Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1763 ggr
freyya_
0

Borttagen från FB

Ja, jag ser att jag är plötsligt borttagen av en vän. Plötsligt vet jag förresten inte om det är, då vi inte pratat på någon månad. Jag förstår bara inte varför. Hon är vad man skulle kunna säga mest en internetvän då vi inte har kunnat ses så ofta pga att vi bor långt i från varandra. Men då vi har setts har vi haft kul och trevligt och hon har sagt flera gånger att det är så kul att ha lärt känna mig. När vi inte har träffats har vi chattat då och då eller på annat sätt hållt kontakten. Varit tanken att vi ska träffas då jag är i hennes stad någon gång och nu plötsligt ser jag att jag är borttagen som vän. Men "mina" vänner som hon träffat typ en gång på fest har hon kvar.

Hur hade du gjort? Är det tydligt att hon inte vill ha något med mig att göra? Jag förstår bara inte vad jag kan ha gjort. Vi har som sagt alltid haft bra kontakt och jag är en rätt oförarglig person. På sätt och vis känner jag inte för att fråga henne, jag menar, hon har ju tydligt visat ett statement att hon inte vill vara min vän. Sedan har vi ju inte hörts på någon månad, och hon har varit kort i tonen när vi har pratat senaste halvåret. Ska jag bara skita i henne?

Trist bara när vi har så mycket gemensamt med specialintressen och så.

Fridaaaa
2

Jag har blivit bortagen med utan förvarning. Har skickat och frågat på någon och någon annan har jag struntat i det. Vill personen inte ha mig på FB är det den personens val.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
6

Det går ju att bara skicka ett kort meddelande och höra om du gjort något fel, eller om personen är upprörd pga något du sagt eller så. Utan att göra det till en big deal.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

freyya_
0

#1 Jo, det känns som ett tydligt avståndstagande. FB har nämligen varit vår främsta kommunikation, så det handlar inte om att hon inte använder FB så mycket längre eller att det inte har med våran vänskap att göra. Ska fundera på om jag ska skriva…

freyya_
0

#2 Ja, jag hade så gärna bara velat veta varför. Visst, vi är varken varandras bästa vänner eller så, men jag känner att vi hade kunnat vara det om vi bott närmare varandra, och nu det här. 

Är bara rädd att verka efterhängsen eller dum.

Scorpio97
0

Jag hade förmodligen struntat i det.

Men jag tycker inte det är något fel med att skicka ett meddelande och fråga varför.

//Jessie

Urhasten
3

Varför låta världen kretsa kring Facebook? I och för sig förstår jag att det i just er vänskap gör det för kontaktens skull, med tanke på distansen - men jag hade inte gjort det till en så stor grej. Du kan ju alltid ringa till henne och höra hur hon mår, om ni har den typ av kontaktmöjlighet likaså.

Jag måste också påpeka att Facebook har buggat en hel del på senare tiden, i samband med vissa uppdateringar. Ibland syns man som vän, ibland inte.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Cindy S
0

Det låter som om hon velat avsluta kontakten tidigare, men inte vetat hur, om hon varit kort i tonen och har kvar dina vänner. Hon var väl "för snäll" för att säga något. Är feg/snäll själv och har gjort liknande(dock med en ursäkt vid borttagande).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Haku
0

jag förstår inte sånt iallafall om man inte längre vill vara ens vän tycker jag man ska kunna komma med en förklaring till varför det är väl det minsta man kan göra.

Allt oviktigt
9

Jag har raderat en massa folk från fb och rent krasst kan jag tycka att om det är som i ditt fall att det tar någon mån innan du märker det så spelar det ingen roll. Antingen så lär hon kontakta dig på annat sätt om hon vill ha kontakt och gör hon inte det så är det så

TrasselTroll
5

Jag är en sådan som "städar" i vänlistan med jämna mellanrum. Folk som jag inte håller kontakten med eller hör något ifrån plockas bort. Jag skickar inget meddelande eller så innan, jag räknar med att om någon helt plötsligt "saknar" mig som vän hör de av sig.
Men så är det så olika med det där med hur folk använder facebook, en del samlar på kontakter (ju fler desto bättre verkar mottot vara) och en del tar det där med "vänner" bokstavligt. Jag är av den senare modellen och föredrar att bara ha de som är mina vänner på min sk vänlista.

OlgaMaria
0

I en sådan situation hade jag absolut skickat ett kort meddelande och frågat varför hon tagit bort dig som vän.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Mrsarrow
0

Ja skriv och fråga, så slipper du undra :-)

Skogsraah
0

Jag hade nog frågat. Känns väldigt märkligt om hon tar bort dig men har kvar dina bekanta!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

n00bArtWork
0

Jag hade också frågat.. jag har "dumpat" några vänner på fb nu för att jag VILL att dem ska reagera för jag är så jävla trött på att få tjata för att vi ska ha kontakt öht.

Kalli
0

Jag har lyckats bli av med vänner utan att någon av oss (i alla fall medvetet) valt att ta bort den andra. Om du undrar, fråga.