Avsugning utan kväljningar?
Okej detta är rätt pinsamt för mig att skriva, men känner att jag behöver er hjälp.
Det är såhär..
Jag har varit tillsammans med en kille i ett år nu (på måndag) och vi har väl haft sex i sisådär 7-8 mån. Han har ofta bett mig om att jag ska suga av honom, då han mer än gärna går ner på mig. I början var jag mer än villig, men kräkreflexerna sa alltid ifrån. Nu har jag äntligen lärt mig kontrollera dom, men varje gång jag närmar mig penis backar jag ur.. _Jag klarar inte av lukten!
_På riktigt! Det luktar skitskumt, och smakar ännu värre! Om vi så står i duschen och jag precis har tvättat honom så går det inte. Jag klarar inte av smaken på honom. Innan har jag alltid tyckt att det har varit skit sexigt, men inte längre..
Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Klart som fan att jag vill ge honom det han vill ha, men jag kan inte förmå mig att säga sanningen. Varje gång skyller jag på att jag mår illa, då jag ofta gör det i vanliga fall, eller helt enkelt inte känner för det (lättast om han inte har varit på mig innan). Han blir oftast väldigt besviken, men förstår såklart.
Men nu till helgen ska vi till sthlm och fira hans födelsedag samt våran årsdag, och jag har typ lovat att jag ska retas med honom som fan, som en liten extra present. (vi har ett spec sexliv, det är allt jag säger.)
Så nu undrar jag, har någon av er "mer erfarna" några tips på vad jag kan göra för att inte må så dåligt? Typ om man kan äta något innan eller lukta på något?
Tacksam för snabba svar!
/feg tjej som inte vill kräkas 🤢
Mhv Martina
http://unknownsigh.tumblr.com

Är den verkligen ordentligt ren då? Alltså, under och mellan alla hudveck och så? Jag upplever inte att en ren smakar och luktar mycket alls.
Har du provat med smaksatt massageolja? Det kanske kunde vara något? Tyvärr går det inte göra så himla mycket med en snopp när det kommer till smak och doft, det är hans förplantningsorgan och det är fullt med doftkörtler och sådan runtom där nede från den tiden då sådan var det viktigaste för förplantningen. men om du anskaffar smaksatt massageolja som även har doft, kanske det kan gå bättre?
Jag har inget problem på den fronten själv, inget problem med doften av ett nytvättat kön eller smaken på det, men jag har inga problem att förstå att det kan vara ett problem för andra. Och när du fått tag på olja med smak och doft råder jag dig faktisk att säga som det är till honom och förklara varför du vill prova med oljan för att se om ditt problem försvinner med det!
Oljan skulle oavsett passa direkt in i dina planer om att retas med honom, då du kan förklä det som en del av presenten om du inte vill säga direkt innan utan du kanske vill prova innan du säger nåt och berätta om det går bra med oljan.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jo, jag är mycket noga när det gäller hygien. Vill knappt röra honom på det sättet om han inte duschat på minst två dagar haha :x
Mhv Martina
och en tanke till.. kan det vara du har börjat förknippa doften av hans snopp (även ren) med att du i början hade problem med kräkreflexen? Kanske då smaksatt olja med doft kan hjälpa dig lära din kropp att det inte hänger i hop?
Altså nu menar jag då omedvetet förknippat här :)
#2 Hmm.. kanske ska pröva det då. Tack!
Mhv Martina
Låter som att den är smutsig och han inte riktigt sköter renhållningen av sitt packet. Det bästa är om han börjar sköta hygienen där nere, finns preparat på apoteket för just det ändamålet och kan nästan garantera att det löser era problem.
Varit i samma sits som dig, skicka mannen till apoteket och vips var det löst.
Lukten och smaken på sperman kan påverkas av vad han äter, kanske att det även kan lukta "utanpå" så att säga. Äter han mycket kryddstark mat, lök, vitlök, kött osv så be honom att under några dagar avstå det och istället äta mer grönsaker och gärna söta frukter som ananas för att se om det kan ändra hans lukt.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Lukten och smaken har oftast att göra med vad han har ätit och hur han mår. Kanske kan det bero på det och inte på hygien? Om inte annat så kan han ju alltid äta något innan som ger godare smak och så ser du om det hjälper.
