Flytta ihop.
Nyfiken,vad var anledningen till att ni flyttade ihop med eran partner?Och hur länge hade ni känt varandra då? Jag har ett förhållande nu där vi bor isär med fem minuter mellan varandra så att ses är ju aldrig något problem,men lägenheten jag har flyttat in i är en tvåa och har ju tyckt länge att flytta ihop skulle inte kännas helt fel.Men vi har sagt innan att vi ska ta det lugnt innan vi beslutar något sådant,mest för att båda har dåliga erfarenheter av tidigare förhållanden,är faktiskt lite rädd att vi ska gå varandra på nerverna och inte orka med att bo ihop. För det var precis så det slutade förra gången,då flyttade vi ihop efter 6 månader varav 3 månader distansförhållanden.efter två månader som sambos så gick det inte längre..Så få höra er erfarenheter :D
Hum, anledningen? Ja det var väl att vi ville komma närmare varann och dela vardagen med varann :). Innan vi flyttade ihop bodde nämligen jag i Umeå och han här nere i Munkfors i värmland, så vi hade långt mellan oss.
Vi hade varit ihop i lite mer än ett år när vi bestämde oss för att han skulle flytta upp till Umeå till mig :). Och nu bor vi i Munkfors där han kommer ifrån :).
När han flyttade till Umeå trodde mina vänner att vi skulle bli galna på varann snabbt, för då delade vi en liten etta! Men det har alltid gått bra, vi bråkar aldrig och trivs fortfarande utmärkt ihop :)
Jag har ju flyttat ihop med min man två gånger.
Första gången flyttade vi ihop för att killen jag hyrde av i andra hand plötsligt ville flytta hem igen!
Vi hade väl varit ihop tre månader har jag för mig, men bodde i princip redan bara hos honom. Det fanns liksom ingen anledning för mig att hyra ny lägenhet, kändes det som.
Andra gången flyttade vi ihop i ny gemensam lägenhet så fort våra uppsägningstider på lägenheterna gått ut, då bodde vi grannar men flyttade till helt nytt.
Jag kommer dock att rekommendera min son att bo själv och uppleva känslan av att fullständigt få rå sig själv innan han flyttar ihop med någon! Jag tror nämligen att alla behöver ha en sådan period i livet…
Tja, alltså, jag mötte min SeaHawk en lördag… sen liksom bara så bodde vi hos honom… hmm… så det fanns ingen betäketid alls utan vi blev sambos omgående. Detta var enda lösningen tyckte i alla fall jag då, eftersom vi annars hade fått ha ett distansförhållande. Några månader senare skulle min son börja på F-klass i en ny skola, så det var mer eller mindre, byt innan eller flytta inte alls. Så vi bytte ut en skola med cirka 900 elever i årskurserna F-9 mot en liten byskola med 85 elever och sammanslagna årskurser.
Jag anser att jag gjorde ett bra val för mina barns skull. Sen var jag ju också gravid efter en månad tillsammans, jag minns att jag hade bara mens en gång efter att vi hade träffats. Visst gick det lite väl fort för oss båda att binda oss för framtiden, men vi har varit ihop i snart sju år nu varav ett år som gifta!
Hade vi däremot bott i samma stad hade vi kanske, men bara kanske, valt att leva som särbos i alla fall under en längre tid än vi gjorde nu.

Jag och min sambo har bott tillsammans från första dagen vi träffades. Jag sov hos honom alla nätter i en månad innan vi fick tag på en egen, ny lägenhet.
Vi har nu varit tillsammans i lite drygt ett år och köpte i början av sommaren hus.

Vi flyttade ihop efter 3-4 veckor. Annat kändes konstigt.
#1 Har också bott i Munkfors, längtar tillbaka :)
#5 Jasså ?:) Va kul! Jag har bott här med sambon ett år nu ungefär och trivs verkligen :)

#6 Ja, jag trivdes jättebra :) Klipper mig fortfarande där.. (Bor 30 mil därifrån) Så jag läängtar tills onsdag då jag ska dit!

Det kändes rätt, helt enkelt. Så vi flyttade ihop efter ca 6 månader. Jag bodde hemma fortfarande, och han bodde i Uppsala medan jag bodde i Stockholm och evig pendling var jobbigt.
Då jag köat länge för lägenhet, bestämde vi oss för att flytta ihop. Jag fick lägenhet snabbt. Skaffade en 4:a då han hade 2 barn också. Det enda jag vägrade göra var att ha hans namn på dörren och honom på kontraktet. Såg framför mig hur det sket sig mellan oss, och han fick behålla lägenheten för att han var pappa.
Nu har vi varit tillsammans i tolv år, och varit gifta i tio. Så det fungerar :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#7 Jag antar att du inte åker hit bara för att klippa dig väl? :O

#7 Jo, det har hänt faktiskt
Men denna gång för att gifta mig, annars har jag ju släkt och vänner kvar att hälsa på

