Trött på livet!
Har efter flera år med dåliga chefer och dåligt klimat på jobbet fått nog och känner bara att jag inte vill/orkar/kan kämpa längre. Nog för att klimatet på arbetsmarknaden är hårt men att bli behandlad som skit och känna sig utnyttjad hela tiden tär på en.
Skulle bara vilja lägga mig ner och gråta över den situation jag befinner mig i för jag kan verkligen inte göra något utan fortsätta gå hit och ta skit samtidigt som jag söker annat hela tiden, men med så många sökta jobb utan napp känns allt just nu nattsvart.
Vill nog egentligen inget med detta mer än sätta det på pränt.
Jobbigt läge. Känner igen mig. Nattsvart är ordet. Oroliga nätter. Usch.
Det jag gjorde var att jag fokuserade all energi på att hitta annat jobb. (Nu är jag lösningsinriktad igen….)
Lycka till iaf!
Du är defenitivt inte ensam i din känsla och situation LadyK jag vet fler som känner och lever och kämpat i åratal för att orka och för att hitta annat jobb precis så som du beskriver det också.
Vet inte om det är till så mycket tröst kanske.. men du är i alla fall inte ensam..
Kram
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Kan du inte ta hjälp och stöd av din fackförening?
/Maria
Vad är det för skit du får ta?
#3 Det är jag som är facklig på jobbet, arbetsplatsombud och skyddsombud. Tyvärr upplever jag att det är en del av att jag får ta mycket skit. I övrigt tycker jag facket i kommunen är ganska fegt.
#4 Ingen lyssnar på vad man säger, har fått ett helt vansinnigt schema som gör att man inte orkar med jobbet. Jobbar med journätter då vi ska sova 6 timmar men det är inte ofta man kan det. Sen har jag svårt att sova överhuvudtaget på grund av att det hänt en del saker på arbetsplatsen, hot och våld, som gör att jag inte känner mig trygg. Har fått ett schema med 4 av nätter på jobbet varav 3 i rad. Förra helgen gick jag upp fredag morgon och sov inget förrän måndag kväll då de tre nätterna var över. Att ha det så var fjärde vecka orkar inte jag. Har ganska långt att pendla så när jag går av 23.15 och börjar igen vid 10.45 så brukar jag övernatta på jobbet (sover ok om jag inte har jouren och någon annan är på plats) men nu får vi inte sova över längre så jag måste pendla 10 mil mellan de passen. Vilket gör att man är ännu tröttare. Schemat är inte godkänt av facket då det inte är helt lagligt trots det jobbar vi på det. Stämningen i övrigt på jobbet är mycket skitsnack och gnäll, vi kommer ingenstans med något. Bara trött på hela alltet.
Det låter illa.
Du kan väl försöka att gå "längre upp" i facket. Att ni jobbar ett olagligt schema måste väl ändå du som arbetsplatsombud ta tagi i?
/Maria
Vet hur du känner dig, jag har haft tidigare jobb där man kände sig som en skit under skorna. Jag bytte jobb och nu tar jag till facket om det är något som inte går rätt till.
Sådärja…. Nu orkar jag inte mer, sjukskrev mig i tisdags och ska till vårdcentralen i morgon. Hoppas de tar mig på allvar denna gången.
Lycka till nu!
Bra lycka till nu!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Tack sjukskriven till 25/5 i första läget. Skönt, ska träna, sova och ta hand om mig själv ett tag.