Dåliga smak blir det bla av; sparris, vitkål, broccoli, grönkål, vitlök och lök-som alla innehåller mycket svavel som gör smaken av sperma bitter. Även alkohol, skräpmat, droger och cigaretter påverkar negativt.
Googlade lite och det finns tom kosttillskott för att förbättra smaken! Så detta är nog inget ovanligt problem. Men jag tycker att du ska berätta det för honom, det blir lättare att få ordning på problemet då tänker jag.
Jag är inne på #2s idé, men tänkte tipsa om smaksatt glidmedel istället för massageolja ifall han har känslig hy eller dylikt. Glidmedlet är ju speciellt anpassat för genitalier. RFSU har flera stycken som finns överallt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tycker du ska ta dig i kragen och säga som det är. Du kan ju inte skylla på illamående eller så varje gång. Till slut lär han väl undra varför du inte vill och om det kanske är något fel på honom, om det liksom aldrig blir av. Bättre då att förklara problemet på ett schysst sätt, tycker jag.
Har samma problem som du, och i mitt förra förhållande brukade vi göra som en grej av det, duscha tillsammans och tvätta varandra (så kan man se till att det är riktigt rent själv, ifall snubben har en förmåga att slarva😃) så att själva duschen i sig var som ett förspel till själva avsugningen. Smaksatt glid hjälper också, tycker jag.

Är det själva snoppen eller sperman som är grundproblemet? Snoppen, då är det ju en fråga om hygien, sperman, då handlar det om vad man äter.
Jag vill bara lägga till en sak här att alla snoppar smakar och luktar olika. Det är min erfarenhet och det brukar inte ha något att göra med hygienen!
Min första pojkvän var jättenoga med hygienen men ändå luktade och smakade hans snopp inte särskilt trevligt. Det var bara så han smakade och luktade helt enkelt. Jag fick ofta kväljningsreflexer tyvärr.
Med min andra kille så hade jag aldrig några problem. Han kunde gå oduschad i tre dagar och hans snopp luktade fortfarande inte illa och jag kunde ändå suga av honom för han smakade lika gott som om han hade varit nytvättad! Jag var så förvånad då han kom hem efter att ha varit på ett läger utan att ha kunnat duscha i två-tre dagar och han luktade inte ens illa där nere. Han smakade inte alls illa heller, långt ifrån.
Så jag skulle inte skylla på hygienen alla gånger om jag får tala utifrån min egen erfarenhet här.
Om jag har några tips? Nej tyvärr inte. Jag stod ut i 10 år med min första kille. Sög alltid av honom fast det inte var trevligt.
lltså eftersom du gillade det förut men inte nu så undrar jag om han alltid luktat likadant? Eller har lukten kommit nu?
Om lukten inte varit förut så kanske han borde gå till läkare,
Självklart är det en vanlig anledning till doft och smak att killen inte är renlig, men det är ju inte alltid orenlighet som gör att man luktar eller smakar annurlunda. Som fler har anmärkt kan det inverka på vad han äter och dricker (och röker) på hur huden doftar, även om man är rentvättat. TS berättar hon har själv tvättat av honom på egen hand utan att det gjorde saken nåt bättre. även vad vi Kvinnor äter och dricker inverkar på hur vi själv smakar, färg, utseende och doft på flytningar osv.
Sen är det olika hur vi som människa uppfattar doft och smak. Hur vi reagerar är ut från hur vi själv uppfattar doft och smak. och vi kan få en negativ rekation pga minnen, därav min lilla undran om TS kanske kan ha tagit färg av sina kväljingsproblem från början och omedvetet börjat förknippa hans doft och smak med att kväljas.
Sen är det ju olika hur vi uppfattar doft och smak. En person kanske tycker en man luktar svettigt, medan en annan person känner samma doft och tycker det är en trevlig och tilldragandes doft utan att mannen har gjort någon ändring. Mycket som kan spela in.
