Dålig dejt
Har precis kommit hem från en riktigt dålig dejt. Har folk verkligen inget hyfs längre?
Han frågade om jag ville träffa honom på en restaurang. Vi hade pratat lite över nätet o han verkade trevlig så jag tackade ja.
Först var han 20 min sen. Okej det kan hända. Något av det första han säger är : stannade o tog en korv på vägen så jag tar bara en kaffe. Öh okej Jag hade ju inte ätit eftersom jag antog att vi skulle äta. Så jag beställde mat och det lättar inte på första-dejten-nerverna när han sitter o tittar på när jag äter.
Sedan ringde hans telefon och han spenderade 10 min med att prata med personen. Då fick jag iaf äta i fred.
Han spenderade större delen av tiden att klaga på det mesta. Invandrare, att kaffet serverades i presskanna, på snön, på stolen, att han hade så mycket på jobbet osv…
Hans ögon nådde aldrig upp till mina, de var fixerade på urringningen och ändå hade jag ingen direkt urringning att prata om. Jag vet att jag har stora bröst, men jag har vackra ögon också, om man nu bryr sig om att titta.
När han inte tittade på brösten så satt han o tittade ut genom fönstret för på andra sidan gatan fanns en sportbar med stor tv som visade sport.
När han gick på toa kom servitrisen fram o frågade om det var första dejten. När jag svarade ja tittade hon medlidande på mig o sa att hon hade varit ute för samma sak och att man inte får tappa hoppet. Trevligt när till o med servitrisen inser hur usel ens dejt är.
När vi sedan skulle gå frågade han om det va okej att ja betalade allt så slapp vi krångla om notan. inga stora summor för hans tre koppar kaffe men där går gränsen .
Som grädden på moset frågade han om han fick följa med mig hem…
Ett äkta bottennapp. Men jag är bara glad att jag faktiskt tog steget. Känns som jag är redo att dejta, även om denna var misslyckad så hoppas jag att det finns fler o bättre där ute.
Nu blir det soffmys med katterna..
Oj jo det var ett bottennapp. Lät som en riktig snålis med. Var glad att du upptäckte alla de där sidorna på första dejten och inte slösade bort mer tid. En del man dejtat skärpte sig ju på första dejten men visade de dåliga längre fram. Och såna som klagar på allt är rätt jobbiga i längden tror de försöker framställa sig bättre än de är genom att klaga på allt runtomkring och de fattar inte att det får dem att verka ännu sämre själva.
OMG vilket stolpskott!!!
Jag skulle sagt åt honom att jag inte hade med pengar eftersom det var han som kom med förslaget och "bjöd ut" mig.. haha..
Det hade varit det ända rätta när han beter sig som han gjorde att han åtmistonne betalat notan för dig när han nu slösat så på din tid!
Skönt att du inte ger upp hoppet i alla fall! Nu vet du att nästa gång går du när någon inte är på plats inom 10 minuter. Och hade han sagt att han åt på vägen… (antagligen därför han var sen också) då hade jag vänt där och sagt att nej tack, så beter man sig inte mot folk! FY vad ohövligt att låta någon man ska möta på restaurang vänta för att man själv ska klämma i sig en korv….??? Hallå?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jisses, vad glad jag är att jag inte dejtar. Men se det från den ljusa sidan, det kan ju bara bli bättre!
Illa!! Inte ett endaste rätt! Haha, vilken idiot! Han kan inte ha det lätt.. Tur du iaf kan se dig själv fortsätta dejta :) Och vilken skön servitris du fick träffa! Även om du fick en tråkig upplevelse fick du iaf en rätt intressant historia att berätta, så brukar jag se det. Kämpa på och hoppas du finner "the one" ;)
Säg OCH istället för MEN... :)
Såhär efteråt kan jag se det komiska i det. Det kommer ju bli en toppen historia till nästa tjejträff…
Det är bra att du kan se det komiska. Han hade ju noll rätt :)
#6 Ja det här var ett klassiskt exempel på antingen skratta eller gråta. Jag föredrar att skratta just nu.

