Vad gör ni?
Mina idéer om vad jag och min sambo kan göra tillsammans börjar ta slut. Vi gör alltid samma saker och allt har blivit till en vardag (gå och fika, åka nånstans och handla, hälsar alltid på samma folk och så vidare). Nu behöver jag lite tips så: Vad brukar du och din pojk/flickvän göra tillsammans?
Skriv en lista… Även om du/ni har några idéer som ni inte har hunnit/kunnat testa än!

*vi lagar mat tillsammas
*vi tittar på tv och filmer
*vi spelar vissa TV spel
*vi lägger pussel
*vi går ut och går i naturen
*vi går ut och äter
*vi har varit och fiskat tillsammans par ggr
*vi åker på kryssningar lite då och då
Jag och min man
*chattar tillsammans
*surfar på nätet sida vid sida
*åker MC på sommaren
*åker på kryssning i den mån vi får barnvakt
*ser på film/tv
*besöker vänner
*besöker Nya vänner
Vi har haft och har som hobby att träffa nya människor från Internet. Sen åker vi och hälsar på dem eller bjuder hit dem. Vi har träffat folk från Sundsvall, Norrtälje, Göteborg, England och Holland, Småland. Vi är ju båda glada och sociala jag och SeaHawk så vi älskar att träffa nya vänner. Somliga består, somliga passerar förbi efter trevlig fika.
Vi har alltid nya idéer och upptåg för oss. Härnäst kanske vi ska åka ner till en snubbe och ägna en halvdag åt fusing och/eller tiffanyteknik. (Det är olika glastekniker för dem som inte vet). Alltid kul att lära nytt, kunskaper är aldrig tunga att bära.
Vi åker och promenerar i skogen, lagar mat, hyr en stuga en helg, tar in på hotell en natt t.ex.
Tar promenader med hunden
Ser någon film tillsammans
Gör lite extra god mat endel kvällar och bara myser
Sitter och läser tillsammans
Är ute och håller på med gården tillsammans
Följer med honom på hans jobb ibland när han sköter ljud på olika saker
Vi… vi… vi… Hmmm…
Vi… …. …..
Näää…. Vi gör nästan ingenting!
Men ändå gör vi det. Fast inte samtidigt, på samma ställe. Jag menar, han klipper gräset, jag rensar rabatter. Han staplar ved, jag hänger tvätt. Han kollar TV, jag sitter vid datorn. Jag lagar mat, han läser läxor med barnen. Han spelar golf, jag går i skogen med hunden.
Men vi har mycket att berätta för varandra när vi möts i köket då och då!

Jag och min sabo åker på kvälls-bilturer. Gärna när det är snöstorm eller oväder. Då åker vi i 30 km/h på små smala krokiga vägar och pratar om ditten och datten i mörkret… Det gör vi kanske 1 gång i månaden. Jättemysigt och rätt udda, samtidigt rätt spännande.
Sen badar vi jaccuzi varannan dag ihop. Tänder ljus och muser en timme… Då ventilerar vi allt från himmel och jord och myser ihop. Såååå bra tradition att bara slappna av ihop, utan TV eller annat stök som måste göras "just nu".

Vi har det ungefär som Sajberlena.
Han klipper gräs, jag hänger tvätt, ingen rensar rabatterna.
Han lagar mat, jag skurar toaletterna.
Han kollar på TV jag sitter vid datorn.
Han bygger modeller jag grejar med hästarna.
Han är hemma jag är på hästutställning.
Han jobbar natt jag jobbar dag.
AlbaStiffler ; vad kul :) Bilturerna åker jag och pojken också :) I regn och snö eller bara en kväll för att ha det lite trevligt :)

#8> hehe, där ser man! Vår tradition började när vi sökte tomt för husbygge. Men nu är huset klart men vi åker fortfarande på våra turer. Behöver jag säga att jag känner till hela Uppsalas trakt in på detaljnivå på små kostigar…hahaha…
#5 #7 Så länge man trivs med sitt liv och sin relation så MÅSTE man ju inte göra saker tillsammans.
Om ni trivs bra så fortsätt med det ni gör! Alla har inte samma behov eller samma mål i livet. :)
Nä, precis så är det. Och jag har sagt det förut och säger det igen - huvudsaken är att man ger varandra utrymme att få göra det man tycker om, även om man tycker om olika saker.
Och jag kom faktiskt på en sak! I fredags drack vi vin ihop och pratade skit hela kvällen! DET är nog vad vi gör tillsammans!

Så länge båda är nöjda och trivs med tillvaron finns det ingen anledning att ändra på något.