Viktiga är iaf att försöka hitta en lösning och vara ärlig om vart problemet faktisk ligger, om det nu är så att smaksatt glid eller massageolja som även doftar gör att problemer försvinner är det en liten grej att infoga i "rutinerna" när man skall ha skoj för att båda skall gilla vad som händer och få sina önskemål uppfyllta, och om det funkar fint för dig, ts, med olja eller glid så tycker jag absolut du skall berätta för honom vad som pågått, säg sanningen, och berätta du har skämdes så över det att du inte vetat hur du skall säga det till honom. Jag är så fräck nu att jag bara antar det är av den anledning du inget sagt till honom ser du, att du inte vetat hur du skall berätta och tyckt det är pinsamt att du reagerar så när han inte har nåt problem att gå ner på dig exempelvis. Men det är inget att skämmas över. Du rår inte för din rekation på hans doft eller smak, men om du kan ta bort reaktionen med lite glid eller olja är det ju toppen för er båda! eller hur?
Till er som skriver om renlighet.
Ts skriver ju att det inte hjälper att han precis duschat.
En del har bara svårt för könlukten hos vissa personer.
#11 #13 #14 Har faktiskt sagt till förut en gång, men vi gissade på dålig hygien, då vi båda hade styrketränat och inte hunnit duscha än.. Får nog ta tag i problemet igen! (btw, dedär med att duscha som förspel är det absolut bästa jag vet men det är inte alltid det hälper)
Och att killar luktar olika vet jag av egen erfarenhet. Har dock inte tänkt på att han luktat konstigt tidigare, utan de kom för någon månad sen typ.. Dock tror jag inte att det är något fel, utan att det är jag som har börjat reagera bara. Gillar inte direkt smaken av mig själv heller nuförtiden, så problemet ligger troligen hos mig själv.
Sperman har jag aldrig haft problem med, då det är en grej varken han eller jag tycker så värst mycket om att ha överallt haha.
Tack för tips, råd och info! Ska absolut ta tag i detta och prata med honom imorgon när vi träffas. Sen kanske det blir en sväng förbi apoteket och så får vi väl se hur det går :)
Mhv Martina
Jag tänker också att det är viktigt att du känner att du vill gå ner på honom. Om du tycker det är lite obehagligt och mest gör det för hans skull, då är det ju lätt att det bara blir jobbigare och jobbigare, och du förknippar lukten med detta.
Var ärlig när du inte har lust, även om han blir besviken. För precis som han har rätt att bli lite besviken (men inte pressa dig såklart) så har du också rätt att låta bli när du inte vill. Det är helt okej att du inte går ner på honom även om han gått ner på dig, det ska ju vara en trevlig upplevelse för båda. nu vet jag inte om det är så att du känner dig pressad eller så, men om du gör det så kan det ju vara bra att nämna :)
Sedan låter det som en bra idé som du säger att du ska prata med honom, ev. hitta någon lösning med doftolja eller annorlunda tvätt.
Hoppas det löser sig!
Kan det vara så att du är gravid? Väldigt vanligt att man tycker att ens partner luktar skunk nämligen ;)
/Christine
#19 haha oh hell no! de är jag absolut inte! iallafall inte sist jag kollade🤔
närå, men håller full koll på mina piller😉
Mhv Martina
Som en del redan sagt så va helt rak och ärlig. Halvsanna undanflykter tror jag gör att han känner sig osäker bara. Avsugning med kondom på kanske är ett alternativ om inte olja/glidmedel funkar? Jag vet ej, har aldrig sugit av någon så jag vet inte om det funkar?
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Har du gjort några förändringar i din kost eller så? Jag kan få ett luktsinne som spelar spratt med mig när jag slutar med socker tex. Just nu har jag ett smärre h-vete då jag slutat röka för ett tag sen och tycker allt luktar apa.
Prata med killen och prova med smaksatt kondom… Funkar för oss men kanske inte för andra.
