Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1085 ggr
[michaelalundgren]
2007-10-03 18:24
0

Lillebror..

Nu är har jag blivit lite deprimerad sedan jag varit inne på beroende.ifokus.se och skrivit lååångt om min pappa. Börja då tänka på min minst bror (vi har samma pappa).
Han fyller nu i Oktober 6 år, pinsamt nog vet jag inte exakta datumet :S *skäms*
Under dessa 6år har jag kanske träffat honom totalt 6ggr. Tidigare berodde det på att det var 37 mil emellan oss, men nu är det enbart ca 2-3 mil emellan oss, men har iaf endast träffat honom 1 gång sedan han flyttade med sin mamma till Sthlm.
Jag och min helbror som är 19 vill verkligen träffa lillbrorsan och ha kontakt med honom, vi vill inte vara främlingar för honom. MEN hans mamma vill inte ha ngn som helst kontakt. Har försökt, men utan att lyckas. Har erbjudit mig som barnvakt och att bara träffas och fika och så, men det är inte intressant.
Jag tycker så synd om brorsan som inte är gammal nog att välja själv, och när han är det, vet han då om att jag finns?!

Behövde bara skriva av mig..

[Sajberlena]
2007-10-03 21:23
0

Oj, vilket problem! Det är nog första gången jag hör talas om något sådant, annars brukar det vara tvärtom - alla föräldrar vill men inte syskonen…

Tyvärr är du nog ganska maktlös i den här situationen. Jag tycker jättesynd om din lillebror som inte får träffa och lära känna sina syskon… Men jag hoppas verkligen att det kommer en dag när han är vuxen och du kan ta kontakt och att du får förklara för honom varför det blivit som det blivit.

Går det inte att genom er pappa etablera någon form av kontakt?

Linda
2007-10-03 21:59
0

Skriv ett brev till hans mamma.

[michaelalundgren]
2007-10-03 22:43
0

#1 Pappa har inte längre vårdnande om honom, och får tydligen heller så mkt info om denna lille grabb..
Men ja, det är jätte trist att inte få träffa honom, och jag kan ju gissa att hans mamma inte säger att det är hon som inte vill ha kontakten, utan kommer väl vända det mot oss :(

#2 Har ingen adress, vet bara på ett ungefär var dom bor :(

jn84
2007-10-03 23:45
0

Om du har förnamn och efternamn så kan du väl försöka ta reda på adressen?

Eller din pappa har den väl också?

[michaelalundgren]
2007-10-04 14:41
0

#4 Pappa har tyvärr inte heller exakta adressen då hon inte vill ha kontakt med ngn av oss.. Inte ens farmor och farfar.

jn84
2007-10-04 16:04
0

Vad tråkigt..  Tror hon att hon gör sin son en tjänst eller varför beter hon sig så där?