Sitter fast i min " bubbla "!!!
För 4 veckor sedan drygt avslutade jag en relation som funnits i 2,5 år, gjort en tråd om det !! Jag är medveten om att det var rätt, pga att han kunde inte älska mig fullt ut….!! Jag har nu typ bott o min säng i 4 veckor, tänker på honom hela tiden , timmar känns som år…. Förstår att jag är nog deprimerad , blir arg på mig själv att jag inte kan släppa honom i min tanke !! Livet har stannat !!' Vi har skickat några sms, han bryr sig o frågat hur jag mår.,, Jag har skrivit att jag mist min familj , han och hundarna ..,då skrev han att vi kan ses vartefter !!' Då kom mitt hopp o glädje att få träffa honom igen , då som vänner!!!! JAG VET ATT MITT TÄNK ÄR FEL, ATT INTE LEVA I NÅGON SJUK DRÖM!! Jag vill vara vän med honom, vi trivdes såååå bra tillsammans som vänner.,,inte ett par för honom, kände sig pressad .,, Jag förstår logiskt vad jag bör göra, glömma o gå vidare ..,, men sitter fast i mina tankar !' Idag lever jag inte …. Snälla finns det någon som kan ge mig råd en spark i baken så jag kommer till insikt ! Vänligen A
Nu kan kanske bli vänner men inte nu! Det behövs en rejäl paus där du hittar dig själv, fyller din tillvaro med innehåll, mening. Du behöver "stå själv" utan ett stort hål som du långtar efter att någon annan ska fylla. Just nu finns hålet/tommheten där, inte konstigt alls. Men han kan inte fylla det utrymmet nu, du ska fylla det. Sen kan nu kanske återuppta kontakten som vänner. Vad gillar du göra? Ett tomrum att fylla kan kännas hemskt ett tag, men du behöver försöka se det sim en möjlighet så småningom.. Möjlighet för nya saker som inte funnits i ditt liv innan får nu plats. Blrja fundera på vad du vill ha mer av i ditt liv och "go for it"
Så jobbigt för dig. Försök bestämma dig för saker att göra och gör något varje dag. Kom ut ur lägenheten. Promenera, läs en bok, gör något. Det blir lättare med tiden, men du måste jobba mot att det inte ska vara så här för evigt. Dröm om hur du vill att ditt liv ska se ut om 5 år. Man kan få lite andra perspektiv då för då blir det lite lättare att förstå att livet kan fyllas av helt nya människor och omständigheter.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tack #1och #2… Uppskattar vad ni skrev!!'
Jag har varit i nästan samma situation. Mitt ex gjorde slut med mig för att han tappade känslorna, och blev tillsammans med sin tjejkompis som han fortfarande är tillsammans med. Han vill att vi ska vara vänner och jag försöker, när vi ses är det lättare än när vi bara skriver. Men att hålla kontakten får en bara att hoppas, iallafall gör jag det. För han vill fortfarande vara nära mig när vi ses. Typ kramas och sådär. När man är kär är det jättesvårt att sätta ner foten och säga nej, man nöjer sig nästan med vad som helst, bara personen finns kvar i ens liv. Men grejen är den att dom kan leva utan oss, och utnyttjar det här att det känns som att vi inte kan överleva utan dom.. Så det du måste göra är att sätta ner foten och säga nej. För ni kommer inte kunna vara vänner förrän du har gått vidare. Han krossade dig, och han kan inte laga dig. Du måste laga dig själv. Det är vår, snart sommar. Finns massor av saker att hitta på, att njuta av. Gör vad du vill, men ligg inte i sängen och deppa hela tiden. Jag har gjort det väldigt mycket jag med, men försök ta dig ut. Iallafall några timmar varje dag. Men det är också viktigt att gråta ut, att sakna och sådär men försök att hålla dig upptagen några timmar varje dag med saker du tycker är roligt. Det kommer bli lättare med tiden. Kram på dig
#4 Skotte , tack snälla för ditt inlägg… Du har så rätt, jag måste vara värd något bättre… Vill ju vara number one!!! Kramar