Trekant?
Jag fick frågan av min kk för någon dag sedan och skulle kunna tänka mig att ha trekant med 2 killar vilket han vägrar. Han vill ha trekant med 2 tjejer vilket jag inte är så taggad på. Haha alla dessa problem. :) Lite nyfiken på hur ni skulle reagera om er kk/ pojkvän/ flickvän / andrahäft föreslagit trekant. Skulle det vara ok? Varför/ varför inte? :) Jag som är singel skulle kanske, kanske kunna ha det men om jag var i ett förhållande skulle jag nog inte vilja blanda in en tredje person. Men detta är bara mina tankar, hur tycker ni? :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Nej, skulle inte ha trekant. Jag skulle inte klara av att se min partner ha sex med en annan tjej, inte ens pussa en annan tjej eller se henne naken.
Tror inte jag skulle fixa med en annan kille heller skulle kännas galet fel.
Så nej tack till sånt!😛
(Och KK kommer jag aldrig ha hehe)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Med en kk? absolut, är hetero men skulle kunna tänka mg att testa båda delarna, en trekant (och vad man gör i den) är ju upp till de inblandade, finns inga regler, så jag måste ju inte slicka eller penetrera en tjej? Men om tjejen i fråga är bi torr jag henens läppa roch tunga känns precis som en killes om jag blundar ;P Sen kan ajg tror det är hett att se/höra kk´n ha sex med en annan tjej just brevid mig :D
Men ja en med två killar vore att föredra, inte egentligen bi-killar, då vill ajg vara i centrum för ärligt, jag finenr tåv killar som pussas och har analsex som mer avtändande än tanken att sälv pussas med en tjej så atte…
Men inne i en relation? Mjaee--- min kille vill inte ha trekant, så jag går inte runt och drömmer om det direkt, den porten är stängd. Men visst… om jag fick välja den trejde partnern och allt skedde på mina vilkor, men det är ju inte så, men som sagt, en dröm :P
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Kul att ta del av andras tankar. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Är i ett förhållande och skulle säga nej. Vill inte dela mitt sexliv med någon annan än min partner.
I teorin har jag inget emot en trekant och kan tänka mig att uppleva en, jag har dock svårt att se mig själv planera in en trekant som i "nu ska vi träffas och ha en trekant, woho!". Jag får hoppas att jag hamnar i en sådan situation oplanerat och spontant 😉
Har haft en trekant med en person som var i ett förhållande. Försäkrade båda parter om att jag inte hade någon önskan om att förstöra deras förhållande. I det här fallet kändes det konstigt när man kom i kontakt med killen vid DP eller likande då benen bara nuddade…men vem vet, hade inte han reagerat så kanske det hade känts bättre. Hon var hur som helst mkt nöjd =)
Men två är en fest tre är en pest heter det ju…så två eller kanske fyra eller varför inte 6 ;) men ojämna tal brukar ju inte vara någon höjdare…är min erfarenhet =)
Min kk och jag har vid några tillfällen haft trekanter där vi har en extra kvinna med. Tycker det är en kul grej nån gång men inget jag vill göra ofta. Ser inte mig själv som bi men vid de tillfällen har jag sex även med kvinnan med allt vad det innebär. Min kk är verkligen inte sugen på att ha en extra kille med så även om han skulle ställa upp på det för min skull så är det inget vi satsar på. Vi har däremot pratat om att det vore kul testa med ett annat par.
Lite osäker på hur jag skulle ställa mig till det i en relation men tror att om jag var helt trygg och säker på hans känslor för mig så skulle jag kunna göra det med.
Tog lång tid innan jag kände mig bekväm nog att göra det med min kk med men nu när vi träffats ca 1ggr/v i drygt 1 år så finns det en trygghet där som gör att jag vågar leva ut mer.
Medarbetare på Utekatter iFokus
Mmm som sagt. Ojämna nummer är ju ingen höjdare. Tror spontant att en par-trekant skulle kunna vara en positiv grej. Men har själv lite issues med komplett tillit. Äkta känslor osv.
Har fått den frågan men har sagt nej, vill inte att han ska hålla på med någon annan tjej..
Det låter ju sunt. Och ett nej är ju alltid ett nej…vad skulle han säga om du höll på med någon annan kille???
Som singel, Tja varför inte. Men inte i ett förhållande. Vill inte dela min kille med någon. Jag fantisera om det men skulle aldrig vilja blanda in någon annan i vårat sex liv. Ser grönt av avundsjuka bara tanken på att någonaannan skulle kyssa eller röra mig kille. Lägga benen om hans midja vill jag inte ens tänka på. Bara att att skriva det till jag slita bort den icke existerande personen från min pojkvän. Han är min :)
Anna och taxen Max
Håller med. Singel är ju en annan sak. En relation har man ju av MINST EN anledning ;)
Min kille fick tabbat sig förra veckan när han sa att om han hade sett mig tillsammans med en annan tjej så hade han gått igång som f*n på det och joinat direkt med oss båda.