Jag tyckte det var väldigt obehagligt i början, men vi körde med jordgubbsmarmelad på squeezeflaska :P Funkade toppen, allt smakade jordgubb!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#23 Haha nöden har ingen lag som det heter. Låter väldigt söligt och kladdigt men kul att det funkar ändå =)
Ärlighet i all ära men i detta fallet hade jag inte sagt något om att han luktar/smakar illa. Jag hade ljugit och sagt att jag inte klarade av sådant och att jag alltid varit sån. Hur jäkla kul hade det varit om ens respektive sa att hen inte klarade av att gå ner på en pga att man smakar och luktar illa, mitt självförtroende hade iaf inte varit på topp .
Multi vad?
#25 Jag hade tänkt skriva något liknande själv.
Anledningen till att jag aldrig berättade åt min första pojkvän är för att jag vet att han skulle må så dåligt. Nej, hellre stod jag nog ut med kväljningar istället för att såra honom.
Väldigt många som säger att man borde vara ärlig, har ni själva behövt göra det då? =/
#26 #26 - Ja, jag hade hellre sagt att jag inte tycker om att göra det bara. man ska inte "stå ut" med något man mår dåligt av.
/Christine
Ja alltså huvudsaken är väl egentligen att båda slipper lida av det. Om man är dålig på att ljuga eller om den förklaring man ger skapar osäkerhet hos killen ska man såklart säga sanningen och jobba på det därifrån. Men en vit lögn har någon aldrig dött av heller.
Fast om du verkligen vill göra det för honom så finns det ju inte så mkt alternativ till att säga sanningen. Jag skulle bli lite frågeställd om min tjej plötsligt bara suger av mig med kondom eller vill att jag doppar kuken i marmelad först. =)
#27 Nåja, det är ju över efter bara någon minut så jag led ju aldrig länge utav det. Det var inte supertrevligt men inget jag fick större men av precis. Det är bara att väga fördelarna mot nackdelarna och fördelarna med att ge avsugningar vann hos mig.
#29 Ta det lugnt med att skryta om hur bra flickvän du är..folk kan ju få prestationsångest (J/K) ;)
#30 Är man bra flickvän för att man står ut med avsugningar så krävdes det väldigt lite…..
Dessutom så skulle jag själv inte vilja höra något sådant från min partner då jag redan har dåligt självförtroende. Mitt ex hade lika dåligt självförtroende som jag så varför skulle jag ville förvärra situationen?
Små vita lögner behövs ibland. Det har inget att göra med om man är en bra flickvän eller ej.
Skryta gör jag inte utan säger bara hur jag personligen hanterade situationen.
#31 Nejnej, notera "Just Kidding" i slutet.
Ta det som en komplimang. För det va inget illa menat, snarare tvärt om. Om man pallar att bita ihop och "lida" lite för sin partner så är ju det suveränt.
När man använder ord som "stå ut" eller "offra sig" i de här sammanhanget tycker jag att det är fel. Skriver någon att hen har samlag mot sin vilja så är det en jättestor grej, jag ser inte skillnad på att suga av mot sin vilja.
/Christine
Tycker inte det är fel med sådana ord. Uppoffringar gör man hela tiden för varandra anser jag, både mot folk man inte har en nära relation till och de man har den närmaste av relationer till. Att åsidosätta sexet som en frizon från uppoffringar tycker jag är fel. Däremot ska man göra uppoffringen eller stå ut för att man vill det. Som 29 skriver så om fördelarna övervinner nackdelarna är det inget fel med det.
#36 - Jag gör inga uppoffringar vad jag vet, jag kompromissar. Det handlar om vilka ord man använder.
/Christine
Kompromiss syftar till att man ska få något tillbaks. Låter som ganska krävande enligt mig.
#38 - Och det är inte krävande att göra något man inte vill?
/Christine
Jag kan bara tala för mig själv, samtidigt som jag enbart har erfarenhet utav att ha sex med Kvinnor. Men, min inställning till TS är att INTE tvinga sig till något som inte känns bra. Även om det är j-t svårt att framföra till sin partner så tror jag ändå att ärlighet lönar sig i längden. Jag har själv varit i samma situation, fast då med en kvinna. Inte så enkelt, men det gick bara inte och då kände jag att det var bättre att säga som det var. Att bita ihop och stå ut - nej, det funkar inte.