Hahaha, vilken upplevelse! Man kan ju försöka uppföra sig i alla fall, men kanske var tur att han inte gjorde det så du inte fick falska förhoppningar. Nu kan du ju gå vidare utan att undra hur det kunde ha varit med honom :)

Skratta du, det lär förlänga livet!
Hur som helst.. en gång är ingen gång och folk kan uppträda lite hur som helst.. behöver inte vara något direkt fel på dem ändå!
Om man säger som så.. jo jag har oxå klampat i klaveret vid dejter av diverse olika skäl.
Grejen är att ett dåligt första intryck sitter kvar.. lång tid!
Osen så.. se det som en erfarenhet.. det skall till för att det skall klicka på en första dejt!
Problemet är att vi sällan har tid för annat!
Sen så tycker jag att urringningar kan vara väl så bra att vila ögona på om man inte vet var man skall fästa blicken!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#9 Jag har inget emot att dejten tittar lite på urringningen. Men att sitta och stirra där i en och en halv timme känns väldigt fel.

Betyder väl mest att han inte ville/tordes möta din blick.. det kan vara så jävligt att han var blyg.. och då kan jag rada upp tusen sämre saker att fästa blicken på.. sett ur en mans perspektiv!
Dejter är rätt konstiga egentligen.. det normala är att man tyr sig till någon man redan känner till och vet vem det är!
Då kan man utifrån det gå vidare och kolla om det finns någon gemensam ide om liv och förhållande som man sedan kan utgå ifrån och finna någon gemenskap!
#11 Ur en kvinnas, eller iaf min, synvinkel finns det väldigt få saker som är värre att stirra på en hel dejt. Undantag är tex andra kvinnors urringning och mobiltelefonen.
#9 Va? Hahaha! Inte veta VAR man ska fästa blicken?! Om man inte förstår att man ska titta en annan personen i ÖGONEN när man ses ska man nog inte se andra människor alls.
Att blicken dras mot en urringning är inte så konstigt, det är intressant för killar men nån måtta får det va! ;). Man ska väl ändå kunna förstå vikten av ett se nån i ögonen?
Säg OCH istället för MEN... :)
Och där blev kvällen perfekt när fd kärleksintresset, otrogen idiot, skickar 3 sms för att förklara varför detvar ok att ljuga för mig i 6 mån…

Ja altså håller med om det kanske inte är bästa sättet att göra ett första bra intryck på!
För, och det är kanske det viktiga, han valde att inte möta din blick utan stirrade på urringningen.. vilket kanske inte var det sämsta att stirra på?
Och då kommer vi till det vesäntliga.. vid en avslappnad dejt så möts blickarna helt automatiskt.. utan att det betyder något särskildt, mest att bägge finner samvaron avslappnad.. och naturlig!
Sen så, om stirrandet var på grund av behagen eller det obekväma i situationen låter jag vara osagt.. det blev hur som helst en rätt konstig situation.
Vi styr inte alltid vår blick.. vilket kan vara avslöjdande.. främst om vi känner oss pressade!
Så summa summarum.. han kände sig pressad/obekväm av okänd anledning.. av situationen eller av egna skäl.. det lär nog inte bli någon ytterligare dejt?
Grejen är att vi inte har tid att lära känna varandra.. snabbt skall det gå för radhus, Volvo och vovve står på schemat!
#15 Jag vet inte varför man inte skulle ha tid att lära känna varandra. Det finns ju all tid i världen, jag begär inte att man ska se varandra o bli hopplöst förälskade. Vad jag hoppas på är ett par timmar med trevlig stämning. Man måste ju börja någon stans.

Zepp, ser du inte att det fanns fler problem än vart han tittade? Typ att han tog en korv på vägen, snackade i telefon i tio minuter, gnällde om det ena och det andra och sen trodde att han var välkommen med hem… Blicken var en av många saker som gjorde killen till årets sämsta dejt.
Jag håller helt med Du LinaLj! Jag hittade min sambo på nätet och hade hunnit på många dejter innan jag träffade honom. Visst bör en dejt vara trevlig annars är det ju ingen idé alls! Båda får ju bjuda till lite och det gjorde ju uppenbarligen inte din dejt alls utan var helt självupptagen!
Klar man börjar med att vara trevlig! Det är knappast något högt ställt krav på en första dejt! :)

Vet inte heller.. för som du säger vi har ju resten av våra liv kvar att lära känna varandra?
Tror mer på att vi upplever oss som stressade och så utgår vi från det?
Dejter med främmande personer är konstlade.. det kan man utnyttja till sin fördel, försök att välja plats och situation, personen i fråga brukar uppföra sig lite som om det är en bekväm situation eller ej.
Hamnar jag på en plats och i en situation som jag inte är bekväm/van vid lär även jag uppföra mig lite obekvämt.. kanske stirra djupt ner i någons urringning för att jag inte riktig vet var jag skall fästa blicken!☺️
Grejen är fortfarande att det första intrycket kan vara bestående.. och svårt att sen göra något åt.
Men nästa dejt med en annan person kommer ju att verka hur mycket bättre som helst i alla fall! Det kan ju inte bli värre längre, hahaha
Medarbetare på Skor iFokus
#20 Så sant 😂

