Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1421 ggr
creizy
0

Han börjar kännas "slemmig"

Jag spelar typ ordspel på nätet med en kille. Det har vi gjort nästan varje dag i flera månader samtidigt som vi pratar/chattar om allt möjligt. Han har varit jättetrevlig, vi är båda singlar och vi har pratat om att ses snart. Han har aldrig pratat sex, utan allt möjligt annat, berättat om våra intressen, pratat jobb, politik, han pratar mycket om sina hundar osv. Ja han har verkat väldigt seriöst. Han har sagt att han längtar efter ett förhållande, att ha någon att dela livet med och jag känner ju också så.

Det är senaste dagarna som han sagt konstiga saker. Eller jag får en konsti känsla i varje fall. Typ när han lagt något ord i spelet typ "kuk" så måste han kommentera det med att säga "ja vad tycker du om såna då"

Och jag blir bara helt ställd och blir då bara tyst. Nån dag senare lägger han ordet "knulla" och skriver sedan… "mmmm.. vad trevliga ord jag får till nu för tiden."

Typ alltid nån liknande kommentar när han lyckas lägga "suga" .."slicka".."fitta" osv

Det kanske är jag som bara är överkänslig, jag vet inte. Hur hade ni reagerat? Men jag känner nästan att jag inte vill träffa honom längre.

Alana82
17

Personligen så hade jag bett han fara ditt pepparn växer och aldrig höra av sig någonsin igen… du är inte överkänslig för fem öre

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Manutar
12

Jag skulle reagera som du och skulle inte heller vilja träffa han.

Kyllan56
16

Jag hade reagerat precis som du! I mina ögon är det väldigt avtändande! Han vill naturligtvis testa dig och hur du reagerar. Det bästa är om du kan skriva till honom att ditt intresse minskar när han beter sig så.

Det säger mig också att han inte är speciellt inkännande! I och med att du blir tyst och han ändå fortsätter, trots att du inte inbjuder honom, låter han sina egna behov gå före. För mig är det ett övertramp och bådar inte gått för ett förhållande. Men det är jag som känner så.

Det optimala när man har kontakt med det motsatta könet är om bägge är som en pianostämmare. Lyssnar på alla undertoner och svarar där efter. Men det är alltid svårare när man skriver till varandra, för det bäddar mer för missförstånd.

Men den springande punkten är att han fortsätter med sina ekivoka ord, utan att du bjudit in honom och han slutar inte när du inte svarar på hans "lek" med sexuella anspelningar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

creizy
2

Jag vet inte. Samtidigt tänker jag att det är nog normalt att gilla sex liksom. Och eftersom vi pratat/chattat ett tag kanske det är normalt att komma in på sex till slut.

Men jag känner mig obekväm bara med vad han ska komma med för kommentar härnäst när han fått till nåt "sexord" i spelet om ni förstår.

fruktgumman
5

Jag hade reagerat likadant som du och inte velat träffa honom.

Kyllan56
8

#4  "Jag vet inte. Samtidigt tänker jag att det är nog normalt att gilla sex liksom. Och eftersom vi pratat/chattat ett tag kanske det är normalt att komma in på sex till slut. "

Han gör det på ett väldigt okänsligt sätt! Vill du ha en kille, som inte respekterar dig, din sexualitet och dina känslor? 

Två anledningar till varför det inte är Okej!

1. Han känner inte av om det är läge eller inte att komma in på sex!

2. Ännu värre han slutar inte när han märker att du inte häger på, vilket för mig visar att han tvingar på sig sina sexuella fantasier och tankar på dig! Det är INTE okej!

Manutar
8

#4 Såklart är det normalt att gilla sex och det är normalt att tala om det också. Men ni har ju faktiskt aldrig äns träffat varandra. Och om du inte reagerar på hans kommentarer borde han ju fatta tycker jag.

creizy
0

Ok. Tolkar ni det som att han bara är ute efter sex trots att han tidigare sagt att han söker ett seriöst förhållande och någon att älska?

Gaara
1

Alltså, jag hade blivit ställd och inte svarat precis som du när han fråga vad du tyckte om kukar. Däremot att han säger "mmmm.. vad trevliga ord jag får till nu för tiden." hade jag inte reagerat så mycket på. Jag brukar nog uttrycka mig lite likadant när jag spelar ordspel med någon jag spelat med ett par gånger och jag lägger såna ord. Men just den där "ja vad tycker du om såna då" är ju en fråga angående vad du tycker om kukar. Är väl inte en jättefel fråga egentligen heller om ni har för avsikt att träffas i hopp om att det ska bli mer än vänskap. Däremot om du bara vill hålla det på vännivå oavsett så blir det ju kanske lite konstigt. Fast personligen så har jag vänner av motsatt kön som man skriver en del snusk med ändå. Inte sexchattar med så där. Men att man pratar om sitt sexliv med dem ändå. :) Jag är inte jätte pryd av mig. X)

Kyllan56
7

#8 Inte nödvändigtvis! 

Men varför vill du ha ett förhållande med en kille som inte förstår gränser och tvingar sin sexualitet på dig, som du inte bett om? Det är ett observandum för hur ett sådant förhållande kan bli!