Detta var inte alls uppskattat från min sida även om det säkert var menat som en komplimang. Jag förstår rent konkret att två tjejer som är med varandra blir väldigt sensuellt, men jag precis som många andra uppskattar inte tanken av min kille med någon annan, med eller utan min inblandning. Han förstod dock inte varför jag vart upprörd, så jag körde samma exempel på honom, med två snubbar istället och fick svaret "Jag hade hängt upp honom på väggen och matat honom med sina egna kulor." Så att eh….han fattade grejen till slut.
MEN som singel så hade jag kunnat tänka mig trekant med både en extra tjej eller extra kille, eller varför inte bara tjejer? Har varit lite osäker i min läggning senaste två åren, då jag kan attraheras oerhört mycket av Kvinnor, särskilt sexuellt! Det har varit lite jobbigt, men insåg till slut att rent sexuellt så är jag bi, men relationsmässigt är jag helt hetero. Skulle aldrig vilja ha en relation med en annan kvinna. Där vill jag ha en ordentlig karl! :)
Är jag konstig nu? :O
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
#13 har tänkt lite i samma banor :p har blivit som besatt av kvinnobröst. Men det har nog att göra att jag inte gillar mina egna utan skulle vilja ha finare bröst. Men relationsmässigt till jag också ha en ordentlig karl :) gillar deras breda axlar, grova armar och allt sånt. Gör att jag känner mig trygg :)
Anna och taxen Max
Nej, faktiskt inte. Jag vill inte dela min favoritpojk med någon annan alls. Likt #11 blir jag irriterad bara av tanken på det. 😛 Min pojk är min pojk, ingen annans.. haha!
Är gift och har en underbar fru och vi har haft både trekanter, fyrkanter och månghörningar 😃, utan några som helst problem. Det var snarare bara en vacker syn att se henne njuta med någon annan, så det gör vi gärna om igen. MEN, ett stort men, vi vill gärna känna personen väl innan så det inte bara är en random person. Och aldrig att det är alkohol eller fylla med i bilden vid sexet.
Sen får vi gärna leka med andra på egen hand, det bekommer oss inte. Det finns annat bli upprörd över i dagens samhälle :).
Jag och min man har varit ett par i 26 år och vi har det senaste året provat trekant med en väninna till mej. Vi tycker mycket om det, och har planerat in att ha det i helgen! Mellan gångerna umgås vi helt normalt alla tre. Det har fört oss närmare varandra, mig och min man, tycker jag. Våra känslor har blivit djupare och sexlivet MYCKET bättre! Men om man är i ett förhållande så handlar allt om trygghet och tillit. Inget man kanske gör i början av ett förhållande.
Hade sagt nej. Har inte sex med andra än den jag har förhållande med
Om en kk frågade mig, eller om jag var singel och blev tillfrågad så skulle jag nog säga ja. Men absolut inte om min man frågade mig, jag tror att det kan förstöra förhållandet.
/Christine
Som singel - ja. Har haft både planerad och oplanerad trekant som singel (med KK en gång).
I en relation - nej. Då jag är kär vill jag bara ha sex med den personen, inga andra.
Eftersom jag har ett bra förhållande så är det inte aktuellt. Det var aldrig aktuellt när jag var singel heller och tycker en del att det är kul so what. En gång blev vi inbjudna till gruppsex på ett danshak av en korpulent herre men nobbade den kvinna jag var med vara bara en danspartner och dessutom marinlotta. Hans fru var lika korpulent som honom men de hittade förmodligen ett annat par som de kunde ha kul med. Som sjöman har jag aldrig åkt på några sjukdomar för jag använder dykardräkt.
I mina fantasier vill jag gärna ha med en extra man tillsammans med min fru. Men i verkligheten vet jag inte riktigt om jag skulle våga. Kanske skulle starta negativa tankar hos mig om att inte duga.
Jag tror att en förutsättning för trekant är att man har ett bra förhållande från början. Är lite avis på dom som på det här sättet tar sexualiteten till lite högre nivåer och vågar bejaka sina fantasier.
Jag skulle inte tveka en sekund om det var rätt personer och jag var singel. Egentligen oavsett vilken kombination det skulle vara. Jag är bisexuell så även tre Kvinnor skulle gå bra.
