Nogg om kärlek
Skrev ett litet inlägg i min nogg nyss om äkta kärlek/kärlek som går över. Skulle vilja ha lite kommentarer och tankar på det för att kunna spåna vidare och få lite perspektiv på det hela.
Som alltid är det ganksa rörigt skrivet i noggen eftersom jag skriver orden vartefter de råkar ramla in i huvudet =)
Någon mer som noggar förresten?
Intressant och väl skrivet men jag ser det på ett annat sätt.
Jag tror nämligen inte det finns något sådant som "äkta kärlek" utan att känslorna varierar från person till person och är lika individuella som de personer vi har känslorna för. Om du/ni förstår hur jag menar?
Jag menar alltså att det inte finns EN person man kommer att älska och heller inte EN känsla som är den perfekta kärleken. Utan flera, beroende på vad som händer i livet.
För mig är det nog så att vissa människor förändras känslorna inför, andra gör det inte. Men för mig har det inte med styrkan på kärleken att göra utan andra saker. Exakt vad vet jag inte dock… Kemi kanske. Eller något som man inte fick fullbordat.

#1 Förstår vad du menar och håller egentligen *motvilligt* med dig… Men jag vill/hoppas/tror att det finns en äkta kärlek som håller livet ut. Som klarar av förändringar och jobbigheter… Men sunda förnuftet säger mig att det inte är så =S
#2 Fast det betyder INTE att du måste lämna din partner eller att det inte kommer att hålla livet ut! Känslor och människor kan förändras tillsammans.
Vad jag menar är, att det ibland faktiskt är en slump om människor förändras isär eller tillsammans… Eller om det är ödet, det vet jag inte.
Men det betyder inte att det man känner är mindre värt. Jag har haft fina stunder med pojkvänner som jag kommer att minnas livet ut, även om vi bara var ihop mer än några månader. :)

Jag hoppas att det är så och jag kommer kämpa för det=) Tycker att kärlek har blivit så mycket av en slit-och-släng-grej. Funkar det inte dumpar man den man är tillsammans med och bli ihop med nån ny nästa vecka :S

Äkta kärlek. Är inte all kärlek äkta? För om det inte är det, då är det väl inte kärlek?

#5 Sant. Men alla som tror de är kära tror att det alltid är äkta kärlek…
Vänd på saken. Vad är oäkta kärlek?
Kärlek som tar slut var ju äkta medan den varade. Den kärlek jag hyst för mina ex var absolut äkta, just då.
Kärlek är kärlek. Den kan vara olika länge, ibland varar den livet ut. Om man vårdar den. Om man accepterar att den förändras och låter den göra det utan att få panik och tror den är "slut" för att den inte känns likadan.
Om man tar det lugnt och inte rusar iväg och jagar nya, mera spännande känslor för att man förväxlar kärlek med förälskelse.
Kärlek bara… är.