blir mitt sista inlägg i tråden av den enkla anledning att det inte finns mer jag kan skriva i ämnet. Vill du inte förstå hur du kan göra saker annorlunda, så är det inte mycket jag kan göra som medmänniska.

kermit
2007-09-25 00:35
0

Jag tycker du verkar mer besatt än kär.

Theres
2007-09-25 00:57
0

#41 Jag förhör inte hans kompis, has kompis bara sa det rakt ut, utan att jag ens hade nämnt det…typ: nu vaknade han har har sovit… så what?

Och kom inte och säg att jag är en stalker för jag har inte sagt ett pip till honom på över 24 timmar…

Ni vet ingenting, så om ni inte vill hålla med mig i denna frågan kan ni bara hålla käft och sluta dra förhastade slutsatser…

Allt jag var irriterad över var att han inte svarar om man skriver, vilket jag och vissa som håller med mig tycker är en självklarhet att man ska göra…

Ni som inte håller med, bara håll käft och sluta få mig vilja dumpa min pojkvän fast han tycker om mig…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-25 01:01
0

#44. Varför frågar du om du inte vill höra svaren?

Dessutom kan du ju använda en trevligare ton. Att be folk hålla käft är väldigt otrevligt av dig.

[SharpMissy]
2007-09-25 01:03
0

Men du kan inte komma in på en sajt och vilja ha kommentarer, men sedan be alla som inte håller med dig att hålla käften?

Nu är du ju inte riktigt i position här inne att be folk hålla käft, eller hur? Du ville ha åsikter och det fick du.

Ska vi bara ha trådar där alla håller med hela tiden? Ska det bli klubben för inbördes beundran? Vad är det för dynamik?

Några fler infallsvinklar kommer du inte få från mig i alla fall.

I rest my case.

Theres
2007-09-25 01:04
0

Ja men allt ni gjort här, utom vissa som håller med mig att det är kasst att inte svara på sms eller dyl. när när man är tillsammans med skriver, är att göra så jag börjar gråta…
Jag har pratat med honom och han säger att jag inte ska ta tystnaden som att han gör slut osv… så sluta försöka få mig att jag ska ta tystnaden som det fortfarande när han har sagt att det inte är så!!!!!!

golf.ifokus.se

Cattis
2007-09-25 01:09
0

#44 Hålla käften? För att jag inte håller med dig. Knappast. 

Efter att ha läst din blogg drar jag slutsatsen att du betett dig likadant innan, med en annan kille. Du klagade på att han inte svarade o skrev typ "hur svårt kan det vara att skriva svar på msn" eller ngt. Jag tror problemet ligger hos dig.

Sorry, men det kan ju vara så att killen tycker det passar honom att ha dig när han känner för det. Under tiden du är hemma hos dig går ju hans liv vidare, som du inte är den del av.

NU ska jag faktiskt hålla käften, en stund iaf. :-)

/Cattis

Theres
2007-09-25 01:21
0

w00t? min blogg?

golf.ifokus.se

Cattis
2007-09-25 01:22
0

#49 http://thezzan.blogg.se/ - länken finns ju på din personliga sida.

/Cattis

Theres
2007-09-25 01:26
0

ja, men NÄR står det som du läste?

om det handlar om zige eller nåt sånt då så hade vi varit tillsammans 11 månader, sen efter det bästa kompisar i 2 år å massa… så idk… det är ju knappast relevant…

golf.ifokus.se

Theres
2007-09-25 01:31
0

hittade, och det är går typ inte ens att jämföra… inte ens samma story bakom… zige hade "fallit" för en annan tjej, så han slutade höra av sig, slutade skriva på msn… sen gjorde vi något iallafall irl nån dag… men han kunde tydligen fortfarande inte skriva något på msn… tog typ en vecka… sen var vi "tillsammans" igen… (för tjejen han föll för var inte intresserad och jag nöjde mig med andrahand)

golf.ifokus.se

Sirkka-Liisa
2007-09-25 01:43
0

Tessan….är du verkligen född -87?  Verkar mera som -97

Lägg ner för det är väl bara uppmärksamhet du vill ha!!

