Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2951 ggr
Hubert_
0

Gjort flickvän illa

Hej. Vet inte hur jag ska börja det här egentligen, men jag har träffat en sjukt fin tjej för ca 1 år sen. Hon är 21 och jag 30.
Första tiden vi umgicks ( vi var inte ett par )berättade jag av någon dum anledning om några av mina gamla dejter. Under tiden som vi sågs så fortsätte jag har kontakt med en tjej, inte för att jag var intresserad av henne längre utan för att det av någon anledning bara blev att vi fortsatte skriva till varandra via sms det var som ett tidsfördriv som jag inte la ner någon större energi på men jag blev ändå glad av att höras med henne.  Jag hade även några bra tjejkompisar som jag också brukade höras med.  Men det jag inte visste var att tjejen som jag nu börjat träffa ganska ofta störde sig extremt mycket på att jag pratade med andra tjejer, även fast jag inte var intresserad av dem på samma sätt, ( vilket hon såklart inte visste  ).

Hon började prata med andra killar, och jag störde mig på det. Och istället för att säga något åt henne så hördes jag bara mer och mer med den här tjejen som jag brukade smsa med, fortfarande inte intresserad men ville försöka få nuvarande flickväns uppmärksamhet. Känner att jag var osäker på vad nuvarande flickvän ville med mig, och kände att jag lika gärna kan ha kvar en backup ifall det inte blir något. extremt onödigt och dumt tänkt av mig men jag gjorde så ändå.

Till en början så berättade bara nuvarande flickvän att hon skulle åka iväg och jobba någon annanstans, att hon ville resa och att hon inte ville vara med en sådan kille som mig. Jag förstod inte riktigt varför hon kände så eller tyckte så om mig, men det var ju för att hon tyckte att jag varit ett riktigt svin som inte brydde sig om henne när vi började träffas utan hördes fortfarande med en annan tjej.  Jag försökte förklara att jag var kär i henne men hon skrattade bara bort det.  Jag har varit singel i några år, och jag bor i en liten stad och har varit ut en del. Jag har gjort några felsteg och stött på ganska många tjejer om jag ska vara helt ärlig. Något som jag nu skäms och ångrar något så fruktansvärt.

Men efter att jag och nuvarande flickvän har sett i ca 6 månader så kommer vi som till en punkt då allt falerar, hon är så arg på mig att hon tänker be mig dra och jag känner bara att allt håller på att bli helt tokfel för jag är ju helt sjukt förälskad i den här tjejen.  Under den här tiden så är det påsk, och jag har en fest hemma, många olika människor kommer bla den här tjejen som jag har smsat med under tiden jag och min nuvarande flickvän har träffasts, fortfarande så är jag inte ett dugg intresserad av henne utan det är en kompis som kommer på fest helt enkelt, jag umgås med hennes syster och hennes pojkvän annars på fritiden så jag tycker egentligen inte att är någon stor sak att hon är på fest hos mig vilket hennes syster och pojkvän också är, jag och min nuvarande är inte ett uttalat par och hon säger fortfarande att hon inte vill vara med någon som mig. men vi sover med varandra i stort sett varje natt.

Påskenfesten leder till att vi åker på krogen, samma krog som min nuvarande flickvän jobbar på. hon vill inte prata med mig och kvällen tar slut. jag vill åka hem och får åka hem i samma bil som tjejen jag har smsat med, helt oskyldig så åker jag bara hem till mig och hon hem till sig. Men min nuvarande flickvän ser ju det här och tror att jag gått hem med den här andra tjejen och blir ju såklart jävligt ledsen och besviken på mig men säger inget.

Påsken tar slut, och jag och min nuvarande träffas för att prata ut, hon vill inte träffas mer och säger att hon äcklas av mig och allt jag gjort. Jag blir ledsen och försöker förklara för henne att jag älskar henne, att det är henne jag är kär i och vill ha. ingen annan. det är ju trots allt sanningen. Hon börjar gråta och berättar att hon vill ju vara med mig också och att det är mig hon är kär i och vi börjar ses som ett par.

Några dagar efteråt, så ringer tjejen som jag har smsat med sent på kvällen och vill komma förbi och hälsa på, varför vet jag inte för jag har inte gett henne någon invit att komma till mig och vi har egentligen inte hörts av sen vi hade haft fest. nuvarande flickvän hör samtalet och blir såklart fundersam och arg över varför hon ville komma till mig så sent och att jag får henne att känna sig underlägsen och dum. Efter det här så slutar jag iaf att smsa och höras med den här tjejen, tycker inte att det är värt det och att jag inte får ut något av det längre. vill satsa fullt och helhjärtat på min nuvarande flickvän som jag faktiskt älskar och bryr mig om.

Men tiden går och vi blir ett par, vi är superkära och allt är frid och fröjd, hon flyttar in hos mig och vi småbråkar väl om det här någon gång då och då att jag inte brydde mig om henne när vi började träffas. det visar sig att hon har varit med en annan kille som behandlade henne med respekt under tiden vi träffats och att han gjorde henne glad och brydde sig om henne men att hon ändå var kär i mig. Det stör mig och jag funderar varför hon inte var med honom ändå om jag nu är så jävla dålig? Men vi var inget par under den tiden och kände mig skamfylld över tjejen jag smsade med så jag lät det vara, egentligen så känner jag mig ganska nedtryckt och dålig över det men hon valde ju att vara med mig i slutändan vilket jag ser som det viktigaste.

Men nu har det tagit fart rejält, min nuvarandes flickväns kompisar berättar duktigt att jag stött på den ena och den andra, att jag legat runt med halva stan och att jag inte är någon kille att satsa på. vilket jag tycker är en kraftig överdrift, visst som jag sa tidigare så har jag varit ut en del och träffat en del tjejer men ändå långt under genomsnittet för en 30 årig kille.  Min nuvarande flickvän säger att hon mår dåligt över att jag fortsatte höras med en annan tjej när vi träffades och att hon äcklas av allt som jag gjort, för hon tror och säger att allt hon hört om mig är sant. Jag är ett as som ljuger och hon vet inte om hon orkar vara tillsammans med mig längre även fast hon älskar mig,  hon äcklas av att bo i mitt hus som nu blivit det jag ser som vårat hem. hon påstår att jag har tagit hit halva stan för att visa mitt hus för dem och att jag nu kan ha fest igen och bjuda in småtjejer igen.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag hörs inte med någon annan tjej, har aldrig gjort det under tiden som vi setts som ett par.  jag känner att jag faktiskt gjort fel i början som fortsatte smsa med den här andra tjejen och att det är det som är problemet i grunden. Men jag beter mig helt fläckfritt, jag är inte intresserad av någon annan och är verkligen jättekär i min flickvän. Men ändå så sitter det gamla kvar, något jag inte kan påverka idag och något som jag själv mår dåligt av. Det är inte kul att höra att man äcklar den man älskar och att det är försent, att man redan gjort henne så ledsen under tiden vi träffats att det inte går att göra något åt. Att man är det största svin som hon någonsin träffat, men att jag är den finaste killen man kan tänka sig nu.

Alltså, vad ska jag göra, vad kan jag säga åt henne? hon tror inte på vad jag säger utan tycker att jag bara ljuger. Att det spelar ingen roll längre, det är redan gjort och förstört. Hon stör sig på att jag berättat vad som hänt med några av mina tidigare dejter och vad vi gjort (fattar inte hur jävla dum jag kan vara som lyckats kläcka ur mig något så korkat, flera gånger dessutom).

Hon bor kvar i huset ännu, hon säger att hon är kär i mig och att hon älskar mig och att det är därför hon är kvar. Kan vi reda ut det här på något sätt, är det för mycket begärt av mig att hon ska glömma det jag gjort? Vill inte att hon ska vara ledsen men vill ju inte heller att det ska ta slut mellan mig och henne för det är verkligen den tjejen.  Vi har världens bästa förhållande annars och trivs med varandra.

Jag vet om att jag är en jävla idiot som inte la ner all tiden som hon förtjänade i början av vårat förhållande, jag vet om att jag gjort henne ledsen och det tynger mig som fan. Men det känns ändå som att det bara blivit fel, känslan för henne har alltid funnits där, jag har bara varit frukstansvärt kass på att visa den och skickat helt fel signaler till henne.

Mysisa
11

Så, hon fick alltså träffa en annan kille, du fick inte smsa med en annan tjej. Det är också helt ok för henne att informera dig om att den andra killen är bättre än dig samtidigt som hon försöker ge dig dåligt samvete över att du smsade med en annan tjej, när ni inte officiellt var ett par? Har jag förstått dig rätt nu? 1, vad du gjort innan du träffat henne har hon ingenting med att göra såvida du inte har några köns sjukdommar. 2, går du med på att få dåligt samvete över att du hade tjejkompisar och smsade oskyldigt med en annan tjej samtidigt som hon dejtade både dig och mr perfekt så är du en toffel. Hon får vara hur ledsen hon vill, att köra med någon man säger sig älska på det där sättet är inte ok. Såna som hon gör att alla tjejer får rykte om sig att vara oberäkneliga psyko brudar

minavitas.wix.com/kennel

Rainee
7

Fast asså om du har varit med många tjejer innan ni ens kände varandra är ju inte något du kan göra åt? Det kan ju inte hon hålla emot dig, du är ju en annan person nu och det måste hon inse och därmed lägga ditt förflutna bakom sig, annars kommer detta förhållande aldrig funka. Hon måste ju lita på dig, och inte hålla på att lyssna på en massa skitsnack som går runt. Då får säga åt henne att antingen så lägger hon det bakom sig, för så kan man inte hålla på, alla har vi ett förflutet, eller så kommer detta inte att funka. Lycka till!

Maria
6

Att du har varit med ett antal fler tjejer är väl helt naturligt då du är 30 år och hela 9 år äldre än din flickvän. Skulle du leva i celibat tills du eventuellt träffar den rätte???

Hon behandlar dig svartsjukt och helt oacceptabelt och jag tycker du ska ta dig en funderare på om det är värt att satsa på detta förhållande.

Vill hon inte göra en radikal förändring så är ju risken att svartsjukan eskalerar.

/Maria

Sarah
2

Du verkar slå på dig själv orimligt hårt tycker jag och tjejen din är orimligt svartsjuk. Om du verkligen vill fortsätta med en svartsjuk tjej som är äcklad av att du haft ett normalt kärleksliv innan ni blev tillsammans, så kanske parterapi är ett alternativ. Hon måste hantera sin svartsjuka, ni måste båda inse att hon är problemet och du ska inte acceptera att hon lägger all skuld på dig.

[Devya]
2

Jag förstår inte det här egentligen. Vad exakt har du pysslat med med den här andra tjejen? På något sätt verkar det ju inte vara särskilt oskyldigt då både din tjej och du tyckte att det var fel.

Och vad exakt har hon gjort med den där andra killen?

Inget av det här låter särskilt oskyldigt, det låter som om mera ligger bakom det här. Oberoende hur det ligger till så gäller det väl att gå framåt och sluta älta saker och ting. Ni är vuxna människor så ni borde kunna sätta er ner och prata ordentligt igenom det här. Vill ni vara tillsammans så måste ni sluta bråka om sådant som har hänt annars har ni ingen chans.

OlgaMaria
0

Jag tycker du ska förklara för henne att du älskar henne och är beredd att satsa helhjärtat på den här relationen, och att du är ledsen för att du gett uppmärksamhet åt andra tjejer, att det inte är något hon behöver oroa sig för framöver. Men att ni måste lämna det bakom er nu och att hon måste börja behandla dig med respekt, att det inte är okej att kalla dig elaka saker och snacka skit om dig med sina vänner. Ska ni gå vidare måste ni göra upp med det som varit och börja om på ett nytt sätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Vildsvin
0

Tror att du får ställa in dej på att det är slut, framförallt om hon pratar skit om dej till sina vänner. Det är lite så att hon har målat in sig i ett hörn, tar hon tillbaka dej kommer hon att "tappa" ansiktet in för sina vänner.

I hennes ålder är nog också att vännerna som betyder mest.

Hubert_
1

Det som kommit fram nu är att det stora problemet är att jag pratat om tidigare dejter i början av vårat förhållande. Funderat varför jag gjort det överhuvudtaget och kommit fram till 2 anledningar, ena är att jag var singel rätt länge efter ett längre förhållande och ville nog visa henne att jag inte var desperat och att jag var en erfaren kille. Den andra är att i det tidigare förhållandet jag hade så ville flickvännen veta allt och jag hade nästan en redogörelseplikt åt henne om vad jag gjort innan och mest troligt måste jag ha normaliserat det beteendet. Fått tänka rejält och långt tillbaka för att ens förstå hur jag själv fungerar. Men jag har aldrig berättat om sexuella erfarenheter eller så, bara om anekdoter och anledningar till att vissa saker har hänt. Tex så berättade jag att jag varit med en tjej jag träffat till en skidanläggning och att vi började bråka för att hon inte kunde åka där. Nuvarande flickvän ville åka till samma ställe och blev stött av att jag hade berättat om den tidigare tjejen och att vi bråkat där, jag skulle egentligen bara sagt att hon ska tänka efter för att det är svår terräng och hon är nybörjare. Har lätt att klanka ner lite hårt på mig själv det vet jag, men jag känner även att jag egentligen inte velat något illa utan mer upplysa henne om visa saker som ändå format mig, som att jag träffat en tjej tidigare som hade pojkvän och att jag träffat en tjej tidigare som fortfarande hör av sig med försök att göra mig stött. Ang tjejen som jag smsade med så ligger det till såhär bakom, förra sommaren så träffades vi ute, trevlig och glad tjej så jag blev först lite intresserad, men som det blir ibland så klickar det inte att man blir intresserad fullt ut efter att man lärt känna personen lite bättre, men vi hördes av ändå, det mest intima vi varit är gett varandra en kram när vi mötts för att hälsa, det tycker jag är en normal artighets hälsning. Våra sms handlade om tex längdskidåkning och om olika småsaker som hände i våra liv, hon visste även om att jag träffade en tjej. Vi hördes av med ganska långa mellanrum bitvis så att vi skojjade om att det hade gått fortare att skicka vanlig snigelpost. På den nivån var det. Vad nuvarande flickvän och hennes dejt under tiden gjort eller när det var vill hon inte berätta om, hon säger att jag mår inte bättre av att veta vilket är sant men jag vet om att de haft sex. Vet inte riktigt vart det här kommer ta vägen men jag har frågat henne om parterapi men det vill hon inte, jag har sagt att jag inte tycker det är okej att hon kallar mig äckel och är elak men jag förstår som henne ändå, det är ju trots allt jag som planterat dessa negativa tankar hos henne. Jag vill ju inte veta något om henne och killen hon träffade heller och tanken på att hon varit med någon annan under tiden vi träffats äcklar även mig men det är ju opåverkbart, gjort är gjort och jag vill inte älta i det så jag försöker att inte lägga någon vikt i det men när hon äcklas av vad jag gjort innan vi ens visste vem den andra var och tar upp det så kommer ju tanken om den andra killen och vad de möjligtvis gjort även upp i mitt huvud. Det är komplicerat och jag önskar jag kunde vrida tillbaka klockan. Frågade henne igår om hon vill vara med mig längre och hon svarade att hon inte vet, att allt jag berättat är för mycket och att hon vet saker om mig som hon inte vill veta om den hon är tillsammans med. Är ingen duvunge som sagt men tycker ändå inte att jag gjort något onormalt, vad hennes kompisar berättat om mig vill hon inte säga men jag känner ju på mig att stora delar är uppförstorat för att göra det till en historia, jag har legat med 8 tjejer varav 4 var under en längre tid och bara 1 var ett ONS, visst har jag pratat med en del tjejer men det betyder ju inte att man vill annat än prata och kolla utbudet som finns när man är singel. Nuvarande flickvän säger att hon är kvar för att hon är kär i mig och älskar mig ännu men att tankarna om vad jag gjort stör henne och hon kan inte släppa dem Tack för alla svar, aldrig skrivit såhär förut men det är bra med lite oberoende tankar kring det.

Sarah
5

Men, hur ska man kunna ha en bra relation om man inte får prata om sitt förflutna alls? Visst man behöver inte gotta sig i det, men det verkar du ju inte gjort. Ex är något som hör till livet.

Hubert_
1

Ja det känns ju som det, hade önskat att det var lättare att bara bryta upp och gå vidare, men när man väl är kär så blir man så fruktansvärt sårbar och vårat förhållande är ju hur bra som helst annars, tycker iaf jag.

Gaara
2

#10 Vad är det som är så bra med förhållandet när det genomsyras av hennes äcklande över ditt förflutna? När du skrev din historia förut och hur hon reagerat så lät det som att du hade legat runt rejält och krossat hjärtan vart du än gått. Nu kom det ju fram att du faktiskt endast legat med 8 pers. Vilket inte är speciellt mycket eller konstigt. Jag fattar inte att ni sover i samma säng om hon nu är så jävla äcklad över dig… Jag tror ärligt talat inte att ert förhållande kommer fungera… Och det är inte dig det är fel på… Hon verkar ha ett behov av att vara the only one ever. Hon skulle nog behöva jobba en hel del på sin självkänsla och sitt självförtroende. Kanske kan det vara så att åldersskillnaden gör att hon känner sig hotad för att du är så pass äldre och mer erfaren. Det där är inte ett sunt förhållande och jag kan inte se hur det skulle kunna vara "hur bra som helst" annars. Hennes problem med dig är ju inte något litet och hon är inte villig att söka hjälp för att få er relation att fungera…

Rita-S
3

Det du har gjort är helt normal samtal om att du har ex, och några små eller större händelser som gjort dig till den du är. I mina ögon överreagerar hon fruktansvärt mycket, speciellt med tanke på att du oskuldigt smsar med en polare som råkar vara tjej, medan hon har dejtat OCH haft sex med två andra killar under samma tidperiod och det skall vara okej. Jag tycker inte det är schysst beteende av henne att straffa dig såhär för detta, särskillt inte när hon faktisk haft sex med andra under en tidperiod ni inte oficiellt var tillsammans medan du inte haft det och ändå är arg att du haft sms-kontakt med en tjej. Jag skulle tagit en rejäl funderare på h ur mycket annat hon kommer bestraffa dig för, och det verkar dessutom som hon tror på alla rykten hon hör. Vid detta läget borde hon känna dig såpass väl att hon iaf frågar om detta eller detta ryktet ens stämmer anser jag iaf. Hon reagerar säkert helt normalt från sitt egen synpunkt, men jag tycker hon hyklar och överreagerar sett från vad du berättar. Det är dessutom inte särskillt schysst att prata illa om dig till sina polare. Du är alldeles för snäll! Jag lovar, det finns fler tjejer där ute som skulle vara tacksam att vara med en kille som dig. Kärleken du känner för hon kommer göra det svårt och smärtsamt att göra det du kanske borde göra, jag kan inte säga till dig att du skall lämna eller stanna. Men jag hade inte alls accepterat at en kille vore så dubbelmoralisk mot mig som hon verkar vara mot dig själv, och jag hade sagt "okej, hitta nån annan då. Tack och hej, dörren är där!"

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hubert_
0

Nä det inte många, men enligt henne så är det "halva stan" och så liten är inte våran stad, men som singel kändes det ju som att man sökte någon och jag hittade ju henne, har som sagt inte klickat med någon tidigare och jag vet om att några är bittra på mig för det, för några ex måste ha pratat om mig och dem efteråt för annars kan inte min nuvarande ha något att anklaga mig för. rykten måste gå på något sätt och det känns inte bra för det är ingen rättvis bild verkar det som, annars kan man inte vara arg på mig. Varför det känns bra annars är ju för att vi har så sjukt kul tillsammans, vi reser mycket och är aktiva med gemensamma intressen, när vi väl har bråkat så är det oftast när hon kommer hem från jobbet och tänkt på något där, eftersom jag vill vara med henne och lösa det så vill jag ju inte bara be henne gå heller. Förstår att hon har problemen och måste bli av med dem eller så får hon lämna mig för jag är inte villig att ta det steget för jag tycker fortfarande att kärleken är stark och vill gärna tro att det kommer bli bättre med tiden. Jag kanske är naiv men att vara utan henne känns fel. Varje gång vi bråkat så slutar det med samma sak, hon kryper nära mig och säger att hon älskar mig därför är hon här. Kan vara att hon känner att hon är för ung för oss, hon vill resa mer säger honoch det har jag inga problem med, hon vantrivs på sitt jobb och vet inte hur hon ska göra för att ändra på den situationen heller. hon vill helst resa med mig för hon säger att hon kommer sakna mig för mycket annars, jag har ett bra jobb, jag har byggt mitt eget hus och jag har rest en del i mitt liv samtidigt som jag hunnit starta ett företag, hon kanske tycker att jag är så långt före henne. Men jag ha ju gjort allt för att en vacker dag kunna starta ett liv med bra förutsättningar den dagen man hittar kärleken. Vill hon flytta så kan vi flytta problemet är inte där heller. Ähh jag vet inte, förstår ju att det ser mörkt ut för oss och måste väl komma till insikt att det är hon och inte jag som är problemet om hon inte är villig att lösa det

Hubert_
0

Tror inte att lämna mig är lösningen heller, jag tror ju att hon kommer ha samma problem hela livet med vem hon är träffar för den personen som hon verkar söka måste ha bott under en sten hela sitt liv.

Urhasten
0

Jag tycker det låter som att du behöver kunna förlåta dig själv. Förlåta dig själv för att du gjort saker som du anser är fel. Och sedan sluta ångra det. Därför att annars kommer du låta din nuvarande flickvän köra över dig och använda dina tidigare handlingar för att hota dig. Vilket är "fel" - vi alla har haft ett liv innan våra nuvarande kom med in i bilden.

Om din nuvarande inte vill släppa det här, eller försöka förstå det, finns det ingen anledning att stå kvar. Hade jag ansett. Om jag hade blivit hackad på för saker jag har gjort för länge sedan, hade jag ansett att det inte finns någon anledning att dela sin vardag med någon som är ute efter att trycka ned mig. Hon verkar inte ha någon hänsyn till att du har en händelsehistorik bakom henne med i bilden. 

Sätt er ned och prata en gång för alla. Berätta att du nu har ångrat och förlåtit, och att du nu är redo att börja ett liv tillsammans med henne. Fråga om hon är redo för det samma. Starta där och fullständigt strunta i allt annat.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Rita-S
5

Hennes problem är hennes att lösa. Hon måste lösa de. Det hjälper inte att bråka och sen krypa intil dig och gulla, klart du känner du förlåter hon direkt för just den där biten är ju underbar, men det är manipulerande. jag tror nog du ser det själv. 

Misuppfatta mig rätt nu; Jag säger inte hon gör detta med flit för att manipulera. Det är nog omedvetet. Som oftast är de flesta manipulationer från människor omedveten härskarteknik för att uppnå en mer  bekväm känsla i en obekväm situation. Men fakta kvarstår att det är manipulation. Du har säkerligen saker du omedvetet gör för att manipulera situationen lite mer bekväm åt dig själv med, vi alla människor har det. Utan undantag. 

Det du måste göra är att se på situationen med öppna ögon. Du måste vara brutalt ärlig med dig själv. Som du säger, just nu ser det inte bra ut för er. Men jag säger ändå inte att du -ska- göra slut. Det b eslutet kan endast du ta, och du kan endast ta det när du är mogen för det. det kanske inte är nu, det kanske aldrig blir så, men det är bara du som kan besluta det. Men oavsett vilka val du tar om vad och hur du skall göra något, så måste du göra det och vara ärlig med dig själv. 

Inte minst måste HON göra något med sina problem och inte bara lova och gulla. Less talk, more action. Egentligen från er båda. Hon ställer krav på dig. Du kan ställa krav tillbaka. Vilka och hur hårda måste du bestämma själv, men du vet ju redan nu att såhär kan det ju inte fortgå för varken din eller hennes skuld. Hon vet inte om hon vill vara med dig säger hon när du frågar. Måste vara oerhört smärtsamt att få höra för dig. Säkerligen inte så enkelt för hon att säga heller. 

Om jag vore du skulle jag begärt att hon åker bort en tid, huset är ju trots allt ditt så hon kan inte "köra ut" dig iaf. Till sin mamma, sin pappa, en polare, egentligen vart som helst. Några veckor. Distans skulle nog vara en ögonväckare för er båda. Nu säger jag inte göra slut, jag säger lite tid från varandra. Lite mer än bara några dagar. Hon behöver få upptäcka vad du gör för hon. Hur bra du är för hon. (eller inte iof.. ). Du behöver få komma i håg vad du saknar hos hon. Nu behöver ni få komma i håg vad ni skulle sakna hos varandra. Sen kan ni prata om det när ni träffas igen. Prata om det. Endast det. Ingenting annat. Ingen "men" och ingen negativa saker. Endast vad ni har saknat hos varandra under tiden.  N i måste hitta nyckeln till hur ni kan prata tillsammans. Ni kommunicerar inte särskillt bra i nuläget. 

Det skall gå att prata om problem utan att det blir gräl och anklagelser. Hennes upplevelser av vad som är negativt är presis lika reell som din egen upplevning, och ingen av era upplevningar behöver samsvara med det som är värkligheten heller. Ni måste hitta nyckeln till att prata utan gräl. Kan ni hitta den kan ni reda ut vad som helst. Det behöver inte betyda att ni räddar förhållandet.. men det ökar chanserna betydligt!

Förlåt för mitt långa flumm..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sarah
3

Tycker du själv verkligen att du gjort ngt fel? Om inte, be inte om ursäkt för det. 8 st, herregud, när vi var 30 år hade både jag och killen tappat räkningen på hur många vi hade haft sex med innan vi blev tillsammans (träffades då vi var 24 och hade ett uppbrott då vi var 27, nu är vi 33).

Hubert_
1

Tack snälla för alla råd, det är inte långt eller flummigt. Jag läser och tar åt mig! Vill ju lösa det här eller iaf inte avsluta med att känna mig nedtryckt. Uppskattar verkligen att ni tar er tid att läsa och svara!