Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 651 ggr
Karmatarerskanise
0

Föräldrarna ska träffas

Jag och min pojkvän är förlovade och har i november varit tillsammans i 3 år.

Våra föräldrar har fortfarande inte träffats.
Min mamma har hela tiden tjatat på mig att vi ska ha middag och bjuda in alla päron, men jag har inte haft lust då hans föräldrar inte en enda gång sagt att de vill träffa mina föräldrar. Alla bor i samma stad.

Jag tycker synd om min mamma som så gärna vill, och tycker inte om hans som tydligen inte är intresserad av att möta sin sons älskades föräldrar. kanske blivande ingifta familj.

Men den 12:e smäller det. Då har jag bokat in en middag.
Hoppas det går bra. Hans mamma har en förmåga till att vara otrevlig och tro att hon är bättre än alla. Speciellt då hon får i sig ett glas vin, eller fler.

Säger hon ngt till ngn av mina föräldrar brister det för mig, då kan jag inte blunda för hennes brister. Att hon är som hon är mot mig, det klarar jag, men hon får inte vara oförskämd mot min lilla mammis!

Önska mig lycka till!

Annette
0

Lycka till! Välj ett alkoholfritt alternativ, med tanke på svärmor ;)

[Vargnatt-]
0

Lycka till! Hoppas ni får en trevlig middag! :)

AlbaStiffler
0

Spännande, berätta hur det går. :-)

Ska själv försöka ha något liknande, vi har åxå vart ihop i 3 år, men våra föräldrar har bara träffats kort…

[SharpMissy]
0

Ja, tack och lov så är det ju inte föräldrarna som ska leva tillsammans, utan man själv som par. Att de vid något tillfälle träffas och uppträder anständigt, det förutsätter jag att det bara ska fungera. Min mamma och SeaHawks pappa har bara träffat på varandra vid dop och bröllop, och för vår del så lägger vi inga värderingar i det alls.

Men att förvänta sig att föräldrarna återkommande ska umgås, tycker jag inte är självklart alls.

Jag skriver som de andra, berätta gärna sen hur det gick!

Mezzo
0

mm förstår dilemmat lite.. eller hur man ska säga..
fast i mitt fall är det tvärtom..

jag vill inte att mina svärföräldrar ska träffa min mamma!
hon är Hemsk! och blir ännu värre när hon dricker (hon har dessutom alkoholproblem!!)

vet inte hur länge jag ska dra ut på detta, men kommer att försöka in i det sista…  ;)

vi har dock bara varit ihop i snart 2 år, men tydligen undrar väl sambons föräldrar lite.. tror de vill träffa min mamma..
men jag vill inte! skäms ju för henne.. usch! :(

hoppas det går bra med din middag och att din svärmor håller sig trevlig!:)

Stravaganza
0

Jag tycker faktiskt att det lät lite sött att du bryr dig om att hon inte får vara oföskämd mot dina mamma.