Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2156 ggr
IceTee
2015-05-18 20:01
0

Förlovningsring

Ni som är förlovade er med ringar- hur gjorde ni ang priset?
Jag har liksom inte tänkt på det så mycket när jag och pojkvännen förlovar oss att han kommer betala för sin ring också. Det var först idag jag insåg det och kände att det känns så löjligt! Jag förlovar ju mig med honom och han förlovar sig med mig, klart att jag borde stå för hans ring om han står för min!

Hur gjorde ni? Delade ni på priset? Köpte ni till den andra? Köpte ni till er själva? Betalade en allt? Har bara en ring?

Medarbetare på Skor iFokus

ChristineL
2015-05-18 20:05
0

Jag tror vi har delat på den totala summan på både förlovnings- och vigselringarna.

Fridaaaa
2015-05-18 20:05
0

Vi delade på¨priset :) Beställde dem tillsammans och valde tillsammans.
Vi ska dock byta (han har tappat bort sin), men vi kommer att dela på priset då också

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2015-05-18 20:06
0

Jag var ju sambo och vi hade gemensam ekonomi.  Så båda betalde.

[KEEL]
2015-05-18 20:06
0

När jag och min kille förlovade oss så var det något special pris och vi köpte exakt samma ring så då delade vi på summan vi tänkte inte så mycket på ifall vi köpte varandras ringar eller våra egna. Senare så har jag köpt en ny ring för den första skavde så mycket och var lite för tjock för vad som passade på mina fingrar så då beställde jag en ny och då tyckte jag att det var en självklarhet att jag skulle betala för den eftersom det var jag som ville ha en ny. 

Jag skulle säga att det beror ju också på hur man har sin ekonomi och att de kan spela in ifall man har gemensam eller delad ekonomi och hur man delar av utgifter i ett förhållande.

[tk1971]
2015-05-18 20:09
0

Gemensam ekonomi = delade på kostnaden.

densomundrar
2015-05-18 20:11
1

Han betalade, men det var nog främst för att det var hans initiativ och jag var inkomstlös på den tiden, min ekonomi gav inte utrymme till det. 

Nu köpte vi extremt billiga silverringar, så det vart inte så dyrt för honom. Det han la ut då har han fått igen 1000 gånger om nu när jag har jobb. 

Vi har varken separat eller delad ekonomi, jag vill kalla den blandad. Vi ge och tar :)

Skogsraah
2015-05-18 20:19
0

Vi delade ganska så lika om jag minns rätt. Han betalade kanske lite mer för att han tjänar mer pengar än mig 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

soundtrack
2015-05-18 21:20
0

Vi delade på kostnaden rakt av.

oh-la
2015-05-18 21:21
0

Han betalade min och jag hans. Min var något dyrare eftersom det var en briljant i, men han insisterade. Vigselringen betalar vi båda lika mycket för då vi numera har gemensam ekonomi.

Åsa S
2015-05-18 21:23
0

Min man betalade både förlovningsringar och vigselringar. Han tjänar bra mycket mer än mig men det var jag som ägde lägenheten vi bor i nu och den var nästan helt betald. Så vi båda bidrar till den gemensamma ekonomin på olika sätt.

Sarah
2015-05-18 21:55
0

Delade på kostnaden

LaSadie
2015-05-19 07:23
0

Min man betalade både förlovnings och vigselringen.

[ℳℴℴsℯƴ]
2015-05-19 09:17
0

Vi delade på priset.

[WickedAlly]
2015-05-19 10:06
0

Vi hade inga förlovningsringar men vigselringarna betalade vi lika mycket för.

Katti
2015-05-19 11:33
0

Vet inte riktigt hur det blev. Vi har separat ekonomi, men det var jag som beställde och betalade ringarna. Tror jag har fått betalt för hälften av honom, men vi kan ha missat det. Det känns inte som om det spelar så stor roll eftersom vi ska flytta ihop så snart vi kan (jag har barn som inte vill flytta på sig, det är därför det dröjer) och då kommer ha gemensam ekonomi. Vi tänker inte så mycket i mitt och ditt, det är rätt sammanblandat som det är!

