Nätdejtingkutym
Ok jag är ny på det är med nätdejting, men jag tror det har börjat ganska bra. Har haft två favoriter som jag konverserat med ett tag nu. En som är såå lämplig, samma intressen, ålder och allt sånt där som känns viktigt för att det ska funka seriöst. Och en som inte alls är rätt så men såå rolig att prata med. Hur läge får man jonglera med båda innan man måste välja? Får man till exempel börja träffa båda irl samtidigt? Nej jag är inte ute efter att ha ett förhållande med två personer, men vart går gränsen?
Formeln på din fråga är x-1 dagar där x är dagen de tröttnar på ditt velande.
Ja, du får träffa båda på riktigt och se vem som du tycker bäst om. Bara sitta och skriva på nätet kan måla upp en felaktig bild.
Så det är bara att dejta på men var ärlig mot personerna om det inte klickar så de inte får falska förhoppningar.
Finns nog inga regler kring detta, det är DU som sätter reglerna :)
/Christine
Det är helt ok att träffa båda irl innan du bestämmer dig, jag skulle rentav rekommendera det. Däremot är det inte schysst att börja inleda ett förhållande och samtidigt hålla dörren öppen för någon annan. När man "låser sig" och slutar vara öppen för andra dejter är en av de där kritiska punkterna i nätdejtande, och olika personer känner olika. Vissa slutar aldrig spana utan håller igång så många som möjligt så länge som möjligt, men det är en annan historia.
Min rekommendation skulle vara att träffa båda för en fika, med relativt kort tid emellan. Du kan säga att du inte vill gå in i en relation för snabbt men är intresserad av att lära känna dem bättre, däremot ska du nog inte säga rakt ut att du är intresserad av flera och jämför dem mot varandra!
Var också förberedd på att det mycket väl kan bli så att ingen av dem visar sig vara "the one". Antingen för att ni inte alls klickar när ni ses, eller för att det visar sig att de också har pratat med flera och medan du funderade på saken har de träffat nån och bestämt sig för att satsa på den. Ta inte för allvarligt på det, framför allt inte i början innan du ens har träffat någon.