Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 906 ggr
Destany
0

behöver skriva av mig

eftersom detta e en sån bra sajt så känner jag att jag vågar skriva av mig här..

Nu e det så här att mitt ex har flyttat tillbax till den lilla byn jag bor i.. han har varit härifrån sen det tog slut typ o det e för drygt 4 år sen..men vi hade kontakt från o till  ca 1 - 1½ år senare. han e den jag varit mest kär i o han sårade mig så otroligt djupt så mitt hjärta har inte återhämtat sig än..min kompis berättade det i går och jag blev ledsen o rädd inombords.. kan inte visa nåt utåt..rädd för jag vill verkligen inte träffa han igen eftersom det sista jag hörde av honom var att han hotade mig..ledsen blev jag för att alla känslor jag förtryckt har kommit upp till ytan igen.. det e så olägligt för jag har börjat bli lite intresserad av en kille jag träffat på nätet( inte träffat han i verkligheten än) men jag vill o nu när han kommit tillbax så påminns jag av all smärta igen en kille kan orsaka o det gör att jag backar… jag känner mig helt tom inombords o vet inte hur jag ska gå vidare…..

vanessa
0

Jag har varit i din sits, i princip exakt. Han låter lite som den du hade, som hotade, skulle ta sitt liv eller mitt och satte en kniv mot min strupe.  Och jag gjorde det dumma att jag föll igen. Det skulle jag inte ha gjort. Det tog sedan slut med att om jag hade haft ett gevär i handen så hade jag använt den. Så det var väl tur för honom att man inte har det.

Idag är jag väldigt lycklig och gift sedan tio år med en annan man. Så glöm han som gjort dig illa, för det kommer aldrig att bli bättre än det var första gången. Och öppna dörren till andra, väldigt underbara män som faktiskt vandrar runt där ute.

I mitthjärta och själ så är han död, och då menar jag inte en sorglig död, utan han är inget. Sista gången jag såg honom undrade han om jag var sur på honom. Svarade "du är inget för mig. Du betyder mindre för mig än ett dammkorn". Det tog hårt på honom. Sedan har vi inte setts och även  om vi skulle mötas igen, så skulle jag akdrig, aldrig falla igen för honom. För han betyder verkligen inget för mig.

Så ha det i bakhuvudet, att om du skulle falla för honom, så kommer det inte gå bra hur underbar och vänlig han än verkar vara. Stäng den dörren och öppna till nya själar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Destany
0

tack så mycket för ditt svar.. nej jag vill inte bli ihop med honom igen..klarar och vill inte gå igenom det igen..dessutom hade han nog inte kunnat behandla mig så igen jag var ung o naiv (18år) känslorna som kommit upp e inte kärlekskänslor utan det e smärta. all smärta han uttsatte mitt hjärta för börjar värka igen. det e de känslorna jag vill bli av med för jag vill våga satsa på nån igen men jag vill inte bli så sårad igen. men om jag ska erkänna det så e jag oxå rädd för att stöta ihop med honom för då märker jag ju om känslorna verkligen försvunnit….