Annons:
Etikettförhållande
Läst 3240 ggr
maddechrisse
6/8/15, 1:19 PM

Var går gränsen?

Hej! Jag skulle vilja prata lite om hur ett beteende kan påverka ens liv så mycket.

Jag gifte mig för 20 år sedan. Jag var oskuld och hade aldrig haft en realtion tidigare. Jag kommer från ett väldigt katolsk familj.

I början av relationen hade jag precis anlänt i Sverige! kunde "nada" om de Svenska samhället mm, men anpassade mig ganska fort.

Min man sade att han älskade mig över allt annat i världen. Varje tal på födelsedagsfester eller högtider, hade han bara fantastiska ord om mig. Han kunde skriva de värsta poemer om kärlek mm…han kunde komma med rosor mm

men han kunde inte kyssa mig, för att det var "obehagligt" han kunde inte ge o sex trots att han fick det i 10 år! Det var alltid jag som var tvungen att ta initiativ till intimitet! Och han kunde aldrig komma i mig! Bara genom hands högra hand. För 7 år sedan efter att jag grät och var såååå deprimerad att inte kunna bli sedd och bekräftat av min egen man som "ÄLSKADE" mig så mycket, berättade han att han ville ha tjejkläder på sig vid sex. Spets mm…..jag blev chokad och kände mig sååå lurad. jag behöver höra vad ni tycker om detta

EN ledsen kvinna, redo att gå!! :-(

Annons:
chrissy87
6/8/15, 1:21 PM
#1

Men du har stannat så många år ändå?

Candela
6/8/15, 1:25 PM
#2

Låter som att ni kan behöva hjälp att reda ut era känslor kring sexlivet med en terapeut.

maddechrisse
6/8/15, 1:29 PM
#3

Ja. Jag är ingen ängeln, men försöker vara en ok människa och jag har så svårt att lämna barnen :-( men är olyckkig!

[Torpedtass]
6/8/15, 1:29 PM
#4

Låt han ha tjejkläder då, han kanske är transa och trivs som det. Skulle det underlätta intimiteten för honom så prova. 😉

maddechrisse
6/8/15, 1:31 PM
#5

Ja. Candela. Jag var absolut sugen på honom, min egen man! Men det var som att han tyckte att blommorna, dikterna och talen han gav mig var tillräckligt och att jag skulle "nöja" mig med det.

Han tycker smeknigar och sånt med sex att göra är obehagliga. Men hade jag vetat det innan, hade jag aldrig gift mig med honom :-(

maddechrisse
6/8/15, 1:34 PM
#6

Hej torpetass! Absolut, men jag tycker att det minsta man kan kräva är att han hade berättat det för mig innan. Det hade liksom underlättat för alla en hel del.

Har du erfarenhet av killar som är såna-----grejej är att jag tror jag skulle inte vara så tänd av att se honom med mina underkläder!!! :-(

Annons:
[Hadraniel]
6/8/15, 1:39 PM
#7

Men är det inte bra att du äntligen fått reda på vad som saknas för att han ska kunna njuta av sex?

Eller är hans önskan något du verkligen inte kan tänka dig? Att ens partner vill ha vissa kläder på sig under sex känns ju som ett rätt litet problem att åtgärda om det innebär att ni kan få ett bra sexliv i övrigt.

Människor tänder ju på allt möjligt och man styr ju inte över vad man går igång på så lägg inte för stor vikt vid att han tänder på just den grejen. Se det mer som att du kan göra honom lycklig och mer intresserad av sex genom en så enkel och harmlös sak som att låta han ha kvinnokläder på sig. Eller skulle du själv må jättedåligt av att han klädde upp sig i sådana kläder under sex för din egen del?

[Torpedtass]
6/8/15, 1:42 PM
#8

#6 Om han nu är transa så låt säga såhär…
Personligen anser jag väl att det gör sak samma om han hade berättat eller ej, det är väldigt svårt för en transa att komma ut med det. Konstant rädsla av att bli dömd, lämnad och hatad precis som du nu är redo att lämna honom pga det och ert problem med intimitet (OM han nu är transa).

Det låter ju som att du älskar honom, du gifte dig trots allt med han, men enda problemet är att du vill ha sex och han känner sig obekväm att ha det på det sätt ni idag gör det. Så dags att utforska, vidga vyerna, prova något nytt i sovrummet… låt han ha kvinnokläder, vem vet det kanske händer grejer då. 