Fråga dig om han inte nu visar lyhördhet inför dina behov idag. Kommer han göra det i framtiden! Detta är min viktigaste invändning!

Lyssna på din magkänsla. I din rubrik skriver du att han börjar bli "slemmig". Vill du ha en sådan kille? Du skriver själv att du nästan förlorat lusten att träffa honom. 

Beslutet är ditt! Det kan inte vi göra åt dig.

creizy
3

#9 okej jo även jag har ju haft i tankarna att det kanske kunde bli något mer än vänskap eventuellt, men från det till att prata sex innan vi har träffats i verkliga livet tycker jag känns konstigt. För även om jag har tyckt att han varit trevlig hela tiden fram till sista veckan här så kan man ju omöjligt veta hur man klickar irl, oh jag tänker att sex tar man väl upp när och om det kommer en dag då vi märker att vi verkligen klickar även utanför nätet.  Men jag vet inte. Jag är så ovan med att träffa nån från nätet. Det har ju aldrig hänt förut.

Ria74
8

När jag dejtade och chattade med killar på nätet gick alltid sådana killar bort direkt.

Min sambo tog aldrig upp sex innan vi träffades och vi chattade ändå ett bra tag.

Känns han inte som någon du vill träffa ska du inte göra det heller. Lita på din magkänsla.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Manutar
8

#8 Han kan visst vara ute efter ett seriöst förhållande. Det som är det viktiga är väl hur du känner, han trampar på dig och verkar inte vara verst empatisk eller lyhörd. Det är väl lek och humor, men han borde faktiskt förstå att det finns personliga gränser och att du inte reagerar på hans kåta kommentarer visar ju på att du inte hänger på. Han borde förstå det. Sen är det ju en annan sak vad du själv gillar för slags män, men sopa inte dina känslor och reaktioner undr mattan nu! Du har faktiskt rätt till att känna precis som du gör oberoende av ifall nån skulle tycka du är överkänslig (vilket jag inte tycker).

Gaara
1

#11 Du kan ju alltid träffa honom en gång. Gå ut och fika eller ta en lunch tillsammans och avgör efter det hur det känns. Jag har aldrig träffat en potentiell partner via nätet först. Utan jag har träffat dem på riktigt först och börjat prata online efter så jag vet inte riktigt hur man ska ta sånt där. Däremot min bästa vän och hennes sambo träffades via en internetsida och de var nog väldigt öppna med vad de gillade rent sexmässigt osv innan de träffades. Men så är min kompis av den typen att när hon varit singel så har hon chattat med killar, träffat dem, haft sex på första träffen och sedan avgjort huruvida hon vill fortsätta prata med dem eller ej efter det. Helt annorlunda från hur jag gått till väga med mina tre förhållanden jag haft. Jag personligen ligger inte med någon jag träffar för första gången. För mig skulle det förstöra det hela. Men alla är vi olika. :) Min bästa vän och hennes sambo har varit tillsammans i ca 7 och ett halvt år nu, inte helt okomplicerat men de har löst alla sina problem, har ett litet barn och ett till på väg nu. :) Hur som helst, du kan ju ge honom en chans genom att träffa honom på offentlig plats. Känns det inte bra då så är det ju bara att säga det till honom efteråt. :)

pyromanen
9

Tycker inte man kan begära att någon man alldrig sett ska kunna tolka tystnad rätt. Jag tycker du ska vara tydlig med hur du upplever hans val av korsord. Typ om det hönder igen svara: vet du, när du gång på gång ska välja just sexrelaterade ord så börjar jag tycka du är småslemmig och tappa intresset för att fortsätta lära känna dig.

Kyllan56
15

#15 Om man ställer en fråga och den andra personen inte svarar. Sedan fortsätter man med  sexuella ord till 4 ord till, inget svar. Då behöver man väl inte vara Einstein för att förstå att det inte faller i smaken hos mottagaren, eller?

pyromanen
6

Jeg är säker på att nån skulle kunna tolka tystnaden som att den andra blir blyg och få pirr i magen och tycker det är spännande.

Gaara
0

#16 Det är väl ingen som sagt att han lagt alla de orden på en och samma dag eller efter varandra?

Zepp
2

Nu har jag inte läst alla kommentarer.. men altså.. första felet.. ha inte långa opersonlig konversationer över Internet utan se till att träffas IRL.. så du kan göra dig en bedömning om personens personlighet!

Han/hon kan vara världens bästa catch.. eller ett dödfött projekt!

År du lite på.. så välj gärna själv miljö att träffas på.. så du får en aningen om hur personen i fråga fungerar i den miljön!

Jisses altså.. ponera att du träffar värdens bästa partner.. ni gifter er och skaffar barn, radhus, vovve, Volvo.. då lär du hur som helst få stå ut med diverse olika saker/uttryck som kanske inte stämmer med hur du vill att han/hon skall uttrycka!

Då handlar det mer om kärlek och kommunikation.. du kan säga ifrån.. och han/hon accepterar det mesta som du säger, som en överenskommelse för vad som gäller i ert gemensamma umgänge/ert liv tillsammans om du gör det samma med henne/honom.. allt inom rimliga gränser förstås!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.