Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3764 ggr
Eioo
2

Hemskt... Vill bara dö

Nu har jag varit på semester i fyra dagar. Fyra hemska, hemska dagar med min pojkvän och hans tre kompisar. Jag gör aldrig rätt. Allt jag gör blir han arg för, jag umgås inte tillräckligt med dom, skämmer ut honom när vi dricker, låter honom inte göra vad han vill, etc etc. Vad han vill är att jag ska ge honom space. Space menas att jag ska låta honom röka på med sina polare och låta honom titta och glo på brudarna som springer topless på stranden. Vi har redan haft världens största tjaffs och sagt att vi ska göra slut när vi kommer till sverige. Vi har redan blivit sams och bråkar flera gånger. Det känns som om kärleken är borta. Jag hatar dessa killar, som sitter och röker på och helt alvarligt sitter och talar om att de ska dra till en bordell eller iaf strippklubb om dom inte får fitta. Jag hatar dom och kommer föralltid känna mig osäker när min kille ska hänga med dom i framtiden. Det vill säga om det blir någon framtid. Inatt kissade jag på mig när vi hade druckit lite föe mycket, i sömnen. Då jag tydligen krypt ned i min killes säng ist, något jag inte minns alls. På morgonen var han jättedryg och rent ut sagt elak, och var väldigt ivrig med att berätta vad som hände. Sedan drog han när han fick mig att gråta med sina polare ut. Jag känner mest att jag vill kasta mig från balkongen och bara dö. Jag hatar hans kompisar och jag hatar honom. Jag hatar hur osäker och obetydlig dom får mig att känna mig. Jag hatar att allt ska vara mitt fel för jag inte är "tillräckligt social, skämmer ut honom och inte låter honom ha semester ifred". Varför tog du med mig då? Det skulle vara en semester med bara han och jag men han tjatade sig till att kompisarna skulle med. Och nu känns drt som om jag sitter i fängelse… Hjälp. Har pratat med honom och han bryr sig inte. Det är iaf vad han säger eakt i ansiktet till mig

Inkanyezi
38

Lämna den killen och glöm honom. Och lägg av med att dricka alkohol.

Ria74
23

Men usch stackare! Kan du inte kolla om du kan åka hem? Vet inte var ni är, men ta din biljett hem och ditt pass (tror jag läste ni var utomlands) och åk till flygplatsen och se om du kan boka om biljetten så du kan åka hem.

Vill du inte åka hem/kan inte boka om biljetten, se om du kan åka till ett annat hotell eller i alla fall få ett eget rum så du slipper vara med dom.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

iWontBite
11

Alltså fy fan, du ska inte behöva vara med en sådan snubbe, vilket as helt ärligt. Du förtjänar mycket bättre. Intala dig inte att ni kan bli bättre, han är inte värd det.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

sisela
8

Alltså, han låter som en man ska hålla sig borta ifrån om man vill må bra. Vilken skithög! Vad trist att du sitter i den situationen nu. Har han haft samma tendenser tidigare? Det verkar inte vara nån vidare bra grund att bygga ett fortsatt förhållande på. Kan du hålla dig för dig själv så länge semestern varar och så bryta upp när ni kommer hem?

Surpan
10

Försök åka hem tidigare. Ring någon i sverige och se om de kan fixa med biljetter om du inte har internet och sådant där du är nu. Annars, kolla upp om det går några flyg och åk till flygplatsen för att boka om. I värsta fall får du väl flyga till Köpenhamn eller något och ta tåget hem. Du ska inte behöva stå ut med höga människor mot din vilja. Är det första gången du träffar hans vänner? Kan du byta rum med hans vänner så länge? Eller dra till ett annat hotell? Drick ingen alkohol just nu, det kommer bara förvärra bråken och göra att du hamnar i utsatthet. Är ni väldigt unga? Hur länge har ni vart tillsammans?

/Surpan

Ambrose
6

Usch. Du förtjänar långt bättre än en sådan skithög!

Om du har råd/kan, ta in på ett eget hotell/rum och hitta på roliga saker på egen hand resten av resan! Bada, snorkla, åka på tur, kolla på djurlivet, eller vad som nu finns att göra där du är. Kanske unna dig själv med något spa eller liknande. Gör din semester till något bra och trevligt istället för det är du värd :)

Vill han hellre röka på med polarna och jaga brudar så tycker jag att han har gjort sitt val och visat sina prioriteringar.