Theres
2007-09-25 01:53
0

plz alltså… du vet ingenting… varför komma in i en tråd du inte har varit med i från början och bara få mig att må sämre?

golf.ifokus.se

kermit
2007-09-25 02:02
0

#54 Det är ingen som vill få dig att må dåligt här inne, men man bör tänka på att " what you give is what you get". Har man en negativ attityd så sprider det sig som ringar på vattnet och det hör till netikett att föra ett samtal utan svordomar, kränkningar och personliga påhopp.

Theres
2007-09-25 02:06
0

men jag blir ju lite mer irriterad på denna tråden än jag är på pöjken nu…

har ju sagt att tystnaden inte är dumpning…

jag har försökt förklara att jag inte är för på…

men ändå säger ni att jag är för på och han har dumpat dig… så just give upp och de som vill fortsätta här kan ju isf hålla med mig om att tystnad är kasst osv…

inte för att du sa något såndat nu… förklarade bara varför jag röt till, för ni gör mig frustrerad när jag försöker förklara att vissa saker inte är som ni tror fast ni är på mig om det om och om igen…

golf.ifokus.se

Karmatarerskanise
2007-09-25 02:17
0

Jag tycker inte att du ska anta att han inte gillar dig för att han inte hör av sig. Vissa är bara dåliga på det. Du kan ju inte göra annat än tro på hans ord om han säger att han tycker om dig.

Jag tycker inte man ska ge råd och säga att killen inte tycker om Thessan_87. Hon ska väl ändå lita på hans ord? Slutar man med det kan man ju aldrig lita på ngn.

Antingen är han som många killar jag träffat på, väldigt dålig på att höra av sig, och han ser antagligen inte vilkten av att höra av sig direkt.

Har du otur, är han e STOR feg skit som inte har stake till att göra slut. Låt oss hoppas på det bästa.

Sen tror jag att du Thessan_87 kanske uttryckt dig lite fel, så folk fått för sig att du aldrgi låter honom vara.

Jag pratade alltid i flera timmar i tele/ per dag med min pojke i början av vårt förhållande, och då träffades vi var dag också :) Nu har vi snart varit tillsammans i 3 år :) Så inte behöver ett förhållande dö ut bara för att man har mycket att prata om :)

Theres
2007-09-25 02:23
0

Tack!

Och nej, han är ingen fegis som inte vågar göra slut, för jag frågade honom rakt ut igår om tystnaden betydde det, och han sa att nej, det gjorde det inte, för isf skulle han sagt det sa han.

och ja, han är en av dem som inte grejer dethär med att höra av sig, och jag hör av mig lika lite som hans gör, max ett sms om dagen och om han inte svarar så väntar jag… och vi skriver på msn, kan sitta i flera timmar och skriva, men vi skriver inte hela tiden, utan skriver kanske en sak var 10:e minut…

men nu skrev han precis… så det verkar som om jag är välkommen på onsdag trots allt… om inte annat får jag bo hos kompisen.

golf.ifokus.se

Karmatarerskanise
2007-09-25 02:25
0

Hoppas du får det trevligt :)

Theres
2007-09-25 03:40
0

I sure will =)

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-25 08:43
0

Det begriper ju vem som helst att han bryr sig om dig, eftersom du får dra svaren ur honom. Dina egna ord.

Theres
2007-09-25 10:29
0

#61 du sitter alltså här och säger att min pojkvän inte tycker om mig?

ja, senadste jag frågade var det "tycker du om mig ens?" "klart jag gör, tror du jag skulle varit tillsammans med dig annars?" så du ska inte sitta här och ha förhastade slutsatser lilla du… det jag menar med dra det ur honom är att jag får honom att säga det för han inte säger sånt självmant, för han inser inte att jag behöver höra det.

golf.ifokus.se

Cattis
2007-09-25 11:03
0

#62 Man skulle kunna räkna upp massor av exempel på hur du berättat saker ovan i tråden som tydligt talar sitt eget språk. Men vem orkar, du ser endast vad du vill se. Och du lyssnar bara på dem som säger att du har rätt, eller tycker synd om dig - alla vi andra "skall bara hålla käft".

Så "lilla du", visst låter det nedlåtande, skall kanske inte dra förhastade slutsatser själv.

