Vad tror ni?
Hej!
Jag och min kille har varit tillsammans i snart 4 år vi är 18 nu.
Han har gjort grejer som fått mig att bli sårad. Ska försöka ta det lite kort.
Första året råkade(?) han bli tillsammans med en annan men de gjorde slut..?
Andra året hade han skrivit till en annan tjej om att hon var super snygg osv.
Tredje året hade min kompis skapat ett fejk konto på kik för att testa honom. jag var ej med på det eftersom jag inte visste just då.
Men de skrev med varandra och han skrev att hon var söt, snygg och kunde bli modell. Det slutade med att de mötte upp varandra på stan. Han sa då att han visste att det var någon kompis han kände?!
Jag förlät'' honom.
Sen i december 2014 hade han skrivit till en tjej som bor i holland som han skulle åka till (han är där nu) att hon kunde sova hos honom ifall hon kände sig ensam.
Hon svarade med att hon kunde låta hennes hund som hos honom, så jag vet inte vad han skulle svara om hon skriv något flörtigt tillbaka.
De första åren så blev han sur om jag ville vara med mina kompisar. Han kan vara det lite ibland nu också. Det har även hänt lite andra grejer.
Men just nu är han i Holland hos sin familj''. Han säger att han inte har wifi ibland, men jag har nu bevis på att han har det på kvällarna, morgonen och ibland på dagarna. Men han har knappt skrivit något…
Han hade skrivit med tjejen han bor hos (jag kunde inte se vad dock) vid den tiden jag försökte få kontakt med honom, men han svarade inte. Nu frågar jag honom varför han inte skrev, hans svar var '' no wifi'. Så ja det är ju en lögn.
Jag vet också att han åt tillsammans med denna tjej på stan men han ljög om det och sa att han åt med sin kompis - såg på snapchat.
Han har haft wifi hela dagen idag men svarade inte för ens flera timmar. Jag förstår om han håller på något med skolan osv och är inte sur på det. Men jag är rätt osäker på varför han inte skriver.
**
Vad ska jag göra?
Vad tycker ni om det här?
Varför ljuger han om wifi?
Vad tror ni han egentligen gör?
Vad skulle ni gjort?
Tror ni han talar sanning.. Eller ljuger han?
Borde jag göra slut?**
(bild- ett bevis'' ? )
Jag tycker du är VÄRD någon som älskar, uppskattar och respekterar dig. Genom åren har han visat att han inte är tillförlitlig. Tyvärr är det vanligt - hade en sådan pappa - att själv vilja bestämma/kontroller när partnern ska träffa sina vänner och t.o.m vara svartsjuk, fastän man själv träffar andra. Som man känner sig själv känner man andra.
Ingen kan bestämma vad du ska göra, men redan att du skriver här och rådfrågar. Visar att något inte är som det ska vara.
Sätt dig ner, tänk efter och skriv ner fördelar och nackdelar med din kille. Överväger nackdelarna så har du ett svar. Du kan också poängsätta de olika egenskaperna. Trohet är värd ett högt poäng. Lika så tillförlitlighet o.s.v.
Oftast ser man inte hela bilden förrän man har det svart på vitt! Lycka till!
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Det verkar ju som att han svikit ditt förtroende flera gånger. Har han verkligen förtjänat att bli förlåten så många gånger? Vad är det som har fått dig att stanna hos honom trots lögner och osanning?
För det första råkar man inte bli ihop med någon… herregud. Dessutom verkar det ju som att han döljer något eller bara inte vill prata med dig när han hittar på det där om sitt wifi. Han har ju helt klart problem med att vara ärlig.
Det verkar inte vara en relation som är värd någon mer tid. Jag skulle tro att han utnyttjar att du förlåter honom stup i kvarten för klantiga, dumma och lögnaktiga saker han gör. Är han kärleksfull mot dig? Snäll mot dig? Visar han att han bryr sig om dig? Älskar han dig? Verkar inte så.
Jag tycker i vilket fall inte att det här verkar vara värt att ödsla mer tid på. Han känns väldigt osäker och gör dig osäker. Inget man bara ska "nöja" sig med. En som beter sig såhär skulle lika gärna kunna ha relationer vid sidan om, men behåller dig som någon slags trygghet. Han har ju i princip redan haft det?
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Vad ska du göra? Slut såklart. Han har svikit tillräckligt. Varför han gör det? För att han kan och för att han är ett respektlöst as och för att han förmodligen inte älskar dig. Sorry :(
För övrigt känns bilden svår att tolka som utomstående. Men jag bedömer situationen utifrån det du skriver.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
#1 Jag hade så låga krav på ett förhållande när jag var 14 år. Jag ville vara med mina kompisar men min pojkvän blev alltid sur.
Jag ska skriva ner negativa och positiva saker, tack för svaret! :)
Anledningen till att jag stannar är för att jag älskar honom och för att han är min bästa vän. Men när jag tänker på allt han gjort blir jag otroligt ledsen.
Han kunde göra liite saker för mig förut, text överraskningar för att visa sin uppskattning. Men nu gör han inget, han ber knappt om ursäkt.
Han brukar kalla mig saker och säga saker jag inte tycker om som jag sagt till om men han lyssnar ej.
Bilden var bara ett av flera bilder jag har av bevis''.
Jag tror att göra slut är det bästa.. Tack för ditt svar! :)
#3 Förhoppningsvis älskar han mig. Men han har inte så mycket respekt. Och jag tror det bästa skulle vara att göra slut.
Tack för ditt svar! :)
#6 Förstår dilemmat. Ens första förhållande är alltid svårt att lämna, och just eftersom det är ens första kan det vara svårt att skilja på rätt och fel. Vart går gränsen? När är det nog? Osv.
Hade själv ett förhållande från samma ålder som du i tre år ungefär. Det var inte heller särskilt bra, men vet man inget annat är det svårt att veta vad som blir bäst. För som sagt, klart man älskar sin första pojkvän.
Men att han inte ens ber om ursäkt och kallar dig för saker - det är oacceptabelt. Du gör helt rätt i att göra slut! Du ska se att det finns mycket bättre människor där ute 🙂
Tack så mycket, jag hoppas jag hittar någon bättre! :)
Det finns garanterat bättre killar därute som kommer att behandla dig med respekt och vara så pålitliga att du aldrig kommer att känna behovet att detaljanalysera deras aktiviteter för att hitta bevis för eller emot att de är otrogna. Och även om du inte skulle hitta nån bättre omedelbart efter att du gjort slut så lovar jag att det är bättre att vara singel än att vara ihop med någon som inte behandlar en väl.
Nu är det så att min kille inte alls skrivit något till mig på länge. sedan lördags har han undvikit att skriva med mig. Dock skriver han med sina vänner. Jag har fått foton och videoklipp då han festar och dricker massa alkohol och ligger halvt utslagen på golvet tillsammans med några tjejer?!? Jag har redan bestämt mig att göra slut. Jag har ingen anning hur en person man varit tillsammans med i 4år kan vara kapabel att göra sånt, det är som en helt ny sida av honom som jag aldrig sätt förut. Omoget och respektlöst beteende. Men det blir bättre utan honom förhoppningvis.
Om man verkligen älskar varandra så tycker jag det låter konstigt om man undviker sin partner i så många dagar.
Jag tycker att han visar tydligt på att han är inte intresserad av dig överhuvudtaget och då vet jag inte vad det finns för poäng med att stanna kvar i ett sådant förhållande. =/
Jag hoppas att du gör slut med den här killen. Det är inte lätt alla gånger och oftast velar man ut tyvärr.