Jag gjorde det hemska att jag flyttade ut från min förra pojkvän och in hos min nya samma dag.. 
Men jag ljög aldrig för någon och var aldrig otrogen, fysiskt iallafall..
Hur som helst. Jag sov här första natten efter att jag gjort slut med mitt ex och sen var väl tanken att jag skulle bo hos mina föräldrar tills vidare, men har tre yngre syskon så det var betydligt lugnare att bo här istället. Sen hyrde jag en tvåa i andra hand i tre månader, men satte inte min fot där på hela tiden eftersom vi inte såg någon anledning till att jag skulle bo någon annanstans när det gick så bra att bo tillsammans. Flyttade väl in här officielt två månader senare när jag ändrade adressen och fick upp namn på dörren.
Tycker i och för sig att det är lite tråkigt att aldrig ha bott själv. Flyttade hemifrån med mitt ex när jag var 18 och har sen dess bara varit sambo. Nu i efterhand hade jag gärna bott lite ensam för att känna på det och skapa egna rutiner i hemmet. Men nu är det ju lite sent ;)
#10 Ojoj, lång väg för att klippa sig! :P
Åh vad kul att du ska gifta dig :) Grattis!

#1&2
Jag bor också i Munkfors! Hur kan tre personer på ett forum ha anknytning till ett sådant pyttelitet ställe? 

När jag för hundra år sedan träffade barnens far bodde jag hos honom från dag fem ungefär. Officiellt flyttade vi ihop efter 3 månader. Varför? För att det var så jävla trist att gå hem till sig själv. För att jag var galet kär och just då inte prioriterade ett enda behov före behovet att vara tillsammans med honom.
Mitt nuvarande förhållande handlar inte alls om att flytta ihop. Är särbo med ett par mils avstånd. En massa många barn och en himla massa många saker som prioriteras före att bo tillsammans. Har svårt att se mig sammanboende igen, någonsin. Det är så skönt att ha svängrum.
#13 Men oj, folksamling från Munkfors ju!
Man förväntar ju sig inte att träffa nån från Munkfors på en sån här stor sida :)

#15 Nej verkligen inte! Munkfors platsar ju inte ens på kartan, lixom 
#16 Haha nej verkligen inte,innan jag träffade sambon hade jag aldrig hört om det ens :p

Vi hade känt varann några år, först som kompisar. Lite rörig historia, så jag orkar inte dra hela :) Vi hade pratat lite löst om att flytta ihop. En helg lämnade han kvar både verktygslådan och katten. Några dagar senare åkte jag på kurs med jobbet och när jag kom hem hade han flyttat in :)

Min kille var inneboende hos sin syster, och när hon sa upp sin lägenhet en dag (helt apropå ingenting tyckte vi) så tyckte attdet va lika bra att adressändra honom till mig. Iof så har han bott i min lägenhet enda sedan första dagen vi blev tillsammans. Vi jobbade då på samma jobb, och det va närmare från mig att åka dit, plus att jag åkte bil 20 min från jobbet. Så han tycker att det va bättre än att pendla över en timme dörr till dörr. Jag klagade inte =)

#17 det är liksom ett sånt ställe man inte vill känna till :D Vart i Munkfors bor ni?
#20 Jag blandar alltid ihop alla platser i Munkfors, men jag tror det kalls Munkåsen :O Lättare att säga att vi bor strax nedanför Brukshundsklubben och ishallen :P Själv då? :)

#21 Jaha, då vet jag! Jag bor på Sunnmans, lägenheterna mitt emot sjukhuset ungefär. men är nog lika mycket hos mina föräldrar på gården i Mossängen :)
#22 Ah, då vet jag var det är :) Iaf de mitt emot sjukhuset, får nog fråga sambon om var Mossängen ligger för att lista ut det :P
#13 Min pappa bor i Munkfors
Jag och mitt ex hade varit tillsammans 3½ år när vi flyttade ihop, och flytten gick lite fortare än planerat då jag fick jobb på hans ort av staden. Funkade inte med att pendla 2½timme enkel resa för ett jobb.
Nu är det drygt en månad sen jag flyttade ifrån honom och hem igen :(
Både jag och min sambo bodde hemma hos våra föräldrar när vi blev tillsamans, men min mamma och hans pappa fick delad vårdad av båda oss då vi nästan flyttade in hos varandra på en gång.
Ena veckan här andra veckan där…
Sen kom det naturliga steget att flytta hemifrån, vi pratade aldrig om att flytta ihop det var någonting naturligt, fanns ingenting att fundera över. Det var inte ett allternativ att flytta till olika hem :)

#24 Jag smäller av! Vad är detta ? Munkfors-communityt här! 
Ack Värmeland du sköna… 
#26 Jag har dock bara varit där 3 gånger eller något sådant.. Men det var lite kul att se andra från Munkfors här ;)
Men oj vad munkforsfolk det samlades här då :P Trodde väl aldrig jag skulle stöta på nån från munkfors här :P

#29 nej vem sjutton trodde det? Man får bli glad om man hittar någon från värmland överhuvudtaget annars tycker jag :P
#30 Ja precis :P Har hittat en från karlstad tidigare men det var allt :P