Relationer iFokus

Relationer

Etikettlänktips
Läst 650 ggr
kermit
0

Våga gräla - håll dig frisk

Jag sitter och klickar runt på Aftonbladet, och så hittade jag den här lilla artikeln:

Våga gräla - håll dig frisk 

Jag tror det är jätteviktigt att man ger utlopp för sina känslor. Det är inte alltid så lätt och ibland är det nog lättare att lägga ett lock på sina sårade eller uppretade känslor och gå därifrån än att verkligen säga ifrån och reagera. Med livet som insats.

Karmatarerskanise
0

Jag har dock svårt att veta när jag ska visa känslor och inte. Det kan ju gå till överdrift om man är en väldigt kännslig människa. Elller en väldigt arg.

SeaHawk
0

Ska man gräla när man blivit förkyld eller innan????

[Sajberlena]
0

Innan. Annars har du ingen som tar hand om dig när du är förkyld…Glad

Karmatarerskanise
0

Hehe :)

SeaHawk
0

Men om man grälar innan och man förlorar, då vill man ju inte nån ska ta hand om en som redan tryckt ner en i skorna igenom att vinna ett gräl…. Käns lite svårt detta tycker jag

zeretki
0

#5  Hehe, går alla dina gräl ut på att ena sidan ska vinna? Flört Brukar din partner trycka ner dig i skorna? *fniss*

*duckar för snytingen som kommer från SeaHawks partner*

SeaHawk
0

Klart att nån måste ha rätt om man grälar… annars är det ju ingen mening att gräla juh…Oskyldig

[Sajberlena]
0

Låt bli att bli förkyld?Oskyldig

[SharpMissy]
0

#6 Hehe, jo jag försöker trycka till honom så gott det går, men han är som en såndär jävla leksak som studsar upp igen hela tiden. Jag blir så trött…. *s*

Nä men ärligt, för att referera till artikeln som kermit skriver om; självklart är förträngda och undantryckta känslor något som gör att man går i konstant anspänning, vilket påverkar muskler, blodomlopp, nervsystem, lymfa och sannerligen också hjärtfunktionen. Sen tror jag att artikeln är överdriven när de skriver att man ska gräla för jag tror egentligen mest att det handlar om att man inte ska bära saker inom sig utan alltid se till att ha rensat luften mellan en själv och den man har något otalt med, partner, vän, chef, arbetskamrat etc. Men att rensa luften behöver inte nödvändigtvis innebära gräl.