Men nu är jag ju inte singel. Vi har talat om det min man och jag, och det är något vi båda skulle kunna tänka oss (det skulle i så fall vara en till kvinna), men jag vet inte om någon av oss är riktigt där än. Tilliten är det inget fel på och vårat förhållande är perfekt, men vi är nog inte riktigt redo än. Men jag tror absolut att det kommer ske förr eller senare.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Afturelding….
Bara att hålla tummarna för dig och önska lycka till =)
Är i ett förhållande och vi har pratat lite om det, men bådas svartsjuka är nog ännu lite för stor :P Det skulle kunna bli väldigt konstigt samtidigt som det skulle kunna gå väldigt bra. Men lär inte bli någon slags trekant på ett tag, vi måste bli mer trygga med varandra först :)
Frågan har kommit upp från min sambo med en xtra tjej, och jag är på! :D
som singel, ja. Men bara med två killar.
Varför ska jag ha trekant med andra tjejer för om jag inte tänder på det?
Killar tänder ju på allt o alla (sorry), o deras "våta dröm" är ju att ha sex med 2 tjejer. O dom fattar inte varför man inte vill ha sex med två tjejer o han, men tvärtom är helt osannolikt för honom.
fattar inte hur dom tänker, kan dom inte tänka sig in i hur vi tjejer tänker (svar nej) tyvärr.
#27 Nu säger du dock lite emot dig själv. Det är ju samma sak för killar kanske som för dig att de inte tänder på andra killar och därför vill ha två tjejer, precis som du, tänder inte på tjejer och vill ha två killar. Är ju samma sak 🙂
27 Först skriver du att killar tänder på allt och alla, sedan att de inte vill ha killar. HUR kan det vara fel att killen vill ha bara tjejer medans du får lov att bara vilja ha killar? Snacka om både fördomsfullt och dubbelmoral!
Tror ni missförstår #27 …
Bilden allmänt av en trekant är oftast två tjejer + en kille. I filmer, tv, media, socialt… det är ofta jag fått frågan om att ha trekant med två tjejer, aldrig med två killar :P Inte en enda gång.
Så jag upplever att #27 tar en ståndpunkt och argumenterar för att de tär okej för henne att faktiskt känna så. För det tas för givet att vi Kvinnor alltid ska ställa upp och "förstå" mannens ståndpunkt. Lite som med analsex- som oftast tas som självklart att kvinnan ska vara "villig" att ta i bajjan av allt för många män- medan vi alla vet att 90% av alla män, iaf vid en öppen fråga- skulle svara nej :P
Så ser iallafall statistiken ut i mitt eget umgänge, även band de killar som påstår sig vara bisexuella. Aye.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#30 Enbart läst vad som står inget annat. I så fall har inte #27 formulerat sig så bra, om det inte är så som det står som det menas. Eller helt enkelt en tolkningsfråga, jag & Hera verkar ha tolkat på samma sätt dvs det som står i texten.
om du är singel så tycker jag att du ska få välja precis som du vill,sålänge du vill och känner dig bekväm så visst.Men i ett förhållande tycker jag inte att det vore bra att blanda in fler personer,i ett förhållande tycker jag att det bara ska handla om de två personerna,ingen annan.
Om man har trekant så har jag tips om att man pratar först lite för att säga detta är jag på och jag önskar få ut detta. Att alla får säga sin önskan, letar men efter en till att ta in i sänghalmen så leta efter någon som har samma mål.
Det är inget ovanligt att killar vill ha med en till tjej det är inte för att sätta på den andre utan mer att se tjejer hångla lite smeka varandra 😉 Jag känner flera som har parbyte och även tar in bonuspartner i sänghalmen, jag anser att det är väl helt okej själv skulle jag kunna tänka mig både en tjej extra men även en kille extra men som läget är nu skulle jag inte vilja det utan det är senare det får inträffa isf
Nej, det skulle jag absolut inte kunna tänka mig. Enligt mig är det helt fel eftersom jag anser att sex är en njutning mellan två parter som verkligen älskar varandra!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Aldrig!
Känns som att jag är den enda som svarade ja på frågan.. Jag ÄLSKAR min sambo, men kan tänka mig en tjej till i sovrummet.. Är BI-nyfiken och det är en fantasi sen tonåren hos oss båda att ha en 3kant bestående av två tjejer och en kille.
Är man säker i sitt förhållande och älskar personen så som han och jag gör, så varför inte.
Sex är en njutning ja, så varför inte njuta med flera?
36 Varför inte? Därför att är man inte intresserad av att ha sex med någon annan än sin partner så har man inte det. Har man dessutom redan ett bra sexliv saknar man inget.