Annars tycker jag att det är logiskt att man betalar hälften var om man inte har gemensam ekonomi.

Maria
2015-05-19 12:36
0

Det var så länge sedan men jag gissar att det var jag som betalade för min man var arbetslös just då och hade precis "muckat" från lumpen och vi hade fått en lägenhet i andra hand och jag betalade allt.

/Maria

[Devya]
2015-05-19 18:49
0

Han betalade för min ring och jag betalade för hans ring. Vettigaste så ju.

Facie
2015-05-20 20:34
1

Jag skulle nog aldrig förlova mig med någon som jag inte har gemensam ekonomi med.. och därför hade ju båda betalat tillsammans.

Pretty wise //

ChristineL
2015-05-20 22:22
4

#18 - Gemensam ekonomi betyder inte nödvändigtvis att båda betalar. En får ut 30 000 och den andra 2000 exempelvis, det är fortfarande höginkomsttagaren som betalar även om man har gemensam ekonomi.

Ria74
2015-05-21 08:07
1

Han överraskade mig med förlovning och ringar så det var han som betalade.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[rumelle]
2015-05-21 09:31
0

Vi har gemensam ekonomi så jag betalade allt eftersom han inte hade någon inkomst just då.

Gaara
2015-05-21 10:35
0

Jag betalde min ring och han betalade hans… Jag är dock inte tillsammans med den killen längre och när nästa förlovning blir så är det min kille som kommer beställa och betala båda, då han vill överraska mig med ett riktigt frieri. (Förra gången jag förlovade mig så var det mer att jag övertalade min dåvarande kille till det då han inte såg förlovning som något positivt vilket jag gjorde. Så det var inget romantiskt) Men ja, jag och min nuvarande kille bor ihop och har våra pengar tillsammans så på sätt och vis så blir det ju vi båda som betalar för ringarna även om det är han som kommer fixa allt kring det där. :)

Fluffinen
2015-05-21 15:27
0

Jag o min sambo har ibland pratat om förlovning och sånt, vi ser de inte som att vi måste gifta oss bara för att vi förlovar oss, utan ser de som att vi lovar oss till den andre. Igår så  frågade jag han va han tyckte om ringarna o han tyckte de var mest rätt om man köpte varandras ringar, vilket jag håller med om.

Vi har ju gjort en liknelse till förlovning fast med halsband med infinity tecken o våra namn graverade i det. Dock så var det jag som köpte båda dem men han sa nu i efterhand att han gärna hade köpt mitt, men att de får jämna ut sig på förlovningsringen den dag han väljer att fria till mig.

Troligen kommer vi gifta oss om vi har förlovat oss och varit tillsammans ett par år o känner att vi vill alltid vara med varandra. Vi känner så redan nu men att gifta sig i 19-20 års åldern tycker jag är alltför tidigt, gifta sig gör man efter ca 5 år  man varit tillsammans och tidigast i 23-24 års åldern. Men de är bara vad jag tycker eftersom man ska kunna leva livet med denna person o man kan vara kär i en person i max1-2 år(rent biologiskt), sen vet man om man älskar den eller inte, om man förlovarsig o gifter sig medans man är kär o ett halvår senare inser man att man inte dras till varandra längre ja då blir de ju tokigt.

Facie
2015-05-21 22:33
2

#19 Det kanske är vad du anser. 
Har man gemensam ekonomi enligt min mening så spelar det ingen roll vem som tjärnar vad för så fort pengarna är på kontot är det bådas.

Pretty wise //

Roonja
2015-05-22 10:20
0
SilverEmma
2015-05-23 15:37
0

Han betalade, jag hade dålig ekonomi och vi hade inte hunnit flytta ihop än (hade bara varit tillsammans i 4 månader). När vi väl blev sambos så var alla pengar våra pengar.