Jag har ingen erfarenhet av transvestiter men jag har erfarenhet av män som vill utforska och vidga vyerna i sovrummet i alla dess former vare sig det rör sig om rollspel, klä ut sig eller lekar. Gör det hela mer spännande. 😉

maddechrisse
6/8/15, 1:48 PM
#9

Vet inte Hadraniel! Jag är väldigt kvinlig själv och jag gillar att ha en man som är man! Vet inte om du förstår mig, har inget emot transor eller så, men jag vill vara den som använder de sexiga underkläderna och den som är så att säga tjejen i relationen….tror inte jag skulle kunna slappna av om jag skulle se honom i spets….Han har väldigt svår att prata om sin sexualitet! det är så avancerad ämne för homl, tyvärr! -,-(

Gronstedt
6/8/15, 1:50 PM
#10

Det är synd att det tagit så många år innan han förmått "komma ut" med hur han vill ha det. Det är inte konstigt att ni haft det jobbigt när inte sexlivet fungerat. Kan du inte gå honom till mötes nu, när han äntligen tagit mod till sig och försöker få det att fungera?

IceTee
6/8/15, 1:53 PM
#11

Jag tänker anta att ni inte hade sex innan ni gifte er? Jag tycker att ni borde prata med någon om hur ni känner ang ert sexliv! Och om det inte fungerar- skulle du kunna lämna honom?

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
6/8/15, 1:59 PM
#12

Jag skulle inte heller tända på en man i kvinnliga kläder, så jag förstår dig ts. Som jag ser det har du två val. Leva utan sex eller lämna och gå vidare :(

maddechrisse
6/8/15, 2:02 PM
#13

Verkligen!! tack för att ni svarar. Har mått så dåligt av allt detta!;-(  jag har knappt några vänner i Sverige. Det känns så skönt att kunna prata med någon om det som får mig så himla ledsen;-( TACK för att ni tar er tid att svara. Verkligen!!

Annons:
[Hadraniel]
6/8/15, 2:05 PM
#14

#9 Jo, tänder man på lite ovanligare saker är det ju inte det lättaste att prata om direkt. Tycker själv sådant är hur jobbigt som helst att prata om då man är rädd att bli dissad, lämnad eller få en dålig reaktion. Men samtidigt får man väl försöka se det som att blir man lämnad för en sån grej så hade det inte funkat ändå i längden eller så var man inte tillräckligt viktig för den andra personen.

Men var glad för att han visat sådant förtroende för dig att han vågat öppna sig. Nu kvarstår ju bara att ni försöker göra det bästa som går av läget. Försök kompromissa så mycket som möjligt och lyckas ni få till en bra lösning är det ju suveränt. Går det inte trots att ni verkligen försöker gå varandra tillmötes är det väl bara att inse att ni inte passar så bra ihop helt enkelt.

maddechrisse
6/8/15, 2:09 PM
#15

Grejen är att leva utan sx känns så "orrätviss" då blir man otrogen istället. Och då undrar jag. Är det ok att vara trans- vs otrohet?

maddechrisse
6/8/15, 2:12 PM
#16

Ju Ice Tee! det hade vi. Och redan typ efter 3 månader som sambo så väntade jag att han skulle komma och lägga sig, men han spelade rollspel på dator i timmar och tittade på typ modeltjejer nakna på datorn. Det var som att det gjorde ont att ha sex med mig. Jag är inte BEYONCE---men jag ser bra ut. …över snittet …. fin kropp och så, men det tycker säker inta han

[Hadraniel]
6/8/15, 2:20 PM
#17

#15 Nej, det är ju såklart inte ok att vara otrogen på grund av situationen!

Men däremot är det ju ok om ni gemensamt kommer överens om att ni får ha sex med andra inom ert förhållande. Men då är det ju inte otrohet längre utan snarare ett öppet förhållande.

maddechrisse
6/8/15, 2:29 PM
#18

Tack Hadraniel! Du verkar en reko kille! Jag är absolut inte för otroget, men du skall veta att jag är ilsken och känner mig så lurad!! i 15 år gick jag undrade var det var på fel på mig, min kropp min mun etc……!! och för mig har han bedragit mig genom att inte våga berätta det!! INTE ok!! :-( men jag förstår det du säger. En otroget är aldrig ok

fruktgumman
6/8/15, 2:33 PM
#19

Funderar du på att vara otrogen så är det bättre att göra slut. Gå och prata med någon professionell. Går det inte lösa så gå skilda vägar.

[Hadraniel]
6/8/15, 2:42 PM
#20

#18 Förstår att du känner dig besviken. Men han har nog inte haft det så lätt heller. Är ju inte så roligt att gå runt och vara missnöjd med sexlivet och inte våga berätta om sina preferenser för att man är rädd att ens partner ska avsluta relationen.

Synd bara att han inte har vågat ta upp detta tidigare. Fast det lär ju troligen bero på att han har så starka känslor för dig att han har varit livrädd att mista dig och valt att leva med dåligt sex bara för att ha större chans att få behålla dig i sitt liv.