Det finns, i mina ögon, ingen ursäkt för att vara så otrevlig, nedlåtande eller spydig som du varit i denna tråd. Jag tycker vi lägger ner diskussionen i denna tråd helt, den leder ju ingen vart alls. Och de som gett dig sina åsikter, vilket du bad om, är ju ändå alla ute o cyklar enligt dig. Vi har ju korkat nog bara läst precis vad du har skrivit och trott att du skrev som det var. :-)

/Cattis

Theres
2007-09-25 14:33
0

Men om jag säger att han säger en sak till mig, varför ska ni då få mig att tro att han menar en halt annan sak då? låter grymt onödigt i mina öägon… ni vill typ att jag ska strunta i min pojkvän och hitta en annan… vem vinner på det? ingen, han blir ledsen, för han gilla mig, han har sagt det 2 kvällar i rad nu, och jag gillar honom och skulle gråta folder om jag följde det ni vill jag ska göra. så sluta säg att tystnaden är ett tecken på att han är för fewg för att dumpa mig, för jag har frågat honom typ 72345628 ggr om så är fallet, och han säger att nej, hade han velat göra slut så skulle han sagt det… så just cut it…

golf.ifokus.se

Annette
2007-09-25 14:37
0

#64. Jag bryr mig inte ett dugg om hur du gör, det är ditt beslut. Men det var du som skapade tråden och efterfrågade andras åsikter. När dessa åsikter sedan inte var vad du ville höra ber du oss hålla käften.

Cattis
2007-09-25 14:43
0

Lägg ner, det leder ingen vart.

/Cattis

Annette
2007-09-25 14:45
0

#66. Du har rätt, Cattis. Jag lägger också ner detta nu.

Theres
2007-09-25 14:47
0

en fråga bara… vill ni att jag ska lyssna på er eller vill ni att jag ska lita på det min pojkvän säger? kanske ska lyssna på er och sluta lita på honom, men vad vore det för förhållande att inte tro på det han säger? om han nu säger att tystnaden inte är ett tecken på att han vill dumpa mig så är det ju inte så… när jag startade tråden hade han inte sagt det… när tråden hade rullat på ett tag så sa jag att han hade sagt det, men ändå¨fortsatte ni att säga att tystnaden är ett teckan på att han är för feg för att dumpa mig… men bestämm nu…vem tycker NI jag ska lita på? er eller min pojkvän?

golf.ifokus.se

kermit
2007-09-25 14:49
0

Det hade varit bättre om du försökte lyssna mer på dig själv istället på vad alla andra säger.

Theres
2007-09-25 14:56
0

ja, men jag själv är en fighter och jag slutar inte kämpa bara för att nåt är svart, jag behöver bara skriva av mig om det, sen är det GO igen… är jag ledsen över något så räcker det typ att jag skriver av mig sen är det okej igen, bara jag får prata om det, men blev ju inte bättre denna gången. jag är kär i killen och han har sagt att han tycker om mig… jag har gett honom massa chanser att göra slut om det var det han ville, men det ville han ju inte , eftersom ha sa rakt ut att det inte var det, och jag har frågat vad han egentligen tycker om mig och hur fan jag ska tolka hans tysta stunder… men då säger han bara att det är klart han tycker om mig… så jag har lyssnat på honom, på mig själv, men ändå när jag har sagt hur jag har gjort, sagt att det blir sthlms-resa, så ska vissa personer fortsätta efter det och säga massa saker… blir ju fan inte glad av det…

golf.ifokus.se

susanne.s
2007-09-25 16:27
0

Hej Thessan!

Jag har läst alla dina och de andras inlägg i den här tråden. Jag kan förstå din frustration. Dels över att du vill ha mer kontakt via tekniken än han, dels över att han bor sååå långt borta. Jag är mycket äldre än du och kunde vara din morsa men tro mig. Jag förstår hur du känner dig. Du älskar den här killen och vill att han ska vara lika "beroende" av dig som du av honom. Jag har varit med om liknande situationer som du och man mår faktiskt dåligt. Det sista man vill höra är dumpa honom. Man vill ha råd och tröst och gärna en universallösning på problemet men tyvärr, det finns ingen mer än: Ha is i magen och tvinga dig till att tona ner ditt kontaktande. Jag vet av egen erfarenhet att män i alla åldrar inte är lika snacksaliga som vi Kvinnor. Du ska se att när du väl träffar honom så ramlar jorden rätt igen. Han kanske är nåt så enkelt som en IRL-kille. Kram från morsan : )

Theres
2007-09-25 17:07
0

#71 Tack, exakt den responsen jag ville ha Skrattande

golf.ifokus.se