Kan nån ge tips? :P
Det e såhär att ja dejtade en tjej mer elr mindre men efter ett antal incidenter (från min sida) Där ja delvis gick bakom ryggen på henne med andra tjejer å så(har svårt å håll i mina impulser) Lider av ADHD å andra NPF diagnoser) Men e väldigt högfungerande. Så kom hon på mig och gick in i min dator iom att hon blev misstänksam… efter det har det varit en berg å ddalbana med andra konflikter… men så för några veckor sedan så erkände ja att ja hade playat en del men att ja ångrade mig och skulle försöka bättra mig hon godtog min förklaring och sa likaså att det viktigaste var å försöka förbättra sig. samt att det var fint skrivet av mig.
Och då tänkte ja bjuda ut henne för å visa att ja menade allvar med det ja sa som en nystart men då svarade hon inte ens på meddelandet och då lät ja det vara å skriver nu inget mer. :S
Ja skrev inte ens nått flirtigt bara på vänskapsnivå..
Tror ni hon fortfarande e misstänksam? :S Men ja va ju ärlig hade man velat fortsätta som man gjort tidigare skulle ja väl inte erkänt. Om nån ens skulle göra det skulle ja bli mäkta förvånad..
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
Tyvärr har du ju visat att det inte går att lita på dig. Att du säger att det inte ska hända igen tar inte bort det du gjort. Och du drar dessutom upp diagnoser… dom har du ju fortfarande. Varför skulle ditt beteende förändras nu?
Handlingar säger mer än ord. Och har man redan handlat är det svårt att ändra på det.
Ja hon är säkert misstänksam och har svårt att lita på dig efter det du gjort. Jag förstår henne. Personligen hade jag dragit.
Man kan väl förändras :/ Även om det blir svårt så får man väl jobba på det! Ja menar du var väl inte samma person nu som för tio år sedan tex?
I fråga om otrohet och/eller svek så var jag samma person då som nu, ja
#3 Du kan säkert förändra ditt dåliga beteende. Men jag tvivlar på att det blir med henne.
Jag är samma person när det gäller mina värderingar som jag var för tio år sedan. Jag behandlar de jag älskar med respekt. Skulle aldrig få för mig att göra som du gjort och aldrig någonsin blanda in diagnoser i det.
Tror du ja blandade in Diagnoser när ja skrev mitt SMS? Nä, det gjorde ja övh inte…. Vet att ja måste jobba med min attityd och beteende…. om du tror att ja skyller på mina impulser så tror du fel…. ja gillar inte mitt egna beteende och om du tror ja e stolt över att ex. stå på ICA med ett tomt ica kort när inte ens halva månaden gått så tror du fel.
man kan aldrig skylla på sina diagnoser men det kan förklara ens beteende till viss del då man förmodligen inte skulle agerat på samma sätt ifall man blivit född med samma förutsättningar som standard människor.
Du blandade in både "impulser" och diagnoser här. Vad din hantering av pengar har med hur du behandlar andra att göra förstår jag inte alls.
Ta ansvar. Man är inte otrogen pga diagnoser. Inte heller pga impulser. Man är otrogen för att man inte respekterar sin partner tillräckligt och förmodligen för att man är omogen.
Du kan absolut ändra dig, men du kan inte begära att hon skall vara med dig när det händer. du kan bara fråga och hoppas hon vill. Du kan ändra dig allt du vill, och förbättra dig, men det ändrar inte vad som hänt, och vill inte omedelbart få hon att lita på dig bara för att du lovar ändra dig, inte ens om det faktisk händer behöver detta betyda att hon kommer lita på dig igen. Du har krossat hennes förtroende, och det är inte säkert detta kommer tillbaka även om du skulle ändrat dig hundra gånger. Som hera säger kan det mycket väl vara att du blir en bättre person för att du aktivt jobbar med saker du vill ändra på tillsammans med en annan än hon.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Vissa saker som går sönder är svåra att laga. Ibland går det med lite klister så blir det som nytt, ibland syns sprickor som aldrig försvinner, ibland går inte det man har sönder att laga alls. Lite så fungerar ett förtroende. Ibland kan man såra någon, men det går att laga. Ibland tar det tid, och oavsett hur mycket klister du använder så finns sprickorna där. Ibland har man helt krossat förtroendet, gjort det helt omöjligt att laga. Du har ju svikit den här tjejen. Vilket grad av svek det är enligt henne vet bara hon. Antingen blir det bättre med tiden, eller så blir det aldrig bättre. Det är upp till henne att avgöra när, eller om hon vill ha kontakt med dig igen. Tänk också på att det bara var några veckor sedan. Även om det skulle gå över är det troligtvis för tidigt. Hon mår fortfarande dåligt och vågar kanske inte släppa in dig i sitt liv än heller. Du kan inte kräva det av henne även om du var ärlig. Det tar tid och definitivt längre tid än ett par veckor. Backa och ge henne utrymme.
ja kräver ingenting så det e lugnt! Vill bara att hon ska förstå så småningom och vill hon inte så fine! Mitt motto e att inte enbart hänga sig fast på en person utan gå vidare om denne inte vill, så ja skulle det visa sig att hon inte vill, ja få finns det inte mycket att göra å ja då e det bara å släppa!
Å jo, denna problematik kan visst vara en del av impulsstörningen då man gör en sak utan att tänka efter ordentligt, ja skyller INTE på detta, utan detta har ja fått bekräftat av en psykolog bla så jo det vet ja…. å det e bla därifrån ja nu får hjälp att kontrollera impulserna bättre bla av medicinering men det hjälper inte fullt ut. men ja får hjälp med det på andra sätt oxå och det e ja tacksam över! :)
men ja ska självklart ta ansvar för det ja gör, det har ni rätt i (y) Så ja lyssnar faktiskt å tar till mig det ni säger även om det inte alltid låter så :)