Nej. Mitt sexliv med min partner tillhör bara oss. :-)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Jag har pojkvän/sambo och vi har haft trekant med hans bästa kompid. Känns absolut inte konstigt att umgås som bra vänner efter en sådan sak. Vi alla tre hade kunnat tänka sig göra om det och ingen av oss ser något fel i det. Få jag var singel hade jag en del trekanter. Både med två killar men också med två tjejer ibland. Samtliga inblandade parter har gillat det och skullr jag känna mig minsta osäker på en person skulle jag tacka nej. Vill lita på personerna i fråga och därför har det ofta blivit vänner! :)
Kalla mig trångsynt, men jag blir lite äcklad av tanken av trekant, oavsett om en till kille el tjej skulle vara med. Gäller både i ett förhållande el KK (Är inte mycket för KK för övrigt).
För mig är sex något som binder ihop två människor på ett djupare plan utöver den mentala biten. Fler än så känns väldigt opersonligt och konstigt för mig. Sen är jag ju "förhållandetypen" också, gillar inte "knulla runt"-stuket.
#39 Jag skulle känna mig extremt obekväm med att en kompis slänger runt med ballen i samma säng, och gör saker med min flickvän..nä, fi fan, ryser av tanken ^^ Där ser man vad olika folks tankesätt är kring detta.
Jag finner det intressant att argumentet "om man har ett bra sexliv saknar man inget" kommer upp rätt ofta, inte bara här utan även på andra diskussionsforum.
Det har allra oftast inte alls något med att göra att man skulle ha tråkigt eller ett dåligt sexliv som gör att man gillar trekanter eller månghörningar. Det är nog mycket mer en fråga om smak och tolerans. Och som många säger, det passar inte alla.
De gånger vi haft det har det ju alltid varit med vänner vi känt redan sen innan. Ingen random människa vi träffat på någon klubb.
Det är ditt val! Gör inget du inte känner dig bekväm med! Jag har haft 3 kant med en till tjej, mina två bästisar och jag höll på ett tag. Han är nu min pojkvän och hon är mer som en del av mig! Jag är dock bisexuell så såg inget fel att vara med en till tjej, men jag skulle aldrig kunna tänka mig vara med två killar. Känns obekvämt, alla är vi olika! Lycka till! :)
Rensat i tråden! Personliga påhopp är inte tillåtna!
/Christine
41 ungefär lika intressant som "om man är säker i sitt förhållande".
ChristianK: Det blir jag också!
** Energy Pethead
#47, man bör ju dock vara säker på sitt förhållande och sin partner innan man gör det där, dvs ha pratat igenom det noooooga. Så man undviker onödiga svartsjukedramor och annat trist onödigt.
Det jag menade är jag förstår inte riktigt varför sexkonstallationer med flera än två personer så ofta, när man är i ett förhållande, skulle vara detsamma med att man har ett tråkigt eller dåligt sexliv.
Det kanske snarare är så att man faktiskt gillar att se sin partner med andra, man kanske är polyamorös, det kanske ger ännu fler nya tips och tricks och sen kanske man helt enkelt ser det som ett sätt att umgås med sina vänner också.
Att folk inte vill har ju en mängd olika orsaker, och det är ju allas fria val att göra eller inte göra det.
49 Det är självklart en smaksak.
Finns ingen bättre sex än med den man har äkta känslor för, och den blir bättre & bättre för varje gång! Sex med hela sin själ inbegripet är, vackert, hett och helt fantastiskt och då vill man inte blanda in andra.
Har testat det mesta andra. Alla varianter. Men det är inget för mig. Men känner mest ånger för det! Mer skada för min själ än nytta. Rättare sagt.. jag känner mej äcklad av tanken att jag faktiskt har gjort som jag har gjort. Så tänk en extra gång..
Fee: Exakt!
** Energy Pethead
51 DU tycker att det är det vackraste. Det innebär på intet vis att alla andra tycker det eller att det är rätt för andra.
Allt som uttrycks i tråden är personliga åsikter. Finns inget rätt eller fel utom i vår egen hjärna. Finns ingen som helst anledning att diskutera rätt eller fel.
Själv lockas jag av tanken att ha med en extra man till min fru. Men skulle ändå reagera väldigt negativt om förslaget kom från henne.
Jag skulle heller aldrig kunna föreslå henne att ta med en annan kvinna. Då kan jag garantera att hon skulle bli både ledsen och arg.
#53 Ja! Jag tycker så!
Liksom alla andra uttrycker hur de känner!
TS Sweety frågar ju om vad vi själva tycker.