Annons:
Gronstedt
6/8/15, 2:46 PM
#21

TS, även om det förstås är ett svek att han dolt detta för dig, är det väl inte så konstigt att han inte velat berätta, med tanke på hur starkt du reagerar på tanken att han ska använda kvinnokläder? Det är ofta så med läggningar som är okonventionella - man vågar inte berätta för då förlorar man den person man berättar för.

Jag skulle se det som ett värre problem att "Han tycker smeknigar och sånt med sex att göra är obehagliga." Lite spets hit och dit är en sak, men jag skulle aldrig kunna leva med känslan att min partner upplever obehag vid att ha sex med mig.

Om han tycker sex är obehagligt har det förmodligen ingenting med dig att göra och det är hemskt att du har måst grubbla över det i alla år och inte kunnat tro på alla vackra ord han sagt om dig.

Det är helt rimligt att du är arg! Men gör inte slut på fläcken i affekt, utan tänk noga över alla sidor av situationen - men stanna inte heller i något du känner att du kan acceptera.

#15: "Är det ok att vara trans- vs otrohet?" Att vara trans är helt OK och har egentligen inte så mycket att göra med att tända sexuellt på att "klä ut sig" till det andra könet. Att vara otrogen är inte OK.

IceTee
6/8/15, 3:30 PM
#22

#16 märkte du/ni inte att sexlivet inte fungerade innan ni gifte er? Fanns det inget som fick dig tänka till?

Medarbetare på Skor iFokus

obstitant
6/8/15, 4:55 PM
#23

För det första, säg inte "transa", det är nedsättande och många transpersoner tar illa vid sig av det.

Till saken: Jättetrist för er båda att han inte tidigare har kunnat stå för hur han känner och vill ha det. Även om det är väldigt begripligt att det är en svår sak att kunna säga så har det ju lett till att du har känt dig otillräcklig och oattraktiv i många år. Hade han vågat vara öppen hade du haft en möjlighet att välja om du ville leva med honom under de premisserna, och han hade haft en möjlighet att kanske hitta någon annan som han passade bättre ihop med.

Jag tror parterapi skulle vara ett bra alternativ för er, plus att han kanske behöver prata med någon för att komma underfund med sig själv och sin sexualitet, kanske rentav sin könsidentitet om det inte bara är en sexgrej utan något djupare. Och du behöver såklart få smälta detta och fundera över om det är möjligt för dig att fortsätta leva med honom eller om din längtan efter andra sorters sex och att få känna dig åtrådd är för stark. Hoppas ni kan komma igenom det med respekt för varandra och hitta en väg som känns ok för er båda.

maddechrisse
6/8/15, 5:58 PM
#24

Ok sorry visste inte att "transa " var nedlåtande. Inte meningen. Tack för din input

Honestyisdead
6/8/15, 6:36 PM
#25

Visste inte heller att det var nedsättande.

Honestyisdead
6/8/15, 6:38 PM
#26

Jag undrar om det inte är mer än att din man vill klä sig så. Med tanke på att han inte gillar att vara intim med dig. Han kanske inte ens tänder på Kvinnor

Tycker också att ni borde prata med någon utomstående.

maddechrisse
6/8/15, 6:53 PM
#27

Hera! Ja det är svårt att säga. Han har varit tillsammans med tjejer som ser bra ut, men jag tror han gillar att titta på killar med… Svårt när man inte kan få raka svar

Annons:
Loris M
6/8/15, 7:46 PM
#28

#27 Att han varit med tjejer innan behöver inte betyda att han är hetero. Med tanke på hur lång tid det tog för honom att "komma ut" för dig eller vad man ska kalla det för, så ville han kanske bara passa in och leva upp till förväntningar.

Jag tycker att du varit tillmötesgående och förstående tillräckligt som fått klara dig utan sex och säkert även med ständig känsla att inte duga. när det hela tiden handlade om honom. Och nu ska du igen vara tillmötesgående och gå med på att ha sex med honom i kvinnounderkläder?! Det ska du inte behöva göra. Precis som det är okej att män klär ut sig till kvinnokläder, så måste det vara lika mycket okej att det finns Kvinnor som inte tänder på det. Där ska du inte behöva kompromissa.  Visst är det synd om honom att han inte vågar prata om sin sexuella läggning eller preferenser, men du ska inte behöva gå med på det här. 