Hoppas att det löser sig för dig.
Ja, många killar verkar inte ha koll på hygienen därnere! typ som att de glömmer bort att de har en förhud och därunder kanske behöver tvättas DAAAH! :P Men det finns ju ingen intimtvätt som marknadsförs mot män, så jag brukar tvätta min pojkvän med min egen intimtvätt, det funkar fint. :) Men den börjar ju snabbt lukta igen, och då vill jag inte ha min mun i närheten av den! :P sperman vill jag ABSOLUT inte ha i närheten av mig, alls! :P :P blä. ursäkta om detta var O.T. XD
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.
#39 Fast jag tyckte jag va ganska klar med att uppoffringen ska ske av egen vilja i inlägg 36. Lite som om man hjälper någon flytta. Hur kul är det på en skala? Man gör det för att va snäll, inte för att man ska få något tillbaks.
Samma inställning kan man väl ha till en avsugning eller annan sexuell aktivitet åt någon man älskar. Det kanske inte behöver vara det angenämaste för en själv men om man vill visa uppskattning och vara snäll så kan man ju göra den uppoffringen om man tycker det är värt det, om personen man gör det för är värd det.
Ska man kompromissa, typ "Jag gör det om du gör (annan aktivitet) sen", då ställer man ju krav.
Jag suger bara av min pojkvän om han JUST har duschat. Och han slickar mig bara om jag just har duschat. Det vet båda om, och han är riktigt noga att rengöra sig ordentligt där nere om jag ska suga. Och om han duschat sig slarvigt så brukar han säga att han bara duschat slarvigt så att jag kanske inte ska suga för att han inte vet om det smakar dåligt. Vi har varit tillsammans över ett år, och jag har haft dålig erfarenhet av att suga (smakat dåligt osv) så jag har nästan nyligen börjat göra det. Man måste göra det som känns bäst för en, och verkligen inte bli tvingad eller bara göra det för att vara snäll!
#35 Det är bara fel om man själv känner att det är fel! :)
Jag hade ett val i mitt fall. Jag kunde låta bli att suga av min kille eller fortsätta och jag valde att fortsätta. Ingen tvingade mig. Jag gjorde det av egen fri vilja. Jag utsatte mig själv för något som var smått obehagligt men jag ville ändå göra det skönt för honom.
Jag stod ut med att i någon minut tycka att det luktade/smakade otrevligt. Jag har nog fått utstå värre saker än så - äta mat som jag inte vill äta men för att inte vara otrevlig mot dem som har lagat maten så äter jag det i alla fall. Där har det handlat om svårare kväljningar!
Vi alla får "stå ut" med vissa saker nu som då för man vill inte såra personen. Det är alltid upp till en själv var gränsen går. :)
#42 - En kompromiss behöver inte alls handla om att kräva något tillbaka, man diskuterar och kommer fram till en gemensam lösning.
I dagens samhälle när man har fri tillgång till porr och många unga tror att det är verkligheten. Ska man då uppmuntra dom till saker bara för att dom tror att dom är snälla mot partnern?
/Christine
Att behöva göra nått man inte njuter av kan få sexlusten såsmåningom att dö ut, vilket lätt tar död på ett förhållande. Och nej det hör inte normalt sett till ett förhållande att göra saker man inte tycker om eller får kväljningar av isängkammaren. Skulle inte ens komma på tanken att göra nått jag inte tycker om i sängen och inte skulle jag vilja att min partner gör nått han inte tycker om.
God morgon :-)
Först av allt vill jag be om lite överseende. Detta är mitt första inlägg på iFokus och jag är överlag ingen van internetdebattör. Alltså kommer jag säkerligen göra fel någonstans vid tillfälle?
Men i alla fall. TS (Jag hoppas det står för trådstartaren?) uppger ju att hon inte är bekväm med att ge sin pojkvän avsugningar.
Och då undrar jag så här, borde inte hon säga det till honom? Ärligt och uppriktigt? För jag menar, om han förstår att en avsugning orsakar TS obehag, ja, då slutar han be om sådana ifall han verkligen tycker om och respekterar henne.
Sedan kan de ju hitta alternativ som ger motsvarande effekt. Onaniägg exempelvis, som TS kan använda med handen. Samma känsla som en avsugning tycker jag.
En fråga som avslutning: #41 Vad är O.T. XD ?
#47 God Morgon!
Instämmer, ungefär vad jag skrev i #40. Förutom det där med onaniägg, det har jag ingen erfarenhet av så jag kan inte uttala mig.
Eftersom du är ovan internetdebattör, så är mitt tips:
Tänk efter både 1 och 2 gånger innan du skriver något. Typ; " är andra verkligen intresserade av att läsa det jag nu kommer att skriva?". Tänk också på att missförstånd och felaktiga tolkningar är lika vanliga som ett höstregn i Sverige. Är det ett minfält? Japp! Har jag själv gått vilse i detta minfält? Oh, ja…
Hur som helst, välkommen och lycka till 👍
#47 OT = off topic = utanför ämnet
#49 Men vad betyder XD? Smiley?
#50 Ja, jag gissar på en smiley även om jag inte ser hur det ska likna en smiley.
Mitt tips är att inte suga av honom om du får kväljningar av det. Men det är vad jag tycker. Jag gillar inte alls oralsex. Inte pga smak eller lukt men bara tanken av att ha en snopp i munnen. Nej jag tycker inte den hör hemma där. Lika lite som jag vill ha hans mun mellan benen på mig. Jag tänker bara på kiss och annat äckligt även om man såklart tvättar sig noga.
Kön mot kön och mun mot mun men inte mun mot kön. För mig.
#45 Förstår inte alls vad porr har med detta att göra? Uppmuntra dem till saker? Fattar inte alls vad du snackar om?
Har du gjort något för någon, vad som helst, enbart för att du kände att du ville vara snäll, även om det kanske tog emot och va lite jobbigt att göra det? Det är en så kallad uppoffring. Förstår inte vad som är så problematiskt med det?
Dvs. inte för att den du gör det för, tjatat sig till det eller på något sätt tvingat dig.
Jag tycker att i icke-sexuella sammanhang är det mycket lättare att "offra sig" och göra tråkiga saker som att hjälpa nån flytta, städa, diska, tvätta eller se en tråkig fotbollsmatch bara för att killen älskar fotboll.
Men när det gäller sex tycker jag att båda måste gilla det man håller på med.
#54 Jag gillar inte att gå ner på tjejer speciellt mycket. Tycker det kan vara ganska motbjudande. Men jag kan göra det nån gång ibland för att jag vill att tjejen jag är med ska få något lite extra nån gång. Så absolut måste man inte gilla det. Älskar man någon tillräckligt kan man se förbi sånt och känna att det är värt det ändå.
Vill även tillägga att det handlar såklart inte om man skulle må riktigt dåligt, då skulle jag som kille få samvetskval om tjejen gjort något för att vara snäll men själv mår skit av det. Bara om det har med att man inte gillar smaken eller lukten.
Men det här med uppoffring/kompromiss och om man ska göra det eller inte. Det är ju individuellt, hur man känner och vad man definierar osv. Jag tolkar det som att några här tycker det är lite obehagligt, men får njutning av att ge sin partner njutning. På detta viset får båda njutning och är nöjda, fine, det är ju jättebra.
De som skriver att man absolut inte ska offra sig syftar förmodligen om när man själv inte alls får någon njutning eller positivt utav att göra det, utan det bara är något man gör för att "offra sig" eller liknande, och då är det såklart bättre att låta bli.
Alla verkar alltså vara överens, bara det att ni använder olika ord för att beskriva situationerna, upplever jag i alla fall! :)

Jamenjösses.. om du inte vill/får kräkreflexer, så skall du inte göra det.. iallafall inte mer än en (1) gång!
Man ber inte sin käresta att utföra sexuella handlingar som denne inte uppskattar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Om man inte mår bra av att göra något så ska man sluta. Jag ser det som självklart.