Och som #1 sa skippa alkoholen. En semester ska man njuta av och komma ihåg, inte supa bort :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Eioo
1

Jag är 17 och han är 22. Hans polare är typ 22-25. Vi har varit tsm i snart 2 år. Jag har ingen möjlighet att ta mig hem för det går inga flyg, och kan ej byta rum för vi husar i en yttepytte lägenhet där två får sova i vardagsrummet. Kan inte göra så mycket heller för som 17åring är jag inte stenrik. Kan inte göra slut med honom heller när vi kommit hem för han bor hemma hos mig, då han inte har råd med lägenhet. Så i praktiken funkar det inte att göra slut när personen sover i samma säng. Jag skäms och kan knappt titta hans polare i ögonen. Jag vet att han sagt till alla att jag kissat på mig etc. Jag sa till honom redan första dagen att jag kände mig obekväm med att dom rökte på, och att jag iaf inte ville att han skulle det. Han blev ledsen och arg och fick mig att känna mig som världens sämsta flickvän och som om jag håller honom tillbaka. Jag är fast och jag pallar inte., pallar inte känslan av att göra allt fel och orkar inte se honom ha kul med dom för att sedan vara arg, dryg och kort mot mig.

Ria74
27

#7 Ring hem till dina föräldrar och förklara läget så kan dom kanske hjälpa dig.

Sen kan du självklart göra slut när du kommer hem om du vill. Att han bor hos dig spelar ingen roll, han får ju flytta såklart. Du har ingen skyldighet att hålla ihop med honom för han ska ha nånstans att bo. Att han inte har råd med egen lägenhet är hans problem inte ditt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Melbun]
18

Men om han bor hos dig och du kastar ut honom är det inte ditt problem ifall han inte har någonstans att ta vägen? Så som han behandlar dig förtjänar han inte mycket mer än att bo på gatan. Hoppas du inser att du är bättre än det här och att du förtjänar så mycket mer, men det är bara du som kan göra något åt situationen.

Scorpio97
13

#7 Han röker på, kollar på andra tjejer och inte verkar respektera dig eller vad du vill alls, och verkar ärligt talat inte som någon bra pojkvän. Så om du vill göra slut, så tycker jag att du ska göra det. Att han inte har någonstans att bo är hans problem, inte ditt. Varför ska du bry dig om honom när han inte bryr sig om dig? 

Kan du inte bo någon annanstans eller ta dig hem just nu, kanske du tyvärr måste "stå ut" tills ni kommit hem. Men det betyder ju inte att du måste vara med dom om du inte vill. Tänker dom gå ut kan du stanna inne eller göra något själv, även om man inte har pengar så kan det vara roligt/trevligt att bara promenera omkring.

//Jessie

Sweelin
15

Dumpa idioten. Han får väl bo hos någon kompis? Han är vuxen och skulle väl ha sparat pengar till lägenhet istället för att resa och röka på. Aldrig i livet att du ska ställa upp för honom. Han har 3 månader på sig att flytta och under tiden kan han väl sova på golvet

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

sisela
12

Han kan väl sova på en madrass hos en av sina älskade rök-kompisar. Släng ut honom. Det är bra att det är din lägenhet. Hur många dagar är det kvar av semestern? Försök att ha så lite att göra med dem som möjligt. Ge honom det "space" han så gärna vill ha, men för din egen skull.

Surpan
12

#7 När ni kommer hem kan ni visst göra slut. Han är vuxen. Han får lösa det. Det kanske känns konstigt för dig som är så ung, men han kommer klara sig. Många par separerar. Släng ut honom. Och ring dina föräldrar. Dom kanske kan låna ut pengar till ett vandrarhem för dig så länge, eller stötta dig på andra sätt. De kan säkert hjälpa till med sånt som kan behövas fixas med när du kommer hem också.

/Surpan

[AE.]
7

Att han får dig att känna dig "osäker och obetydlig" eller som "världens sämsta flickvän" betyder inte att du är det. Han verkar inte göra dig lycklig, han verkar inte få dig att växa och må bra. Han verkar inte bry sig om dig. Han är INTE ditt ansvar. Ta hjälp att köra ut honom från ditt hem när ni kommer hem om det behövs.

Sarah
13

Klart att du kan göra slut, släng ut idioten! Du har inget som helst ansvar för hans boende. Han verkar vara en usel pojkvän och du förtjänar bättre!

OlgaMaria
14

Nu kanske inte din föräldrar har ekonomisk möjlighet att hjälpa dig, men om jag var din förälder skulle jag vilja att du ringde och bad om hjälp så skulle jag betala för ett alternativt boende tills du kan resa hem. Usch vilka typer! Snälla du, gör slut med honom när ni kommit hem och kasta ut honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sankar
5

Men usch! :S Jag säger som andra här, använd resten utav semestern till att hitta på saker för dig själv. Ta promenader, kolla om det är några billiga/gratis evenemang på gång där du är, hitta en fin plats där du kan slappna av och läsa en bok, etc.  Och ta kontakt med dina föräldrar. Kanske kan de hjälpa dig med boende, annars kan de kanske åtminstone vara till stöd. Om det inte finns ekonomi till något boende kanske couchsurfing.org kan vara något? Där kan man hitta värdar över hela världen som erbjuder gratis boende. Det fina där är att man även ofta kan bli runtvisad i staden och få riktigt trevligt sällskap av den man bor hos. Men var riktigt noga med att kolla så att de du eventuellt skriver till har många positiva referenser (och inga negativa, för den delen). Och berätta för dina föräldrar vart du tänker bo i så fall. 

Och ha absolut inte dåligt samvete över att göra slut med honom sen! Han är vuxen, han klarar sig. Men du ska absolut inte behöva lägga fler år av ditt liv på någon som behandlar dig sådär!

[Endless mind]
4

Vilket drägg till kille, bara att dumpa och gå vidare i min mening, finns så mycket bättre! :)

Sarah
8

En dryg pundare är inte värd att dö för heller :)

pyromanen
18

Hur har han råd med flygresor och röka om han inte har råd med hyra? Håller med övriga här! Vilken oschysst kille! Detdär "space" han vill ha tycker jag du ska ge honom på livstid. Sen kan du leva ett bättre liv utan han! Det är inte kärlek det sättet han är mot dig på!

Portie
7

Hade sparkat ut han illa kvickt. Inte ditt problem att han inte har någonstans att bo,  inte ditt problem att han inte har pengar. Hade aldrig accepterat att bli behandlad på det sättet.

[LadyK]
10

Vilket land är ni i? Ta kontakt med ambassaden och berätta hur det ligger till de kanske kan hjälpa dig hem, du är trots allt minderårig. Och ring till dina föräldrar för guds skull jag hade oroat ihjäl mig om min dotter hade hamnat i en sådan situation. Hoppas verkligen det löser sig för dig. Kram

Mr.J
8

du är alldeles för bra för din pundarkille, DUMPA snarast möjligt, flickvänner ska uppskattas och han verkar ha lite fel prioriteringar

obstitant
5

Om Svenska Kyrkan finns där du är (de finns på många ställen i världen där svenskar finns) så brukar de vara bra på att hjälpa en när man hamnar i nöd också.

Maria
5

Hur länge ska du vara borta på semester? Eländet kanske snart är slut.

Annars är Svenska Kyrkan en bra idé. De brukar vara hjälpsamma.

/Maria

Rainee
5

Hur går det? Du får gärna höra av dig.

Tjeja
8

Du har inget som helst ansvar för hans boende eller väl och ve när ni kommer hem! Han har skarpt förbrukat sin rätt att leva på din bekostnad för länge sedan, han har aldrig ens haft den rätten! 

Så försök ta dig hem och släng ut pundaren för alltid! Han är äldre än dig, myndig och har eget ansvar för sitt livsuppehälle. Han kan gott sova på golvet hos någon pundarkompis istället eller vad fan som helst! Men med dig ska han inte vara och besvära något mer!

Berätta hur det går snälla. Vi är många här nu som hejar på dig och som ger dig vårt fulla stöd!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Catta-
2

Hur har det gått?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"