Jag tycker att det bästa är att prata med med familjeterapeut och försöka reda ut det här. Det blir säkert lättare för honom också att prata med någon utomstående. Skulle han vägra, så är det kanske dags för dig att gå vidare. du är inte lycklig och troligen inte han heller. Kärleken räcker inte alla gånger.

pyromanen
6/8/15, 8:46 PM
#29

Skulle han kunna leva med att du har en älskare? Jag förstår definitivt om du inte vill leva utan sex och jag förstår definitivt om du inte alls kan tänka dig ha sex men nån i damkläder, jag skulle inte fixa det utan bli totalt avtänd. Tänker att det är dags att se till dina behov! Du har all rätt att ha de behov du har och att få dom tillfredsställda.

maddechrisse
6/8/15, 9:05 PM
#30

Vet inte om han skulle kunna leva med det? Han är så stolt. Kallar sig för The proud dragon.. Och han har nästan tagit fördel av att jag har varit så dum i huvudet och väntat på bättre tider 😢

[Hadraniel]
6/8/15, 9:15 PM
#31

#30 Men tror du inte han skulle gå med på det om han också fick möjligheten att leta upp en älskarinna som tänder på att han klär ut sig i kvinnokläder under sexakten?

Fast är man så olika sexuellt att man i princip enbart kan ha njutbart sex med andra än varandra så kanske det vore bättre att avsluta kärleksrelationen och fortsätta som vänner istället såvida man vill ha kvar umgänget men inte intimiteten?

maddechrisse
6/9/15, 10:55 AM
#32

Jag förstår vad du säger Hadraniel- Vet inte om det kommer att fungera till 100% Du vet att efter han hade erkänt och berättat om att han ville ha tjejunderkläder med spets mm, försökte han backa på det hela, men jag är inte dum i huvudet. Jag fattar att han vill ta tillbaka det på något sätt!

Jag känner mig ganska arg över situtationen, jag menar….man berättar sånt här innan man gifter sig, inte ok att han har fått mig att må så dåligt, jag har känt mig ful, oatraktiv, otillräcklig, äcklig, tjock mm :-( älskar man verkligen någon annan än sig själv då på riktigt? Hadraniel: Vad betyder egentligen att han är transexuell i denna sammanhang. Gillar han killar också elelr vad är det egentligen, jag är så förvirrad ;-(

Honestyisdead
6/9/15, 11:15 AM
#33

#31 Men om han vill ha tex män, varför skulle ts stanna då?

Verkar ju inte vara kläderna som är största problemet.

maddechrisse
6/9/15, 3:01 PM
#34

#33 Hera- nej kläderna är inte det största problemet tyvärr!!

Annons:
sisela
6/9/15, 4:54 PM
#35

#32 egentligen har väl varken du eller vi en aning om han är transsexuell, transvestit, homo-eller bisexuell eller bara har en fetish för kvinnounderkläder?

Att han inte berättade innan kan ju också ha att göra med att han kanske inte visste själv eller att han inte vågade erkänna det för sig själv, ännu mindre nån annan.  

âven om du inte stannar hos honom, skulle du inte kunna stötta honom lite i det här och gå i terapi med det? Förstår att du mått dåligt, men det har han säkert också. 

För bådas framtida välmående plus era barns, så borde ni reda ut detta, och komma till nån slags accepterande av hur det är.

Honestyisdead
6/9/15, 5:06 PM
#36

#35 Bara fetisch är det knappast med tanke på det ts berättat.

[Hadraniel]
6/9/15, 7:43 PM
#37

#32 + #33

Att han tänder på att ha kvinnokläder på sig under sex säger ju ingenting alls gällande om han har preferenser för killar eller ej. Så har du inte fått några specifika indikationer på att han tänder på killar kan du nog släppa det spåret.

Att han inte är intresserad av sex kan ju enbart handla om att han behöver kvinnokläderna för att tända på grund av en fetish. Vet ju hur det  kan vara för egen del då jag har svårt att tycka sex är speciellt intressant om inte det finns en viss maktförskjutning åt kvinnans sida under sexet. Alltså kan jag ju tända rejält på en tjejs utseende, men vara i princip helt ointresserad av sex om det bara innebär att hon ligger som en död fisk och förväntar sig att jag ska köra missionären varje gång.

Sarah
6/9/15, 8:10 PM
#38

#37 är väl knappast speciellt många som tänder på död fisk… Inget konstigt med det.

Honestyisdead
6/9/15, 8:18 PM
#39

#37 Nu var det mer än ointresse om du LÄSER.

Och död fisk? Varför tar du upp det? Tycker du ts verkar vara det?

[Hadraniel]
6/9/15, 8:22 PM
#40

#39 Var ju mer "ett exempel" på att man kan tända på sin partner, men ändå vara  i princip helt ointresserad av sex med personen för att det inte är tillräckligt intressant. Sen vad som krävs för att det ska vara tillräckligt intressant sex skiljer ju sig rejält från person till person.

Honestyisdead
6/9/15, 8:35 PM
#41

#40 Nu var det ju som sagt mer än brist på lust.

Annons:
[Hadraniel]
6/9/15, 8:40 PM
#42

#41 Menar du att han inte vill kyssas och det? Finns väl vissa personer som inte tycker om just detta även om det inte är vanligt? Alla har vi väl vissa saker som vi ogillar som de flesta andra gillar att göra?

Upp till toppen
Annons: