Killkompis som kanske har känslor för en???
Nu har jag ett dilemma… jag tror min bästa killkompis har känslor för mig… vet inte säkert men jag får liksom dem vibbarna..
Saken är ju att jag har ju en pojkvän så jag är ju inte intresserad… och jag har behandlat honom som vilken tjej kompis som helst… men detta gör mig super rädd att jag ska förlora hans vänskap?? Jag uppskattar alla skratt osv som en bror jag aldrig fick.
Men hur ska man göra tro? För min pojkvän är ju inte alls så förtjust i det hela.. men samtidigt känns det som min sak och inte hans? Vet inte vad jag sak göra ? Har någon några förslag??
Du behöver inte göra något. Han har ju inte sagt något. Fortsätt vara den vän du varit :)
Håller med Hera. Så länge han inte har sagt något eller har försökt sig på något med dig så behöver du inte bry dig ju.
Om han skulle göra någonting som gör dig säker på att han gillar dig som mer än en kompis, se då till att stoppa honom tidigt. Det är lättare att undvika ett något som faktiskt "nästan inte" hänt än att undvika något som har det. Du får också se till att friendzona honom flera gånger i vardagen, så att han märker att du ser på honom som bara en vän. Annars finns ju också alternativet att säga till honom nu, innan du är säker och innan något ens har hänt, han kommer förneka det och ni kommer att gå vidare med era liv. Däremot är då chansen stor att det blir lite stelt mellan er i onödan (om han nu faktiskt gillar dig som bara en vän). Om han gillar dig som mer än en vän så blir det garanterat mindre pinsamt om han får chansen att förneka det. Annars så kan du göra som de säger ovan, det fungerar säker också! 😉
Fortsätt som vanligt bara och tänk inte på det. Så länge du inte VET något skulle jag inte bry mig iaf.
/Christine
#3 Det kallas risk.