Om det bara tillför lite obehag och man har inget emot det så ser jag Inga problem med det. Men I det här fallet är det tydligt att ts inte mår bra och bör sluta med att ge avsugningar.
Jag tyckte om att ge avsugningar till min första kille även om jag tyckte det var otrevligt med smaken och lukten. Det var inte trevligt alla gånger men det var alltid värt det.
Vi alla avgör var vår gräns ligger. Svårare än så behöver det inte vara. Sen kanske man kan dra en vit lögn om orsaken. Ärligheten varar inte alltid längst enligt min erfarenhet. :)
Som man älskar jag att bli avsugen, men jag skulle aldrig tvinga min partner att göra ngt som hon inte vill. Självklarheter för det de flesta.
Tycker du inte om det, förklara det för din partner. En förklaring är alltid trevligt att få. Annars blir det nog lite funderingar hos honom.
För mig har sex alltid känts bra, inte alltid toppen och ibland äckligt på olika sätt, men jag har haft självkänsla nog att inte göra sånt jag inte ville, många tjejer gör inte det. Det ska ju vara JÄMLIKT mellan könen (haha det blev lustig dubbel betydelse där, hihi) och mellan partnerna!
Måste säga att ja har nog haft tur…som haft killar som faktiskt gett mig oralsex varje gång vi haft sex, vi har mest fokuserat på det, det är liksom huvudakten. :D Och jag har gett dem nästan lika många gånger också. Men jag personligen (som även dejtat tjejer) tycker tjejer smakar bättre!!
#60 Nej, sex är inte mer eller mindre obehagligt för de flesta tjejer. Förstår inte alls var du fått det ifrån.

Varifrån kommer detta.. att sex är något obehagligt för tjejer??
För det första, obehagsex är förödande för förhållandet.. sex skall vara ett kitt i förhållandet där bägge får ut något av detta.. i slutändan handlar det om vår arts fortlevnad.. iomed att det handlar om vad det är menat att leda till.. dvs avkomma!
För det andra.. kittet skal vara ömsesidigt!
För det tredje, som man.. det handlar om att ta reda på vad din partner gillar/uppskattar!
För det fjärde.. märker du inte det utan att fråga är det ett problem.. som kanske löses genom att just fråga rent ut?
För det femte.. sex som något obehagligt som man måste stå ut med för ett annat högre mål, tex att få tag i en karl som kan försörja en och ge en ett obekymrat liv med hög status.. är något annat.. good luck whit that!
För det sjätte.. om du inte är den karlen med hög status och medhängande ekonomi.. undvik dessa tjejer, de lär bli trötta på dig när du inte kan leverera det de trodde du skulle leverera!
För det sjunde.. för normala människor med fötterna på jorden utan adelstitlar eller framtida arv av förmögenheter.. sex är ett sätt att uppnå gemensam njutning och oftast gör att man blir ännumera tighta att man till slut blir med barn!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
som sagt detta att sex är "nödvändigt ont" har jag hört och läst av folk jag känner och på forum, mm. Så det kan ju inte vara osant. När så många säger det! Inte konstigt heller att jag undvek det i ås många år! :P Av allt jag fick höra…
En del har uppfattningen om att sex är skönare för killar än tjejer, vilket är absolut helt sjukt och oändligt sorgligt. Men det är ju inte så på riktigt, och jag tycker man ska vara försiktig med att sprida dessa myter, eftersom det kan leda till att vissa står ut med saker de absolut inte ska stå ut med.
Men oavsett, är inte detta off topic?
Man minns lukter, så om du varit därnere och upplevt en hemsk lukt så kan den sitta kvar i huvudet, testa med kondom, för att få bort lukten ifrån sammanhanget så du blir van med en annan lukt. Du kan ju även testa chokladsås eller liknande, finns ju alla möjliga saker du kan smeta in på den!
Det är mitt råd! Dölj lukten och vänj dig vid något annat!
Testat smaksatt glidmedel?
Medarbetare på Skor iFokus