Kommunicerar ni bara i text? Hon tyckte att ngt vart fint skrivet, hon svarade inte på sms där du försökte bjuda ut henne… Det känns ju inte direkt som ngn jätteansträgning från din sida efter detta enorma svek. Iom att du skyller mycket på diagnoser så ser jag inte varför du skulle ändra dig. Första steget till förändring är ju att erkänna att det här var ditt aktiva och medvetna val…

Och ärlig har du väl inte varit. Du erkände då du blev påkommen…
#10 Hur gamla är ni?
Att gå bakom någons rygg är enligt mig en av dem lägsta sakerna man kan göra, finns absolut ingen mening med att vara med en person om man ändå vill hålla på med andra, förstår absolut inte hur man tänker och resonerar när en person gör något sådant. Jag tror på en andra chans, dock inte när man gått bakom någons rygg och varit otrogen,
Vi e 25 år gamla båda två…. Å ja försökte ju bjuda ut som en nystart å jodå… ja tyckte j minsann ansträngde mig då¨ja tog mig tid å skriva va ja gjort samt att ja ångrade mig pga moraliska skäl å att det ger mig ångest!
Ocj ja skyllde INTE på mina diagnoser då ja inte ens nämnde detta för henne, så ja kan inte påstå att ja använde det som ursäkt då ja som sagt helt utelämnade den detaljen.
Dock så skrev ja att ja hade tråkigt och ville ha spänning och att det var pga detta ja gjorde det. Å ja passar på att påtala att ja INTE använde det som ursäkt utan det e fakta. Skillnad på å tala om orsaken och att skylla på nånting.
nej, vi kommunicerar inte enbart i text…. ja har försökt ringa någon gång ibland även om det inte har förekommit nu på ett tag pga detta… men försökt det har ja…. Det var inte så länge sedan vi träffades å bowlade och ska ja va ärlig kändes det rätt bra då… men ja lyckas jämt fucka upp nått.
Hon var både glad då(till synes) förutom på hemvägen då ja drog nått skämt om hennes farsas bil(inget elakt såklart men då vart det en LÅÅÅNG pinsam tystnad) samtt under små stunder på bowlingen när ja drog upp nått opassande.. så något låg helt klart å pyrde inom henne under den till synes glada fasaden.
#16 Så du skrev att du hade tråkigt och ville ha spänning och sedan undrar du varför hon inte vill träffas?
ja…. Men det e ju historia, försöker ju trots allt bättra mig. Men vill hon inte nä då får det väl va så då, Men ja ville bara ge min syn på saken. Å ja va ärlig men vad ja gjort och motivet.
Vi kan väl alla göra fel? Men det viktigaste e väl att man får sig en bakläxa å ta lärdom av sina misstag(dumheter)
En sådan sak tar man väl upp öga mot öga tycker jag. Du ringer "någon gång ibland" skriver du. Men du borde väl verkligen velat träffa henne för att prata om det som hänt omgående.
#20 som ja sa har ja inte skyllt på nånting, har inte ens NÄMNT ordet diagnoser för henne…. så det kan vi lämna nu å ja skulle aldrig ens tänka tanken att säga att det berodde på det te henne, så lågt sjunker ja inte :P

Jag tror att det är kört för dig med den här tjejen. Du har gjort bort ordentligt.
#22 Du drog fortfarande upp det HÄR.
#23 Skulle det va så så finns det ju inget å göra nått åt. Då har man ju iaf lärt sig en bakläxa.
#24 Är väl ok som en förklaring av sammanhanget när man vill ha råd, men det är ju aldrig en ursäkt. Alltså tycker i alla fall inte jag att det är fel att nämna sådant i en diskussionstråd.
#25 Så du har inte lärt dig den ännu?

Läxan, det är dumt att vara otrogen för att man kan bli påkommen och sen dumpad?
#22 ja ja vet! Men ja gav bara en eventuell BIDRAGANDE orsak…. Å ja skyller fortfarande inte…
men att tex en aspergare säger olämpliga saker och kanske har svårt å läsa ansiktsuttryck så att det blir missförstånd och så undrar den personen, då talar ju den personen förhoppningsvis om sina problem så man får MER förståelse för det som nyss hänt INTE pga att denne vill skylle ifrån sig elr på nått sätt skjuta ifrån sig ansvaret å det var samma här!
Ja tar fullt ansvar för det ja gjort å har FULL förståelse för att hon e besviken och iggar mig nu.
Men gjort e gjort ja kan ju inte göra det ogjort det ja KAN göra härnäst e ju att ha mina misstag i åtanke å ta lärdom av det! Å det har ja skrivit flera ggr här!
Å ja ångrar mig SJÄLVKLART! Ja har själv mått dåligt periodvis och haft dåligt samvete, så jo nog har ja tagit ansvar för det som hänt..
#28 ne såklart inte! Det man lär sig av e att inte göra andra illa förstås…
naturligtvis förstår ja ju att detta e fel, annars skulle ja väl skitit i å starta en tråd….
Du försöker bättra dig, huruvida det lyckas vet nog inte ens du själv och absolut inte tjejen. Hon skulle fortfarande riskera att bli sårad igen om nu träffades och gissningsvis vill hon inte det. Jag tror också att du får släppa henne.