Både ja och nej.. dejten blev misslyckad iomed att han inte verkade särskildt intresserad förutom av urringningen!
Personer som fipplar med smartphones är för mig inget annat än avtändande.. iomed att jag avskyr sådana!
Telefoner är till för att ringa på.. där nöden så¨kräver, punkt!
Och från det ena till det tredje.. om någon dejt förväntar sig att jag skall SMSa, eller upprätthålla kontakt via fejan.. så kan de glömma nästa dejt.. punkt!
Oså från det tredje till det fjärde.. ofta är det slumpen som avgör vem vi bildar familj med.. ofta efter en blöt kväll på krogen!
Rätt ofta handlar det om någon vi redan känner till eller som tillhör samma umgänge/sociala grupp!
Och från det fjärde till det femte.. nästa dejt kan inte vara annat än bra mycket bättre.. kanske rent utav trevlig.. oavsett ytterligare framtidsplaner?
#22 Varför slösa tid på någon som har varit så respektlös? Han frågade ju dessutom om han kunde följa med hem med henne vilket inte tyder direkt på annat än att han kanske hoppades på att få hoppa i säng. Man frågar inte sådana saker på en första dejt.
Konstigt hur du vill försvara en dejt som upplevs ha varit väldigt katastrofal för ts. Varför slösa tid på något som inte verkar ha någon potential? Eller är det så att du är likadan och därför försvarar ett sådant fult beteende?
Jag skulle definitivt rata typer som är försenade och har ingen vettig förklarning på varför. Det tyder på brist på respekt. Om personen var nervös eller vad tusan det handlade om så spelar ingen roll. Personen hade en chans att göra ett bra intryck och sumpade den chansen. Om den här personen är vanligtvis en riktigt fantastisk kille så kanske han har bättre tur med någon annan.
Jag har inte nödvändigtvis något emot om en kille tittar på mina bröst men om killen dessutom visar tecken på annat dåligt beteende så finner jag ingen orsak till att slösa tid på något som verkar vara oseriöst.
Dejten blev misslyckad på grund av många olika saker, inte enbart av tittandet på urringningen skulle jag säga. Men om man inte kan se en människa i ögonen så orkar jag personligen inte med sådana människor. Jag skulle inte vilja att min framtida partner var så pass social inkompetent. Nej tack.

Varför slösa tid på någon där inget överhuvudtaget verkade fungera skulle jag vilja påstå.. utan att känna till något om honom.. eller henne!
Vi har bara en chans att göra ett första gott intryck, det är vad jag vill säga.. behöver inte vara något anmärkningsvärt större fel på honom ändå.. kanske mest fel person?
Har oxå vart på dåliga dejter.. vad jag inte kan uttala mig om är huruvida de dejterna var helt kassa som människor för det.
Fast.. klart att en kille som stirrar allt för djupt i en dams urringning måste vara en tölp värd all vårt förakt?
Fast o andra sidan kan jag inte svära mig helt fri från att ha uppfört mig på något som kan uppfattas som tölpigt på någon dejt.
Grejen är.. personkemi är svårt, speciellt med avsikt att inleda någon som helst nära förbindelse, rent utav av känslomässig och sexuell karaktär.. man kan bli stressad för mindre!
Såå.. glöm och gå vidare.. utan att vara fördömande.. livet är för kort för att agera domare över andra!
#24 Var påstås det att min dejt är en dålig person? Det enda som sagt är att han saknar lite hyfs vilket jag står för. Jag anser att om man har hyfs så meddelar man om man blir sen, man betalar för vad man äter om ingen annan erbjuder sig att betala och man ber inte att få följa med hem om man inte får tydliga inviter om att det skulle vara okej.

