Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1557 ggr
[cilla 7]
2015-09-07 11:52
8

Att välja

Hej

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om att ha känslor för någon annan än ens partner fick många bra och tänkvärda kommentarer. Tänker framför allt på dig som skrev om dina egna upplevelser det hjälpte mig väldigt mycket att veta att det inte bara är jag  och att  man oftast inte rår för vad man känner så tack för att du berättade. Jag har bestämt mig för att satsa 100%  på mitt nuvarande förhållande och ska försöka ha så lite med den andre att göra som möjligt. Detta är inte helt enkelt då vi trivs i varandras sällskap och måste ha viss kontakt via jobbet men jag ska försöka glömma o hoppas att detta är möjligt. Har funderat på att byta jobb men vill inte det då jag trivs bra och det inte är så lätt att få ett nytt. Har lärt mig att allt inte är så enkelt alla gånger här i livet. Det finns med och mot gångar. Men det är bara av motgångarna man blir starkare. Så till er som tycker att man inte borde få känslor för andra när man redan har ett förhållande så enkelt är det inte och det betyder inte att man inte har kvar känslorna för ens partner. Det jag har lärt mig är att man kan ha olika sorters känslor jag älskar min man men tycker om den andre väldigt mycket också  På vilket sätt har jag svårt att för klara med ord. Så enkelt lär det nog inte bli men som sagt har jag bestämt mig för att i alla fall försöka glömma.

OlgaMaria
2015-09-07 15:33
0

Så glad jag blir att du bestämt dig för detta!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2015-09-07 15:38
0

Hur går det med din man? Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

densomundrar
2015-09-07 16:41
5

Så klart man kan utveckla känslor för någon annan även om man har en partner som man är lycklig med. Vi människor gillar oftast ny spännande saker och skulle jag säga att jag aldrig leker med tanken att pussa andra killar så skulle jag ljuga, skillnaden är tanken och handling. Många har säkert träffat en människa som det pirrat i magen av när man umgås men som efter ett tag avtar, man får bara en snabb och ytlig förälskelse. När ett förhållande inte är färskt längre och vardagen börjar gå i slentrian är det inte så konstigt att kroppen gärna letar tillfällen att få känna den där löjligt kära känslan igen, hur ologiskt det än är. Så länge man inte ger uttryck för sin lilla hemliga förälskelse eller fortsätter att bekräfta den för sig själv så är jag övertygad om att det är fullt normalt och det behöver inte betyda någonting alls.

[cilla 7]
2015-09-08 09:11
0

#2 Tack! Vi jobbar på det tillsammans. Och hoppas att vi ska reda ut detta ihop.

#3 Skulle aldrig pussa någon annan än den jag lever med hur spännande eller lockande det än känns just för stunden. Men vist längtar man efter den som du så bra beskriver löjligt kära känslan.  Men jag har beslutat mig för att i möjligaste mån undvika personen i fråga just för att inte ge näring åt mina känslor tyvärr kan jag inte undvika honom helt och hållet pga. jobbet. Fast kan inte säga annat än att jag är lite nervös för hur det ska gå när jag väl är tvungen att träffa honom igen då vår relation via jobbet oftast består av mail/ medelande. så försöker jag i möjligaste mån undvika att träffa honom. Men vet att jag förr eller senare måsta göra just detta men vill först känna att jag har alla mina känslor  helt under kontroll. Så jag försöker undvika att träffa honom just nu.

densomundrar
2015-09-08 19:29
2

#3 ja, nej, precis. Skulle aldrig heller pussa någon annan än min partner men ibland skulle man vilja just för att få den där känslan en liten stund. Men den känslan är inte värt så pass mycket att jag vill svika tilliten i min nuvarande relation till en underbar partner för jag kunde inte ha hittat en bättre matchning, och vill inte ha någon annan heller, men ibland skenar fantasin och känslor är inte alltid logiska. Tycker att du gör rätt i att hålla distans en stund, det brukar få det som känns så lockande att svalna av lite. Det kommer att lösa sig ska du se och vill ditt hjärta vara där det är just nu så kommer det lösa sig automatiskt sinomtid :-)

[cilla 7]
2015-09-09 09:39
1

#5 Tack  och ja det tror jag med eller hopps på det i alla fall att känslorna svalnar med tiden. Men tycker trots allt att det känns jobbigt hade önskat att jag kunde bryta helt.  Men jag vet trots dessa helt ologiska känslorna  att jag har gjort rätt val.  

Fast jag fasar lite för när jag måste träffa personen i fråga vet att det bara är en tids fråga men försöker att dra ut på det så länge som möjligt är ju trots allt mycket lättare att hålla distansen när man slipper träffas. Då han ofta får mig att skratta. Och även har en benägen het för att flörta eller vad det nu betyder att han gärna tar i en extra gång eller håller kvar ens hand lite längre än vad man brukar göra, ser en i ögonen någon sekund för länge. Allt detta ser i alla fall jag som flörtande.

Så distans är det som gäller ett tag fram över.

densomundrar
2015-09-09 17:31
0

Då blir det ju lite svårare, när man upplever personen som lite flirtig. :-/

[cilla 7]
2015-09-10 17:42
1

#7 Ja du det är ju det minsta man kan säga men som sagt distans är det som gäller och hit tills verkar det ju som att det fungerar alldeles ut märkt.

Har inte haft kontakt på 2/3 veckor nu.

men jag ska inte säga att jag inte saknar honom och då speciellt hans sköna humor för då ljuger  vist saknar jag honom ibland men det verkar bli mindre och mindre.