Smått förvirrad
Det finns en en kille jag träffar emellanåt, inget emellan oss.
Lärde känna honom för ett par månader sedan och vi har väl i princip träffats 1 gång/månaden med vissa undantag. Mellan gångerna så är det inte mycket kontakt mellan oss. Efter varje träff så säger han alltid att vi ses och hörs (vilket har ju hitills stämt) kramar mig och någon gång har man även fått en kindpuss.
Men nu sist då blev jag lite mer fundersam då han tex sa att vi borde umgås lite längre tid när vi ses och hitta på nåt.
Nu är det bara liksom bara att vi ses när han är i närheten och har vägarna förbi. Sen har jag vid några få tillfällen kommit hem till honom.
Vi spenderade natten ihop vilket var mysigt och han han sa vid ett par tillfällen att han tyckte jag var fin och frågade om jag gillade honom. Höll om varandra om natten och vid ett tillfälle så märkte jag att han pussade mig på axeln.
Nu vet även några av hans vänner vem jag är och även hur jag ser ut.
Fick även prata med en utav dem i telefon.
Vet inte om jag nu ska bara låta det hela vara som förut eller vad jag ska göra?
Man tänker ju att han kanske trots allt har ett lite mer intresse för mig men jag är lite så att jag vill vara mer säker med rädsla att göra bort mig helt!!
Trivs med det "lilla" vi har nu även om jag nog inte skulle säga nej till mer seriösare om det skulle vara så.
Vad är er känsla om detta?
Hur ska man gå vidare, eller ska jag ens göra det?
Svårt att säga hur du ska göra, det är ju vad du känner om att du vill ha, du säger att du vill ha det så som det varit och då kanske det ska förbli så, men han verkar ju vilja ha mer än bara så som det var innan.
Prata med honom skulle jag säga, fråga vad det är han vill att du har sett tecken på att han är ute efter något mer och kanske säg att du inte är redo att ta det steget ännu förrän du är mer säker och att du inte vill såra honom.
Det är väl det enda råd jag kan ge, det är så svårt ibland att ge bra råd över nätet.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Tror det är lite svårt och att man blir mer osäker på det hela pga det gått så lång tid. Man är ju mer van vid att om det blir nåt så blir det ganska så snabbt eller så blir det inget alls och det hela rinner ur sanden. Absolut inte van vid flera månader!!
Jag tycker inte du har mycket att fundera på, han visar ju tydligt att han vill ha dig!
Frågan är ju vad du egentligen vill? Du har inget emot att det blir mer, men VILL du att det blir mer?
/Christine
Innerst inne vill jag väl det men jag är så feg när det kommer till känslor mm. Önskar man var mer modig.
Ide'er på hur man kan gå vidare? Tror jag kommer att ångra mig om jag hade chansen och inte tog den.
Kan ju kanske nämna också att vi bor en bit ifrån varandra ..
Ta upp det med honom bara? Säg som det är och vad du känner och fråga vad han vill 🙂
Behöver inte vara så komplicerat.
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#6 Bara att försöka hitta modet till detta. Önskar det finns lättare sätt. Helst ska de ju bara flyta på utan att man ens ska behöva fundera så mycket på vad man ska säga, fråga, göra. Hmm Hade nog varit lättare om vi bodde i samma stad då hade jag utan problem kunnat fråga helt spontant om jag kunde komma förbi. Nu får man ju planera lite!
Jag förstår, tycker också sånt är svårt ibland.
Men vad är det värsta som kan hända om du tar upp det med honom? 🙂
Dags att börja kommunicera.
Om han inte vill ha något mer seriöst så sänder han ut helt fel signaler. Om du inte vill ha något seriöst så sänder även du ut helt fel signaler. Ibland måste man helt enkelt prata om saken så det inte blir en total katastrof där ni missförstår varandra.
Har det senaste haft erfarenheter när det gällerintresse från min sida och då man vågat sig på lite mer att de personerna antingen gått tillbaka till sitt ex (som inte varit ihop med på några år) eller så har man setts och hört av sig i princip varje dag (både han och jag) för att personen i nästa sekund bara slutar höra av sig och sen visar det sig att människan flyttat ihop med någon annan.
Sen har vi ju givetvis de vanliga med att bara en part är intresserad och inte den andra!!
Tydligen så dras jag iaf till en viss sorts personer och det ligger väl i bakhuvudet att även om han nu skulle ha mer intresse för mig så är det väl så att man inte riktigt litar på det. Vilket i sin tur gör det än svårare!!
Då har vi haft liknande erfarenheter du och jag.
Förstår att du inte riktigt litar på det, det gör inte jag heller längre. Men samtidigt måste man ibland ta små risker för annars händer det ju inget alls 🙂
#11 Det är sant. Bara försöka komma över spärren till att börja med 🙂
Hörde av mig härom dagen och frågade om han kunde ses på fredag. (Sms men tänkte ifrån början ringa) Har ännu inte fått svar?!
Ångrar nu lite att jag skickade sms, att jag inte vågade ringa! Men nu känns det som att jag verkligen måste ringa om han inte hör av sig.
#13 Varför skulle du behöva ringa om han inte har svarat? Du har ju i princip fått ditt svar om han inte skriver tillbaka, eller hur?
#13 du behöver ett avslut om det skulle vara så. Ring.
#14 klart hon ska ringa. Man måste få höra.
Lite mer info: När vi träffades sist så var det ute på dans. Han gick då iväg och pratade med några andra tjejer som han verkade känna. Han frågade mig senare om jag blev sur för det. Jag svarade nej, men egentligen blev jag ju lite smått svartsjuk. Funderar nu i efterhand om han egentligen hade velat att jag sagt ja på det. Att jag iaf blev det lite. Kanske var ett sätt att kolla var han hade mig och iom att jag sa nej så blev det tolkat som att jag inte var så intresserad utav honom? Svarade heller inte ens när han frågade om jag gillade honom. Kan inte riktigt släppa att detta, att det kanske var/är nåt som tolkas som ointresse. Lite tankar från min sida.
Jag tycker det verkar mer eller mindre självklart. Om han verkligen skulle vilja ha något seriöst så skulle han väl inte vara så flummig?
Jag skulle släppa det hela. Han verkar inte vara tillräckligt intresserad. Jag skulle inte slösa min tid utan leva mitt liv och ha kul utan att haka upp mig på något sådant där. :)
Du får nog gå lite rakt på sak om du vill veta. Är det inte bäst så du får ett tydligt svar? Sedan det att han frågar om du blev sur för att han gick iväg och pratade med några kompisar(?), vad har det med något att göra? Ville han testa dig är det bara ett korkat sätt tycker jag. Man ska kunna prata med det motsatta könet utan att någon blir svartsjuk. Tycker inte han beter sig så intresserat.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
#16 Antingen är han inte så intresserad, och då är han inget att ha.
Eller också spelar han spel och testar dig, och då är han heller inget att ha.
Vill bara säga att han hörde av sig nu för en stund sen. Blir att träffas ikväll :)
#20 skönt att han hörde av sig :) hoppas det går bra
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag åkte hem till honom och var där några timmar. Har ju som sagt träffat honom ett tag men han kollade på mig på ett annat sätt nu och var mer för kyssar än tidigare. Kändes konstigt och kändes som lite osäker till en början.