Ingen stans.. det var ett svar till #23!
Jag bjuder helst, så slipper jag hamna i obekväma situationer.. det har oandra sidan uppfattats av någon dejt som att jag vill brilljera, det har mer med att jag avskyr pinsamheter att göra!
Hatar verkligen det där pillandet med notor och dela upp den, vem som har ätit vad och druckit vad!
Jag bjuder första gången.. bjud sen mig nästa gång i stället!
Förlåt men jag måste bara få skratta HAHAHAHAHAHAHAHAHAH så härligt komsikt!
Hoho! Vet inte om jag ska skratta eller gråta! Kan inte fler lägga ut sina misslyckade dejter såhär :D
/Christine
#24 Nä, det är väl just det som fattades i den situationen också, personkemi. Oberoende, om det inte känns rätt så finns det ju inget behov att ge en andra chans åt en person som inte intresserar en.
Jag fick den uppfattningen från de tidigare inlägg du har skrivit att man borde ge en andra chans åt typer som har varit ohyfsade, eftersom det kunde ha varit pga att de var nervös. Om jag har missuppfattat den delen så ber jag om ursäkt.
Jag tycker dock att man inte behöver ge en andra chans om första dejten var dålig och man vill helt enkelt inte utforska mera. :)
#28 Det vore underhållande. :) Tyvärr har jag själv mest råkat ut för rötägg så jag vet inte om man ska gråta eller skratta! Annars har jag ett par olyckliga dejter och "nästan" dejter som jag har varit med om. =P
Bra att du är så modig att du vågar dig på att träffa en främling sådär och ännu bättre att du inte förtvivlar och tappar modet av en totalflopp. Soffa+katt är ju då ett rätt ok alternativ 😊
Hahahahaha! Du gör rätt i att skratta åt eländet.
När jag höll på och nätdejtade var det ju inte alltid lyckat om man säger så, men riktigt sådär illa tror jag inte någon lyckades bete sig.
Haha, du blev knappast bjuden på en bra dejt men han bjöd i alla fall på en rolig historia att berätta😃
/Maria

När man läser det är det ju riktigt komiskt, men förstår att det inte var kul alls när du var på dejten.
Påminner mig om när jag och en kompis var ute på en bar och hon träffade en kille. Han och hon bestämde en dejt till dagen efter och då hade han bett om att få mitt nummer också och började sms:a mig i tid och otid, under tiden dom två var på dejt. Droppen blev när man skrev och frågade om jag inte kunde köra hem till honom och vänta till han kom hem så vi kunde ha lite kul. Trodde jag skulle explodera, men såhär i efterhand har vi skrattat gott åt att han på allvar trodde han kunde dejta oss båda samtidigt.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Det är så det är med dejter av okända, man får som regel bara en (1) chans att fatta tycke/ att bli intresserad av den andre!
De kan vara bra människor för det, även om det inte finns någon framtid tillsammans.
Om alla man inte passar med skulle vara dåliga människor så är de flesta dåliga människor, så även du och jag!
Grejen är att man letar efter sin mate, den som man har stora förutsättningar att kunna leva ihop med.. vilket är ett rätt snävt urval av personer.. snävare ju äldre vi blir, till stora delar beroende på oss själva.
#35 De kan givetvis vara bra människor dock med dåligt beteende.
Bara för att man uppför sig väldigt dåligt betyder ju inte automatiskt att man är en dålig person. Däremot kanske personen måste lära sig lite hyfs.

Vanligt hyfs är något vi alla borde lägga manken till att ha, speciellt på en dejt!
Dvs man får se till vad en dejt är.. föreställa sig lite att den andre kanske har förväntningar.
Och för mig innebär det främst att man är lyhörd för andras behov/önskningar/förväntningar, inom rimliga gränser!
Att man hoppas/drömmer om att träffen blir så bra att man får följa med hem på första dejten är rätt naturligt hos friska individer.. inget man behöver skämmas för, men knappast något man bör pocka på oavsett utgången av träffen!
Är man någotsånär frisk o sund och i lämplig ålder lär man hamna i samma säng förr eller senare.. om flera dejter utfaller till bägges belåtenhet!
Det där att han satt och stirrade ner i urringningen är ju verkligen inte ok😮 Finns inga som helst ursäkter för det. Själv har jag AS och därmed extremt svårt med ögonkontakt, särskilt med någon jag inte känner, och det skulle ändå aldrig falla mig in att göra på det viset! Är man blyg för ögonkontakt kan man ju iallafall titta i ansiktet ändå…
Håller med om att katt och soffa slår ett sånt där stolpskott med hästlängder😃
Ha ha ha han lät lika toppen som en snubbe jag träffade under en helg. Han kom upp och vi bodde på hotell. Han var som en kompis. Sen skulle han vara rolig och gav mig ett förbannade summor på halsen. Jag blev ganska butter. Men kan skratta åt det nu. :)

