Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1294 ggr
[Sidan]
2015-05-03 21:04
0

"Dottermotiv?"

Jag kan inte tillräckligt filosofera kring begreppet ”kärlek”. Jag är arton år, men upplevs nog ofta mer mogen än andra i min egen ålder. Jag försöker finna svar, kanske ni kan hjälpa mig? När jag ser killar i min egen ålder blir jag skrämd – jag attraheras inte av muskulösa, snygga och självsäkra män. Istället har jag förälskat mig i en mycket, Mycket äldre man. Jag har dessutom burit på dessa känslor sedan vi lärde känna varandra för några år sedan, men känslorna har vuxit sig så stora att de nästan upplevs outhärdliga. Det som skiljer från tidigare förälskelser och den jag bär på idag är att jag känner mig helt avslappnad i hans närhet, trots min annars blyga personlighet. Jag blommar upp, känner mig vuxen och viktig. Klyschigt nog tror jag att jag har funnit min själsfrände.  Men det är inte vi och det kommer säkert aldrig bli. Jag vet inte om han känner samma sak för mig, men den senaste tiden har hans beteende förändrats. Han kramas länge när vi ses, säger att han tänker på mig innan han somnar, smeker mig mjukt över ryggen och säger att jag luktar gott, är ”underbar” , sätter sig alltid bredvid mig etc. Dock hör han ALDRIG av sig. Han är i och för sig inte så jättesocial. Han har en komplicerad relation till sin dotter, som han har brutit kontakten med. Har jag ersatt hennes plats eller är han kär i mig? Är det ens möjligt?

Loris M
2015-05-03 21:35
0

Jag har aldrig tyckt att åldersskillnad någon spelar roll och alltid attraherats av män som var betydligt äldre än jag. När jag var i din ålder blev jag förälskad i en man som var tio år äldre och vi blev ett par och höll ihop i några år. Min nuvarande man är 14 år äldre och vi har varit tillsammans i ca tjugo år. Aldrig några problem p.g.a. vår åldersskillnad. 

Det är ju naturligtvis svårt att svara på din fråga och veta hur han känner, men visst är det möjligt att dina känslor är besvarade. Varför inte? Sen att du ersatt hans dotters plats, det tror jag inte. En del människor menar att när man söker sig till äldre män att man ofta har en dålig relation till sin far och söker då bekräftelse. Tror inte alls på det. Jag har alltid haft en bra relation med min pappa och känt mig älskad och bekräftad. Att den här mannan då ev. har känslor för dig behöver inte alls betyda att han vill att du ska "ersätta" hans dotter.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Loris M
2015-05-03 22:11
10

Ser nu efter att jag svarat på ditt inlägg att du skrivit ett liknande inlägg för ca ett halvt år sedan. Då var han upptagen! Om det fortfarande är så - släpp honom! 

Om han är i ett förhållande så tycker inte jag att du ska gå runt och hoppas och tro. Både av respekt för honom och hans familj men även för dig själv. Du blir ju bara sårad. Det här är uppenbarligen något som du tänkt på ett bra tag och har känslor, men han är upptagen. Du måste acceptera det.

En del möten är menade att vara just möten som berör, som vänder upp och ner vår värld, som är omtumlande, spirituella … och  som vi lär oss något av. Det behöver inte alltid leda till en kärleksrelation. Du kommer troligen att möta fler andra personer som kommer att göra avtryck i ditt liv på olika sätt. Han är en av dem. Försök att gå vidare med ditt liv, om det är meningen att ni ska träffas längre fram så kommer ni att göra det.  Men just nu (om man är upptagen) är det inte meningen.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Tiktak697
2015-05-04 01:37
1

Ja jag är 23min man är 48 och han är absolut min själsfrände känns som att jag känt honom hela mitt liv vet precis hur han funka läste honom som min älskade bok jag läst 100000ggr innan vi blev tillsammans vi hade ett band och sakna honom jämt . Idag är vi tillsammans fortfarande lika kära och passionerade efter 4 år väntar barn. Och vi har otroligt svårt att va ifrån varandra det är nästan omöjligt hur kan man vara utan sin andra halva . Ålderskillnaden har sällan någon betydelse men de jag fasar är dagen då han går bort före mig de kommer göra så ont . För de lär ju ske långt innan mig . Ursäkta min egoism men jag skulle allt vilja hoppas på att jag gick bort före honom. Din frågeställning är i princip obesvarlig eller omöjlig att besvara . Jag lider med dig men skulle jag vara du skulle jag fråga honom och lägga korten på bordet angående detta . Så att han knske ser och öppnar ögonen också för det du ser . Men tycker det låter som att han är kär men allt beror på hur han säger det

Mvh Tiktak

drika
2015-05-04 15:06
3

Jag skulle nog fråga honom helt enkelt, om han är singel annars kanske du kan försöka släppa det för stunden iaf:)

Hälsningar

Fredrika

bonfire
2015-05-16 15:02
0

Jag känner igen mig i det du skriver ts! när jag var 21 var jag tillsammans med en man som var 41.  efter lite detektivarbete fick jag även reda på att han hade en dotter som var 24 då…

Hur som helst. Han var jättesocial i fb-chatten. Vi skrev hela dagarna med varandra, när vi sågs hade vi det jättetrevligt. Jag kände mig jättebekväm i hans sällskap trots att vi började träffas efter enbart fb-kontakt. Han fick mig att inse saker med mig själv och jag växte jättemycket som person. Jag ser mig själv som gammal/mogen för min ålder trots att jag är under 25.

Vi pratade ALDRIG i telefon. Tyckte detta var konstigt. Jag som t.om har lite telefonfobi tyckte att vi någon gång borde prata med varandra i telefon nån gång under alla dessa månader, men icke… Den här mesen till karl slutade dock höra av sig helt, och jag fick senare bekräftat (som jag hade misstankar om) att anledningen till att han aldrig ringde och inte kunde ägna mig tid då och då var för att en annan kvinna tog den tiden… De är idag ett par. 

För din skull hoppas jag att den mannen du träffat inte har någon annan på sidan av dig, även fast man inser att mannen är en skitstövel så gör det ont att vara nr2.