Jag menar inte att jag sitter på en absolut sanning. Bara säger hur illa det kan kännas om man gör något som man inte riktigt tänkt igenom..
Jag exempel har en vän som har trekant med sin pojkvän & en gemensam vän till dom och har de har jätte bra sex.
Och dom har ett jätte bra förhållande.. För dom går det bra. och jag är glad för dom.
Men för mig går det inte! För mig känns det pissigt! Att gå med minnes bilder som vägrar försvinna från något som gjorde mig "obekväm" är inte det roligaste. Därför viktigt att betänka om man är osäker inför något.
Det är bättre att betänka, än att vara förhastad och ångra sig!
Liksom min vän & hennes pojkvän pratat om det & tänkt igenom det.
Alla fungerar olika! Alla dras vi till olika och tur e väl det!
Det jag dock inte förstår med folks argument emot det är att det (ofta och i mångas argument) skulle vara för att man har ett tråkigt eller dåligt sexliv.
Varför tror ni att det verkar vara det som folk får för sig, och inte att det kanske sker just därför att man har ett bra sexliv?
56 lika lite förstår jag argumentet att man inte är trygg i sitt förhållande om man inte blandar in fler. Det argumentet ser jag ofta.
För mig är trekant en överkurs i sex!
** Energy Pethead
Jag skulle definitivt vilja prova och har pratat om att göra det med min nuvarande kk. Men ärligt talat fattar jag inte riktigt hur man ska gå tillväga att hitta nån tredje part. Finns ingen naturlig person i vår omgivning. Hur har ni hittat "den tredje"?
#59 Jag har inte letat efter någon tredje, men jag kunde ha blivit den tredje. Jag blev tillfrågad på ett uteställe. Det var ett par (man/kvinna) som kom fram till mig där jag stod och dansade. Vi dansade ihop och pratade lite smått. Efter en kort stund frågade tjejen (på ett väldigt respektfullt vis) rakt på sak om jag hade lust med trekant. Jag blev glad och smickrad, men det var inte något bra läge för mig då så jag tackade nej.
Kanske är ett sätt? Om det är bra vet jag inte. Men för mig var det enbart positivt att bli tillfrågad, även om det var helt okända människor.
Skulle kunna tänka mig trekant om jag är singel och om jag, mot förmodan, får ett behov av att "bara" ha sex. Om jag är i ett förhållande så beror det helt på vilken relation vi har. Det måste i så fall kännas 100% tryggt för båda.. Men tror inte att det är möjligt om man älskar varandra. Jag är mycket tveksam om jag skulle vilja oavsett. Jag har trots allt haft det riktigt bra utan en tredje person…🤪🙂.
#58 En överkurs?
#57 Hjälp vilka påhopp! Snacka om att leta fel..
Jag såg att jag hade skrivit "man" istället för "jag" på min motsägelse". om det är det felet du hittade. Att "då vill JAG inte blanda in någon annan". Så förlåt om jag har stött mig med dig!
Andras val och tycke är inte min sak..
JAG gillar dock fortfarande inte trekant och har testat med bästa vänner och annat folk! Jag har testat tjejer och killar. Jag känner mig fortfarande hetro & mono!
end of discussion
Fick min man att erkänna att hans sexfantasi var en trekant, han trodde att jag var helt med på noterna men det är jag inte. Varför vill man ha sex men någon annan? Vi har ju för övrigt bra sex, känns ju som att man inte duger och räcker. Hur ska jag nu ta det med honom?
Nej. Jag vill inte se min partner ha sex med andra, och min partner vill inte se mig ha sex med andra = ingen av oss vill ha en trekant, vi klarar oss bra som det är :)
Jag skulle aldrig klara av att se min partner med en annan, aldrig.
Sexigt i fantasier kanske men absolut inte i verkligheten.
Han är inte heller intresserad av liknande, det är vi två som gäller :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
När jag var ugn hade en kväll trekant med min tjej och hennes kompis så resultatet var att jag förlorade min tjej och de två tjejerna blev osams. Det hände spontant och båda var villiga och vi hade drack lite sprit också. På morgonen allt var normalt med började sent på eftermiddag som bråket mellan de två startat och jag blev grillad i mellan då allt slutat med en hej då per telefon mellan alla oss tre.
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Min kille vill inte ha en trekant med två tjejer för han tycker att det skulle bli för mycket jobb för honom men däremot med två killar skulle kanske vara bättre men sen igen sa han att han skulle inte klara av att se en annan kille röra mig.
Jag är nöjd som det är. Jag behöver ingen till person i mitt sexliv.
Med min pojkvän och en till kille alternativt ett till par så vi blir två tjejer och två killar.