Memento mori

Medarbetare för Julen
Livet är fullt av dåliga dejter, med tiden brukar det bli anekdoter som man kan le åt. Ibland blir de en nyttig erfarenhet, så helt meningslösa är de kanske inte heller.
Det här blir bara mer bisarrt. Killen hörde av sig dagen efter o frågade om jag haft lika trevligt som han o om vi kunde ses nu på torsdag. Jag var ärlig o sa att jag inte var intresserad av att träffas igen osv. Sedan dess har jag fått mellan 5 och 15 meddelande om dagen via sms, mail o fb från honom. Varför vill jag inte träffa honom, varför duger han inte, klart vi ska träffas osv. Först svarade jag lite artigt, sedan sa jag ifrån o sedan blockade jag honom. Nu fick jag mail från honom där det står: Ja men då ses vi på torsdag, jag hämtar dig vid (min adress).
Det här blev väldigt obehagligt. Jag svarade att han måste sluta, att det här är trakasserier o om han kommer hit ringer jag polisen. Nu blir jag lite nipprig över att vara ensam hemma.

Men fy! Hoppas verkligen att han inte dyker upp
Nej men så får man bara inte bete sig! Se till att du har någon hos dig och öppna inte dörren om han kommer!
/Christine

Ja, då kan man nog konstatera att första intrycket stämde?
#41 Nej fy vilken skit säger jag bara. Men hur kan han veta din adress??? Obehagligt, minst sagt!
# 41 spara alla sms och meddelande du fått och allt du svarat honom. Ta skärdumpar om så behövs från FB etc. Vet du var han bor och kontakt info? ifall du behöver göra en polisanmälan på honom. Spar allt och inte bara på din telefon ifall du sumpar den utan nånstans ute i "cyber-molnet" där du kan komma åt det när som och varsomehelst ifrån
#45 Antar att han sökt på mitt telefonnr.
Ja det är obehagligt men nu har jag pratat med närmsta grannen o blir det problem så fick jag gärna ringa. Dessutom fick jag låna deras ena hund över helgen så nu ligger min ena katt o myser med Tårtan (amstaffmix) i soffan. Känns väldigt mycket tryggare.
Tårtan, vad sött! Skönt att du känner dig tryggare och hoppas att han inte dyker upp!
Obehagligt med sånt där 😕
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Usch… Du får hålla oss uppdaterade! Han låter ju inte riktigt normal…
# 47 träna Tårtan på att morra på beställning 🙂
Usch! Han kan säkert vara en sådan som blir supersvartsjuk och slåss i sina relationer också!
Hur gick det TS?
#52 Det har varit lugnt och ingen har kommit och knackat på dörren så förhoppningsvis var det bara tomma ord. Men Tårtan stannar över helgen för säkerhetsskull.
#53 det tycker jag låter bra! 👍

Hoppas att det inte var något Pucko, utan att han bara hade en dålig dag?
Hur som helst.. hur svårt är det att acceptera ett tillkortakommande, dvs en dejt med någon okänd är en himla konstlad situation.
Och det bästa man kan göra är att slappna av och hoppas att det blir en trevlig stund, ett möte med en främling som inte ledde någonstans men var ett trevligt sätt att fördriva sin tid med!
Dvs, den högst ställda förväntan man kan ha på ett sådant möte är att den andra personen är trevlig.. i andra hand att lokalen/stället man träffas på är trevligt.
Klickar det så klickar det, då hör den andre av sig.. alternativt klickar man själv och hör av sig på ett sätt som är positivt för motparten!
Verkligen kul men även tråkigt att läsa dessa erfarenheter. Tycker absolut inte att man ska ge upp utan bara dejta vidare även om det tar sin tid. Min vän råkade ut för liknande situation, han dejtade en tjej och la ofantligt många timmar på henne även om de inte ens bodde i samma stad. Varade knappt i någon vecka men han har delat sin historia här, http://dejtingkung.se/dejten-som-fungerade-i-4-veckor/
Precis som Zepp skriver, klicka det så klickar men en chans förtjäna nog alla:)
Fy vilken kille! Hur dum får man bli? Skönt att du pratade med grannarna också och att du kunde ringa dem, men ännu mer tur att han inte dök upp. Ge inte upp hoppet, det finns många bra killar och att dejta kan faktiskt vara rätt kul!
Men jösses! Finner inga ord.
Lycka till i dejtandet 🙂