Hjälp...Desperat.
VARNING, SORLIGT.
Hej.. Jag är 13 år. Och jag hade en kille som jag var ihop med. Vi hade en bild på oss pussas och mamma såg bilden och hade ringt min mormor och berättat allt och gråtit och skrikit att jag skulle flytta till dom & tvingat mig packa mina kläder. Hon sade att jag var pinsam och hade skämt ut familjen. Sen gick vi ut och pratade om det hon tjatade att killar lurar en och jag vet det. Jag vill ha en kille men om han försöker nått så gör jag slut? Sen så tog hon bort mitt abonnemang & får inte ha kik/skype. Detta var november 2014 nu för 3-4 veckor sen träffa jag en 17 åring (gillar äldre) och han fick tag på mig i måndags via en vän som går i min skola och kontakta min kompis och jag fick adda han vi börja snacka och jag & han fick känslor för varann. Vi träffades i fredags han & hans kusin jag & min kompis. Vi hängde med varann och dom 2 skulle hämta en sak och vi blev ensamma vi kysstes och kramades och innan chillade vi och vi hållde varandras händer. Innan vi träffades var jag sjuk. psykiskt. vill inte berätta va jag gjorde osv men 50% var annan anledning och 20% annat men 30% att jag inte får ha kille.. Ärligt vad ska jag göra..
You can not judge me unless you know me.
Jag hänger inte riktigt med faktiskt… Du vill ha en kille men vet att du blir lurad? Varför vill du då ha en kille?
/Christine
Jag vet om vissa lurar eller inte, asså menar nt alla killar. Men vet ju när jag håller på bli lurad. Dom 2 killarna jag var med lurade aldrig. Och den jag gillar nu lurar absolut inte.
#2 Det var mamman som sa att man blir lurad av killar.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
#2 - Nej, du kan aldrig veta om du kommer bli lurad.
Varför vill du ha kille?
Varför får du inte?
/Christine
Hur kan du säkert veta att du inte blir lurad?
Man har inte mycket erfarenhet som 13åring, finns ju de som är 75 och fortfarande blir lurade av "kärlek".
Vill inte låta pessimistisk MEN jag skulle lyssna på mamman.
Tycker förvisso att hon är lite hård men ja, du är 13 år och borde egentligen inte greja med killar, absolut inte 17åringar då de har en helt annan syn på saker och ting, helt andra driv och begär.
Ett varningens ord, Var försiktig!
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Vad ska jag göra..
#6 Ta ett ordentligt snack med din mamma om varför hon beter sig som hon gör.
Har hon själv blivit utsatt för saker och därför försöker överbeskydda dig?
Känns det jobbigt så kan du kanske ha en vän med dig då?
Jag skulle glömma den 17åriga pojken och hitta en i mer passande ålder alternativt strunta i killarna, du har ju hela livet framför dig.
Jag var över 16 år innan jag ens lade märke till att pojkar existerade.
Nu tolkar jag lite fritt men detta är min tanke ->
Ni har ju trots allt inte känt varandra så länge, knappt pratar med varandra och kärlek behöver det inte alltid vara även om du själv skrev "jag & han fick känslor för varann".
Du mår dåligt över din mammas konstiga beteende och blev glad över att någon "tycker om" dig vilket du då tolkar som känslor.
Vad hans motiv var kan jag inte svara på för jag kan för mitt liv inte förstå vad en 17åring har med en 13åring att göra. Ni lever ju på helt olika "planeter".
Om du mår riktigt dåligt rent psykiskt, har negativa tankar och funderar mycket på döden osv så skulle jag önska att du kontaktade kuratorn på din skola.
Du kan kontakta h*n även om det inte är såpass allvarligt, det är bra och skönt att kunna prata med någon ibland, speciellt någon utomstående.
Kanske kan h*n hjälpa dig med killproblemet och din mamma?
Det är absolut inte pinsamt eller konstigt på något vis att prata med kurator.
Jag håller med Ravynsfair! En 17-åring har inget intresse av en 13-åring.
/Christine
Aha okej tack. Hur kan man sluta hålla på med killar då?
# 9
Du bara slutar och ägnar dig åt annat. :)
#9 - Du får nog läsa lite bättre för ingen har sagt att du ska sluta med killar.
/Christine
Christine, Jag sa aldrig att någon sa så jag frågade hur man gjorde det bara…
Jag tror du är kär i konceptet kärlek. Väldigt många gånger har du lagt upp trådar på tonåringar iFokus (riktiga trådar jag sökte upp nu) som "Är säker på att han gillar mej?" "kär…" "kärlek såklart" "omg gillar han mej??" omg gillar han mej 2??". Alla trådar från du startade ditt konto för mindre än ett år sedan, till nu. Du borde inte vara tillsammans med en sjuttonåring, eller "better yet" en sjuttonåring borde inte vara tillsammans med dej. Det är inte svårt att inte "hålla på med killar", bara gör det inte, punkt. Titta på film istället eller gå på stan eller gör allt du skulle göra annars förutom det.😉
Det klart du kan träffa killar, men jag blir lite orolig över att dom är 17, vid 13 så tycker jag att det verkar lite väl gammalt.
Om du inte vill träffa killar så är det bara att koncentrera dig på dig själv, dina vänner och bygg upp intressen.
Och killar gillar tjejer som inte visar intresse för dom, så att vara singel i några år är till fördel för dig, för när du väl vill börja träffa någon så vet killarna i din gemenskap att du inte är någon som håller på med vem som helst, och då kan det vara lättare att hitta något seriöst.
#12 - Men du svarar inte på frågor heller.
/Christine
Ja visst är det kul då man är ung och livet leker med killar.
Mitt råd är att inte hoppa in i något med den där 17 åringen.
Jag som vuxen ser inte riktigt vad den som är 4 år äldre ser för nöje i att ha en så pass yngre flickvän.
Vad du skulle kunna underhålla dig med istället för killar? Tja, kanske hobbys.

Memento mori

Medarbetare för Julen